Wat zou jij doen?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Wat zou jij doen?

Bericht door gollum36 » 29 mei 2004 12:51

De bedoeling van dit topic: Iemand schotelt ons een situatie voor met de bedoeling dat de anderen omschrijven wat ze in deze situatie zouden doen. Wel serieus graag, ik zet hem niet voor niks in algemene beschouwingen (kan trouwens ook bij games).

O.k hier de eerste:
Je woont op kamers en je bent bijna blut, je ruimt je kamert op op zoek naar wat geld en je komt een DVD tegen. Probleem: je hebt hem vier weken geleden bij de videotheek om de hoek geleend en het was een dagfilm....

Wat zou jij doen?

En hier de tweede:
Je gaat bij je zus op bezoek. Ze vertelt je dat ze zwanger is en dankt er over een abortus te plegen. Ze wil allen niks aan je ouders vertellen. Zeg jij het tegen je ouders of verzwijg je het omdat ze recht heeft op privacy?

Ik hoop dat ze niet al te moeilijk zijn :) .

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door emperor » 29 mei 2004 12:59

gollum36 schreef: O.k hier de eerste:
Je woont op kamers en je bent bijna blut, je ruimt je kamert op op zoek naar wat geld en je komt een DVD tegen. Probleem: je hebt hem vier weken geleden bij de videotheek om de hoek geleend en het was een dagfilm....
Wat zou jij doen?
Als je na zo'n lange periode geen bericht krijgt van die videotheek,
ga ik ervanuit dat ze hem niet missen,verkopen zou kunnen,maar ik zou hem door de brievenbus van de videotheek mikken,zodat als ze er toch naar vragen later,ik kan zeggen: nee hoor die DVD heb ik allang teruggebracht,tel ze maar na...
gollum36 schreef: En hier de tweede:
Je gaat bij je zus op bezoek. Ze vertelt je dat ze zwanger is en dankt er over een abortus te plegen. Ze wil allen niks aan je ouders vertellen. Zeg jij het tegen je ouders of verzwijg je het omdat ze recht heeft op privacy?
Als ze 18+ is zou ik niks zeggen,is haar keuze.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 29 mei 2004 13:00

emperor schreef:
Wat zou jij doen?
ga ik ervanuit dat ze hem niet missen,verkopen zou kunnen,maar ik zou hem door de brievenbus van de videotheek mikken,zodat als ze er toch naar vragen later,ik kan zeggen: nee hoor die DVD heb ik allang teruggebracht,tel ze maar na...
Om het moeilijk te maken... Ze is 15.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 mei 2004 13:04

gollum36 schreef:
emperor schreef:
Wat zou jij doen?
Om het moeilijk te maken... Ze is 15.
Dan blijft het toch haar keuze,maar dan zou ik toch wel even kijken of ik op een subtiele manier de ouders ervan op de hoogte kan stellen.
Als ze dat zou willen,dan fungeer ik wel als tussenpersoon.
Ze vertelt het per slot niet voor niks,dat betekent dat ze toch niet zeker is,en mischien toch de raad nodig heeft van iemand.
De huisarts zou inderdaad een goede overweging zijn.
Laatst gewijzigd door emperor op 29 mei 2004 13:58, 3 keer totaal gewijzigd.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 29 mei 2004 13:34

In het geval van de DVD zou ik naar de vidiotheek gaan en proberen een regeling te treffen. Ik zou de situatie uitleggen, en vragen of ze een oplossing konden geven. Ik zou beloven dat ik het verschuldigde bedrag z.s.m. zou komen brengen, en dat doen ook. Wat Emperor zei is natuurlijk waar, normaal gesproken was iemand allang aangeschreven o.i.d. omdat je zover over tijd was met het inleveren. Het is dan ook een beetje vaag voorbeeld. :Y

Het tweede punt is natuurlijk veel moeilijker, wat gaat er voor? Haar ouders inlichten is eigenlijk een goede vriendin of een kind in nood verraden, die heeft jou dit in vertrouwen verteld, moet je dan dit vertrouwen beschamen? Aan de andere kant is het arme kind nog maar 15, dus een kind met een kind, toekomst weg, of de ouders krijgen er een kind bij. Ik denk dat ik op haar in zou praten het tenminste aan de huisarts te vertellen, en om raad te vragen. Die mogen daar n.l. niet over praten. Als het alleen angst is voor haar ouders, en je kent die mensen als liefhebbende ouders, dan zou ik óók proberen of ze met mij naar haar ouders zou willen gaan om er over te praten. Dan kan je desnoods als buffer fungeren. Maar ik zou in ieder geval iets proberen, en dat meisje niet verraden. :N

