Bush

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 01 sep 2004 07:53

einstein schreef:Ga toch weg, het is die Islam die de aanleiding tot alle kwaad is...
*Kuch*

Jij zegt iets heel erg gemeen, ik voel dat de kwaadheid in jou heerst.
Ben jij een moslim? Geloof jij in de Islam? Zoniet, hoe komt het dat je zo kwaad bent?
Ik dacht dat alleen een Islamiet dat kon? (Althans, dat haal ik uit jou woorden).
Jij hebt geen recht om kwaad te worden, jij bent geen moslim. B-) :8 :wink:

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 sep 2004 07:59

einstein schreef:
T ft. D schreef:Één land mag niet het recht hebben om bepalen wat goed of slecht is en of ze dat land gaan aanvallen.
de VS zijn geen 1 land...
Die mag je me uitleggen...

T ft. D
Bijrol
Bijrol

Bericht door T ft. D » 01 sep 2004 09:36

Ann McDunn schreef:
Konami schreef:
einstein schreef:Ga toch weg, het is die Islam die de aanleiding tot alle kwaad is...
Nee mijnheer, het is het kwaad in de mensheid zelf, niet de islam, niet Amerika, maar door de mensen die het negatief willen representeren.
Iedere halvezool kan de Islam gaan representeren, er is geen bijzondere leider daarvoor.
Er staat ook nergens in de Koran dat je elkaar moet gaan vermoorden om iets...
United States Amerika wil ook vrede, dat kun je duidelijk zien aan die demonstratie... Maar ja, dan heb je Bush...
Het kwaad laat zich nooit weerhouden om nog meer kwaad aan te richten.
Als we elkaar alleen maar blijven beschuldigen en niet met vrede met elkaar praten tot een oplossing, ook al is het onmogelijk. Dan zal het kwaad toe slaan, en meer kwaad met zich meenemen. Denk aan de onschuldige slachtoffers die ook famillie leden/kennis met gevoelens die angst, onbegrip, zin in wraak en dus kwaad met zich zullen meenemen.
Het is zo gemakkelijk mensen te haten, maar lief hebben, proberen te begrijpen, dat is een stukje moeilijker...

Peace for everyone!!! :T
Goed gezegd Konami, wat voor geloof ook, ik heb nog nooit gehoord dat er in de Koran, of in de bijbel of wat voor heilig geschrift dan ook, aangezet wordt tot moord. Dat doen de mensen, en als die kwaad in de zin hebben, maakt het niets uit wat voor geloof het is. Er is natuurlijk wel cultuurverschil, maar daar trekken Bush en de zijnen zich niets van aan. Bush is evil, en hij natuurlijk niet alleen. Maar of je nu moorden pleegt uit de naam van Allah of van God, gemoord, geplunderd, en verkracht wordt er. Dat is altijd zo geweest, en dat zal altijd zo blijven. Zoals je al zegt haten is makkelijk, maar liefhebben, en elkaar begrijpen, dat is niet een stukje moeilijker, maar voor ontzettend veel mensen zelfs te moeilijk.
In de bijbel staat wel dat je je vrouw mag mishandelen, dat mannen die iets zondige met elkaar de doodstraf verdienen, en dat als iemand van je jat die dood moet. En dat is nog in de bijbel...

De christenen zijn alleen zo slim geweest om te zeggen (wat btw ook klopt) "De bijbel zijn niet gods woorden, maar de na-vertelingen van zijn volgers". Dus neem niet alles té letterlijk. Wat ik overigens dan nog steeds niet snap is waarom zinnen als "je vrouw slaan" ze wel afschaffen, maar niet de daden van homoseksuele. Die worden nog steeds als gods "duivels" geprojecteerd. Als je het doet, doe het dan bij alles.

