Maar als altijd alles van jou moet komen, en die ander nooit enige moeite lijkt te doen voor jou, wat dan?Bukowski schreef:Het zijn volgens mij inderdaad de verwachtingen die een vriendschap (eigenlijk iedere relatie) kapot kunnen maken. Iedereen kent het wel: ik heb de vorige keer gebeld dus nu is het zijn/haar beurt. Ik denk dan: als je hem/haar wilt spreken bel dan gewoon zelf - niet zo moeilijk doen of met andere woorden "vriendschap dat moet lopen, we ...."
Een forum - waarom eigenlijk?
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Dan moet je je misschien afvragen of de vriendschap niet heel erg eenzijdig is geworden en nog wel vriendschap genoemd mag worden.Colonel_Kurz schreef:Maar als altijd alles van jou moet komen, en die ander nooit enige moeite lijkt te doen voor jou, wat dan?Bukowski schreef:Het zijn volgens mij inderdaad de verwachtingen die een vriendschap (eigenlijk iedere relatie) kapot kunnen maken. Iedereen kent het wel: ik heb de vorige keer gebeld dus nu is het zijn/haar beurt. Ik denk dan: als je hem/haar wilt spreken bel dan gewoon zelf - niet zo moeilijk doen of met andere woorden "vriendschap dat moet lopen, we ...."
Dan moet je je uiten (gewoon in gesprek met die gast(e)...), misschien heeft hij hij knetters druk en misschien niet. Als hij/zij niet druk heeft en geen behoefte heeft om met jou te spreken en om te gaan, dan weet je genoeg, lijkt mij...Colonel_Kurz schreef:...Maar als altijd alles van jou moet komen, en die ander nooit enige moeite lijkt te doen voor jou, wat dan?
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
Eigenlijk denk ik dat iedereen dat wel meemaakt, oplaatst ga je gewoon de bokken van de geiten scheiden (klinkt best wel kneuterig), maar als alles van één kant moet komen dan is het geen èchte vriendschap.Colonel_Kurz schreef:Maar als altijd alles van jou moet komen, en die ander nooit enige moeite lijkt te doen voor jou, wat dan?Bukowski schreef:Het zijn volgens mij inderdaad de verwachtingen die een vriendschap (eigenlijk iedere relatie) kapot kunnen maken. Iedereen kent het wel: ik heb de vorige keer gebeld dus nu is het zijn/haar beurt. Ik denk dan: als je hem/haar wilt spreken bel dan gewoon zelf - niet zo moeilijk doen of met andere woorden "vriendschap dat moet lopen, we ...."

Nou, persoonlijk ben ik best vaak de persoon geweest die nooit belde
En dat terwijl het toch echt wel goede vrienden van mij zijn. Ik ben gewoon niet zo bellerig en zit de laatste tijd liever wat vaker thuis (niet altijd vrijwillig --> $@#$@# afstudeerverslag) Dus het hoeft niet altijd verkeerd te zijn 

- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
Echte vrienden begrijpen dat toch? Ik beloof nooit wat, ze zien me vanzelf weer of ik hen, en dan is het goed.Zeurdoos schreef:Nou, persoonlijk ben ik best vaak de persoon geweest die nooit beldeEn dat terwijl het toch echt wel goede vrienden van mij zijn. Ik ben gewoon niet zo bellerig en zit de laatste tijd liever wat vaker thuis (niet altijd vrijwillig --> $@#$@# afstudeerverslag) Dus het hoeft niet altijd verkeerd te zijn

ach,iemand bellen of een keer langsgaan is nooit zo een probleem,al heb ik het nog zo druk...alleen heb ik er persoonlijk geen behoefte aan..ik vindt het heerlijk om na al die drukte overdag,even een paar uurtjes voor mezelf te hebben in de avond..en in het weekend.Konami schreef:Dat bedoel ik nou, ben zelf een drukke persoon (maar ja, wie niet?)Zeurdoos schreef:...Dus het hoeft niet altijd verkeerd te zijn
En dan moet je keuze's maken, soms hoeft dat niet eens, want dan ben je zo druk bezig, dat je er niet eens aan denkt, om iemand te bellen...
Ik heb hetzelfde, ik zeg vaak tegen de mensen die ik ken dat ik rust nodig heb, maar ben te vriendelijk om nee te zeggen, en (bijna) iedereen te helpen...emperor schreef:...ach,iemand bellen of een keer langsgaan is nooit zo een probleem,al heb ik het nog zo druk...alleen heb ik er persoonlijk geen behoefte aan..ik vindt het heerlijk om na al die drukte overdag,even een paar uurtjes voor mezelf te hebben in de avond..en in het weekend.

Soms is te vriendelijk ook niet goed... Maar ja, daar heb je het weer he, te...
je hoeft ook niet meteen nee te zeggen,maar dan zeg je bijv:ok,maar dan wanneer het mij uitkomt.Konami schreef:Ik heb hetzelfde, ik zeg vaak tegen de mensen die ik ken dat ik rust nodig heb, maar ben te vriendelijk om nee te zeggen, en (bijna) iedereen te helpen...emperor schreef:...ach,iemand bellen of een keer langsgaan is nooit zo een probleem,al heb ik het nog zo druk...alleen heb ik er persoonlijk geen behoefte aan..ik vindt het heerlijk om na al die drukte overdag,even een paar uurtjes voor mezelf te hebben in de avond..en in het weekend.![]()
Soms is te vriendelijk ook niet goed... Maar ja, daar heb je het weer he, te...
trouwens,'vrienden' die alleen maar komen voor hulp,of andere dingen zou ik maar gauw van mijn vriendelijstje schrappen.
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
Dat zei ik toch al, èchte vrienden begrijpen dat best. Ennuh wat ben je nu een lief knuffeltje geworden, niet verkeerd begrijpen, ik bedoel natuurlijk je avatar!Zeurdoos schreef:Nou, persoonlijk ben ik best vaak de persoon geweest die nooit beldeEn dat terwijl het toch echt wel goede vrienden van mij zijn. Ik ben gewoon niet zo bellerig en zit de laatste tijd liever wat vaker thuis (niet altijd vrijwillig --> $@#$@# afstudeerverslag) Dus het hoeft niet altijd verkeerd te zijn

Volgens mij heb ik mijn reden al een keer opgeschreven, maar hier staat de -director cut- op:
http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopic.php?t=1752
Dit is volgens mij een redelijke reden...
http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopic.php?t=1752
Dit is volgens mij een redelijke reden...