Hirsi Ali

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 19 mei 2006 23:55

Zij maakt er ook geen misbruik van. Dus als jou mening te veel agressieve mensen tot gevolg heeft moet je het maar laten? Wat een onzin, dan zouden we nooit zijn gekomen waar we nu zijn (en dan heb ik het niet over de spanningen, maar over welvaart e.d.).
Over die film, naar mijn weten heeft Van Gogh met zijn volle verstand ingestemd om die film te gaan maken, dat kan je haar niet in de schoenen schuiven. De gedachte alleen al...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 20 mei 2006 00:47

grappig schreef:...Trouwens vanwege de leugens hoeft ze het land niet uit...
Vanwege die film, die theo van gogh indirect zijn kop heeft gekost...
Ik weet niet of je grappig denkt te zijn of dat je dat meent maar als jij dat werkelijk denkt dan daag ik je uit om je kop eronder te verwedden....

Ga ik morgenvroeg even naar de blokker voor een messensetje...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mei 2006 01:09

Nu dwalen we wel erg af, de dood van Theo van Gogh kan je Hirsi Ali niet verwijten, dat filmpje heeft hij zelf gemaakt en had dat niet hoeven doen. Ayaan Magan is even haar Nederlandsschap kwijt geraakt gewoon omdat iedereen die heeft gelogen dat kwijt raakt. Overigens is er lang toegezegd dat ze het weer terugkrijgt. Rita Verdonk wil natuurlijk wèl lijsttrekker van de VVD worden en ze heeft behoorlijk op haar falie gehad. Nogmaals van mij mag Ayaan vertrekken want dat was ze toch al van plan, vanavond op TV een huisvideo van haar gezien, en in 2002 had ze al bewaking omdat ze bedreigd werd en is toen al in Amerika geweest. Alleen wordt er weer eens met twee maten gemeten, er zijn heel veel mensen die hun Nederlandsschap zijn kwijt geraakt omdat ze hadden gelogen, zelf vind ik dat die mensen die hier jaren hebben gewoond en zelfs gewerkt het nu ook maar terug moeten krijgen. Ayaan zelf heeft weinig of niets bereikt, want de meeste moslimvrouwen willen niet eens naar haar luisteren of mogen dat niet. Voor Nederland zelf heeft ze niets betekend, nou ja ze heeft voor heel veel commotie gezorgd en ik kan geen medelijden met haar hebben, ze is notabene vroeger zelf lid geweest van een radicale moslimbeweging, dus als iemand weet wat wel en wat niet kan in die wereld is zij het. Ik zal wel weer ontzettend dom zitten te schrijven, maar dit is mijn mening net zoals Ayaan haar recht op een eigen mening heeft, alleen hoef ik niet bewaakt te worden. (nog niet tenminste).

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 20 mei 2006 01:35

Ann McDunn schreef:Ze wist toch waar ze mee bezig was? Als ik vandaag een partij ga staan schelden tegen een stel hangjongeren kom ik er ook niet onbeschadigd af. Ze kan er wel onder lijden, maar hou dan een keer op! Salman Rushdie, die lang niet heeft gedaan wat zij deed is alles kwijt geraakt en als iemand weet wat radicale moslims niet tolereren is het Ayaan zelf.
Bovenstaand stukje tekst tekent - helderder dan ik zelf zou kunnen - de kleinburgerlijke, bange, confrontatieschuwe kop-in-het-zandmentaliteit waardoor Ayaan Hirsi Ali uiteindelijk dit land is uitgejaagd.

Dus het is haar eigen schuld dat ze met de dood wordt bedreigd en onder voortdurende bewaking moet leven? Want de radicale geesten die haar dood willen hebben valt niks te verwijten, die zijn nou eenmaal radicaal, tja. En zij wist dat toch?
Waarom kan ze dan niet gewoon d'r bek houden, zoals de rest van ons? Waarom moet ze die mensen zo nodig vertellen waar het op staat, waarom moet ze haar vrijheid van meningsuiting zo tot in het extreme benutten? Waar is dat gescheld nou voor nodig? Waar was die film nou voor nodig?
Waarom kan ze niet gewoon de andere kant op kijken en samen met ons doen alsof de fundamenten van onze maatschappij niet worden aangevreten door die paar radicale figuren?

