Hirsi Ali

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 31 aug 2004 19:32

Uiteindelijk is God/Allah/Jaweh/enzovoort alleen maar bedacht als schijnoplossing voor het onverklaarbare. Inmiddels zijn veel vraagstukken wel opgelost, waarmee je nu nog een stel eigenwijze figuren overhoudt die dit nog steeds weigeren te accepteren, en anderen dit geloof proberen op te blijven dringen. Klinkt misschien kort door de bocht, maar dit is hoe ik het zie. Mocht ik het toch fout hebben dan zal ik het na mijn dood waarschijnlijk wel merken...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 31 aug 2004 21:09

ruben schreef:filmpje nu ook gezien. Behalve dat ik hem artistiek niet echt interessant vond, schiet ze met deze film natuurlijk harstikke haar doel voorbij. Zoals Zwagerman ook al zei: de vorm leidt af van de inhoud. Dit is zeker geen film die de moslimvrouwen zelf zal prikkelen.
Volledig met je eens. Overigens vond ik wel dat Hirsi Ali in de uitzending van Zomergasten haar mening een stuk genuanceerder neerzette dan ik van haar gewend ben. Ze kwam ook een stuk sympathieker over dan ik dacht. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het met haar eens ben.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 31 aug 2004 21:12

Konami schreef:verstandsverbijstering? Kun/wil je dat even defineren?
massapsychose, dan :)

Aziez
Filmster
Filmster

Bericht door Aziez » 05 sep 2004 11:55

einstein schreef:
mov!elover schreef:goeddenkende moslims.
contradictio in terminis? dachten ze maar eens na.... (hoe kun je nu nadenken en tot de conclusie komen: Allah bestaat...)

Waarom haal je nu alleen Allah aan en niet God, Visjnoe of Jaweh?

Waarom generaliseer jij? Kun jij je voorstellen dat er geen enkele moslim is die nadenkt? Er zijn over de hele wereld in elk land moslims, over de hele wereld zijn er honderden miljoenen moslims. en jij denk dat ze geen van alle nadenken.
Laatst gewijzigd door Aziez op 11 sep 2004 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 05 sep 2004 16:48

Aziez schreef:
einstein schreef:
mov!elover schreef:goeddenkende moslims.
contradictio in terminis? dachten ze maar eens na.... (hoe kun je nu nadenken en tot de conclusie komen: Allah bestaat...)

Waarom haal je nu alleen Allah aan en niet God, Visjnoe of Jaweh?
nou, gewoon, omdat ik hirsi ali het meest associeer met de islam. Maar er had van mijn part inderdaad net zo goed God, Visjnoe of Jaweh kunnen staan.. Had jij je er dan ook zo druk over gemaakt?

Aziez
Filmster
Filmster

Bericht door Aziez » 05 sep 2004 22:35

einstein schreef:Had jij je er dan ook zo druk over gemaakt?
Ook ík heb mij hier druk over gemaakt ja.
De film beledigd mensen ten zeerste.

Ik bedoel, wat wil mevrouw Hirsi Ali hier nou mee bereiken?!
Door deze film wordt er toch geen enkele vrouw minder geslagen?
Die mannen die hun vrouw slaan, slaan hun vrouw gewoon door hoor, denk ik.

En wat is haar doelgroep, zijn dit nou de Nederlanders of echt de familie's waarin dit soort dingen gebeuren?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 11 sep 2004 15:15

Aziez schreef:

En wat is haar doelgroep, zijn dit nou de Nederlanders of echt de familie's waarin dit soort dingen gebeuren?
haar doelgroep was waarschijnlijk de gemiddelde Zomergasten-kijker. En ik denk niet dat moslimmannen met loszittende handjes daar naar kijken

Aziez
Filmster
Filmster

Bericht door Aziez » 11 sep 2004 16:05

ruben schreef:
Aziez schreef:

haar doelgroep was waarschijnlijk de gemiddelde Zomergasten-kijker. En ik denk niet dat moslimmannen met loszittende handjes daar naar kijken
Nou, ik denk dat ze wel meer mensen wou aanspreken dan alleen zomergast kijkers, anders had ik er niet naar gekeken.

Het heeft in vele kranten gestaan dat Hirsie Ali een filmpje had gemaakt en dat die in Zomergasten uitgezonden zou worden. En ik denk dat mede dankzij die berichten er veel meer mensen naar zijn naar gaan kijken.