Verder WizardOfOss heb je een TOTAAL andere kijk op de wereld, die voor Nederlanders erg Pro-bush klinkt. Ik ga niet nog eens beginnen om weer aantevallen want het heeft gewoon geen zin. Je kunt heel veel onderwerpen anders projecteren zodat je het kan verdedigen. Ik bedoel, alles wat Osama heeft gedaan kun je ook anders projecteren zodat het als een "goede daad" over komt. Praat niet alles goed wat Bush heeft gedaan, hij is gewoon een vuile crimineel, en het is een LACHTERTJE dat er nog enige verkiezings strijd is in Amerika. Ik weet zeker dat het zelfde niet zou gebeuren bij ons Nederlanders. Wij hadden hem al lang de deur gewezen !

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 01 sep 2004 13:22

T ft. D ja, wat jij zei staat inderdaad in de bijbel, maar het is door de kerken behoorlijk afgezwakt. Je hebt helemaal gelijk wat de homosexuelen betreft, die worden in héél veel landen nog steeds als duivels afgeschilderd, wat m.i. helemaal nergens op slaat, en zelfs in het z.g. tolerante Nederland is er bij heel veel mensen nog een groot taboe over homosexuelen, behalve als het toevallig filmsterren, acteurs, schrijvers enz. betreft, dan wordt het snel vergeten wat voor geaardheid ze hebben. En kijk dan maar eens naar de R.K. kerk, ik zou niet graag voor iedere broeder of pater een gulden willen geven die homosexueel zijn, en wat er bij de kerken en kloosters allemaal gebeurt en is gebeurd, daar weten wij nog maar een heel klein beetje van.

Ik weet wel dat je alle heilige geschriften kan uitleggen op de manier die je het best bevalt, dat is bij alle geloven zo, en zo kunnen de Islamieten uit de koran halen wat ze willen, en de christenen uit de bijbel, en of je nu verkeerd handelt omdat je moslim bent, jood of christen, het blijven de kwaadwillenden die het doen. Maar ja, door de geloven zijn ook door de eeuwen heen de meeste oorlogen, en het meeste onrecht ontstaan.

Wat je zei over Bush, je overschat de Nederlandse mentaliteit, ook hier zou een heel grote stroming zijn die toch op die gek zouden stemmen, Nederlanders mopperen altijd, maar als ze een kans krijgen stemmen ze toch weer op de partij waar ze altijd op hebben gestemd, óók al omdat het geloof er mee te maken heeft. Het is nog niet zo lang geleden dat er Nederlanders zeiden "twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen", en dat gebeurt nog steeds.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 01 sep 2004 15:18

Laatst gewijzigd door FTer op 01 sep 2004 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 01 sep 2004 16:31

misschien ff off-topic, maar nu Arnold helemaal politiek is geworden, mag hij geen films meer maken..??

Betekent dit dan ook dat Terminator 4 niet komt....want dat zou ik heeeeeeeeeel erg fijn vinden.... :Y

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 sep 2004 16:36

Peter schreef:Afbeelding
Arnie speaks!
Arnie schreef:To those critics who are so pessimistic about our economy, I say: "Don't be economic girlie men!"
:D

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 01 sep 2004 18:19

:)
Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 01 sep 2004 19:04

T ft. D schreef:Verder WizardOfOss heb je een TOTAAL andere kijk op de wereld, die voor Nederlanders erg Pro-bush klinkt. Ik ga niet nog eens beginnen om weer aantevallen want het heeft gewoon geen zin. Je kunt heel veel onderwerpen anders projecteren zodat je het kan verdedigen. Ik bedoel, alles wat Osama heeft gedaan kun je ook anders projecteren zodat het als een "goede daad" over komt. Praat niet alles goed wat Bush heeft gedaan, hij is gewoon een vuile crimineel, en het is een LACHTERTJE dat er nog enige verkiezings strijd is in Amerika. Ik weet zeker dat het zelfde niet zou gebeuren bij ons Nederlanders. Wij hadden hem al lang de deur gewezen !
Ik ben zeker niet pro-Bush, ik ben echter wel bekend met de situatie en mentaliteit in de VS. Als Bush niet zo snel een oorlog was begonnen hadden ze hem er wel voortijdig uitgeschopt, en vervangen door iemand die wel wilde ingrijpen. Vandaar dat ik er van overtuigd ben dat Clinton hetzelfde had gedaan, en Kerry idem dito, ondanks zijn mooie woorden nu in de verkiezingsstrijd.