"Omdat je je dan laat gijzelen", zei ze. En ze had gelijk.

Natuurlijk wist ze wat de consequenties van haar optreden konden zijn. Maar als je die consequenties als leidraad neemt en daarom je woorden afzwakt, geef je je vrijheid al uit handen. Zij begreep dat en koos er voor om haar woorden nog meer kracht en venijn te geven. Omwille van een principe dat ze hier in Nederland had leren omarmen.

Niemand heeft meer onder haar keuze te lijden gehad dan zijzelf, en dan beweren mensen nog dat ze het allemaal ter meerdere eer en glorie van zichzelf heeft gedaan. Daarbovenop gooien ze, vanuit hun luie stoel voor de TV, het verwijt dat ze zoveel problemen heeft veroorzaakt. Problemen voor wie? Niet voor jou, Ann 'ik-los-het-wel-op-met-een-tegelwijsheid' McDunn, en niet voor bijvoorbeeld LuciusMalfoy met zijn halve brein, die meent een reden te hebben om haar persoonlijk te haten.
Maar 'troublemakers' moeten we hier niet. Weg ermee, opgeruimd staat netjes. Da-haag Ayaan!

En dan natuurlijk wel je hoofd schudden over haar buren, die naar de rechter stapten om Ayaan uit hun knusse woonwijkje te verdrijven, en over Verdonk, die ineens zo gretig haar rechtlijnigheid etaleert. Sukkels. Je kijkt in een spiegel en je weet het niet eens.

Ik sluit me aan bij ieder woord dat hermit over jullie heeft uitgestort, met die aantekening dat ik op dit moment blij ben niet een nationaliteit met jullie te delen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mei 2006 02:10

Oké Kenji je komt luid en duidelijk over, maar als ik in de spiegel kijk met mijn "tegelwijsheid" dan kan ik tenminste iemand zien die jaren lang vluchtelingen heeft geholpen, kan jij dat ook zien als je voor de spiegel staat? Heb jij al eens een nacht bij de vreemdelingenpolitie gezeten om een jong vrouwtje en haar pasgeboren baby bij te staan omdat ze haar in een cel wilde gooien tot ze vertrekken moest? Heb jij al eens gezorgd dat iemand in Roemenië de medicijnen kreeg uit Nederland die zijn leven hebben gered, omdat daar de recepten wel worden uitgeschreven maar de medicijnen er niet zijn? Overigens pik je er weer eens een stukje uit wat jou het beste past, daar zijn jullie enorm sterk in. De enige mensen hier op de hele buurt die hun Afghaanse buren groeten en een praatje proberen te maken zijn wij, niet dat ik me daar op voor sta, maar jullie weten het allemaal zo goed en de anderen zijn allemaal dom en wat er vandaag nog meer naar de diverse hoofden is geslingerd is. Mij maakt het niet zoveel uit wat jij en hermit van mij zeggen, maar ik doe liever wat dan dat ik alleen maar praat. Wat ik overigens mis in jouw betoog is dat er nu veel meer mensen hun Nederlandsschap terug moeten krijgen omdat ze gelogen hebben, of is dat net even te moeilijk voor jou? Fijn dat hermit er een broeder bij heeft, maar dat wist ik allang. Jullie mogen je dan schamen voor ons, ik schaam me in ieder geval niet om te zeggen dat Ayaan Magan het land in principe niet is uitgejaagd, want ze mag hier rustig blijven met bescherming en al, en zoals ik in de vorige post al zei ze krijgt haar Nederlandsschap weer terug, dus waar jullie je nu eigenlijk zo over op winden snap ik niet. Oh en vergeet niet om een zinnetje van deze post te quoten, er zit vast wat bij dat je kan gebruiken voor een regelrechte aanval.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 20 mei 2006 08:57

Wat een emotie Bolo, Fijn dat je een ander nationaliteit hebt en daar zo blij mee bent. Vind dat jullie nogal respectloos met de reacties omgaan en dat Hermit iedereen KUThollanders noemt vind ik helemaal kortzichtig.
Ik heb het hele gebeuren maar half gevolgd dus kan er niet iets zinnigs over zeggen. Wat meer respect zou beter zijn, Hermit en Bolo/Kenji.

