Prinses Juliana overleden

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
E4L
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Prinses Juliana overleden

Bericht door E4L » 20 mar 2004 09:57

Bron: http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004 ... leden.html

Prinses Juliana is vanmorgen vroeg overleden. Ze is tegen zes uur in haar slaap gestorven op Soestdijk. De prinses is 94 jaar geworden. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst bekendgemaakt.

Premier Balkenende zal het overlijden waarschijnlijk om 10 uur officeel bekendmaken. Prinses Juliana had geheugenproblemen en leefde al 5 jaar in de belsotenheid van paleis Soestdijk. Koningin Beatrix zei vorig jaar in de Kersttoespraak dat de dagen haar moeder erg zwaar vallen.
Afbeelding

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 mar 2004 10:25

In je slaap gestorven..mooie dood zou ik zeggen,
net als mijn oma.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 20 mar 2004 10:40

Het zal toch geen aanslag van Al-Qaeda zijn?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mar 2004 14:11

Dit vind ik eigenlijk niet iets voor de familie om er verdriet van te hebben, 94 jaar is een geweldig leeftijd, en in haar slaap overleden, is inderdaad een mooie dood. Volgens eerdere berichten leed prinses Juliana al heel lang aan dementie, en leefde toch al niet bewust meer. Ik ben blij voor haar dat ze rust heeft. Zo makkelijk was haar leven niet, en ikzelf vond haar altijd overkomen als een lief mens.

Balkenende heeft gezegd dat ze een moeder voor iedereen was, maar heeft die haar dan gekend? Het wordt weer een opgeklopte toestand, alles staat nu ineens in het teken van het overlijden, maar er zijn belangrijker dingen, afijn misschien wordt het wel een rouwdag, en dan heeft iedereen weer een dag vrij. :T

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mar 2004 14:13

hermit elephant schreef:Het zal toch geen aanslag van Al-Qaeda zijn?
Je bent prettig gestoord, nu halen ze vast alle soldaten terug uit Irak. :D

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 20 mar 2004 14:16

Ann McDunn schreef:
Nou ja, er stond iets over een ontsteking. Volgens betrouwbare bronnen dezelfde als die ze in Spanje hebben gebruikt...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mar 2004 14:25

hermit elephant schreef:
Ann McDunn schreef:
Nou ja, er stond iets over een ontsteking. Volgens betrouwbare bronnen dezelfde als die ze in Spanje hebben gebruikt...
Je kunt zo bij de CIA, direct de goede link leggen, misschien hebben ze die ontstekingen wel uit Nederland. :-?

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 20 mar 2004 14:33

Maar vooruit, over de doden niets dan goeds. In dit geval een meevaller voor de schatkist van Zalm...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 21 mar 2004 14:50

hermit elephant schreef:Maar vooruit, over de doden niets dan goeds. In dit geval een meevaller voor de schatkist van Zalm...
Ja, nu je het zegt, alle kleine beetjes helpen. Maar dat neemt niet weg dat het wel een goede koningin was. Alleen maken ze er nu wel héél erg veel drukte van. :-?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 21 mar 2004 19:24

Le Roi est mort ! Vive le Republique !

..............NEXT !!!

Ik vind het eerlijk gezegd erger dat ik op het FT-Uitje 2.0 een paar uur in plenzende regen liep en mijn schoen lek was. (is niet waar hoor, dat van die lekke schoen; maar ff lomp zijn.. 8) )

Wiggly
Bijrol
Bijrol

Bericht door Wiggly » 21 mar 2004 22:23

hermit elephant schreef:Maar vooruit, over de doden niets dan goeds. In dit geval een meevaller voor de schatkist van Zalm...
En van dit 'meevallertje' moeten de pampers van Claus junior gefinancierd worden. En als het een echte oranje is kakt ie de hele boel onder!

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 21 mar 2004 22:45

Ik ben dan wel van de generatie die Juliana nooit als koningin heeft meegemaakt, maar het leek me een hele bijzondere vrouw.
Ik heb vooral in stilte genoten (en daar is wel iets voor nodig) van de prachtige documentaires die de NOS gistermiddag over haar heeft uitgezonden. Indrukwekkend!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 mar 2004 22:21

Hans schreef:Ik ben dan wel van de generatie die Juliana nooit als koningin heeft meegemaakt, maar het leek me een hele bijzondere vrouw.
Ik heb vooral in stilte genoten (en daar is wel iets voor nodig) van de prachtige documentaires die de NOS gistermiddag over haar heeft uitgezonden. Indrukwekkend!
Het was inderdaad een echte koningin.. _O_

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 mar 2004 20:12

Daar denkt prins Bernhard dan zeker anders over, hij is dan wel 92, en het is nog even afwachten of hij wel of niet naar de uitvaart gaat, maar toen alle familieleden (op een paar na) op het bordes stonden, kon hij er niet even bij gaan staan, maar later wel door een gang lopen met twee van zijn kleinzoons. Dat het niet zo'n geweldig huwelijk was weet iedereen wel, maar dit is toch wel tekenend, Bernhard is een erg harde man, en dat laat hij nu goed merken ook. Hij heeft altijd al een hekel gehad aan begrafenissen, maar dit was wel z'n vrouw. :-?

Plaats reactie