Beeldvorming Islam

Bespreek het actuele nieuws.
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 26 jul 2007 21:07

Wat ik schreef komt voort uit mijn eigen bevindingen en ook deels uit de media.
Dit is de kracht van media:
klick
Maar kom niet bij mij uithuilen..
Zullen we dit soort uitlatingen achterwege laten en op een ander niveau doorpraten? Jij bent hier degene die de topic bestookt met je (bijna) xenofobie, daar kan je ook reacties op verwachten ja.
de mens straft zichzelf altijd.
Misschien komt het er gewoon op neer dat jij een grote pessimist bent, ik zie dingen niet als straf, meer als een les.
En over dat neuken, sex etc...dat hoor ik dagelijks..ik werk in de bouw
Nou dan? Zijn dat ook Marokkanen?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 jul 2007 15:52

zoek het lekker uit.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 jul 2007 15:58

emperor schreef:Wat ik wel een beetje raar vindt is dat de "vrome" moslims jongeren, (tenminste ik ga ervanuit dat de meeste marokkaanse (hangjongeren) dat zijn zich bezighouden met zaken zoals overmatig alcoholmisbruik, blowen en (vooral nederlandse) meiden proberen te versieren (die ze dan later na hun afwijzing als hoer uitmaken)..of zijn ze soms hopeloos aan het proberen te integreren?
Kijk hier zit je dus fout, want het merendeel van die jongeren noemen zichzelf geen moslims.
Pas als ze ouder zijn en zichzelf volwassen genoeg vinden zullen ze moslim worden, aldus een aantal van mijn marokaanse vrienden.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 27 jul 2007 16:52

emperor schreef:zoek het lekker uit.
Het was een retorische vraag.. }:

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 29 jul 2007 23:53

PUMA schreef:
Klefbeer schreef:Oh mijn god. Een klef bakje shoarma met patat en kaas en knoflooksaus (niet te vreten trouwens, maar dat terzijde) als toppunt van integratie van moslims. Wat zijn we toch diep gezonken in dit land. :cry: :cry: :cry:
Dat was niet wat ik zei...
Het stond er toch echt, bijna letterlijk:
PUMA schreef:Ooit gehoord van de kapsalon, het perfecte voorbeeld van integratie. Hollandse frieten en shoarma etc.
En wat al die provincialen met die ene knuffelmoslim op school betreft die mij voor gek verklaren en het allemaal hééééél anders zien: jullie komen er vanzelf nog wel een keer achter. Heus.

Verder denk ik niet dat het veel zin heeft om hierover door te blijven discussiëren. Te grote verschillen in belevingswereld, vermoed ik.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 30 jul 2007 00:18

Absoluut, dit heeft totaal geen zin en gelukkig heb ik geen knuffelmoslim en of ik er achter kom? De tijd zal het leren tot nu toe heb ik alles overleefd dus zal het wel een beetje meevallen de atoombom is ook nog steeds niet gevallen en daar waren toch miljoenen mensen bang voor, wie benauwd leeft zal benauwd sterven en dat is mijn belevingswereld. :wink:

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 30 jul 2007 10:25

Klefbeer schreef:
PUMA schreef:
Klefbeer schreef:Oh mijn god. Een klef bakje shoarma met patat en kaas en knoflooksaus (niet te vreten trouwens, maar dat terzijde) als toppunt van integratie van moslims. Wat zijn we toch diep gezonken in dit land. :cry: :cry: :cry:
Dat was niet wat ik zei...
Het stond er toch echt, bijna letterlijk:
PUMA schreef:Ooit gehoord van de kapsalon, het perfecte voorbeeld van integratie. Hollandse frieten en shoarma etc.
En wat al die provincialen met die ene knuffelmoslim op school betreft die mij voor gek verklaren en het allemaal hééééél anders zien: jullie komen er vanzelf nog wel een keer achter. Heus.

Verder denk ik niet dat het veel zin heeft om hierover door te blijven discussiëren. Te grote verschillen in belevingswereld, vermoed ik.
Ik heb je voor gek verklaard, waaruit concludeer jij dat ik een achtelijke provenciaal ben dan??

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 30 jul 2007 18:53

Ik ben geen xenofoob, of iets anders wat mij hier toegeroepen wordt..ik heb het over mijn beeldvorming van de islam, meer valt er niet over te zeggen dan hetgeen ik al geschreven heb, en dat gaat niet in eerste instantie over hangjoneren van welke afkomst dan ook, het ging over de islam, zonder het op de man te spelen.