Ook ik heb een buitenlands paspoort dus hoef me KUTHOLLANDERS gelukkig niet aan te trekken. Jullie hebben meer gestudeerd en kunnen beter uit jullie woorden komen dus er zal vast wel weer een quote komen om mij onderuit te halen, be my guest.

Respect mensen respect. En al heb ik het maar half gevolgd, Gollum om nu te zeggen Weg met Hirshi Ali vind ik wat overdreven, maar goed dat is mijn mening, en echt onderbouwen KAN ik die niet. Vandaar dat ik hier nooit post. Maar na de reacties van Hermit en Bolo dacht ik "ach, dat is nu precies wat alle hollanders doen" ze staan klaar met een mening en sabelen anderen met liefde neer. Nou hulde hoor. Jammer, dat zelfs op deze site niet normaal gediscussieerd kan worden zonder te schelden en anderen naar beneden te halen, is zooooo goedkoop.
Maar net als Hermit, ik meng me er niet meer in, lekker makkelijk, toch is dit me laatste post hierover, dit is nl. geen discussieren meer. Deze KUThollander (met een buitenlands paspoort :lol: ) kijkt wel uit :D

Ann, wees wijzer en laat het lekker gaan, it aint worth it. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening :Y

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 20 mei 2006 10:29

Kenji schreef:en niet voor bijvoorbeeld LuciusMalfoy met zijn halve brein, die meent een reden te hebben om haar persoonlijk te haten.
Waar haal jij het idee vandaan dat ik Ayaan persoonlijk haat?!? Het enige wat ik heb problemen aan te geven is dat ze zichzelf in het nauw heeft gebracht. Niet door haar uitlatingen die uiteindelijk toe hebben geleid dat ze geen normaal leven meer kon leiden, dag en nacht bewaakt moest worden, de dingen die haar beroemd dan wel berucht hebben gemaakt. Wat jij daarover aangeeft, daar ben ik het volledig mee eens en aangezien jij het in betere bewoordingen kan dan ik, ga ik niet de moeite doen het te herhalen.

Waar ik het moeilijk mee had waren de dingen die erom heen gebeurden en waardoor ik het gevoel kreeg dat Ayaan vond dat regels die voor anderen golden, op haar niet van toepassing waren. Ze klaagde over de manier waarop Nederlanders verbaal op haar aanwezigheid reageerden, en tegelijkertijd brak ze een lans voor het 'recht te beledigen', omdat ze vond dat ze alles mocht zeggen over met name de Islam wat zij vond. Het zal aan mijn halve brein liggen, maar met zoiets heb ik moeite. Ik sla dan misschien door en reageer pittiger dan ik naderhand bedoel, maar nog steeds vind ik het een bijzonder kwalijke zaak.

Daarvoor hoeft ze voor mij niet het land uit. Maar als de regels zijn dat mensen die niet naar waarheid hebben gehandeld, hun nationaliteit kwijtraken, dan geldt dat ook voor haar. Ik heb na de eerste reacties al direct aangegeven dat er wat dat betreft eerst onderzoek naar de hele kwestie gedaan moet worden, en dan is een onderzoek van anderhalve dag met geen mogelijkheid voldoende.

Ze heeft als lid van de volksvertegenwoordiging ook een voorbeeldfunctie, die heeft ze gebruikt voor haar, in mijn ogen soms persoonlijke, kruistocht. Op het moment dat je in opspraak komt wordt alles breed uitgemeten en je het misschien wel harder aangerekend dan in een ander geval. Dat hoort ook bij de functie die je bekleed en je dan als slachtoffer laten aftekenen vind ik een beetje matig, ook al ben je dat wel.

