Bush

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 18 sep 2004 07:56

:)
Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 18 sep 2004 07:57

Marlous77 schreef:Even tussendoor...Mijn man en ik hebben het er laatst over gehad dat wij vinden dat als een land als Amerika en de amerikaanse president zoveel invloed heeft op de rest van de wereld, (en wij als schoothondjes erachteraan rennen), wij ook het recht hebben om mee te stemmen voor een nieuwe president....wat vinden jullie
Ik heb al een stem in de VS! :) Een vriendin van mij die daar woont, is zo teleurgesteld in het politieke systeem aldaar, dat ze niet meer gaat stemmen. Ik heb haar overgehaald om wél te stemmen, maar dan wel op de kandidaat naar mijn keuze...en dat hebben we nu afgesproken :)

overigens...zelfs de CIA zegt nu dat Irak op het randje van de burgeroorlog staat. En wat zegt Bush: 'Irak is een veiliger land...er komen immers verkiezingen'. Bord voor zijn kop? Ik zie de logica ook niet. De verkiezingen lijken wel door te moeten gaan, koste wat kost. Maar dat maakt het nog geen veiliger land. Bush zou 's wat meer zelfkritiek mogen hebben...maja...in verkiezingstijd is dat natuurlijk niet handig.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 18 sep 2004 08:02

Bush liegt al sinds ze Irak zijn binnengevallen over de 'voortgang'\ aldaar....

En Einstein, ben het met je eens dat Amerika per defintie polariserend, 2 partijensysteem heeft, dat eigenlijk niet meer dan een schijndemocratie is...

Maar het is toch zo dat USA teveel invloed heeft op de rest van de wereld...wat de USA wil zal gebeuren...dus waarom dan niet stemmen.....heb je iig een beetje zeg....

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 18 sep 2004 08:03

Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 18 sep 2004 08:04

einstein schreef:anderzijds 'all for oil' nadert het beleid toch aardig..
zelfs dat niet!

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 18 sep 2004 08:05

Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 18 sep 2004 08:05

einstein schreef:
ruben schreef:Maar als simplificatie politiek beleid wordt, dan ben je toch niet helemaal lekker bezig.
maar ja, dat is op zijn beurt weer een simplificatie van de complexe wereldsituatie op dit moment
maar of wij het daar mee eens moeten zijn is iets anders...Ik wil liever geen schaap zijn....

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 18 sep 2004 08:11

einstein schreef:
ruben schreef:
einstein schreef:anderzijds 'all for oil' nadert het beleid toch aardig..
zelfs dat niet!
niet?
denk het niet. Israel speelt volgens mij een rol, net zoals de enge kruisvaarders-gedachten van rechtse christenen als Perl en Wolfovitz, om nog maar niet te spreken over de 'export' van de superieure amerikaanse 'democratie'.

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 18 sep 2004 08:17

Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 18 sep 2004 08:37

ik denk dat israel en die kruisvaardersgedachte met elkaar samenhangen maar da's misschien speculatie).

Je kunt niet ontkennen dat er een innige band bestaat tussen de VS en Israel. Israelische leiders komen om de haverklap op bezoek bij het Witte Huis, de VS zijn de enige die resoluties tegen Israel tegenhoudt, de VS zijn zeer nauw betrokken (geweest) bij vredesbesprekingen en je moet de macht van de joodse lobby in de VS niet onderschatten. Israel is een vreemde eend in de bijt in het Midden Oosten, en ik denk de VS Israel proberen te steunen in haar positie...of dat op een goede manier gebeurt, kun je vraagtekens bij zetten.

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 18 sep 2004 08:39

Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 18 sep 2004 08:44

einstein schreef:
ruben schreef:(ik denk dat israel en die kruisvaardersgedachte met elkaar samenhangen maar da's misschien speculatie).