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 30 jul 2007 23:02

patrob schreef:Je moet natuurlijk wel oppassen dat je niet alle Nederlanders over één kam gaat scheren he. Toevallig zie ik mezelf als heel tolerant. Nederland is per slot van rekening ooit groot geworden door mensen te accepteren die nergens anders welkom waren. Het zou mooi zijn als het ooit weer zo zou worden.
Nederland is groot geworden door ongebreideld imperialisme. Zeg niet tegen een afstammeling van de slaven of Indiërs dat Nederland groot geworden is door tolerantie. Dat is wellicht een aantal keer gebeurd met joden, hugenoten en Belgen in WO I. Voor het overige zijn wij net zo tolerant geweest als enig ander volk ter wereld. Altijd maar weer dat geklop op die borst over hoe tolerant Nederland wel is, yech.

Een aantal recente gevalletjes uit de laatste 70 jaar: 2 politionele acties in Indonesië, mooie episode in onze geschiedenis. Daarnaast hebben we die Molukkers maar weer mooi gefopt: eerst een eigen staat beloven en toen we ze niet meer nodig hadden stuurden we ze maar naar de veenkoloniën. In de tweede wereldoorlog had NL, na Polen, het hoogste percentage vermoorde joden. En dat komt echt niet helemaal door de Duitse Grundlichkeit. Een groot deel van de Nederlanders heeft toch mooi met zijn tolerante hoofd meegeholpen die treinen te vullen.

Die gastarbeiders hebben we ook niet uit liefde en tolerantie hier gebracht. Hadden we gewoon nodig. Tuurlijk gingen die niet naar huis toen ze hier klaar waren met werken. Ze konden ook hier in dit Luilekkerland blijven en de hele familie hier naar toe kan halen. Neem het die mensen eens kwalijk.

Het wordt eens tijd dat iedereen zijn imaginaire, tolerante inborst eens wat minder beklopt en gewoon zegt waar het op staat. Bepaalde dingen kloppen gewoon niet en lopen uit de hand. Daar hebben beide "partijen" schuld aan. Zolang we het goed gaan praten dat joodse mensen en homostellen uit hun buurt worden gepest door kutmarrokaantjes met het argument "dat is maar een kleine groep, ik ken ook een Turkse jongen en die is niet zo hoor" komen we nergens.

Wat me wel weer hoopvol stemde was de foto vorige week op de voorpagina van de Spits. Een moskee was beklad met de uiterst subtiele tekst: Kanker Turke. Kijk, zolang die 'n' niet achter Turke staat dan hoeven we uit die hoek in ieder geval niets te vrezen.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 01 aug 2007 01:26

Ann McDunn schreef:Absoluut, dit heeft totaal geen zin en gelukkig heb ik geen knuffelmoslim en of ik er achter kom? De tijd zal het leren tot nu toe heb ik alles overleefd dus zal het wel een beetje meevallen de atoombom is ook nog steeds niet gevallen en daar waren toch miljoenen mensen bang voor, wie benauwd leeft zal benauwd sterven en dat is mijn belevingswereld. :wink:
Hier spreekt een wijze dame _O_

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 01 aug 2007 19:54

Ann McDunn schreef:wie benauwd leeft zal benauwd sterven en dat is mijn belevingswereld. :wink:
Goh, ik wist niet dat jij astma had Ann.... :wink:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 02 aug 2007 01:23

Red schreef:
Ann McDunn schreef:wie benauwd leeft zal benauwd sterven en dat is mijn belevingswereld. :wink:
Goh, ik wist niet dat jij astma had Ann.... :wink:
Ach Red er is zoveel dat jij niet van mij weet en gelukkig staat er een wink achter, want ik heb het niet maar mijn zoon heeft het gehad van zijn geboort tot z'n 8ste jaar, mijn broer heeft ernstige astma gehad en is er overheen gegroeid en mijn oom is eraan gestorven, maar gooi het maar op mijn beruchte tegelwijsheden. Spits grapje hoor, maar als je het meemaakt is het helemaal niet leuk meer. :N

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 05 aug 2007 09:30

Moslim Broederschap slaat vleugels uit in Nederland

Vorige week publiceerde De Telegraaf een artikel over de invloed van de Moslim Broederschap. Deze zou via diverse kopstukken invloed hebben op de Marokkaanse en Turkse moslimgemeenschappen. In het bijzonder worden de Essalam moskee in Rotterdam en de Westermoskee in Amsterdam genoemd evenals de Federatie van Islamitische Organisaties Nederland (FION). Het artikel was gebaseerd op eigen onderzoek van De Telgraaf. Eerder publiceerden we alleen een kort bericht met wat aanvullende informatie over de Moslim Broederschap; nu, op verzoek van enkele bezoekers het artikel integraal, zoals dat ook is verschenen op de website van het opinieblad Opinio.