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 29 mei 2004 16:45

Wie post er een nieuwe? Of zijn we nog niet uitgepraat over de vorige twee?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 mei 2004 16:59

Als je je giro afschrift binnen krijgt
en er staat een bedrag bijgeboekt van ..zeg 10 miljoen euro..
erachter staat: Gefeliciteerd met uw prijs,de staatsloterij.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 29 mei 2004 19:18

gollum36 schreef:En hier de tweede:
gollum36 schreef:Om het moeilijk te maken... Ze is 15.
Ik probeer mij dus voor te stellen dat ik 14 ben en een zus van 15 heb die zwanger is. Hmm.. kan ik als 14 jarige dan wel een goed advies geven wat zij zelf kan doen? Ik zou het dan wel aan 'mijn' ouders vertellen, tenzij zij en haar vriend(?) bewust hebben gekozen voor een kind, en bijvoorbeeld die vriend 25 jaar is. Die is dan wel oud en verantwoodelijk genoeg om voor die baby te zorgen.
emperor schreef:Als je je giro afschrift binnen krijgt
en er staat een bedrag bijgeboekt van ..zeg 10 miljoen euro..
erachter staat: Gefeliciteerd met uw prijs,de staatsloterij.
Ik zou dan heeeel snel me staatslot gaan zoeken. Want bij een prijs van 10 miljoen maken ze echt geen fouten.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 29 mei 2004 19:39

Nou dat is niet moeilijk, ik barst meteen in snikken uit, want ik speel niet in de staatsloterij, en moet je eens zien wat de bank doet als er ineens zo'n bedrag op je rekening staat! :x Foutje gemaakt, bedankt.

Overigens kan het helemaal niet, want als je een groot bedrag wint bij de staatsloterij moet je het ophalen in Den Haag, dat is al zo vanaf 1000 euro, en dan moet je mèt je lot naar Den Haag, dus Emperor een zéér eenvoudig op te lossen probleem. :Y

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 mei 2004 21:16

Volgende dan maar!

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 29 mei 2004 21:58

Mark schreef:...en bijvoorbeeld die vriend 25 jaar is. Die is dan wel oud en verantwoodelijk genoeg om voor die baby te zorgen.
Ik denk dat een verantwoordelijke persoon van 25 jaar geen 15-jarig meisje zwanger maakt... :wink:

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 30 mei 2004 00:17

Je komt laat thuis van het uitgaan. Je fietst voorbij een groepje hangjeugd en ziet dat ze een meisje (sexueel) mishandelen. De jongens (?) zijn ruim een kop groter dan je.

Wat zou je doen ?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 30 mei 2004 00:33

Capone schreef:
Mark schreef:...en bijvoorbeeld die vriend 25 jaar is. Die is dan wel oud en verantwoodelijk genoeg om voor die baby te zorgen.
Ik denk dat een verantwoordelijke persoon van 25 jaar geen 15-jarig meisje zwanger maakt... :wink:
:T Capone jij weet hoe het hoort. :Y

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 30 mei 2004 00:39

dannyB schreef:Je komt laat thuis van het uitgaan. Je fietst voorbij een groepje hangjeugd en ziet dat ze een meisje (sexueel) mishandelen. De jongens (?) zijn ruim een kop groter dan je.

Wat zou je doen ?
Meteen het alarmnummer 112 bellen. Daarna zou ik, ik weet het ik ben de grootste stommeling aller tijden, erop af gaan, en met gevaar voor eigen leven proberen toch iets te doen. Ik redeneer n.l. niet meer, en vlieg altijd anderen te hulp, het zal me nog weleens m'n kop kosten, maar helemaal niets doen kan ik gewoon niet.

Overigens zijn die knapen meestal twee koppen groter dan ik, ben maar 1.65 mtr. Maar ik heb altijd een klein busje haarlak bij me, en een alarmapparaatje waar ik zelf gek van wordt zo'n lawaai geeft dat ding, en dan natuurlijk vrouwen eigen, met m'n meestal loodzware handtas gaan meppen.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 30 mei 2004 00:41

DannyB schreef:Je komt laat thuis van het uitgaan. Je fietst voorbij een groepje hangjeugd en ziet dat ze een meisje (sexueel) mishandelen. De jongens (?) zijn ruim een kop groter dan je.

Wat zou je doen ?
Het is nu 01:50 ofzo en afgaand op hoe ik me nu voel zou ik naar die gasten gaan en vragen waar ze mee bezig zijn. Meestal(hopelijk) schikt iemand die zich ermee bemoeit hun wel af en gaan ze weg.

Plaats reactie