Hirsi Ali

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 20 mei 2006 16:07

Ann McDunn schreef:Megalo ik voelde me door jou ook helemaal niet beledigd, haal maar snel wat te drinken bij de lemming, jammer dat ik het zo verkeerd heb geformuleerd dat jij er van bent geschrokken, over het algemeen val ik mee, maar ik natuurlijk geen mens zonder fouten. :wink:
haha, ik reageerde op waarom ik aanvallend uit de hoek kwam, omdat ik 'schrok' van je reactie waarin je stelde dat Ayaan niets heeft gedaan. :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 mei 2006 16:39

Megalomaniac schreef:
En om even op Emperor te reageren, ik ben het volledig met Puma eens en daar heb ik eigenlijk ook niets aan toe te voegen.
ja,maar deze tekening is wel snel verwijdert..

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 20 mei 2006 16:44

emperor schreef:
Megalomaniac schreef:
En om even op Emperor te reageren, ik ben het volledig met Puma eens en daar heb ik eigenlijk ook niets aan toe te voegen.
Hoe bedoel je? Wil je zeggen dat die spotprent echt bestaan heeft? Wat mij betreft had hij niet hoeven worden verwijderd. Dat neemt niet weg dat je er boos op mag worden, maar de reacties uit de moslimgemeenschap vind ik overdreven.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 mei 2006 16:49

Megalomaniac schreef:
emperor schreef:
Megalomaniac schreef:
Hoe bedoel je? Wil je zeggen dat die spotprent echt bestaan heeft? Wat mij betreft had hij niet hoeven worden verwijderd. Dat neemt niet weg dat je er boos op mag worden, maar de reacties uit de moslimgemeenschap vind ik overdreven.
..maar waarom is hij verwijdert denk je?

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 20 mei 2006 16:52

Ann McDunn schreef:Oké Kenji je komt luid en duidelijk over, maar als ik in de spiegel kijk met mijn "tegelwijsheid" dan kan ik tenminste iemand zien die jaren lang vluchtelingen heeft geholpen, kan jij dat ook zien als je voor de spiegel staat? Heb jij al eens een nacht bij de vreemdelingenpolitie gezeten om een jong vrouwtje en haar pasgeboren baby bij te staan omdat ze haar in een cel wilde gooien tot ze vertrekken moest? Heb jij al eens gezorgd dat iemand in Roemenië de medicijnen kreeg uit Nederland die zijn leven hebben gered, omdat daar de recepten wel worden uitgeschreven maar de medicijnen er niet zijn?
Probeer je hier nou een wedstrijd in morele superioriteit van te maken?
Denk je soms dat je niet bekrompen en kleinburgerlijk genoemd kunt worden, omdat je je leven lang buitenlanders te hulp bent geschoten?
Denk je dat ik minder goed in staat ben om jouw uitspraken over Ayaan Hirsi Ali te hekelen, omdat ik nog nooit met een vluchteling heb gesproken, laat staan er eentje heb geholpen? Wat heeft het één in godsnaam met het ander te maken?
Wederom toon jij zelf, beter dan ik het zou kunnen, de troebelheid van je denktrant aan. En dan denk je een oordeel te kunnen vellen over de koers van iemand als Ayaan, die de zaken wél zuiver intellectueel weet te benaderen. Mens, je kunt haar niet eens volgen.
Ann McDunn schreef:Overigens pik je er weer eens een stukje uit wat jou het beste past, daar zijn jullie enorm sterk in.
Geeft het stukje dat ik heb geciteerd jouw mening over Ayaan Hirsi Ali soms niet goed weer? Verdraai ik iets door juist deze zinnen te citeren? Zouden we een compleet ander beeld van jouw kleingeestige reactie op haar situatie hebben gekregen, als ik je geratel in dit topic integraal had meegenomen in mijn post?

