Bush

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 10 aug 2004 07:59

:)
Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 10 aug 2004 08:05

einstein schreef:De grote Bushvervormer !
:-?

ben trouwens een boek aan het lezen over de ethiek van Bush. Zelfs die klopt niet! Even als zijn belastingstelsel...

ongelooflijk dat dit een nek aan nek race is. Bush had al lang afgezet moeten worden!

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 10 aug 2004 08:09

Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 10 aug 2004 08:15

oh sorry
had niet door dat het een klik was :)

die kreeg ik toevallig gister ook door :Y

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 aug 2004 12:29

ruben schreef:oh sorry
had niet door dat het een klik was :)

die kreeg ik toevallig gister ook door :Y
De Bush vervormer ook gezien, wel grappig, maar daar verander je die man z'n karakter niet mee! En daar gaat het eigenlijk om.

Jammer dat er nog zo vreselijk veel aanhangers van die man zijn, dus misschien zitten we nog een periode aan Bush vast. }:

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 13 aug 2004 23:50

Ik vind die Bush maar niks. Ik hoop dat hij niet weer word herkozen. Ik vond Bill Clinton een veel betere president. Ook al had hij zo'n zijn bedgeheimpjes :wink: Maar goed die Bush is maar uit op 1 ding en dat is oorlog.
Dat wat er op 11 september is gebeurd was vreselijk en dat had ook nooit mogen gebeuren maar om dan gelijk een oor.log te beginnen met het land waar Saddam Hoessijn vandaan komt gaat voor mij te ver. Er zijn zoveel onschuldige mensen overleden. Nee ik vind die man echt helemaal niks als president,

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 14 aug 2004 00:09

misscongenality schreef:Ik vind die Bush maar niks. Ik hoop dat hij niet weer word herkozen. Ik vond Bill Clinton een veel betere president. Ook al had hij zo'n zijn bedgeheimpjes :wink: Maar goed die Bush is maar uit op 1 ding en dat is oorlog.
Dat wat er op 11 september is gebeurd was vreselijk en dat had ook nooit mogen gebeuren maar om dan gelijk een oor.log te beginnen met het land waar Saddam Hoessijn vandaan komt gaat voor mij te ver. Er zijn zoveel onschuldige mensen overleden. Nee ik vind die man echt helemaal niks als president,
Je zal mij niet horen zeggen dat Bush een goede president is, maar ik zou niet weten waarom Clinton een betere was. Hij heeft alles mee gehad, economisch goede tijden, geen lastige terroristen en oorlogen, en daarnaast wist hij zich door zijn charisma overal uit te lullen. Ik waag het te betwijfelen of hij de huidige situatie beter had aangepakt, hij zou echter bij dezelfde aanpak veel minder hard door de media zijn aangepakt dan de 'domme Texaanse boerenpummel' Bush.

En hoewel je zo je vraagtekens kan zetten bij het feit of de oorlog tegen Irak gerechtvaardigd was (in Afghanistan was het in dat opzicht overduidelijk wel het geval), het is toch onbetwist een goede zaak dat Saddam's schrikbewind beëindigt is. En de meeste onschuldige slachtoffers vallen toch door aanslagen door terroristen die zich ook moslim noemen...

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 23 aug 2004 18:06

Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 23 aug 2004 18:17

einstein schreef:
WizardOfOss schreef:En hoewel je zo je vraagtekens kan zetten bij het feit of de oorlog tegen Irak gerechtvaardigd was (in Afghanistan was het in dat opzicht overduidelijk wel het geval), het is toch onbetwist een goede zaak dat Saddam's schrikbewind beëindigt is. En de meeste onschuldige slachtoffers vallen toch door aanslagen door terroristen die zich ook moslim noemen...
helemaal mee eens wizzard! :T
what the hell heeft het ene met het andere te maken? En de inval in Afghanistan...misschien gerechtvaardigd...maar doe er dan ook wat mee, en laat niet het land in een burgeroorlog achter, om Saddam aan te pakken.

Dat Saddam een zak is, is het punt niet. De manier waarop deze oorlog is begonnen...en het feit dát ie is begonnen...da's het kwalijke

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 aug 2004 19:24

ruben schreef:
einstein schreef:
WizardOfOss schreef:En hoewel je zo je vraagtekens kan zetten bij het feit of de oorlog tegen Irak gerechtvaardigd was (in Afghanistan was het in dat opzicht overduidelijk wel het geval), het is toch onbetwist een goede zaak dat Saddam's schrikbewind beëindigt is. En de meeste onschuldige slachtoffers vallen toch door aanslagen door terroristen die zich ook moslim noemen...
helemaal mee eens wizzard! :T
what the hell heeft het ene met het andere te maken? En de inval in Afghanistan...misschien gerechtvaardigd...maar doe er dan ook wat mee, en laat niet het land in een burgeroorlog achter, om Saddam aan te pakken.
Volgens mij zitten er nog genoeg Amerikanen in Afghanistan, en is de boel daar weer relatief rustig...
ruben schreef:Dat Saddam een zak is, is het punt niet. De manier waarop deze oorlog is begonnen...en het feit dát ie is begonnen...da's het kwalijke
Ik ben het ook niet eens met de gang van zaken, maar de VN is ook maar een club van woorden en geen daden gebleken. De VN is nooit tegen de argumenten van de VS ingegaan, alleen bleven zij ultimatums stellen. In feite geven ze hiermee dus aan dat ze het wel eens zijn met de VS, maar dat ze niet durven ingrijpen. En dan is Bush nog de beroerdste niet }:

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 23 aug 2004 19:40

kijk, dat punt snap ik niet: de VN doet niks dus wat Bush doet is okay - hij dóet tenminste iets.