En wat betreft dat wij Nederlanders niet hetzelfde gedaan zouden hebben: stel dat Osama hier een vliegtuig een vol voetbalstadion in zou jagen, dan zou het overgrote deel van de Nederlandse bevolking ook eisen dat de daders gepakt zullen worden, goedschiks danwel kwaadschiks. Verschil is alleen dat wij niet bij machte zullen zijn om dat alleen te doen als de VN weigert in te grijpen, tenzij de terroristen afkomstig blijken te zijn uit Andorra of iets van vergelijkbare grootte. ..

Ik ben zowel voor als na de aanslagen in de VS geweest, en heb op het dak van het WTC gestaan. Als je de situatie ter plekke kent zal je begrijpen dat het een wonder is dat er niet veel meer slachtoffers zijn gevallen, als de torens direct waren ingestort hadden we nu niet over een kleine 3000, maar om minimaal 25000 (vijf-en-twintig-duizend!) doden gepraat.

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 01 sep 2004 19:10

Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 01 sep 2004 19:43

einstein schreef:
WizardOfOss schreef:Ik ben zowel voor als na de aanslagen in de VS geweest en heb op het dak van het WTC gestaan.
:-? voor en na ?
niet te bijdehand Einstein, alleen erna natuurlijk :wink:
(zijn eigenlijk geen dingen om grappen over te maken...)

maar klik hier voor het uitzicht
(je moet wel om ondergetekende heen kijken)

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 01 sep 2004 19:57

Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 01 sep 2004 20:00

einstein schreef:wat is de overeenkomst tussen de terorristen die vorige week 2 vliegtuigen hebben laten neerstorten in Rusland, de zelfmooraanslag dit weekend in moskou, de gijzelingsdrama's 2 jaar geleden en nu weer in Rusland
Alsook met de terorristen van de treinaanslag in Madrid, of de aanslagen dit voorjaar in Turkeije. En wat te denken van 11 september '01. En niet te vergeten alle aanslagen, zelfmoordaanslagen, ontvoeringen en onthoofdingen in Afganistan en Irak.
Juist ja, allemaal Moslims
Kijk eens in de gevangenissen en naar misdadigers over de hele wereld, en je zult erachter komen dat bijna 100% van deze mensen van het mannelijk geslacht is (ik beken dat ik de officiele cijfers hiervan niet heb, maar dat terzijde).

Conclusie: het mannelijke geslacht is het grootste probleem van alle ellende en we dienen deze bij de grens al tegen te houden!

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 01 sep 2004 20:06

einstein schreef:wat bazel je nou?
Denk ook aan die gasten die het niet gedaan hebben, dat zijn christenen, joden, enz... maar ook moslims!!
Tja,... Wat zegt dat over die moslims die het wel hebben gedaan?
Dat ze gelijk iedere moslim representeren?
En de moslims die niks hebben gedaan, die representeren nooit wat.
Neuhh natuurlijk niet, die bestaan namelijk niet.
Die pshyco's die de vliegtuigen hebben laten storten zijn geen "moslims", dat zijn zieke fanatisten.
Ik en vele andere gasten vragen niet aan zulke sukkels om iets te gaan doen wat niet hoort. Dat bepalen ze zelf.
Dus...

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 sep 2004 21:57

einstein schreef:
hermit elephant schreef:
einstein schreef: de VS zijn geen 1 land...
Die mag je me uitleggen...
de VS zijn 52 staten...
Dus volgens jou heeft een staat als bijvoorbeeld Utah, of Alaska, of een van de andere, het recht om te zeggen tegen die andere 49 staten (want het zijn er echt maar 50...) dat ze hun gang maar moeten gaan en Irak aanvallen, maar dat ze er zelf niet aan meedoen? Doe 's normaal! De VS zijn één land, bestaand uit een 50-tal staten die onder een federale overheid een eenheid vormen.

Plaats reactie