Een forum - waarom eigenlijk?

Bespreek het actuele nieuws.
jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 18 aug 2004 12:59

Tja waarom een forum. Ikzelf vind het leuk om af en toe zomaar mijn gedachten neer te zetten, reacties te lezen, daar weer op te reageren, et cetera. En zo staat bij mij filmtotaal bijna de hele dag open doordat ik nu eenmaal de hele dag op de comp werk en dus af en toe (nu even wat veel wordt het druk wat minder) post.

Zie sommige zeker als vrienden en vriendinnen en het is makkelijker praten als in IRL. Je kan eerst ook beter nadenken natuurlijk voordat je wat post (al doe ik dat nu weer juist niet zo vaak, zou meer moeten).
En er zijn mensen uiteraard op het forum die ik niet zo mag maar dat zijn er zeggen en schrijven maar een stuk of 2, en tja misschien in het "echie" vallen die dan ook wel weer mee.

Maar je anders voor doen lijkt me zeer onhandig. Je moet dan zoveel onthouden niet waar :Y , en als je dan zo snel post als ik gaat dat niet op :D

Maar ja allereerst ben ik op deze site gekomen door de recensies en de overzicht van de films die op TV kwamen. Daarna pas het forum ontdekt en dacht hee, leuk mensen die ook veel van films houden die lekker dom zwetsen en soms juist niet, wel leuk.

Kortom vind het forum wel een uitkomst :Y

dborhem
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door dborhem » 18 aug 2004 21:23

Een forum is net zo leuk als met veel te veel op gewoon een end weg te kleppen.
Ik vind ook heel veel wat ik zoek in forums (fora? :D ),en ik wil altijd nog wat bij-leren van andere mensen.
een forum?echt wel nodig.... :T

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 25 aug 2007 18:41

Ja waarom een forum, ik denk om de zelfde reden als vrienden hebben.
Dus om met andere mensen het (gezelig) over dingen te hebben die je interreseren en daarbij meer dingen te leren over dat onderwerp en andere dingen.
En daarnaast om je te vermaken.

En misschien ook wel om over onderwerpen te hebben waarbij je het in je IRL niet over zou durven of kunnen praten. (dus annoniem).

Of misschien omdat je IRL niet goed met mensen kunt/durft te communiseren en een forum daarbij een uitkomst is om toch nog contact te hebben met anderen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 aug 2007 18:49

Je mening en visie kunnen delen, of gewoon kunnen geven in dit geval hoofdzakelijk over films, dat breid meestal vanzelf uit naar verloop van tijd.Daarnaast soms ook om je horizon te verbreden wat zeker op het gebied van films wel eens handig is.
Het is ook een beetje een vorm van exhibitionisme, maar dan anoniem.
Als je over onderwerpen wil praten waar je irl niet over kan of over durft te praten, ben je eigenlijk op zoek naar professionele hulp..ik denk niet dat een filmforum daar geschikt voor is, het kan wel een emotionele uitlaatklep zijn.
Ik zit op een forum, dus ik besta.
Het is niet zo dat ik de hele dag achter de PC zit op FT forum..maar terwijl ik andere dingen doe, kijk ik toch regelmatig even tussendoor.
Ik heb zelf veel tijd nodig om iets neer te zetten..het duurde geloof ik ook een paar maanden voordat ik voor het eerst reageerde op dit forum..maar zo kom je wel achter hoe het werkt en hoe de mensen zijn.
Observatie en dan pas eventueel reageren en partisiperen.
Irl ben ik vreselijk selectief wat betreft het uitzoeken van mensen die ik in mijn omgeving duld, zo is het ook op en met forums eigenlijk.
Ik ben niet iemand die snel vrienden maakt, maar eenmaal gemaakt is het ook voor langere tijd zoniet altijd.
Ik ben niet iemand die zijn hele hebben en houwen uitstalt voor een persoon, die ik dan de volgende week ofzo nooit meer zie.
Ik heb een forum absoluut niet nodig omdat ik zo nodig contact met iemand moet hebben.
De verscheidenheid aan mensen op een forum kan het interessant maken en dat in je eigen vertrouwde omgeving.
Op een forum heb je echter wel de neiging om sneller dingen even neer te zetten waar je eigenlijk beter wat meer over had na kunnen denken.