En tekenend voor je dat je 'jullie' zegt. Daar ben jij namelijk enorm sterk in, suggereren dat bepaalde users hier een samenspannend kliekje vormen, zonder dat verder op wat voor manier dan ook hard te maken. Een mooi voorbeeld:
Ann McDunn schreef:Fijn dat hermit er een broeder bij heeft, maar dat wist ik allang.
Wat weet jij toch veel Ann. Maar wat bedoel je nou eigenlijk? Dat ik het toch wel met hermit was eens geweest, ongeacht wat hij hier zou hebben gezegd? Da's een lekker slinkse manier om mijn woorden in diskrediet te brengen, echt iets voor jou om het op zo'n oneigenlijke manier te doen.
Ann McDunn schreef:De enige mensen hier op de hele buurt die hun Afghaanse buren groeten en een praatje proberen te maken zijn wij, niet dat ik me daar op voor sta, maar jullie weten het allemaal zo goed en de anderen zijn allemaal dom en wat er vandaag nog meer naar de diverse hoofden is geslingerd is. Mij maakt het niet zoveel uit wat jij en hermit van mij zeggen, maar ik doe liever wat dan dat ik alleen maar praat. Wat ik overigens mis in jouw betoog is dat er nu veel meer mensen hun Nederlandsschap terug moeten krijgen omdat ze gelogen hebben, of is dat net even te moeilijk voor jou?
Wederom: wat heeft dit allemaal in vredesnaam te maken met mijn reactie op jouw uitspraken over Ayaan Hirsi Ali? Ik viel je aan op jouw insinuatie, dat zij haar ellende over zichzelf heeft afgeroepen omdat ze de dingen zo nodig op de spits moest drijven.
En nu kom jij aanzetten met je contact met de Afghaanse buren (waar je je niet op wilt voorstaan, daarom vermeld je het ook) en dat ik niks heb gezegd over het Nederlanderschap van andere vluchtelingen??
Hieruit blijkt alweer dat je simpelweg niet helder kunt nadenken. Toch geen wonder dat je dan voor dom wordt uitgemaakt?

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 20 mei 2006 17:14

LuciusMalfoy schreef:
Kenji schreef:en niet voor bijvoorbeeld LuciusMalfoy met zijn halve brein, die meent een reden te hebben om haar persoonlijk te haten.
Waar haal jij het idee vandaan dat ik Ayaan persoonlijk haat?!?
Uit de triomfantelijke toon waarmee je eerder reageerde op haar 'fall from grace' en de contradicties die je - abusievelijk - in haar optreden meende te ontwaren (zie ook hieronder). Maar je hebt gelijk: het is maar een idee van me.
LuciusMalfoy schreef:Waar ik het moeilijk mee had waren de dingen die erom heen gebeurden en waardoor ik het gevoel kreeg dat Ayaan vond dat regels die voor anderen golden, op haar niet van toepassing waren. Ze klaagde over de manier waarop Nederlanders verbaal op haar aanwezigheid reageerden, en tegelijkertijd brak ze een lans voor het 'recht te beledigen', omdat ze vond dat ze alles mocht zeggen over met name de Islam wat zij vond. Het zal aan mijn halve brein liggen, maar met zoiets heb ik moeite.
Dat ligt inderdaad aan jou. Dat Ayaan zich beklaagt over beschimpingen aan haar adres betekent toch niet dat ze haar aanvallers het recht tot beledigen niet gunt? Ze heeft toch ook nooit beweerd dat moslims zich niet gekwetst mogen voelen door haar uitspraken? Alleen tegenstanders de mond snoeren, hen intimideren en zo hun vrijheden inperken, daar kan ze slecht tegen. En geef haar eens ongelijk.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 20 mei 2006 17:22

emperor schreef:..maar waarom is hij verwijdert denk je?
Was dit niet een spotprent die de een islamitsch radicale groep (oid) had gemaakt als antwoord op de deense cartoons?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 mei 2006 17:39

PUMA schreef:
emperor schreef:..maar waarom is hij verwijdert denk je?
Was dit niet een spotprent die de een islamitsch radicale groep (oid) had gemaakt als antwoord op de deense cartoons?
..dat was een andere,maar met een soortgelijke beladenheid.