Ja hallo...maar wát hij doet is de dingen erger maken. Daarbij ben ik de VN niet. Ik vind ook dat de VN daadkrachtiger moet zijn, maar dat betekent niet dat ik het beleid van Bush moet goedkeuren. Deze man heeft niets dan slechts betekent - van zijn belastingstelsel, tot gezondheidszorg, buitenlandse politiek en milieu. Ik zie deze machtigste man ter wereld letterlijk als het grootste gevaar (en dan bedoel ik ook z'n vriendjes, natuurlijk). En dan te bedenken dat hij waarschijnlijk weer herkozen gaat worden. :o

En Afghanistan is helemaal niet veilig...check de nieuwsfeiten daar. Net als trouwens de rest van het Midden-Oosten. Bush zegt te pas en te onpas dat de wereld veiliger is door zijn toedoen. Het tegendeel is echter waar. Het is nooit onveiliger geweest...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 23 aug 2004 19:45

ruben schreef:Het is nooit onveiliger geweest...
Nou, bewijs dat eens! Bewijs mij dat het niet onveilger is in die contreien dan pak 'm beet, rond het jaar 1100 na Chr.! :P

Dat is het probleem met dit soort uitspraken, je kunt het tegendeel nooit bewijzen!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 aug 2004 20:37

ruben schreef:kijk, dat punt snap ik niet: de VN doet niks dus wat Bush doet is okay - hij dóet tenminste iets.

Ja hallo...maar wát hij doet is de dingen erger maken. Daarbij ben ik de VN niet. Ik vind ook dat de VN daadkrachtiger moet zijn, maar dat betekent niet dat ik het beleid van Bush moet goedkeuren. Deze man heeft niets dan slechts betekent - van zijn belastingstelsel, tot gezondheidszorg, buitenlandse politiek en milieu. Ik zie deze machtigste man ter wereld letterlijk als het grootste gevaar (en dan bedoel ik ook z'n vriendjes, natuurlijk). En dan te bedenken dat hij waarschijnlijk weer herkozen gaat worden. :o
die laatste opmerking van mij was sarcastisch bedoeld, maar wat ik wilde zeggen was dat de VN hem in feite gelijk geeft, maar niet wil ingrijpen. Daarmee heeft hij dus in zekere zin goedkeuring van de VN, en het zal Bush een zorg zijn of de rest van de wereld dan met zijn oorlog meedoet. En of we nu beter af zijn met Kerry, ik waag het te betwijfelen. We zullen het nooit te weten komen, maar ik ben wel benieuwd hoe de wereld had gereageerd als dezelfde beslissingen door Clinton waren genomen.
ruben schreef:En Afghanistan is helemaal niet veilig...check de nieuwsfeiten daar. Net als trouwens de rest van het Midden-Oosten. Bush zegt te pas en te onpas dat de wereld veiliger is door zijn toedoen. Het tegendeel is echter waar. Het is nooit onveiliger geweest...
Volledig veilig zal het er absoluut nog niet zijn, maar was het dat onder de Taliban dan wel? ik denk dat de meeste Afghanen de VS erg dankbaar zullen zijn, en dat het een relatief kleine groep Taliban-aanhangers is die nu heibel schopt. De tolerantie onder bepaalde (dus zeker niet alle!) moslim-groeperingen is nu eenmaal nihil, die zien iedereen die anders gelooft als de vijand, Amerikaan of Afghaan maakt dan niet uit. En de vijand moet dood. Twee oplossingen: 1: je geeft ze hun zin, de hele wereld streng aan de Islam, of 2: je probeert van deze groeperingen af te komen, en dat lukt nu eenmaal niet met woorden...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 24 aug 2004 06:39

JB schreef:
Nou, bewijs dat eens! Bewijs mij dat het niet onveilger is in die contreien dan pak 'm beet, rond het jaar 1100 na Chr.! :P

Dat is het probleem met dit soort uitspraken, je kunt het tegendeel nooit bewijzen!
onveiliger dan direct na de 2001 aanslagen, dan...
beter?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 24 aug 2004 08:33

ruben schreef:
JB schreef:

onveiliger dan direct na de 2001 aanslagen, dan...
beter?
:Y een heel stuk beter. (nog steeds moeilijk te bewijzen bij gebrek aan statistische gegevens over grote en kleine crimminaliteit en veiligheidsbevinding, maar het klinkt al een stuk genuanceerder).

Plaats reactie