Televisie,Radio en Internet

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Televisie,Radio en Internet

Bericht door emperor » 28 mei 2004 07:54

Mijns inziens is het niet helemaal ondenkbaar,
dat in de nabije toekomst,(ik schat over zo'n 20 - 30 jaar).
de televisie geheel verdrongen zal zijn,en 'overgenomen' door een vorm van internet.

Met het stijgen van de breedband verbindingen en het steeds verhogen van de snelheid van die verbindingen,denk ik dat het verouderde systeem,van de televisie (je bent op dit moment nog erg beperkt in keuzemogelijkheden) geheel vervangen zal worden door de vele mogelijkheden die films,actualiteiten,en muziekprogrammas kijken biedt via internet.

bijv.het journaal kijken wanneer het jouw uitkomt,op de site even aanklikken welk journaal je wil zien,en er wordt een filmpje gestart in perfecte digitale kwaliteit.
(op je 22" scherm, of gewoon op een extern scherm)
En de digitale versie van de kranten: je zoekt het artikeltje waar je meer van wil weten,
even aanklikken en er wordt een media bestand gestart die alles laat zien en horen,van het betreffende onderwerp.

Dus meer interaktief,meer keuze,beter beeld en geluid,enz.

Ik denk ook dat cd's dvd's enz. overbodig gaan worden,omdat het simpelweg via internet allemaal te bewonderen zal zijn,(en dat geldt ook voor games..alles zal online zijn te spelen)er is geen behoefte meer om het in de winkel te gaan kopen, alleen een klein stukje software,
om te kunnen opstarten,
en dat zou mischien meteen een oplossing zijn voor het illegaal copieeren,
er is geen media meer te koop,uitsluiten via een betaal service te zien/beluisteren.
Uiteraard zullen de mediaspelers hierop afgestemd worden.

Het is nu al zo,dat steeds meer mensen hun vertier online zoeken,i.p.v. passief voor de televisie te zitten.
in verhouding gezien waarschijnlijk zoiets:

vroeger 5% tegen 95%
niet zo lang geleden 10% tegen 90%
dichterbij 20% tegen 80%
nu 40% tegen 60%

Konami
Regisseur
Regisseur

Re: Televisie,Radio en Internet

Bericht door Konami » 28 mei 2004 09:12

emperor schreef:bijv.het journaal kijken wanneer het jouw uitkomt,op de site even aanklikken welk journaal je wil zien,en er wordt een filmpje gestart in perfecte digitale kwaliteit.
Nieuws:
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/video/

emperor schreef: Ik denk ook dat cd's dvd's enz. overbodig gaan worden,omdat het simpelweg via internet allemaal te bewonderen zal zijn,(en dat geldt ook voor games..alles zal online zijn te spelen)er is geen behoefte meer om het in de winkel te gaan kopen, alleen een klein stukje software,
om te kunnen opstarten.
Betaal site:
http://sharedmovies.com/inmatrix/
emperor schreef: en dat zou mischien meteen een oplossing zijn voor het illegaal copieeren,
er is geen media meer te koop,uitsluiten via een betaal service te zien/beluisteren.
Dat betwijfel ik... Aangezien er altijd een ying en een yang is, is er ook altijd iets legaals en iets illegaals...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 mei 2004 09:42

Ik loop een beetje achter geloof ik :oops: ,het meeste is er dus al..en dit is dus precies wat ik bedoelde,maar dit zal ongetwijfeld beter worden uitgewerkt,met ondersteuning van (nieuwe) randapparatuur.
En wat betreft die betaalsites,moeten ze wel kwaliteit gaan leveren ala HDTV. :8

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 28 mei 2004 12:47

emperor schreef:Ik loop een beetje achter geloof ik :oops: ,het meeste is er dus al..en dit is dus precies wat ik bedoelde,maar dit zal ongetwijfeld beter worden uitgewerkt,met ondersteuning van (nieuwe) randapparatuur.
En wat betreft die betaalsites,moeten ze wel kwaliteit gaan leveren ala HDTV. :8
Met je stelling ben ik het eens, je hebt het over ± 20 jaar, maar ik denk dat het nog korter wordt. Kranten lezen gaat er ook uit, ik lees alles altijd al op internet, dus de krant is hier opgezegd. Nog maar een paar stapjes, en niemand gebruikt nog ècht radio en TV, alleen de oude garde die niet met PC's kan omgaan zullen die media blijven gebruiken, en aangezien de vergrijzing er aan zit te komen, is het nog lang niet voor iedereen de gewoonste zaak van de wereld. _O_