Ayaan is, zoals ik het nu bekijk, misschien wel gebruikt door de VVD om Verdonk te doen laten wankelen in haar strijd om het lijsttrekkerschap. Ze had al aangegeven dat ze richting Amerika wilde voor die baan, haar buren hadden haar al uit haar beveiligde woning laten zetten (NIMBY-syndroom in optima forma) en misschien dat men haar daarom op deze wijze hebben geofferd. Misselijkmakend in mijn ogen, de afgelopen jaren is er in Politiek Den Haag de ene na de andere politicus betrapt op leugens, bedrog en vals informeren en die zitten er nog allemaal. Diegene die hier reageren zijn misschien bekrompen kuthollanders, maar degene in het kabinet die haar hebben laten flikkeren de afgelopen week zijn de echte schande voor jou nationaliteit.

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 20 mei 2006 10:32

Megalomaniac schreef:Zij maakt er ook geen misbruik van. Dus als jou mening te veel agressieve mensen tot gevolg heeft moet je het maar laten? Wat een onzin, dan zouden we nooit zijn gekomen waar we nu zijn (en dan heb ik het niet over de spanningen, maar over welvaart e.d.).
Over die film, naar mijn weten heeft Van Gogh met zijn volle verstand ingestemd om die film te gaan maken, dat kan je haar niet in de schoenen schuiven. De gedachte alleen al...
Welteverstaan ben ik geen Moslim.. maar als ik zie met die deense plaatjes dan vraag je toch af: what the fuck? Net zoals die film van theo van gogh, mij boeit het niet en ik vind het goed dat ie dat heeft durven aan te kaarten...
Maar je weet van te voren dat er moslims zijn die zich aangevallen vinden: en proberen dan een wraakactie te wreken... vandaar zeg ik: we moeten dat volkje zo rustig mogelijk benaderen anders blaast iedereen zich hier op...
En dat wil ik niet hebben...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 mei 2006 11:07

Vrijheid van meningsuiting en iemand beledigen zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen..iemand beledigen is strafbaar,niemand leeft 100% volgens alle regels en wetten,anders krijg je een onleefbare wereld,dus is er hier en daar wat tolerantie nodig..totale vrijheid van meningsuiting en uitlatingen heb ik alleen in me eigen huiskamer,maar zodra die meningsuitting via de radio,tv,email,of andere media naar buiten wordt gebracht,geld er een beperking.

De kwestie Hirshi Ali was al bekend,voordat ze in de VVD kwam,mij verbaasd het dat er nu zo'n ophef over wordt gemaakt,wat nederland niet bepaald in een respectabel daglicht heeft gezet.

Mensen die een dergelijke functie hebben,worden eerst doorgelicht,en gevraagd aan het begin,of ze nog iets te verbergen hebben,of iets verzwegen hebben,waardoor ze later in de problemen zouden kunnen komen,mocht het aan het licht komen,in het geval H.A. is dit ook gebeurd,en heeft Ayaan alles verteld wat nodig was.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 20 mei 2006 11:15

Ann McDunn schreef:Ayaan zelf heeft weinig of niets bereikt, want de meeste moslimvrouwen willen niet eens naar haar luisteren of mogen dat niet. Voor Nederland zelf heeft ze niets betekend, nou ja ze heeft voor heel veel commotie gezorgd en ik kan geen medelijden met haar hebben, ze is notabene vroeger zelf lid geweest van een radicale moslimbeweging, dus als iemand weet wat wel en wat niet kan in die wereld is zij het. Ik zal wel weer ontzettend dom zitten te schrijven, maar dit is mijn mening net zoals Ayaan haar recht op een eigen mening heeft, alleen hoef ik niet bewaakt te worden. (nog niet tenminste).
Hoe kun je dat zeggen Ann? Ayaan heeft een discussie op gang gebracht, ze heeft de Islam bespreekbaar gemaakt net op een moment waarop dat ook echt nodig was. Ze heeft misschien niet veel invloed gehad op de Nederlandse politiek, maar er zijn 150 kamerleden, die zullen niet elk evenveel invloed hebben. Vooral op internationaal gebied heeft Hirsi Ali een grote invloed gehad, niet zozeer bij de moslimgemeenschap misschien, maar zeker wel bij de Westerse wereld. Ze staat niet voor niets in de door The Times opgestelde top 100 van meest invloedrijke personen, ze is niet voor niets verkozen tot Europeaan van het jaar door Reader's Digest en ze is niet voor niets voorgedragen voor de Nobelprijs van de Vrede. Sorry Ann, dit vind ik echt veel te kort door de bocht van je.