... en ik denk de VS Israel proberen te steunen in haar positie....
het is wel duidelijk dar de VS Israel steunen, maar als het niet door eerstgenoemde speculatie komt, waarom dan wel?
(volgens mij komt het niet door de olie die in de Gaza strook in de grond zit...)
tja...macht van de joodse lobby? israel als het beloofde land?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 18 sep 2004 13:54

Ruben ik denk dat de macht van de joodse lobby in Amerika hier behoorlijk onderschat wordt, want die is groter dan wij weten. Geld is macht, en de joodse lobby zal dan ook presidentskandidaten die vóór de staat Israël zijn de nodige dollars voor de verkiezingscampagne's graag verstrekken, in ruil voor steun.

Adamica wat jij hebt meegemaakt gaat werkelijk alle perken te buiten, en het zal de event. angst en de hetze tegen de moslims alleen maar vergroten, en daar ben ik dus nogal huiverig voor. Nederland gaat langzaam maar zeker naar de afgrond, en dat nog niet alleen omdat we zo nodig aan de voeten van Amerika liggen, maar ook door het slechte beleid dat hier wordt gevoerd. ± 80% van de Nederlanders zijn deze regering beu! En het kwartje wil maar niet vallen.

Doctari er is wel zeker sprake van een hetze tegen de moslims, en je kunt hier wel blijven zeggen dat er miljoenen moslims zijn die tegen al dat geweld zijn, maar daar wordt niet op gereageerd. Lees de bijbel, maar ook de Koran, en natuurlijk zijn er verschillen, maar de rode draad loopt door beide boeken heen. Ik zal het nog maar een keer zeggen, in alle geloven ter wereld zijn extremisten, en die veroorzaken het kwaad, en niet de geloven zelf. De z.g. heilige boeken kan je naar eigen goeddunken gebruiken of misbruiken.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 23 sep 2004 10:25

40 reasons to hate Bush Jr.
1. National debt under Bush Jr. has increased so drastically that the average American's estimated share of the national debt will be an astronomical $24,00 compared to $500 when Dubya first took office.

2. Under Bush Jr. there are now 43 million Americans with no health insurance

3. Responsible for and unemployment rate of 6%. There are now 9 million people out of work in America-3.3 million more than when Bush took office.

4. He cut health care benefits for veterans.

5. Bush Jr. Deserted his unit during vietnam and was reportadely AWOL for over a year from his assigned unit: The Texas Air National Gaurd, or as its referred to by other military outfits, "The Champagne Division".

6. Despite a 13% unemployment rate among those aged 16-24, Bush Jr. Proposed to eliminate youth oppertunity grants-A program provides job training to the nations youth. A $225M program in 2002 is now being done away with so Bush can have more money for Iraq.

7. He cut funding for 375,000 low income college students and reduced pell grant amounts to such a severe degree that it effectively caused 84,000 students to no longer be eligible for pell grants. Pell amounts have been overall reduced for 1.5 million students... its safe to say that the Bush daughters aren't eligible
for financial aid, so this won't affect the opulent lives of anyone Bush Jr. may know.

8. Withdrew from the international criminal court.

9. First president in U.S history to refuse United Nations election inspectors (during the US 2002 elections)

10. All-time U.S. (and world) record holder for most corporate campaign donations.

11. The Bush administration had twice as many FBI agents fighting the drug war than fighting terrorism prior to 9/11. Even after 9/11 more than 2000 agents are wasting thier valuable time assigned to the war on drugs.

12. His proposed "free trade" agreements would result in the loss of U.S. jobs to foreign markets and the exploitation of third world workers.

13. John Ashcroft

14. He has taken 11 official executive actions to undermine reproductive rights...how long will it be before a woman is stripped of her right to choose?

15. Failed to fulfill his pledge to get Osama Bin Laden "dead or alive".

16. Wasted federal resources on a PR trip to Baghdad where he staged a Thanksgiving meal at 6am with troops that were screened based on thier political affiliation. And the Turkey? It was a prop.

17. His refusal to fire-or even repremand-Lt. General Jerry "our God is bigger than their God" Boykin. Perhaps it's because Boykin said of the president, "George Bush was not elected by a majority of voters in the United States. He was appointed by God. He's in the white house because God put him there."