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 18 okt 2004 21:26

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik een totaal verkeerd beeld van haar had, zoals velen dat volgens mij hebben. In de uitzending kwam duidelijk een goed mens naar voren, maar ik denk wel dat het filmpje meer provoceert dan dat het iets bereikt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 24 nov 2005 20:08

achja..Hirsi Ali,wat heeft het mens nu eigenlijk helemaal bereikt..met al die beroering..nu,zijn we alweer een poosje verder,behalve het schoppen naar mensen,heb ik nog niet echt veel gemerkt van een positieve bijdrage,of een noemenswaardige totstandbrenging van het een of het ander,wat bijdraagt aan een veiligere,betere maatschappij,ze zit daar immers niet voor niks neem ik aan.

(kan zijn dat ik wat gemist heb natuurlijk,ik ben zelf niet zo politiek bezig..maar mensen die dat wel zijn,kunnen hier wat wellicht meer licht op laten schijnen.)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 nov 2005 01:22

Nou ja, niets bereikt? Ze heeft nu tot algehele onvrede ruzie met boegbeeld Hans Wiegel en men maakt zich behoorlijk zorgen. Wat ik er verder van gelezen en gehoord heeft, is niet bepaald dat ze wat bereikt heeft, of veel heeft kunnen doen. Ze kost wel heel veel gemeenschapsgeld en of dat uit kan, ik weet het niet. 13 nov. jarig en een echte schorpioen, mooi dat ze achter haar standpunt blijft staan, maar of het land daar nu zo mee gediend is?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 25 nov 2005 01:32

Er zijn wel meer mensen die strijden tegen vermeend onrecht in de maatschappij, maar er zijn er maar weinig die daar dan ook nog 86.000 euro per jaar mee verdienen...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 nov 2005 02:30

WizardOfOss schreef:Er zijn wel meer mensen die strijden tegen vermeend onrecht in de maatschappij, maar er zijn er maar weinig die daar dan ook nog 86.000 euro per jaar mee verdienen...
Zoveel? Ik heb iets helemaal verkeerd gedaan in mijn leven en nu is het te laat. :cry:

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 25 nov 2005 09:32

In de topic over het wel of niet maken van Submission 2 heb ik een tijd geleden het volgende gezegd:
LuciusMalfoy schreef:Ook ik heb "Ja" gestemd, omdat ook ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn mening te verkondigen, al zal deze mening soms stuitend, provocerend, beledigend zijn. Maar ik vind wel dat Hirsi Ali zelf tot de conclusie moet komen dat zij met nog een Submission zichzelf, en anderen in onnodig gevaar brengt en dat ze daarom van een dergelijk vervolg moet afzien. Dit zie ik niet als een knieval in de richting van Moslim-terreur maar een overwinning van gezond verstand.

Soms lijkt het echter dat er bij Ali's gedrag geen sprake is van gezond verstand en rationeel nadenken maar alleen maar van pure wraakgevoelens jegens de gehele islam. Ze heeft in bijna alles wat ze zegt een sterk punt maar vaak leiden haar uitspraken niet tot de rust die we in dit land tussen de diverse bevolkingsgroepen het liefst zien, alleen maar tot grotere tegenstellingen en nog meer woede, haat en een nog grotere kloof tussen diezelfde bevolkingsgroepen. We zullen het toch met elkaar moeten oplossen en Hirsi Ali draagt aan die oplossing vaak niets bij....
Eigenlijk is mijn mening over AHA wat dat betreft niet veranderd.

Haar verbale conflict met Wiegel van de afgelopen week vind ik schrijnend en typerend. Allereerst dient ze er op geen enkele wijze het partijbelang van de VVD mee, laat staan het landsbelang. Ze probeert iemand uitspraken te ontlokken die er ook geen baat bij heeft om zich over de betreffende materie uit te laten en pienter genoeg is om zich er niet toe te verleiden...

Wat zeg ik, Wiegel is schier onoverwinnelijk in het debat: Verbaal een meester, ad-rem tot en met. Sterker nog: het is de enige VVD'er die ik in staat zie op de partij op te stuwen naar een grootte die het hen mogelijk maakt om een minister-president aan te wijzen en hij is de enige VVD'er geschikt voor die functie.

Ayaan moet zich af en toe ook een periode koest houden. Blaffende honden bijten niet en onophoudelijk blaffende honden worden uiteindelijk genegeerd of ingeslapen. Pick your battles, honey...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 nov 2005 13:22

Lucius weer eens helemaal met je eens. Van Hans Wiegel kan Ayaan nooit winnen, en het wordt tijd dat ze eens wat minder publiciteit zoekt i.v.m. islam-cultuur. Wat ze zelf heeft meegemaakt weet ik niet, maar wraakgevoelens van haarzelf lossen helemaal niets op en het land is er niet bij gebaat.

Plaats reactie