Beeldvorming Islam

Bespreek het actuele nieuws.
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 21 apr 2008 21:54

Nou lekker dan, ik heb wel een oude handdoek maar geen richtingsgevoel dus waar moet ik die gebedshanddoek nu neerleggen en hoe laat is het eigenlijk? :D

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 apr 2008 08:39

Emperor schreef:Islamitische wetenschappers
Wetenschap en religie die samengaan? Hahaha.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 22 apr 2008 09:12

ash_ schreef:
Ja lach maar. Uit onderzoek blijkt dat een derde van Amerikaanse scholars het creationisme aanhangt.

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 22 apr 2008 10:31

Wat denk je nou dat de representativiteit van dit soort Telegraaf-stukjes is?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 apr 2008 10:55

Megalomaniac schreef:
ash_ schreef:
Ja lach maar. Uit onderzoek blijkt dat een derde van Amerikaanse scholars het creationisme aanhangt.
Het was ook een cynische lach. Het hangt er maar vanaf hoe je wetenschap definieert. Als je het over tijd hebt, heb je het mijns inziens over natuurkunde en ik vermoed dat daar maar heel weinig gelovigen tussen zitten. Onder alfa studies kan dat weer heel anders zijn.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 22 apr 2008 11:02

Wanneer je bioloog bent, of medicus, is het niet mogelijk om evolutie te ontkennen, is mijn bescheiden mening.

Ik ben sowieso wantrouwig naar gelovige wetenschappers, maar sommige wetenschappen sluiten het geloof in het bovennatuurlijke uit.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 apr 2008 16:10

ruben schreef: Ik ben sowieso wantrouwig naar gelovige wetenschappers, maar sommige wetenschappen sluiten het geloof in het bovennatuurlijke uit.
Wat wij nu bovennatuurlijk noemen is straks wellicht wetenschappelijk verklaard..zo ging het in het verleden ook...als wetenschapper zou je juist onderzoek moeten doen naar dergelijke zaken, je blind staren op een geloof vind ik nogal dom..het klinkt misschien raar maar ik denk dat mensen die geloven juist verder afstaan van wat ze God noemen dan mensen die juist geen geloof aanhangen.
Geloof zou een stok moeten zijn om op te leunen, niet om mee te slaan.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 apr 2008 16:13

Luce schreef:Wat denk je nou dat de representativiteit van dit soort Telegraaf-stukjes is?
http://www.refdag.nl/artikel/1340815/Ra ... oeten.html

http://frontpage.fok.nl/nieuws/91149/-R ... innen.html

Het is ook incidenteel dat er iets naar buiten komt.
Dit is natuurlijk niet representatief voor de meerderheid, maar zoiets kan je niet snel genoeg aanpakken.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 22 apr 2008 18:38

emperor schreef:
Luce schreef:Wat denk je nou dat de representativiteit van dit soort Telegraaf-stukjes is?
http://www.refdag.nl/artikel/1340815/Ra ... oeten.html

http://frontpage.fok.nl/nieuws/91149/-R ... innen.html

Het is ook incidenteel dat er iets naar buiten komt.
Dit is natuurlijk niet representatief voor de meerderheid, maar zoiets kan je niet snel genoeg aanpakken.
Nee, want een krant met een christelijke agenda en een studentenwebsite zijn zo representatief.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 apr 2008 18:52

Als deze mensen nou geen kans zouden krijgen om zoiets neer te kunnen zetten, is alles toch opgelost?..

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 22 apr 2008 22:18

ruben schreef:Wanneer je bioloog bent, of medicus, is het niet mogelijk om evolutie te ontkennen, is mijn bescheiden mening.
Kritisch blijven mag natuurlijk altijd, het is en blijft uiteindelijk maar een theorie. Weliswaar een theorie met een veel sterkere onderbouwing dan een of ander heilig verklaard sprookjesboek, maar nog altijd een theorie.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 02 mei 2008 11:28

WizardOfOss schreef:Weliswaar een theorie met een veel sterkere onderbouwing dan een of ander heilig verklaard sprookjesboek, maar nog altijd een theorie.
Hah, ik werd eens een keer tot atheïst benoemd omdat ik zei dat ik in Roodkapje geloofde en dat de gebroeders Grimm mijn God waren, want ook hun verhalen hebben een moraal waarin je kan geloven en een kant te kiezen tussen goed en kwaad.

