Een forum - waarom eigenlijk?

Bespreek het actuele nieuws.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 mei 2004 17:17

Bukowski schreef:Het zijn volgens mij inderdaad de verwachtingen die een vriendschap (eigenlijk iedere relatie) kapot kunnen maken. Iedereen kent het wel: ik heb de vorige keer gebeld dus nu is het zijn/haar beurt. Ik denk dan: als je hem/haar wilt spreken bel dan gewoon zelf - niet zo moeilijk doen of met andere woorden "vriendschap dat moet lopen, we ...." :)
Maar als altijd alles van jou moet komen, en die ander nooit enige moeite lijkt te doen voor jou, wat dan?

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 18 mei 2004 17:19

Colonel_Kurz schreef:
Bukowski schreef:Het zijn volgens mij inderdaad de verwachtingen die een vriendschap (eigenlijk iedere relatie) kapot kunnen maken. Iedereen kent het wel: ik heb de vorige keer gebeld dus nu is het zijn/haar beurt. Ik denk dan: als je hem/haar wilt spreken bel dan gewoon zelf - niet zo moeilijk doen of met andere woorden "vriendschap dat moet lopen, we ...." :)
Maar als altijd alles van jou moet komen, en die ander nooit enige moeite lijkt te doen voor jou, wat dan?
Dan moet je je misschien afvragen of de vriendschap niet heel erg eenzijdig is geworden en nog wel vriendschap genoemd mag worden.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 18 mei 2004 17:22

Colonel_Kurz schreef:...Maar als altijd alles van jou moet komen, en die ander nooit enige moeite lijkt te doen voor jou, wat dan?
Dan moet je je uiten (gewoon in gesprek met die gast(e)...), misschien heeft hij hij knetters druk en misschien niet. Als hij/zij niet druk heeft en geen behoefte heeft om met jou te spreken en om te gaan, dan weet je genoeg, lijkt mij...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 18 mei 2004 17:41

Colonel_Kurz schreef:
Eigenlijk denk ik dat iedereen dat wel meemaakt, oplaatst ga je gewoon de bokken van de geiten scheiden (klinkt best wel kneuterig), maar als alles van één kant moet komen dan is het geen èchte vriendschap. :N

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 18 mei 2004 18:04

Nou, persoonlijk ben ik best vaak de persoon geweest die nooit belde :oops: En dat terwijl het toch echt wel goede vrienden van mij zijn. Ik ben gewoon niet zo bellerig en zit de laatste tijd liever wat vaker thuis (niet altijd vrijwillig --> $@#$@# afstudeerverslag) Dus het hoeft niet altijd verkeerd te zijn :)

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 18 mei 2004 18:07

Zeurdoos schreef:...Dus het hoeft niet altijd verkeerd te zijn :)
Dat bedoel ik nou, ben zelf een drukke persoon (maar ja, wie niet?)
En dan moet je keuze's maken, soms hoeft dat niet eens, want dan ben je zo druk bezig, dat je er niet eens aan denkt, om iemand te bellen...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 18 mei 2004 18:13

Zeurdoos schreef:Nou, persoonlijk ben ik best vaak de persoon geweest die nooit belde :oops: En dat terwijl het toch echt wel goede vrienden van mij zijn. Ik ben gewoon niet zo bellerig en zit de laatste tijd liever wat vaker thuis (niet altijd vrijwillig --> $@#$@# afstudeerverslag) Dus het hoeft niet altijd verkeerd te zijn :)
Echte vrienden begrijpen dat toch? Ik beloof nooit wat, ze zien me vanzelf weer of ik hen, en dan is het goed. :Y

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 18 mei 2004 18:19

Konami schreef:
Zeurdoos schreef:...Dus het hoeft niet altijd verkeerd te zijn :)
Dat bedoel ik nou, ben zelf een drukke persoon (maar ja, wie niet?)
En dan moet je keuze's maken, soms hoeft dat niet eens, want dan ben je zo druk bezig, dat je er niet eens aan denkt, om iemand te bellen...
ach,iemand bellen of een keer langsgaan is nooit zo een probleem,al heb ik het nog zo druk...alleen heb ik er persoonlijk geen behoefte aan..ik vindt het heerlijk om na al die drukte overdag,even een paar uurtjes voor mezelf te hebben in de avond..en in het weekend.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 18 mei 2004 18:26

emperor schreef:...ach,iemand bellen of een keer langsgaan is nooit zo een probleem,al heb ik het nog zo druk...alleen heb ik er persoonlijk geen behoefte aan..ik vindt het heerlijk om na al die drukte overdag,even een paar uurtjes voor mezelf te hebben in de avond..en in het weekend.
Ik heb hetzelfde, ik zeg vaak tegen de mensen die ik ken dat ik rust nodig heb, maar ben te vriendelijk om nee te zeggen, en (bijna) iedereen te helpen... }:
Soms is te vriendelijk ook niet goed... Maar ja, daar heb je het weer he, te...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 18 mei 2004 18:29

Konami schreef:
emperor schreef:...ach,iemand bellen of een keer langsgaan is nooit zo een probleem,al heb ik het nog zo druk...alleen heb ik er persoonlijk geen behoefte aan..ik vindt het heerlijk om na al die drukte overdag,even een paar uurtjes voor mezelf te hebben in de avond..en in het weekend.
Ik heb hetzelfde, ik zeg vaak tegen de mensen die ik ken dat ik rust nodig heb, maar ben te vriendelijk om nee te zeggen, en (bijna) iedereen te helpen... }:
je hoeft ook niet meteen nee te zeggen,maar dan zeg je bijv:ok,maar dan wanneer het mij uitkomt.
trouwens,'vrienden' die alleen maar komen voor hulp,of andere dingen zou ik maar gauw van mijn vriendelijstje schrappen.

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 18 mei 2004 18:44

Bukowski schreef:Pakkend misschien maar spreekt mij niet aan. Ik hoop nooit zo verbitterd te worden.
:x
ann schreef: en nog zo jong.
:-?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 mei 2004 01:13

einstein schreef:
Bukowski schreef:Pakkend misschien maar spreekt mij niet aan. Ik hoop nooit zo verbitterd te worden.
:x
ann schreef: en nog zo jong.
:-?
:-? Is het dan van middelbare leeftijd en al verbitterd. :-?

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 19 mei 2004 07:13

Konami schreef:Ik heb hetzelfde, ik zeg vaak tegen de mensen die ik ken dat ik rust nodig heb, maar ben te vriendelijk om niet nee te zeggen, en (bijna) iedereen te helpen... }:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mei 2004 01:16

Zeurdoos schreef:Nou, persoonlijk ben ik best vaak de persoon geweest die nooit belde :oops: En dat terwijl het toch echt wel goede vrienden van mij zijn. Ik ben gewoon niet zo bellerig en zit de laatste tijd liever wat vaker thuis (niet altijd vrijwillig --> $@#$@# afstudeerverslag) Dus het hoeft niet altijd verkeerd te zijn :)
Dat zei ik toch al, èchte vrienden begrijpen dat best. Ennuh wat ben je nu een lief knuffeltje geworden, niet verkeerd begrijpen, ik bedoel natuurlijk je avatar! :T

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 28 mei 2004 16:20

Volgens mij heb ik mijn reden al een keer opgeschreven, maar hier staat de -director cut- op:
http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopic.php?t=1752

Dit is volgens mij een redelijke reden...

Plaats reactie