Beeldvorming Islam

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 25 jul 2007 20:07

Oh en wat trouwens ook zo gek is.. Heb gister kennis gemaakt met 2 turkse mensen. Wonen 4jaar in NL, spreken alleen turks en engels. Ze werden in wantrouwen genomen in de bank toen er iets misging met een electronische betaling, ze werden ook amper geholpen en te woord gestaan. Maar toen een van de twee eruit floepte dat ze naar Amerika zouden verhuizen, dat ze universitair opgeleid waren en daar zouden werken en wonen, stonden ze daar zowat in de middelpunt van de aandacht en hun probleem was in no-time opgelost. Gek he? :wink:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 jul 2007 20:12

en om nog even terug te komen op de hoofdoekjes, de meest " ellende " ontstaat doordat pietje wel wordt ontslagen omdat hij zijn petje niet af wil zetten en fatima niet omdat ze zich beroept op religieuze voorschriften. Of omdat, als fatima toch wordt ontslagen vaak snel met "rascisme" begint te schermen (en er gelijk 1001 groeperingen haar "begrijpen") terwijl dit voor Pietje niet het geval is.
Dus hoofddoeken zijn naar mijn mening toch een belangrijk onderdeel van problemen tussen allochtonen/autochtonen omdat het een middel is.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 jul 2007 20:17

oT schreef:
Maar dit bedoel ik.. Eenzijdige berichtgeving. Ik snap jou ook wel, jij wilt je punt duidelijk maken en daarom zoek en vind je allemaal bronnen waarin te lezen is hoe idioot moslims zijn. Als ik jouw tekst hierboven leest geef ik je ook meer dan gelijk in hoe idioot 'die' moslims zijn die dat willen. ..
misschien idioot..maar toch.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 25 jul 2007 22:10

emperor schreef:
oT schreef:
Maar dit bedoel ik.. Eenzijdige berichtgeving. Ik snap jou ook wel, jij wilt je punt duidelijk maken en daarom zoek en vind je allemaal bronnen waarin te lezen is hoe idioot moslims zijn. Als ik jouw tekst hierboven leest geef ik je ook meer dan gelijk in hoe idioot 'die' moslims zijn die dat willen. ..
misschien idioot..maar toch.
Het gaat me er vooral om dat je begrijpt wat ik daarna vertel.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 25 jul 2007 22:58

Ik wil even zeggen dat ik het eens ben met oT. Een goede vriend van me uit me klas, is Turks. Koerd om precies te zijn, hij spreekt gebrekkig Nederlands en is 25. Hij doet zijn best, en hij is opzich goed te verstaan. Hij is een van die velen die wacht op een Generaal Pardon. Hij moet zich elke week bij de politie melden. Ik hoop echt dat hij de volle 4 jaar bij ons kan afmaken en dat hij in Nederland mag blijven. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit criminaliteit van Islamitische mensen te maken gehad. Ik vind het zelf spijtig maar vanwege de negatie media berichten. Voel ik me meestal angstig als ik jongeren van Turkse/Marokkaanse afkomst in een groepje zie lopen. Terwijl het er maar een heel klein deel is dat voor problemen zorgt. Ik merk vaker dat Chineze geen Nederlands spreken dan Moslims om eerlijk te zijn. Alleen een vriendje van me broertje is ooit eens door Marokkanen bedreigd in en parkje met een pistool.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 jul 2007 23:40

Toen ik in de Boekenkelder in Groningen werkte ben ik twee keer beroofd, één keer door twee echte blanken en één keer door een heel erg zwarte drugsverslaafde, maar van moslims heb ik zelf nooit last gehad. We kunnen hier wel over door praten tot we een ons wegen, maar ik vind nog steeds dat we niet iedereen van een ander ras of geloof moeten beoordelen naar een stel ellendelingen die het voor de anderen verpesten. Gelukkig lees ik ook positieve berichten want laten we vooral (nogmaals) eerst naar ons zelf kijken hoe wij het doen in de maatschappij en wat wij betekenen voor anderen en niet meteen gaan oordelen, overal zijn goede en verkeerde mensen en die moeten aangepakt ongeacht geloof of huidskleur, want ook wij zijn mensen en hebben net zo goed onze fouten.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 26 jul 2007 00:18

oT schreef:ps: De mensen die denken dat ik subjectief aan het posten ben hier, I've lost my religion many years ago
Buh, dat is een stomme opmerking, want je kunt niet anders dan subjectief reageren. Meningloos op iets reageren is door de mens nog niet uitgevonden dus iedere reactie die wie dan ook geeft is subjectief. Dat wil niet zeggen dat ik het verder niet met je eens ben (ik ben zelf groot voorvechter van gelijkheid ongeacht ras, geloof, geaardheid of sekse) maar let wel op met de geloofwaardigheid van je opmerkingen, want daarin is al veel te veel verloren.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 26 jul 2007 03:55

