Wat zou jij doen?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 04 okt 2004 13:24

Terugkomend op de vraagstelling waar het uiteindelijk om ging:
Als ik zeker wist dat een kind mishandeld werd door zijn ouders dan zou ik dit zeker aangeven bij diverse instanties. Politie, jeugdzorg etc.
Mocht dit niet helpen dan weet ik heel zeker dat ik sowieso met de vader van het kind een hartig gesprekje zal gaan voeren.
Als er iets is waar ik absoluut niet tegen kan is het wel dat kinderen ergens slachtoffer van zijn. Daar kan ik echt ongekend kwaad om worden.

Ik heb het al vaak genoeg gezien bij de ouders van mijn vriendin. Zij zetten zich in als pleegouders voor onder andere crisisopvang. Je wilt de verhalen echt niet horen van de kinderen die zij allemaal in huis hebben opgevangen. Daar word je echt ziek van.

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 04 okt 2004 13:44

Mijn moeder heeft ook voor de kindertelefoon gewerkt. Daar hoorde ze soms ook echt van die problemen. Ik zou er ook echt alles aandoen om een kind te helpen als ik zeker wist dat het zo zou zijn.

Ik heb het gedaan samen met mijn vriendinnen toen ik in de laatste van de mavo zat voor een vriendin. Ze zei dat ze geslagen werd door haar broer en vader en dat ze ook sexueel misbruikt werd dus wij voor haar met de stichting HBK (hulp bij kindermishandeling) gebeld. Maar ja daar werd ons dus verteld dat ze zelf moet bellen en alleen dan kunnen ze iets doen. Maar ze wilde zelf dus niet. Wij ook met het schoolhoofd praten enzo. We hebben echt alles gedaan om haar te helpen, met haar praten natuurlijk ook en laten zien dat we er voor haar waren. Zijn we van de mavo belt een paar weken later mijn vriendin op dus ze zegt zo Ciel zit je? Dus ik zo ja zegt mijn vriendin: Ja alles wat ze verteld heeft over de mishandeling was niet waar. Het was gewoon allemaal aandachttrekkerij. Nou ik vond het echt een klote streek.

Maar goed de kinderen die er echt mee worden geconfronteerd moeten echt geholpen worden. Maar toch snap ik niet waarom dat soort mensen kinderen nemen?

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 06 okt 2004 08:53

Ik ga even een luchtig nieuw 'wat-zou-jij-doen' tje erin gooien.

Komt 'ie.
Je hebt een appartementje (2 slaapkamers, keuken, badkamer, woonkamer, balkonnetje) op een tweede verdieping.
Je vriend(in) wil dolgraag een kat in huis halen.
Maar deze kat kan niet naar buiten.
Dus om zijn behoefte te doen moet hij altijd op de kattenbak. (dus geurtjes in huis).

Wat doe je?
Neem je een kat in huis (ondanks dat katten eigenlijk buitendieren zijn) of toch maar niet.

Is even wat luchtiger dan de voorgaande discussies, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken.

dborhem
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door dborhem » 06 okt 2004 09:09

Het is een zeer overdreven fabeltje dat kattenbakken stinken.
Ik heb pas sinds 8 jaar een kat vanaf kitten en ze stinkt dus niet.
Ook als er mensen voor de eerste keer op bezoek komen merken ze niks,ook als ik het gewoon vraag,want als bewoner wen je er natuurlijk aan.
Je moet gewoon opletten dat de bak niet te vervuild raakt,en het voordeel aan mijn kat is dat ze mij ZEER duidelijk laat merken dat het zover is.
Ik word dan letterlijk mijn bed uit geblert.
Verder kan mijn kat WEL op het balkon,maar het feit is dat ik op 3HOOG zit en er raast zeer druk verkeer langs tot s'avonds laat (vlakbij de ringweg),dus ze wil gewoon niet.
Dit gaat al 8 jaar goed.
En mocht er wat gebeuren,is ze zo weer thuis omdat ik haar heb laten chippen.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 06 okt 2004 09:54

Er van uitgaande dat katten buitendieren zijn (want daar ben ik het niet geheel mee eens). Zou ik dan geen kat nemen.

Echter heb ik er twee, die ook niet naar buiten kunnen (ja het balkon). Wij hebben een kattenbak in de keuken staan (nota bene) en je hebt tegenwoordig hele goede grit die geurtjes inkapselt....Wij hebben bijna nooit echt last van de geur. We moeten de bak dan wel vaker verschonen omdat wij 2 katten hebben, maar het plezier en de liefde die we van ze krijgen, is dat het zeker waard.

Je moet wel samen een kat willen..Maar als dat het geval is zou ik het niet om die reden (eventuele geurtjes) laten..

