Beeldvorming Islam

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 07 aug 2007 17:16

Dat weet ik..kranten moeten verkocht worden..maar toch is er wel een gedeelte wat op waarheid berust.
je zou wat dat betreft elke dag wel een artikel kunnen plaatsen.

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 08 aug 2007 11:37

emperor schreef:Dat weet ik..kranten moeten verkocht worden..maar toch is er wel een gedeelte wat op waarheid berust.
Jij suggereert dus dat dingen best uit hun verband gerukt mogen worden als er maar iets van de waarheid inzit? Zo lust ik er nog wel een paar. Als ik twee mensen ruzie zie maken, en ik loop verder en ik schrijf een stuk in de krant dat er een ruzie is geweest en de een (met bepaalde etniciteit) de ander heeft neergestoken dan zit daar ook een kern van de waarheid in?

Kom op zeg.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 aug 2007 15:49

Ik zeg alleen dat als er een bericht in de krant staat dat het toch wel iets van waarheid zal bevatten, ook al is het misschien uit verband gerukt, maar wie bepaald wanneer dat zo is, ik zeg niet dat iets uit zijn verband rukken goed voor de berichtgeving is alleen het is natuurlijk een krant.. dus het zal wat opgeblazen zijn zoals alles wat in de media komt, daar ben ik me bewust van.

IK zeg helemaal niet dat dingen best uit hun verband gerukt zouden mogen/moeten worden, ik zeg alleen dat de meeste kranten op sensatie berusten en daar hou je dan rekening mee, de kern van de berichtgeving kan best waar zijn.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 08 aug 2007 18:32

Over het gehaal genomen is er altijd wel een kern van waarheid in krantenberichten, zo niet waar zijn ze dan goed voor? Zo zal het inderdaad wel waar zijn dat Geert Wilders de Koran wil verbieden, maar dat hij dat meer al waarschuwing bedoelt, ik denk dat hij dat écht wil en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op! Iedereen die niet bij een kerk hoort zou dan ook maar de bijbel af willen schaffen? Denk van niet.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 aug 2007 18:52

Inderdaad wat Wilders wil slaat nergens op..boeken doen geen slechte daden, de mens doet dat zelf, beter de mens verbieden.
Al is de lijst van verboden boeken in het vaticaan wel erg lang..

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 08 aug 2007 19:18

Dat is lang niet zoveel meer dan pak weg 40 jaar geleden, maar dat boeken verboden zijn zegt nog niet dat ze niet worden gelezen, juist wel! En alle katholieke priesters, kardinalen enz. wil ik ook niet over één kam scheren, maar ze kunnen beter verboden boeken lezen dan doen wat daar in staat, aha ik ben er achter als ze wat meer verboden boeken hadden gelezen waren velen misschien met hun handen van koorknaapjes afgebleven. :wink:

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 09 aug 2007 07:56

Ik ben het wel eens met de meesten natuurlijk.
Boeken verbieden is niet de manier.
Maar laat ik dan hier het voorbeeld van de strip Kuifje in Afrika aanhalen.
Het is dan niet verboden, maar de ophef die deze strip al heeft veroorzaakt is ongelooflijk.
Nu is er zelfs een congolese student die een symbolische schadevergoeding eist en dat het album uit de handel wordt genomen.
Waar gaat het naartoe met deze wereld.....??

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 09 aug 2007 12:55

Terug naar AF. :x

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 09 aug 2007 20:50

Wilders solliciteert de laatste tijd wel erg naar het martelaarschap. Ik ga er van uit dat zelfs de meest moordlustige radicale moslim hem niet serieus neemt. Wat een clown. De Koran vergelijken met Mein Kampf, hoe verzint 'ie het?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 09 aug 2007 21:44

Wat ik mezelf afvraag is hoe ze deze gek kunnen tolereren, nu hebben de Iraniërs wat gezegd over zijn idioterie en die kunnen van hem de boom in, die man wil volgens mij vreselijk graag dood en heeft dit maar bedacht, als hij nog even doorgaat krijgt hij zijn zin, zorgelijk vind ik het dat bij bepaalde polls ook nog zo'n 48% achter die vent staan.