De Islamitische Broederschap slaat de vleugels uit in Nederland. De beweging die ijvert voor islamitische wereldoverheersing, blijkt via diverse kopstukken invloed te hebben op de Marokkaanse en Turkse moslimgemeenschappen. Twee boegbeelden – de Essalam moskee in Rotterdam en de Westermoskee in Amsterdam – verrijzen onder het toeziend oog van machtige moslimbroeders. Ook in Utrecht, Eindhoven en Zaandam staan projecten op stapel. Nederland als missieland, met invoering van de sharia als ultiem doel.

Rotterdamse handlangers willen ’terreurtheoloog’ Al-Qaradawi naar Nederland halen
Onder de rook van De Kuip doemt aan de Rotterdamse Coloseumweg de grootste moskee van Nederland op. Trots wijst Abderrazak Boutaher, topman van het gebedshuis Essalam, op de twee minaretten: „Vijftig meter hoog. Het project kost wel wat – ik denk uiteindelijk 5 miljoen euro – maar daarvoor krijgt Rotterdam de allermooiste moskee van heel Europa!”

Boutaher benadrukt het open karakter van de Essalam moskee: „Iedereen is welkom, wij zijn heel transparant. Ik kwam hier als gastarbeider en Nederland is altijd goed voor mij geweest. Na al die jaren dat wij Marokkanen nu al in Nederland zijn, wilden we iets moois achterlaten. Dat wordt de Essalam moskee.”
Voor Boutaher lijkt er geen vuiltje aan de lucht, ’zijn’ moskee moet een toonbeeld van integratie worden. Maar op de achtergrond spelen antiwesterse krachten een rol. Krachten waarvan Boutaher geen weet zegt te hebben.

Sharia
De ’supervisor’ van het bouwproject is Ahmed Ajdid, een 45-jarige Marokkaan uit Katendrecht. Zijn naam duikt op in onderzoeken van de inlichtingendiensten naar vertakkingen in Nederland van de Moslim Broederschap – de internationaal opererende beweging die overal de sharia wil invoeren.
Deze week zit Ajdid in een bouwkeet op het Essalam-terrein druk te werken achter een laptop. Op vragen over zijn rol in het netwerk van de Broederschap weigert hij steevast te antwoorden. Zijn ogen spuwen vuur als we hem confronteren met zijn connecties. „Pas op, u bent verkeerd bezig”, bijt hij ons toe.
Ajdid trekt sinds medio jaren negentig op met radicale moslimbroeders. Zo was hij van 1995 tot 2001 voorzitter van een islamitische stichting in Rotterdam. Medebestuurder en adviseur was Walid Al-Tabtabai uit Koeweit. Ook moskeetopman Boutaher was enige tijd bestuurder van de stichting, maar zegt deze week van niets te weten...

Ajdid zat in het bestuur van nog een tweede stichting met Al-Tabtabai. Wie is deze ’adviseur’ uit Koeweit?
Al-Tabtabai staat bekend als een hardline islamist. Zijn tegenstanders noemen hem ook wel de ’agent van de Taliban in Koeweit’. Hij leidde het islamitische front in het parlement en was voorzitter van de commissie voor de mensenrechten. Tegelijk bepleitte hij invoering van de meest barbaarse straffen, zoals steniging en amputatie.

De fundamentalist, die in Nederland samenwerkte met de grondleggers van de Essalam moskee, hekelde in Koeweit het regeringsbesluit om christenen grond te geven voor het bouwen van kerken. „Deze maatregel is volstrekt illegaal volgens islamitisch recht”, aldus shariageleerde Al-Tabtabai.
Ajdid knoopte nog meer banden aan met Koeweit. Hij regelde in Rotterdam zaken voor een bedrijf van Abdulatif Al-Hajeri. Deze sjeik zit in de raad van toezicht van Europe Trust – volgens inlichtingendiensten hét financiële vehikel van de Moslim Broederschap-aanhangers in Europa.
Het bedrijf van de sjeik uit Koeweit opereerde tot eind vorig jaar vanuit een woning op de zesde verdieping van een flatgebouw in Schiedam-Noord. Het adres is de privéwoning van Ibrahim Akkari, goede kennis van Ajdid.