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 20 mei 2006 17:51

Megalomaniac schreef:
Ann McDunn schreef:Ayaan zelf heeft weinig of niets bereikt, want de meeste moslimvrouwen willen niet eens naar haar luisteren of mogen dat niet. Voor Nederland zelf heeft ze niets betekend, nou ja ze heeft voor heel veel commotie gezorgd en ik kan geen medelijden met haar hebben, ze is notabene vroeger zelf lid geweest van een radicale moslimbeweging, dus als iemand weet wat wel en wat niet kan in die wereld is zij het. Ik zal wel weer ontzettend dom zitten te schrijven, maar dit is mijn mening net zoals Ayaan haar recht op een eigen mening heeft, alleen hoef ik niet bewaakt te worden. (nog niet tenminste).
Hoe kun je dat zeggen Ann? Ayaan heeft een discussie op gang gebracht, ze heeft de Islam bespreekbaar gemaakt net op een moment waarop dat ook echt nodig was. Ze heeft misschien niet veel invloed gehad op de Nederlandse politiek, maar er zijn 150 kamerleden, die zullen niet elk evenveel invloed hebben. Vooral op internationaal gebied heeft Hirsi Ali een grote invloed gehad, niet zozeer bij de moslimgemeenschap misschien, maar zeker wel bij de Westerse wereld. Ze staat niet voor niets in de door The Times opgestelde top 100 van meest invloedrijke personen, ze is niet voor niets verkozen tot Europeaan van het jaar door Reader's Digest en ze is niet voor niets voorgedragen voor de Nobelprijs van de Vrede. Sorry Ann, dit vind ik echt veel te kort door de bocht van je.

@grappig,
Ook bij die spotprenten hebben we dus een meningsverschil. Zoals Kenji al zei, als we weten dat het slecht gaat vallen moeten we het dan maar laten? Dan binden we juist onze vrijheid in. Bovendien zijn er evenzoveel Christen spotprenten uitgebracht waar niemand over valt. De reacties van de moslimgemeenschap waren belachelijk en overdreven.
We zitten wel op een soort juiste mening: christelijke prenten vind iedereen goed, nou ja iedereen.. Maar die moslims nemen gewoon alles veel te serious. Als er bij hun iets in het verkeerde gaatje valt, dan moeten er meteen mensen opgepakt worden als dat niet gebeurd dan sturen ze een team van opblazers... Snap je waar ik heen wil..

Ik heb zoiets als ik geef mijn mening niet meer over dat opgefokte volk, anderen mogen dat best doen maar niet via een minster-president want die staat voor ons te (s)preken, toch??!!
Ik wil gewoon genieten van me leven... :T

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 mei 2006 17:53

Kenji/Bolo en hermit dat jullie er nog steeds zoveel woorden aan besteden, wat ik van gisteravond af over mezelf heb gelezen is wel genoeg. Ik wil me niet verlagen tot jullie peil, je schreef toch zelf dat je het woordelijk met hermit eens was? Of heb ik dat ook weer niet goed begrepen? Een wedstrijd in morele superiotiteit ga en wil ik er niet van maken, hoe zou ik dat kunnen winnen van mannen waarvan de een grof uit de hoek komt en scheldt en een ander die je toch al uitmaakt voor een dom mens. Jullie doen maar ik vind het wel goed zo. Amen.

