Hirsi Ali

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Filmwolfje
Filmster
Filmster

Hirsi Ali

Bericht door Filmwolfje » 30 aug 2004 07:49

Een serieus onderwerp:
Heeft iemand gisteren Zomergasten gekeken en de film van Hirsi Ali en Theo van Gogh gezien? Zo ja; Wat vonden jullie er van? Zal ze dingen veranderen in de wereld?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 30 aug 2004 08:23

heb het niet helemaal gezien...maar wel helemaal opgenomen. Dus ik kijk morgen ofzo de rest. Haar standpunt inzake speciaal onderwijs steun ik wel (maar dan ook de chrrrrristenen!!!). Sympathieke vrouw. Maar goed politica? Ik weet het niet...

mov!elover
Bijrol
Bijrol

Bericht door mov!elover » 30 aug 2004 08:57

Yep gezien,

Haar film is best "leuk",

Maar:

- Dit gebeurt ook bij andere geloven!
- Ik vond haar film goed voor de onderdrukte vrouwen alhoewel ze dit toch nooit te zien krijgen.
- Ik vind de "persoon" Hirsi Ali een "gevaar" voor andere WEL goeddenkende goedhandelende moslims. Maar goed de goede lijden altijd onder de slechte.
- Hirsi Ali bewijst mijn denken over geloof: Geloof maakt meer kapot dan je lief is. In alle Godsdiensten zijn de "gelovige" niet in staat om zelf te denken/handelen er moet altijd iets groters zijn, want dan kun je je eigen schuld weglaten en zeggen: het was de wil van God, zelf ook je vrouw in elkaar slaan.... :r
Laatst gewijzigd door mov!elover op 30 aug 2004 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

DocTari
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door DocTari » 30 aug 2004 09:57

Ik heb het bewust zo ver mogelijk vermeden. Ik heb genoeg gezien/gehoord van Hirsi Ali om te weten dat ik verder niks met haar te maken wil hebben.

Filmwolfje
Filmster
Filmster

Bericht door Filmwolfje » 30 aug 2004 10:18

mov!elover schreef: - Dit gebeurt ook bij andere geloven!
- Ik vond haar film goed voor de onderdrukte vrouwen alhoewel ze dit toch nooit te zien krijgen.
- Ik vind de "persoon" Hirsi Ali een "gevaar" voor andere WEL goeddenkende goedhandelende moslims. Maar goed de goede lijden altijd onder de slechte.
Punt 1. Dit gebeurt ook bij andere geloven, maar wordt het onderdrukken van vrouwen bij andere geloven gerechtvaardigd?

Punt 2. Hoe bedoel je? De film liet toch de onderdrukte vrouw zien... :-?

Punt 3. Hirsi Ali doet niets verkeerds in mijn ogen... De misdaad wordt gepleegd door mannen die vrouwen slaan etc.. Zij brengt het alleen maar in de publiciteit... wat doet ze verkeerd?

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 30 aug 2004 10:27

Filmwolfje schreef:
mov!elover schreef:- Ik vond haar film goed voor de onderdrukte vrouwen alhoewel ze dit toch nooit te zien krijgen.
Ik denk dat mov!elover bedoelt dat de film dan wel over onderdrukte vrouwen gaat, maar dat "de onderdrukte vrouw" deze film niet te zien krijgt.

Filmwolfje
Filmster
Filmster

Bericht door Filmwolfje » 30 aug 2004 10:36

Pieternel schreef:
Filmwolfje schreef:
mov!elover schreef:- Ik vond haar film goed voor de onderdrukte vrouwen alhoewel ze dit toch nooit te zien krijgen.
Ik denk dat mov!elover bedoelt dat de film dan wel over onderdrukte vrouwen gaat, maar dat "de onderdrukte vrouw" deze film niet te zien krijgt.
Ah ok... maar daar is natuurlijk een reden voor... als een vrouw zoiets zou doen, dan zou ze in levensgevaar wezen...

toch?

mov!elover
Bijrol
Bijrol

Bericht door mov!elover » 30 aug 2004 10:36

Filmwolfje schreef:
mov!elover schreef: - Dit gebeurt ook bij andere geloven!
Punt 1. Dit gebeurt ook bij andere geloven, maar wordt het onderdrukken van vrouwen bij andere geloven gerechtvaardigd?

Punt 3. Hirsi Ali doet niets verkeerds in mijn ogen... De misdaad wordt gepleegd door mannen die vrouwen slaan etc.. Zij brengt het alleen maar in de publiciteit... wat doet ze verkeerd?
Mijn punt is mijn laatste punt.

Geloof over het algemeen sucks.
De geindoctrineerde gelovigen kunnen niet voor zichzelf denken; er moet ze verteld worden wat wel en niet mag; Bij de moslims waarover Hirsi het heeft is het onderdrukken van de vrouw; slaan.
Maar punt is Zwaargelovige Christenen sloegen hun vrouwen vroeger ook.
En dat zeg ik vroeger, dat is waar de moslims (waar hirsi het over heeft) nu leven in het verleden met hun zwaaar verouderde waarde en normen, ik praat nix goed. Volgens mij werd ik wel een beetje bang van haar film. Ik voelde me geshokeerd. En hulde aan haar dat het gelukt is.

Punt 2 bedoel ik: De onderdrukte vrouwen die thuis gesluierd of niet zitten krijgen dit noooit te zien, en de mannen die wel "vrij" zijn Zappen gewoon door.