18. After sending troops off to fight in an unjust unprovoked war, he still has yet to attend any soldiers' funerals.

19. His shameless nepotism for the rich and powerful. Elizabeth Cheney (daughter of ol' Dick) Got hooked up with a cool gig at the state department where she was in charge of the $129 million middle east partnership inititive and then was moved to daddy and uncle dubya's campaign payroll.

20. He dropped his dog on its head.

21. Bush Jr. is the first president in US History to enter office with a criminal record.

22. Bush Jr. has set the all-time record for most people worldwide to simultaneously protest a leader (10 million people), shattering the record for protests against any person in the history of mankind.

23. He slashed funding to the Violence Against Women Act.

24. He has invaded and occupied two countries at a continuing cost of one billion dollars a week.

25. He appointed Charles Pickering, a notorious segregationist from Mississippi, as a federal judge and suspiciously did so on Martin Luther King Day.

26. Bush has spent over $100 billion on Iraq, leaving states to face the largest budget crisis in decades and forced to cut off public services; now with the federal deficit at a new high, Bush Jr. wants to award more tax breaks to the wealthy.

27. Under new Bush legislation (The Clear Skies Initiative), power plants are allowed to emit triple the amount of highly-toxic mercury into the environment.

28. Bush Jr. failed to protect 3 million acres of the Tongass National Forest from logging. The Tongass has the highest concentration of bald eagles on earth and has already lost 700 square miles to logging with 33 more logging permits pending. Not event the sanctity of our endangered national bird can compete with Bush campaign contributions provided by the forest industry.

29. He is on pace to have taken more vacation than any president in history - including a 28-day vacation right before 9/11. Bush Jr. has taken 6 months of vacation in total. Do you know anyone that gets 6 months of vacation?

30. He pulled out of the Kyoto Agreement on Global Warming, which had been agreed upon by 178 other countries.

31. Bush Jr. is endorsed by fundementalist Pat Robertson who claims that God told him Bush will win re-election and that "It doesn't make a difference what Bush does because God is blessing him". Bush keeps some great company, but keep in mind Robertson was also the nitwit that blamed the 9/11 attacks on gays and suggested that we "nuke" the US State Department.

32. He set the record for the most executions by any governor in American History. 152 in total; some of whom were mentally disabled.

33. Has repeatedly stonewalled the public investigation into 9/11.

34. Bush Jr. declined to fully fund the AIDS initiative after promising to do so. The final cuts that resulted were over $2 billion.

35. He still suggests that Homosexuals are "sinners" and is pushing legislation that would forbid gay partnerships and deny fundamental civil rights on a national and local level.

36. Choked on a pretzel and nearly lost his life while seated in front of a TV.

37. Bush Jr. has gone to great lengths to prevent investigations of his friends at Enron and Halliburton. More time and money was spent investigating the Monica Lewinsky affair than has been spent investigating one of the biggest corporate rip offs in history.

38. Bush Jr. has set the record for the fewest amount of press conferences by a president since the advent of television.

39. Responsible for a $521 billion budget deficit - less than 4 years after inheriting a $200 billion surplus.

40. He has made repeated attempts to legalize oil drilling in the National Wildlife Refuge.

DocTari
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door DocTari » 25 sep 2004 17:43

Ann McDunn schreef:
Doctari er is wel zeker sprake van een hetze tegen de moslims, en je kunt hier wel blijven zeggen dat er miljoenen moslims zijn die tegen al dat geweld zijn, maar daar wordt niet op gereageerd. Lees de bijbel, maar ook de Koran, en natuurlijk zijn er verschillen, maar de rode draad loopt door beide boeken heen. Ik zal het nog maar een keer zeggen, in alle geloven ter wereld zijn extremisten, en die veroorzaken het kwaad, en niet de geloven zelf. De z.g. heilige boeken kan je naar eigen goeddunken gebruiken of misbruiken.
Even iets rechtzetten: mij opmerking over de hetze tegen moslims was een retorische vraag...ik vind dus wel degelijk dat er een hetze tegen moslims gevoerd wordt. Ik ben het verder volledig met bovenstaande opmerking eens.

Plaats reactie