Wat zou jij doen?

Bespreek het actuele nieuws.
Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 06 okt 2004 17:47

Katten hebben minder zorg nodig dan honden.

En eh...Kat smaakt idd naar kip. Toen mijn vader in het leger in de Sahara zat heeft hij de kat van de commandant (of generaal) op gegeten met wat maten....

Maar dat wist hij niet op dat moment. Tenminste dat zegt hij...

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 06 okt 2004 18:03

Mijn vriendin en ik zijn beide opgegroeid met katten om ons heen dus allergisch zijn we allebei niet.
En ach dat verharen dat maakt mij ook niet zoveel uit.

Het is alleen de gedachte van mij dat katten gewoon naar buiten moeten kunnen die me weerhoud.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 06 okt 2004 18:05

Ik snap ook niet wat het taboe op het eten van katten- of hondenvlees is. Omdat ze aaibaarder zijn dan varkens? Omdat ze in het westen als huisdier gehouden worden? Aan het IQ kan het niet liggen want varkens overtreffen zowel honden als katten op dat gebied. Bovendien kan ik me geen vlees voorstellen dat meer scharrelt dan de kat, dus misschien is het wel een tip voor de bio-industrie fanaten hier.

Afbeelding
Hmmmm... een broodje kat. Het water loopt al in m'n mond als ik er aan denk.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 06 okt 2004 18:07

JIJ BENT ECHT HEEL ERG GEMEEN.........!!! :x :x

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 06 okt 2004 18:14

Marlous77 schreef:JIJ BENT ECHT HEEL ERG GEMEEN.........!!! :x :x
Tjongejonge zeg... eerst laat je me in de waan dat ik me onder gelijksgezinden bevind door te stellen dat je uit een gezin van katteneters komt. Dan sla je ineens helemaal om met wilde beschuldigingen.

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 06 okt 2004 18:16

Mister Pink schreef:
Tjongejonge zeg... eerst laat je me in de waan dat ik me onder gelijksgezinden bevind door te stellen dat je uit een gezin van katteneters komt. Dan sla je ineens helemaal om met wilde beschuldigingen.
Ze noemt je waarschijnlijk gemeen omdat je haar lekker zit te maken en ze geen (eetbare) kat in huis heeft, of misschien mag je wel geen kat eten als je zwanger bent. :-?

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 06 okt 2004 18:26

Pieternel schreef:
Mister Pink schreef:
Ze noemt je waarschijnlijk gemeen omdat je haar lekker zit te maken en ze geen (eetbare) kat in huis heeft, of misschien mag je wel geen kat eten als je zwanger bent. :-?
Nou je 't zegt... ze zit vast te denken aan een lekker broodje kat met augurk en slagroom. Maar dat is inderdaad slecht voor je bloeddruk. Let wel... kat is zeer mager vlees vergeleken met bijvoorbeeld varkensvlees, dus misschien kan je het toch in je dieet passen als je bijvoorbeeld de augurk en slagroom weglaat.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 06 okt 2004 18:27

Pieternel schreef:
Mister Pink schreef:
hahahahahaha,
Maar omdat mijn vader (de spanjaard) zonodig kat moest eten, betekent natuurlijk dat ik als kattenliefhebster ook smul van Katten...
Beetje lieve foto's plaatsen....
:o

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 okt 2004 18:31

Mister Pink schreef:
Het is echt gemeen om er een plaatje van zo'n kitten bij te zetten, maar eigenlijk heb je natuurlijk gelijk. Koeien zijn n.l. óók niet dom, en een èchte paardenliefhebber/ster zal ook geen paardenvlees eten. En als er in de oorlog geen katten waren geweest, had ik waarschijnlijk hier niet gezeten om jullie te vervelen. :D Ik weet niet hoe katten smaken, maar mijn grootvader heeft er heel wat geslacht in de oorlog, en de familie heeft het zich goed laten smaken. In China vinden ze het heel gewoon om honden te eten, maar in India zijn de koeien weer heilig.

In een ander topic heb ik dat al eens verteld, maar aan mijn man werd tegen de kerst eens een bestelling gedaan voor net zoveel katten als hij kon leveren. Dus als je met de kerst konijn eet, en er zaten geen pootjes aan, dan weet je niet of je een konijn of een kat eet. Vooral in de grote steden wordt dit nog steeds gedaan. Overigens houdt mijn man van katten, en heeft dus bedankt voor de eer, maar hij eet wel vlees, graag zelfs. Dus ergo, de mens zit gewoon vreemd in elkaar, en het ligt aan de aaibaarheid, de eigen kat of hond, het paardrijden of zelfs aan de èchte honger wat een mens eet.