Een kat (twee katten) is hartstikke leuk..... :)

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 06 okt 2004 10:55

Tja,

weet je wat het is het gaat mij ook niet zo zeer om de geurtjes.
En bij ons zou de kat zeker op het balkon kunnen, het is namelijk een erg rustige straat.

Maar ik ben opgegroeid met katten die altijd naar buiten konden als ze dat wilden. Ik heb dus nog altijd het idee dat een kat naar buiten moet kunnen. Ik vind een kat nog steeds een buitendier (ook voor de nodige beweging etc.), maar misschien is dat wel een misvatting van mij.

Als echte kattenliefhebber zou ik het liefst een leuk huisje met een grote open vlakte aan de achterzijde willen hebben, maar ik moet het voorlopig met mijn appartementje doen.

Jullie reacties zijn zeer positief t.o.v. een kat in een appartementje. Ik begin nu toch weer te twijfelen.... :)

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 06 okt 2004 11:16

Psycho-M schreef:
Als echte kattenliefhebber zou ik het liefst een leuk huisje met een grote open vlakte aan de achterzijde willen hebben, maar ik moet het voorlopig met mijn appartementje doen.
Ik ook hoor... :)

maar wie kan er nou nee zeggen tegen een klein fluffy muffy bolletje dat in je hand past..(of een van het asiel die heel lief kijkt...

Miauwwwwww...

Nee je moet het echt samen bespreken, maar een kat kan ook gewoon binnen blijven...En als je een jong ding neemt, zijn ze nog niets anders gewend.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 okt 2004 12:31

Als een kitten jong wordt genomen, en dan binnen moet blijven, hebben ze daar helemaal geen last van. Ze weten immers niet beter? Voor geurtjes hoef je het beslist niet te laten, zoals Marlous al schreef, er is tegenwoordig heel goed grit dat event. geurtjes prima absorbeert, gewoon op tijd verschonen, en niemand ruikt het.

Wèl rekening houden met het verharen! Als een van de beide partners allergisch is voor kattenharen kan je het beter niet doen, want katten verharen altijd, dus wel extra werk met stofzuigen en ontharen van je kleding. :Y

Maar het is gewoon, net zoals met alle dieren, wat telt het meest, de liefde van je huisdier of dat beetje werk? Ik heb altijd dieren gehad, en er was dan ook altijd iemand die thuis was en op je wachte, zelfs blij was als ze je zagen. Ik heb het al eerder gezegd, maar als je mensen leert kennen, ga je van dieren houden. Mijn advies is dus, als je echt een kat wilt hebben, gewoon doen! Ik ken genoeg mensen op een flatje, waarvan de katten nooit buiten komen, maar die vermaken zich best.

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 06 okt 2004 13:29

Als je inderdaad een poesje neemt van jongs af aan, dan went het om niet naar buiten te gaan.

En je hebt zo'n heel handige kattenbak. Die zakken die je gewoon eruit kan halen. Dan hoef je ook niet die hele kattebak schoon te maken want de poes doet zijn behoefte in de zak en die kan je gelijk weggooien. En mijn vader had ook een poes en die stonk ook niet eigelijk.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 06 okt 2004 16:54

Een kat in huis is gewoon 24uur per dag entertainment, helemaal aan te raden. Luchtjes?? Haren??? Who cares, je vriend(in) ruimt het toch wel op, hopelijk... voor jou.. *cough*

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 06 okt 2004 16:59

Kat smaakt naar kip.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 06 okt 2004 17:10

Mister Pink schreef:Kat smaakt naar kip.
Heb je dat echt zelf ondervonden of heb je het ook maar ergens gelezen?

Ik vind trouwens dat een kat wél een buitendier is. Ik sta nu eenmaal op het standpunt dat als je een huisdier neemt je hem niet moet opsluiten, hoe groot zijn "kooi" ook is. Heb zelf ook een kat en die springt desnoods van twee hoog naar beneden als hij er niet uit mag. En geef hem eens ongelijk met al die sappige vogeltjes, muisjes en vrouwelijk kattenschoon in de buurt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 okt 2004 17:15

Ik moet geen huisdieren..never!

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 06 okt 2004 17:17

emperor schreef:Ik moet geen huisdieren..never!
Daar valt wat voor te zeggen... Lekker onbezorgd op vakantie. :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 okt 2004 17:24

Dat ook, maar ook die mensen die ik dan zie lopen om 6.30 als ik van huis ga..met hun hondje..denk ik nah...niks voor mij..en dan een goede verzorging geven..(hond of kat),ik heb daar niet veel tijd voor over.

Plaats reactie