Met subjectief bedoel ik dat ik me niet heb aangesloten bij een bepaalde groepering en dat ik namens deze spreek om ze te beschermen. Maar natuurlijk spreek ik wel vanuit mijn eigen mening, en dus niet van het collectieve 'ik praat nu mijn eigen ras/cultuur/blabla goed'.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 jul 2007 17:34

Wat ik wel een beetje raar vindt is dat de "vrome" moslims jongeren, (tenminste ik ga ervanuit dat de meeste marokkaanse (hangjongeren) dat zijn zich bezighouden met zaken zoals overmatig alcoholmisbruik, blowen en (vooral nederlandse) meiden proberen te versieren (die ze dan later na hun afwijzing als hoer uitmaken)..of zijn ze soms hopeloos aan het proberen te integreren?

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 26 jul 2007 19:33

Wat een onduidelijk verhaal, ik snap er eerlijk gezegd helemaal niks van. Hoe moet ik dat nou begrijpen als er geen voldoende en juiste leestekens (en leestekens op de juiste plaats) staan? Inhoudelijk vind ik het ook niet tekort hebben aan bevooroordeelde kortzichtigheid en onzinnigheid, dat je dat zelf niet onsmakelijk vind zeg.. Ga zo door met je xenofobie emperor, jij hebt de wereld echt begrepen!

(En hopelijk weet je wat sarcasme is, anders heb ik het echt met je te doen)
:N

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 jul 2007 19:44

Kortgezegd vindt ik moslims net zo hypocriet als aanhangers van alle andere geloven.

zo duidelijk genoeg?
En geen medelijden met mij aub..
Als ik in de grond getrapt wordt heb ik dat verdiend.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 26 jul 2007 19:51

Gister hoorde ik trouwens een Nederlandse collega praten met een ander over hoe hij een meisje (ook Nederlandse ja) bij ons op werk een keer zou willen neuken en daarna tegen haar zou willen zeggen: opflikkeren nu. En gek genoeg heb ik anderzijds een Marokkaanse vriend die altijd heel gek is geweest op zijn Nederlandse vriendin, waarmee hij heel serieus was en misschien wel voor altijd zijn leven zou willen delen met haar. Ondanks dat het uit is gegaan tussen die twee geeft hij veel om haar en heeft met haar een vriendschappelijke band, zoals het hoort.

Tja, de wereld draait door of niet?

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 26 jul 2007 20:00

emperor schreef:Kortgezegd vindt ik moslims net zo hypocriet als aanhangers van alle andere geloven.
En kortgezegd constateer ik dat jij generaliseert zonder kennis te hebben over het algeheel. Kortgezegd constateer ik dat jij je laat beïnvloeden door selectieve informatie, waar jij overigens ook nog eens zelf voor kiest. Dat vind ik jammer, want ik vond je eigenlijk nooit een kwaaie.

zo duidelijk genoeg
Yep!
En geen medelijden met mij aub..
Als ik in de grond getrapt wordt heb ik dat verdiend.
Mijn excuses daarvoor, in ieder geval waardeer ik het heel erg van je dat jij nu aangeeft dat je misschien wel fout zit.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 jul 2007 20:27

Wat ik schreef komt voort uit mijn eigen bevindingen en ook deels uit de media.
En dat heb ik al uitvoerig hier neergezet.
Laatst gewijzigd door emperor op 26 jul 2007 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 jul 2007 20:37

oT schreef:Gister hoorde ik trouwens een Nederlandse collega praten met een ander over hoe hij een meisje (ook Nederlandse ja) bij ons op werk een keer zou willen neuken en daarna tegen haar zou willen zeggen: opflikkeren nu. En gek genoeg heb ik anderzijds een Marokkaanse vriend die altijd heel gek is geweest op zijn Nederlandse vriendin, waarmee hij heel serieus was en misschien wel voor altijd zijn leven zou willen delen met haar. Ondanks dat het uit is gegaan tussen die twee geeft hij veel om haar en heeft met haar een vriendschappelijke band, zoals het hoort.

Tja, de wereld draait door of niet?
..het zal mij worst zijn eigenlijk..de mens straft zichzelf altijd.
En over dat neuken, sex etc...dat hoor ik dagelijks..ik werk in de bouw.

Plaats reactie