Filmwolfje
Filmster
Filmster

Bericht door Filmwolfje » 30 aug 2004 11:36

mov!elover schreef: Geloof over het algemeen sucks.
De geindoctrineerde gelovigen kunnen niet voor zichzelf denken; er moet ze verteld worden wat wel en niet mag; Bij de moslims waarover Hirsi het heeft is het onderdrukken van de vrouw; slaan.
Maar punt is Zwaargelovige Christenen sloegen hun vrouwen vroeger ook.
En dat zeg ik vroeger, dat is waar de moslims (waar hirsi het over heeft) nu leven in het verleden met hun zwaaar verouderde waarde en normen, ik praat nix goed. Volgens mij werd ik wel een beetje bang van haar film. Ik voelde me geshokeerd. En hulde aan haar dat het gelukt is.

Punt 2 bedoel ik: De onderdrukte vrouwen die thuis gesluierd of niet zitten krijgen dit noooit te zien, en de mannen die wel "vrij" zijn Zappen gewoon door.
Ah op die manier... hmm, ik denk dat deze film niet bedoeld is voor alleen de moslimvrouwen, want dit is waarschijnlijk allemaal toch oud nieuws voor hun. Ik denk dat deze film meer gericht is aan de nederlandse maatschappij en dat er hier iets aangedaan moet worden.

Jammer dat Hirsi de onderdrukte vrouw in een doorzichtig gewaad heeft laten spreken... ik had moeite om haar serieus te nemen... ik denk dat ze daar een grote vergissing heeft gemaakt...

mov!elover
Bijrol
Bijrol

Bericht door mov!elover » 30 aug 2004 12:22

Filmwolfje schreef: Jammer dat Hirsi de onderdrukte vrouw in een doorzichtig gewaad heeft laten spreken... ik had moeite om haar serieus te nemen... ik denk dat ze daar een grote vergissing heeft gemaakt...
Ik vond het wel oke na haar uitleg dat je zag dat het om een vrouw ging, lichaam, dijen, buik en borsten.

Dat was haar manier van redeneren.

Maar goed,
Ik ben Hindoestaans opgevoed en heel erg multiculti opgevoed, in de hindoeisme is het zo dat de vrouw hoger dan de man staat in "het trapje" want de vrouw geeft leven, de man kan alleen levens nemen. Mijn ouders hebben me wel dingen goed onderwezen, maar als je kijkt naar India of Suriname (waar ik vandaan kom) zie je heel duidelijk dat de man hoger staat dan de vrouw!

Het geloven moet eens uitgebreid aan de tand gevoeld worden. Ik snap niet dat mensen zich laten brainwashen door iemand die op een stoel zit en "onzin" uitkraamt. Het geloof is gemaakt om mensen te onderdrukken en in toom te houden, de Moslims waarover Hirsi het heeft is de beste bewijs die er is. Zelf niet kunnen lezen schrijven, maar wel opvolgen wat iemand op zijn eigen manier interpreert. Waar zijn waarde en normen van andere mensen? Waar is het respect?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 31 aug 2004 00:28

Een paar stukjes van het filmpje gezien, maar ik vond het nogal provocerend. De moslimvrouwen zullen dit waarschijnlijk niet gezien hebben, en hun mannen zullen alleen maar kwaad worden op Hirsi Ali zelf, ze is voor zichzelf behoorlijk gevaarlijk bezig. Ze is al in de fout gegaan om Mohammed voor pervers uit te maken, en op een keer krijgen de extremisten daar toch echt genoeg van.

Dat vrouwen geslagen worden is gemeen en ontzettend laf, maar laten we niet vergeten dat het in Nederland door Nederlandse mannen ook nog steeds in vrij grote mate gedaan wordt. Er zijn niet voor niets blijf van me lijf tehuizen, waar moeders met hun kinderen zitten. En dan nog de vrouwen die het niet durven te vertellen of te vluchten. Vreemd dat als daar wat over op TV is je er later niets van hoort, misschien moet Theo van Gogh daar ook maar eens een filmpje over maken.

Zolang er mannen zijn die zo laf zijn om vrouwen en of kinderen te mishandelen, en dan maakt het me helemaal niets uit of het moslims of christenen zijn, moet er gewoon in het algemeen veel harder opgetreden worden tegen dit soort mannen, en niet alleen bij de moslims.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 31 aug 2004 06:17

filmpje nu ook gezien. Behalve dat ik hem artistiek niet echt interessant vond, schiet ze met deze film natuurlijk harstikke haar doel voorbij. Zoals Zwagerman ook al zei: de vorm leidt af van de inhoud. Dit is zeker geen film die de moslimvrouwen zelf zal prikkelen.

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 31 aug 2004 18:53

mov!elover schreef:goeddenkende moslims.
contradictio in terminis? dachten ze maar eens na.... (hoe kun je nu nadenken en tot de conclusie komen: Allah bestaat...)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 31 aug 2004 19:01

einstein schreef:
mov!elover schreef:goeddenkende moslims.
contradictio in terminis? dachten ze maar eens na.... (hoe kun je nu nadenken en tot de conclusie komen: Allah bestaat...)
dat geloof een massale verstandsverbijstering is, ben ik wel met je eens :)

maar 'goeddenkend' betekent hier toch wel wat anders. Of wil je beweren dat alle moslims uiteindlijk alleen maar slecht in de zin hebben (een bewering die me van jou niet zou verbazen, trouwens)

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 31 aug 2004 19:18

verstandsverbijstering? Kun/wil je dat even defineren?

Plaats reactie