@grappig,
Ook bij die spotprenten hebben we dus een meningsverschil. Zoals Kenji al zei, als we weten dat het slecht gaat vallen moeten we het dan maar laten? Dan binden we juist onze vrijheid in. Bovendien zijn er evenzoveel Christen spotprenten uitgebracht waar niemand over valt. De reacties van de moslimgemeenschap waren belachelijk en overdreven.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mei 2006 13:20

Megalo dit is tenminste een nette reactie, zeker heeft Ayaan de discussie over de Islam bespreekbaar gemaakt en dat de reacties van de moslimgemeenschap ronduit belachelijk en overdreven waren daar hebben we het allang over gehad. Je hebt ook gelijk dat ik inderdaad wat kort door de bocht was en een hekel heb ik totaal niet aan Ayaan, ik hoop zelfs dat ze heel gelukkig wordt in Amerika en nee dat bedoel ik dus niet verkeerd voordat er weer mensen zijn die denken dat ik wat anders bedoel. Verder wil ik alleen nog kwijt dat ik het echt wel heb gehad met dit topic, gewoon discusseren of uitgemaakt worden voor alles en nog wat is mij te kort door de bocht.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 mei 2006 14:15

Megalomaniac schreef: Ook bij die spotprenten hebben we dus een meningsverschil. Zoals Kenji al zei, als we weten dat het slecht gaat vallen moeten we het dan maar laten? Dan binden we juist onze vrijheid in. Bovendien zijn er evenzoveel Christen spotprenten uitgebracht waar niemand over valt. De reacties van de moslimgemeenschap waren belachelijk en overdreven.
En als er nou morgen in de krant een cartoon verschijnt,waarin bijv.Anna Frank afgebeeld wordt als brood,en door Hitler in de oven wordt geschoven?..

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 20 mei 2006 14:43

Dan ga ik niet rellend de straat op. Dan word ik hoogstens heel boos en schrijf ik een brief naar de persoon die deze tekening heeft gepubliceerd. Maar er zullen geen doden door mij vallen, er zullen geen prijzen op hoofden van tekenaars worden geplaatst en ik ga ook niet door het westen trekken om daar zoveel mogelijk mensen die tekening te laten zien.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 20 mei 2006 15:56

Ann McDunn schreef:Megalo dit is tenminste een nette reactie, zeker heeft Ayaan de discussie over de Islam bespreekbaar gemaakt en dat de reacties van de moslimgemeenschap ronduit belachelijk en overdreven waren daar hebben we het allang over gehad. Je hebt ook gelijk dat ik inderdaad wat kort door de bocht was en een hekel heb ik totaal niet aan Ayaan, ik hoop zelfs dat ze heel gelukkig wordt in Amerika en nee dat bedoel ik dus niet verkeerd voordat er weer mensen zijn die denken dat ik wat anders bedoel. Verder wil ik alleen nog kwijt dat ik het echt wel heb gehad met dit topic, gewoon discusseren of uitgemaakt worden voor alles en nog wat is mij te kort door de bocht.
Ik heb je in ieder geval niet willen beledigen Ann, ik 'schrok' een beetje van je reactie..

En om even op Emperor te reageren, ik ben het volledig met Puma eens en daar heb ik eigenlijk ook niets aan toe te voegen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mei 2006 16:05

Megalo ik voelde me door jou ook helemaal niet beledigd, haal maar snel wat te drinken bij de lemming, jammer dat ik het zo verkeerd heb geformuleerd dat jij er van bent geschrokken, over het algemeen val ik mee, maar ik natuurlijk geen mens zonder fouten. :wink:

Plaats reactie