Akkari blijkt ook actief in radicale kringen. Zo wordt hij regelmatig gesignaleerd op het kantoor van de stichting Internationale Steun Rechtstreeks aan Armen (ISRAA) in Rotterdam, waar hij volgens een medewerker belast is met de ’administratie’. De stichting ISRAA zou de rol hebben overgenomen van het omstreden Rotterdamse fonds Al-Aqsa, dat op de terreurlijst staat wegens steunverlening aan Hamas.
Toeval of niet: Akkari zetelt in Den Haag in de Liga van de Islamitische Gemeenschap, waarin ook een kopstuk van Al-Aqsa zat. De Liga ontving geld van de Europe Trust, het fonds dat bij Akkari en zijn kennis Ajdid al bekend was door hun contacten met sjeik Al-Hajeri uit Koeweit.

Via een andere topman van Europe Trust wordt nu rechtstreeks invloed uitgeoefend bij de Essalam moskee.
Het gaat om de uit Irak afkomstige Nooh Al-Kaddo. Hij zit naast moskeetopman Boutaher in het bestuur van het gebedshuis. Samen met Boutaher tekende Al-Kaddo in november 2000 met de gemeente Rotterdam de overeenkomst die de bouw van de moskee inluidde.
Al-Kaddo tekende namens de financier, de Al-Maktoum Foundation. Deze liefdadigheidsorganisatie wordt gerund door de tweede man van het golfstaatje Doebai, sjeik Hamdan Bin Rashid Al-Maktoum. De Essalam moskee oogt dan ook als een stukje Doebai in Rotterdam.

De gulle sponsor uit Doebai financiert projecten over de hele wereld. Zo ook het Islamitisch Centrum in Dublin, Ierland. Daar resideert Essalambestuurder Al-Kaddo. Op hetzelfde adres is een andere organisatie ingeschreven die ook wordt gesponsord door de sjeik: de European Council for Fatwa & Research.

Inlichtingenwereld
Deze ’fatwa-raad’ wordt in de inlichtingenwereld gezien als een orgaan van de Moslim Broederschap. President is de ook in ons land bij veel moslims populaire sjeik Yusuf alQaradawi, een ideoloog van de Broederschap.
Al-Qaradawi heeft opgeroepen tot het creëren van separate samenlevingen voor moslims in het Westen. Hij wil daarmee enclaves vestigen waarin de sharia kan worden ingevoerd. De ’fatwa-raad’ in Dublin is bedoeld als religieuze autoriteit voor de moslims in Europa en presenteert zich als gematigd, maar meer dan eens heeft Al-Qaradawi zelfmoordaanslagen verdedigd.
Tekenend is wel dat deze ideoloog persona non grata is in de VS, waar hij wordt beschouwd als een ’theoloog van de terreur’. Toch willen de Rotterdamse handlangers van de Broederschap Al-Qaradawi naar Nederland halen. Een woordvoerder van de stichting ISRAA tegen deze krant: „Wij doen ons best om hem uit te nodigen voor een bezoek aan de stad.”

De ’fatwa-raad’ is opgericht door de Federatie Islamitische Organisaties in Europa, het overkoepelend orgaan van de Broederschap-beweging. Ook de financiële instelling Europe Trust is opgezet door deze federatie.

Prominent lid van Europe Trust is de Duitse moslimleider Ibrahim el-Zayat. In Nederland verschijnt El-Zayat ten tonele als de beheerder van alle moskeegebouwen van de Turkse beweging Milli Görüs.
Op het hoofdkwartier van Milli Görüs in Keulen trekt hij aan de touwtjes als het gaat om het oprichten en onderhouden van de gebedshuizen. In Amsterdam is El-Zayat actief via de Stichting Nederlandse Moskeeënbouw en Ondersteunings Gemeenschap.
Zijn handtekening prijkt onder een geheim contract dat onlangs werd onthuld door het KRO-programma Reporter. Daaruit blijkt dat de Amsterdamse Westermoskee geheel en al in handen komt van het Duitse hoofdkwartier van Milli Görüs, in tegenstelling tot wat vertegenwoordigers van de Turkse organisatie in Amsterdam hadden beloofd.