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 dec 2004 17:33

Ik denk nu toch wel dat breedband internet,en de daarmee gepaard gaande technische ontwikkelingen op audio-visueel en game gebied er voor gaan zorgen dat steeds meer mensen de (breedbeeld)tv alleen nog gebruiken voor het bekijken van nieuws en films,en hun vermaak meer via internet zullen gaan zoeken.
Hiermee zal de traditionele vierkante kast steeds meer naar de achtergrond verdwijnen.
En natuurlijk speelt de interactiviteit van de pc en internet een rol mee.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 06 dec 2004 19:17

"Ik denk ook dat cd's dvd's enz. overbodig gaan worden,omdat het simpelweg via internet allemaal te bewonderen zal zijn,(en dat geldt ook voor games..alles zal online zijn te spelen)er is geen behoefte meer om het in de winkel te gaan kopen..."

Denk je nou echt dat al de muziek en filmliefhebber hun geliefde producten niet meer willen hebben (hebben hebben!)?
Je hebt natuurlijk gelijk met je gedachtengang. De techniek schrijdt voort en het apparaat wordt steeds kleiner. Kijk nu bijv. naar de MP3-spelers, je kunt ze al kopen als halsketting of als ietwat forse oorring. De opslag neemt toe en de HD's verdwijnen ten gunste van solid state geheugens.

Nee, dan de oer-MP3 speler: de Sony Walkman ! En dat was al een ontzettende revolutie ! Iedereen op straat kon zomaar altijd zijn eigen muziek luisteren. Lieflijke sonates of asociale rotpunk, het kon allemaal !
Allemaal op 'perfecte' cassette bandjes gecopieerd !

Kijk nu naar de ontwikkeling van de 'telefoon'. Mobiel, draadloos, mp3 speler, opname apparaat, fototoestel, online audio en video, ingebouwde software voor Office-toepassingen; GPS functie (routebeschrijving?).

Daarnaast is er (komt er) kleding waarin electronica is ingebouwd.
En wat dacht je van het electronische papier dat eraan komt ! Krant lezen ? Ff je electronische papier aansluiten en downloaden !
Dat electronische papier om krant en/of boeken te lezen zal denk ik wel komen. Niets leest immers zo lekker als iets dat je in je hand hebt, zittend, liggend, lopend, rijdend...
De krant lezen via internet ? Mwah, er zullen toch weinig mensen zijn die een dikke Zaterdag krant lekker online kunnen lezen zoals ze het kunnen doen met die honderden grammen aan papier.

Wat me wel tegenvalt op het moment is dat de ontwikkeling van displays achter blijft. Ik dacht dat ze al een jaar of 5 geleden zeiden dat er brillen kwamen waarop levensgroot data haarscherp aan je werd gepresenteerd. Of 3D spellen natuurlijk, met geluid, haarscherp, prachtige kleuren en meer dan levensgroot !

Maar....denk niet dat dat allemaal tegen een zacht prijsje te verkrijgen zal zijn. Het maken van muziek en films kost nou eenmaal veel geld. De industrie heeft geld nodig en is behoorlijk hongerig. De aanbieders van content nu zullen dezelfde zijn die straks de online content te koop of te huur aanbieden. Trek je creditcard maar vast !
Keuzes die we nu maken aangaande dingen die we willen horen, lezen en/of zien zullen ook in de toekomst gemaakt moeten worden. Ook budgetaire keuzes zullen niet schaars worden !

(Dit waren een paar gedachten die in mij opkwamen..)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 dec 2004 19:39

Zodra de productie van nieuwe technieken goed op gang is gekomen,
zullen de prudukten ook beter betaalbaar worden,in Nederland
neemt men meestal een afwachtende houding aan,als het gaat om aankopen van nieuwe (ingewikkelde) apparaten of PC's.
Meestal koopt men pas als er bijna niet aan te ontkomen is,en men zichzelf 100% overtuigd heeft van de prijs/kwaliteits verhouding en degelijkheid.

In bijv. Japan komen dergelijke technieken/apparaten veel makkelijker in productie.

Plaats reactie