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 25 aug 2007 19:57

emperor schreef:Als je over onderwerpen wil praten waar je irl niet over kan of over durft te praten, ben je eigenlijk op zoek naar professionele hulp..ik denk niet dat een filmforum daar geschikt voor is, het kan wel een emotionele uitlaatklep zijn.
Nu had ik het niet alleen over dit film-forum maar over forums algemeen er zullen best mensen zijn die over een bepaald onderwerp willen praten maar niet kunnen omdat de omgeving dat niet goed keurd of omdat je je eigenlij anders voelt dan de meeste mensen en daar niet over durft te praten. zoals homo's/travestieten of mensen die iets geloven.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 aug 2007 00:38

Prettig toch, op een forum kan je je ei kwijt! Soms zijn het moment opnamen en later kan iemand spijt krijgen iets geschreven te hebben, zelf heb ik er geen last van, ik heb niet zoveel geheimen en als ik ze heb dat staan ze niet op een forum. Het delen van liefde voor films is natuurlijk het belangrijkst, maar daar bestaat het leven niet uit. Hier heb je soms het gevoel dat ze eindelijk eens begrijpen wat je bedoelt als zovelen om je heen het niet begrijpen. Na verloop van tijd ontstaat er met verscheidene mensen een band die zelfs verder gaat dan het forum alleen. We delen veel lief en leed en dat is erg belangrijk, vooral voor eenzame mensen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 aug 2007 06:42

André van Helvoort schreef:
emperor schreef:Als je over onderwerpen wil praten waar je irl niet over kan of over durft te praten, ben je eigenlijk op zoek naar professionele hulp..ik denk niet dat een filmforum daar geschikt voor is, het kan wel een emotionele uitlaatklep zijn.
Nu had ik het niet alleen over dit film-forum maar over forums algemeen er zullen best mensen zijn die over een bepaald onderwerp willen praten maar niet kunnen omdat de omgeving dat niet goed keurd of omdat je je eigenlij anders voelt dan de meeste mensen en daar niet over durft te praten. zoals homo's/travestieten of mensen die iets geloven.
Daar is een forum ook uitermate geschikt voor natuurlijk, het brengt gelijkgestemden tot elkaar, ik ben
zelf ook lid van een blackmetal forum en een absint forum om wat te noemen..ik zou in mijn directe omgeving niet 123 mensen weten die daar ook over willen praten/discussieren en dezelfde kennis hebben wat dat betreft is dit ideaal natuurlijk..net zoals dit forum de forums die jij noemt zullen meer topics hebben waarin het over problemen gaat omdat deze mensen zich in deze maatschappij wellicht nog moeilijk bovengronds kunnen uitten.
Maar je hebt ook natuurlijk nieuwsgroepen nog met de meest uiteenlopende onderwerpen.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 26 aug 2007 23:18

Ik kom op het forum om over mijn interesse te delen, discussies te houden met andere filmliefhebbers. En vooral om andere/onbekende films te ontdekken.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 feb 2008 19:14

Bijdrage leveren aan de algehele gemeenschappelijke bewustzijnsvorming.

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 28 feb 2008 17:38

emperor schreef:Bijdrage leveren aan de algehele gemeenschappelijke bewustzijnsvorming.
en hoelang heb jij er wel niet overgedaan om hier op te komen. :D

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 29 feb 2008 10:56

André van Helvoort schreef:
emperor schreef:Bijdrage leveren aan de algehele gemeenschappelijke bewustzijnsvorming.
en hoelang heb jij er wel niet overgedaan om hier op te komen. :D
Bijna precies 6 maanden zo te zien :P.

Plaats reactie