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 18 aug 2007 16:17

Ann McDunn schreef:Wat ik mezelf afvraag is hoe ze deze gek kunnen tolereren, nu hebben de Iraniërs wat gezegd over zijn idioterie en die kunnen van hem de boom in, die man wil volgens mij vreselijk graag dood en heeft dit maar bedacht, als hij nog even doorgaat krijgt hij zijn zin, zorgelijk vind ik het dat bij bepaalde polls ook nog zo'n 48% achter die vent staan.
Dat is inderdaad schrikbarend (en van dorp). Er komt ook 0,0 opbouwends uit die partij. Alleen maar dingen roepen en kamervragen stellen. Het voegt zo weinig toe. Je zou bijna zeggen: geef ze eens regeringsverantwoordelijkheid dan is het snel afgelopen met die partij, maar aan een LPF hebben we de komende eeuw wel weer genoeg gehad.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 19 apr 2008 08:29

Even met de moskee gebeld. “Goedenavond, Oplopers hier. Mag ik de heer Suhayb Salaam even van u? Ja, ik wacht even.” Het duurde geruime tijd, maar ik kreeg de baardaap in kwestie aan de telefoon. “Zeg, mag ik u een informatieve vraag stellen?” Dat mocht. “U hebt gezegd dat bijbels het beste verbrand kunnen worden, maar dat mogen wij niet als vijandig of beledigend opvatten?” De geestelijk leider lichtte toe:”Zoals ik al eerder heb laten weten, is het bij ons ook gebruikelijk, heilige documenten te verbranden, zodat ze niet bevuild kunnen worden.” Kijk, daar had ik de wijsneus tuk. “Dus wat dierbaar is, kun je het beste verbranden zodat het niet kan worden bevuild? Dat begrijp ik goed?“ Ja, ik had het bij het rechte eind. “Om verdere bevuiling te voorkomen, stel ik voor dat u uw zuster dan ook maar in de fik steekt,” mompelde ik, “zodat de eer van de familie tenminste niet wordt bevlekt.” Tot mijn niet geringe verbazing werd de verbinding opeens verbroken. Wat een randdebiel, die Salaam. Een beetje lopen rondkakelen dat bijbels moeten worden verbrand, en je er dan met zo’n kutsmoes uit proberen te redden.

Stukje uit deze column:

http://frontpage.fok.nl/column/7463/1/- ... -fik!.html

Als ik zoiets lees zet ik toch weer mijn vraagteken neer wat deze mensen nou precies willen hier.

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 19 apr 2008 19:25

emperor schreef:Even met de moskee gebeld. “Goedenavond, Oplopers hier. Mag ik de heer Suhayb Salaam even van u? Ja, ik wacht even.” Het duurde geruime tijd, maar ik kreeg de baardaap in kwestie aan de telefoon. “Zeg, mag ik u een informatieve vraag stellen?” Dat mocht. “U hebt gezegd dat bijbels het beste verbrand kunnen worden, maar dat mogen wij niet als vijandig of beledigend opvatten?” De geestelijk leider lichtte toe:”Zoals ik al eerder heb laten weten, is het bij ons ook gebruikelijk, heilige documenten te verbranden, zodat ze niet bevuild kunnen worden.” Kijk, daar had ik de wijsneus tuk. “Dus wat dierbaar is, kun je het beste verbranden zodat het niet kan worden bevuild? Dat begrijp ik goed?“ Ja, ik had het bij het rechte eind. “Om verdere bevuiling te voorkomen, stel ik voor dat u uw zuster dan ook maar in de fik steekt,” mompelde ik, “zodat de eer van de familie tenminste niet wordt bevlekt.” Tot mijn niet geringe verbazing werd de verbinding opeens verbroken. Wat een randdebiel, die Salaam. Een beetje lopen rondkakelen dat bijbels moeten worden verbrand, en je er dan met zo’n kutsmoes uit proberen te redden.

Stukje uit deze column:

http://frontpage.fok.nl/column/7463/1/- ... -fik!.html

Als ik zoiets lees zet ik toch weer mijn vraagteken neer wat deze mensen nou precies willen hier.
Als ik jou stuk lees vraag ik me af wat jij nou precies wil hier. Je doet precies hetzelfde als hen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 19 apr 2008 19:44

Luce schreef: Als ik jou stuk lees vraag ik me af wat jij nou precies wil hier. Je doet precies hetzelfde als hen.
?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 21 apr 2008 19:58

Tijdens een conferentie van moslims, dit weekend in Qatar, kwamen islamitische wetenschappers en geestelijken dit weekend met een briljant idee. Zij willen namelijk de tijd die al decennialang als wereldstandaard geldt vervangen door de tijd in de Arabische stad Mekka.

Een islamitische wetenschapper acht de tijd rijp de Greenwich Mean Time (GMT) af te schaffen. Volgens hem hebben de Engelsen ooit de tijd in de Londese wijk Greenwich uitgeroepen tot wereldstandaard, maar is het nu tijd om deze te vervangen door de 'Mekkatijd'. Bovendien ligt Mekka "in perfecte lijn met het magnetische noorden".

Volgens een aanwezige geestelijke, sjeik Youssef al-Qaradawy, heeft een studie bewezen dat Mekka het ware centrum van de aarde is. Volgens de sjeik staaft het massale gebed van de moslims met het hoofd naar Mekka dit bewijs.

hahaha.

Plaats reactie