Degenen die je dan een atheïst noemen zijn meer mensen die jou hun geloof willen opleggen, want volgens hun bestaat er maar één geloof. Zij hebben dan verloren waar het om gaat; namelijk dát je gelooft.

Heel veel mensen hebben dat uit het oog verloren. Mensen slaan in de naam van het geloof, mensen uitmoorden in de naam van het geloof. Hoe dom kan men zijn?

Hoe zou het verkeer in Nederland eruit zien, als er in het koran zou staan dat je voor rood licht juist niet moet stoppen? :}

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 02 mei 2008 11:36

emperor schreef:
ruben schreef: Ik ben sowieso wantrouwig naar gelovige wetenschappers, maar sommige wetenschappen sluiten het geloof in het bovennatuurlijke uit.
Wat wij nu bovennatuurlijk noemen is straks wellicht wetenschappelijk verklaard..zo ging het in het verleden ook...als wetenschapper zou je juist onderzoek moeten doen naar dergelijke zaken, je blind staren op een geloof vind ik nogal dom..het klinkt misschien raar maar ik denk dat mensen die geloven juist verder afstaan van wat ze God noemen dan mensen die juist geen geloof aanhangen.
Geloof zou een stok moeten zijn om op te leunen, niet om mee te slaan.
Ach flikker toch op. Het was juist het geloof vroeger dat innovatie en wetenschappelijke theorieën blokkeerde. Galileo anyone?
Wetenschappers staren zich niet blind op een geloof, wetenschappers hangen theorieën aan totdat het tegendeel bewezen is. Niks krampachtigheid.

Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Beeldvorming Islam

Bericht door Aston » 16 sep 2012 11:34

Ik kwam er gisteren achter dat Islam komt van slm (salaam) wat vrede betekend. Dus die geweldadige moslimextremisten die zogenaamd strijden voor de Islam zijn een contradictio in terminis. :o Afgezien van dat is doden en zinloos geweld haram (verboden) in de Islam. Dus ze zondigen zich een slag in het rond.

Nog iets:
Godsdienstvrijheid, is in de Koran niet zomaar een recht, het is de essentie van de Islam zelf. [11] Zonder godsdienstvrijheid, kan er van Islam geen sprake zijn. Het hele zingevingsmodel van de Islam is erop gebaseerd. De Koran stelt dat mensen geboren worden in een staat van harmonie, puur en vrij van zonde, met intellect en vrije wil en begiftigd met een onderscheid van goed en kwaad. Eenmaal geboren, ligt niet alleen het goede, maar ook het kwade op de loer. De zin van het leven is erg eenvoudig. Volgens de Koran, is het leven een test, om te zien hoe mensen hun vrije wil zullen aanwenden. Zullen ze het goede kiezen? Of het kwade volgen? Dat zijn keuzes die men steeds weer moet maken, op elk moment van de dag en over allerhande terreinen. Op Oordeelsdag zal men zich voor deze keuzes moeten verantwoorden. Op die manier, plaveit men gedurende het leven zelf de weg naar de hemel of de hel. Dit alles is volslagen onmogelijk, als de mens niet over de vrijheid beschikt om zich bij het inrichten van het leven al dan niet door God te laten leiden. Zonder godsdienstvrijheid, is er geen Oordeelsdag, is er geen God, en is er van Islam geen sprake. Elk beknotten of belemmeren van de godsdienstvrijheid komt neer op een negatie van God en maakt Islam onmogelijk. Godsdienstvrijheid is dan ook veel meer dan een mensenrecht, het behoort tot de diepste essentie van de Islam, zonder dewelke Islam onmogelijk is.

Het is God zelf die in de Koran de godsdienstvrijheid instelt:

"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

Het is Muslims formeel verboden anderen te dwingen zich te bekeren tot de Islam.

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

Trouwens, volgens de Koran kunnen ook niet-Muslims tot de hemel toegelaten worden als ze in God geloven en handelen volgens de Openbaringen van de Profeten die in hun midden gestuurd werden:

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
Kortom, die fundamentalisten zullen naar de hel gaan.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Beeldvorming Islam

Bericht door WizardOfOss » 16 sep 2012 11:39

Ach, ze krijgen gewoon allemaal zoveel maagden na hun dood. Alleen zijn die bij degenen die gezondigd hebben van het verkeerde geslacht :D

Plaats reactie