Dan zit er dus niets anders op dan vegetariër worden. Zelf lust ik ook wel vlees, maar het hoeft van mij niet beslist, maar ja, die man van mij hè? Toch fijn als je een ander de schuld kan geven. :wink:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 okt 2004 19:31

Voor mij geen kat als huisdier, en op een broodje, tsja, ik wil eigenlijk toch nog wel een keer naar Azië, dus wie weet. Misschien dat ik nog een keer een paar vissen ofzo neem, die hoef je tenminste niet uit te laten. En ik heb ooit gehoord dat ze ook nog erg lekker smaken, behalve de groene dan, die zijn nog niet rijp...

Ik had laatst ineens wel een duif als huisdier, zat eerst een paar nachten op mijn balkon, en later ging ie steeds op het raamkozijn zitten. En ondertussen de hele boel onderschijten. Vooral bij dat raam was dat erg verveldend, aangezien ik daar zelf met geen mogelijkheid bij kom, of ik moet eerst een flinke ladder kopen. Verschillende keren heb ik geprobeerd dat beest weg te jagen, maar steeds kwam ie weer terug. Een collega heeft laatst één keer naar het beest gekeken, meer niet, en ik heb hem niet meer terug gezien :-?

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 06 okt 2004 19:39

Mister Pink schreef:Ik snap ook niet wat het taboe op het eten van katten- of hondenvlees is. Omdat ze aaibaarder zijn dan varkens? Omdat ze in het westen als huisdier gehouden worden? Aan het IQ kan het niet liggen want varkens overtreffen zowel honden als katten op dat gebied. Bovendien kan ik me geen vlees voorstellen dat meer scharrelt dan de kat, dus misschien is het wel een tip voor de bio-industrie fanaten hier.

Afbeelding
geweldige post, maar dat stukje klopt niet :P het woord scharrel en bio-industrie gaat volgens mij niet echt lekker samen
katten zijn liev en lekker... wat wil je nog meer. helaasch klinkt McCat niet echt goed, McMinoes klinkt al beter :lol:

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 06 okt 2004 19:49

Calva schreef:
Mister Pink schreef:Ik snap ook niet wat het taboe op het eten van katten- of hondenvlees is. Omdat ze aaibaarder zijn dan varkens? Omdat ze in het westen als huisdier gehouden worden? Aan het IQ kan het niet liggen want varkens overtreffen zowel honden als katten op dat gebied. Bovendien kan ik me geen vlees voorstellen dat meer scharrelt dan de kat, dus misschien is het wel een tip voor de bio-industrie fanaten hier.

Afbeelding
geweldige post, maar dat stukje klopt niet :P het woord scharrel en bio-industrie gaat volgens mij niet echt lekker samen
katten zijn liev en lekker... wat wil je nog meer. helaasch klinkt McCat niet echt goed, McMinoes klinkt al beter :lol:
Met bio-industrie fanaten bedoel ik dus mensen die fel tegen de bio-industrie zijn en niet extremistische productie-boeren of zo.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 06 okt 2004 20:24

Nee ik hoef ook geen broodje kat. En eet ook geen paardenvlees. Misschien wel eens gedaan terwijl ik het niet wist maar zou het toch niet kunnen.
Maar ja honger maakt rauwe bonen zoet. Maar dan kun je nog wel even doorgaan nietwaar :D

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 12 okt 2004 20:48

Calva schreef:
Mister Pink schreef:helaas klinkt McCat niet echt goed, McMinoes klinkt al beter :lol:
of McKitten ;) of Kentucky Fried Kitten ;)

Waarom geen kattenvlees eten? Geen idee, maar volgens mij zit er weinig vlees aan zo'n lief beestje (zelf 3 van die beestjes thuis... :) )

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 13 okt 2004 16:38

Lumière schreef:Waarom geen kattenvlees eten? Geen idee, maar volgens mij zit er weinig vlees aan zo'n lief beestje (zelf 3 van die beestjes thuis... :) )
Mjah.. een kat opeten dat zal allemaal wel, dat is nog niet zo gek. Maar zouden jullie dan wel een mens opeten? Als je bijvoorbeeld vast zit in een vliegtuigwrak wat boven op een berg in de himalaya ligt, en niemand komt je redden, om maar is een voorbeeld te noemen.

Plaats reactie