Schandaal
Inmiddels is Milli Görüs verzeild geraakt in een schandaal rond mogelijk illegale effectenhandel in de moskeeën, waarbij vijf miljard euro zou zijn verdwenen. De bouw van de Westermoskee was al onzeker geworden door een vertrouwensbreuk tussen Milli Görüs en de Amsterdamse partners. Burgemeester Cohen moet als bemiddelaar proberen de partijen weer tot elkaar te brengen.
Voorman Ucler Dag verzekert echter dat aan de beheersconstructie van Milli Görüs niet te tornen valt: „El-Zayat is de grote man als moskeebeheerder. Zo zit onze organisatie nou eenmaal in elkaar.”
Dat El-Zayat in de top zit van Europe Trust, het financieringsvehikel van moslimbroeders, was volgens Dag niet bekend bij Milli Görüs.

El-Zayat komt ook voor in rapporten van de Duitse inlichtingendienst. Daaruit blijkt dat zijn ’imamraad’ contacten onderhoudt met de ’fatwa-raad’ van sjeik Al-Qaradawi. Verder wordt door de Duitsers vastgesteld dat er een ideologisch verband bestaat tussen de Moslim Broederschap en de geestelijk leider van Milli Görüs.
El-Zayat én Milli Görüs worden door de Duitse veiligheidsdiensten nauwlettend in de gaten gehouden. Eerder, in 2002, liep bij onze oosterburen een onderzoek naar El-Zayat wegens het doorsluizen van zo’n twee miljoen dollar naar een liefdadigheidsclub met vertakkingen naar Al-Qaeda.
De invloed in Nederland van Europe Trust-topmannen als El-Zayat blijft niet beperkt tot de twee in oprichting zijnde megamoskeeën. De financiële instelling wil blijkens een recent jaarverslag ook een ’gemeenschapscentrum’ openen in Zaandam. Het gaat om de geplande aankoop van een voormalig bedrijvencomplex op een industrieterrein.

In het complex wordt sinds 2005 een ruimte gehuurd door de Federatie Islamitische Organisaties Nederland (FION) – op de website van ’terreurtheoloog’ Al-Qaradawi omschreven als de Nederlandse ’chapter’ van de overkoepelende Europese federatie van moslimbroeders. Het verband blijkt ook uit de oprichtingsakte van de Nederlandse stichting, waarin staat dat een eventueel batig saldo toekomt aan de Europe Trust.
Dat fonds werkt verder aan het opzetten van projecten in Utrecht en Eindhoven. Doel is de ’promotie van onderwijs en sociaal welzijn’. Het jaarverslag meldt dat er nog veel meer in het verschiet ligt: „Onze plannen voor de toekomst zijn ambitieus.”

De Telegraaf, 24 maart 2007

Reactie Milli Görüs

Volgens Milli Görüs Noord-Nederland heeft de organisatie absoluut geen contacten met de fundamentalistische organisatie Moslim Broederschap.
De organisatie reageert hiermee op een onderzoek van de Telegraaf van afgelopen zaterdag. Volgens de krant van Wakker Nederland komt de nog te bouwen Westermoskee als onderdeel van de Turkse organisatie Milli Görüs onder het beheer van de Duitse afdeling van Moslim Broederschap.
Het bestuur van Milli Görüs ontkent in een persbericht alle aantijgingen. Volgens de organisatie is het beleid juist gericht op participatie in de Nederlandse samenleving. Bron: AT5 26 maart 2007

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 05 aug 2007 13:10

Als iedereen nou niet zo hysterisch doet over het vermeende Islamitisch gevaar, dan vallen moslims minder terug op hun eigen (geloofs)gemeenschap en dan komt het allemaal wel goed. Voorlopig lijkt dat echter niet het geval, en zo krijg je dus een een effect dat zichzelf versterkt. Dit is ongetwijfeld al beter door anderen gezegd, dus laat ik het hier voorlopig even bij. :)

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 06 aug 2007 00:47

Emperor, je weet toch wel dat De Telegraaf de meest absurd slechte krant (als deze zich al zo mag noemen) van Nederland is, slechts belust op populistische kreten en manipulatie van de mens die er zeer gevoelig voor is?

Plaats reactie