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 20 mei 2006 17:58

Ann McDunn schreef:Kenji/Bolo en hermit dat jullie er nog steeds zoveel woorden aan besteden, wat ik van gisteravond af over mezelf heb gelezen is wel genoeg. Ik wil me niet verlagen tot jullie peil, je schreef toch zelf dat je het woordelijk met hermit eens was? Of heb ik dat ook weer niet goed begrepen? Een wedstrijd in morele superiotiteit ga en wil ik er niet van maken, hoe zou ik dat kunnen winnen van mannen waarvan de een grof uit de hoek komt en scheldt en een ander die je toch al uitmaakt voor een dom mens. Jullie doen maar ik vind het wel goed zo. Amen.
Ik heb zoiets als: sta je toch boven... :T

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 20 mei 2006 18:08

grappig schreef:Ik heb zoiets als: sta je toch boven... :T
En ik heb dan weer zoiets van; geef je niet zo makkelijk gewonnen, het is jammer dat zo'n felle discussie zo eindigt :N

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 20 mei 2006 18:22

PUMA schreef:
grappig schreef:Ik heb zoiets als: sta je toch boven... :T
En ik heb dan weer zoiets van; geef je niet zo makkelijk gewonnen, het is jammer dat zo'n felle discussie zo eindigt :N
Ja en wiens schuld is dat?? Ik vind dat Ann al genoeg shit over zich heen heeft gekregen. OHH ik zou niet meer reageren, dom mens ben ik zeg, sorry :o

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 mei 2006 18:52

de kern van de discussie is niet om elkaar te beledigen,maar om standpunten te verdedigen of juist aan te vallen..het vuur aan te wakkeren,en misschien mensen tot inzicht laten komen,als ze dat niet blijken te hebben,let wel de standpunten,niet de persoon,niet met scheldwoorden,maar met argumenten,zijn die er niet meer dan eindigt de discussie,niet relevante zaken uitgesloten.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 21 mei 2006 08:29

Kenji schreef:
LuciusMalfoy schreef:Waar ik het moeilijk mee had waren de dingen die erom heen gebeurden en waardoor ik het gevoel kreeg dat Ayaan vond dat regels die voor anderen golden, op haar niet van toepassing waren. Ze klaagde over de manier waarop Nederlanders verbaal op haar aanwezigheid reageerden, en tegelijkertijd brak ze een lans voor het 'recht te beledigen', omdat ze vond dat ze alles mocht zeggen over met name de Islam wat zij vond. Het zal aan mijn halve brein liggen, maar met zoiets heb ik moeite.
Dat ligt inderdaad aan jou. Dat Ayaan zich beklaagt over beschimpingen aan haar adres betekent toch niet dat ze haar aanvallers het recht tot beledigen niet gunt? Ze heeft toch ook nooit beweerd dat moslims zich niet gekwetst mogen voelen door haar uitspraken? Alleen tegenstanders de mond snoeren, hen intimideren en zo hun vrijheden inperken, daar kan ze slecht tegen. En geef haar eens ongelijk.
Als je het vanaf die kant bekijkt heb je absoluut gelijk. Maar bij mij blijft toch het beeld bestaan van iemand die hevig 'ontdaan' was van de dis die DHC over haar schreef (nooit gehoord overigens, dus of deze werkelijk tever ging weet ik niet), vond dat deze figuren keihard aangepakt moesten worden en een halfjaar later toen hetzelfde over haar werd gezegd door een stel Islamitische organisaties een lans voor (haar) recht iemand te mogen beledigen. In zo'n geval zie ik liever iemand met een dikke huid die erom lacht en vervolgens de misstanden binnen de Islam snoeihard uitspreekt...

Mijn toon was niet triomfantelijk bedoeld, eerder helder en gespeend van emoties. Als blijkt dat ze iets fout heeft gedaan, moet ze de consequenties ervan aanvaarden op dezelfde manier als ieder ander. Wordt er uiteindelijk besloten dat ze, met toepassing van regels die een uitzondering mogelijk maken, ondanks deze fouten het Nederlanderschap mag behouden, hoop ik dat het een juridisch goed onderbouwde beslissing is, want op dat moment zullen alle soortgelijke gevallen hun kans zien.

Ik vind dat ze de afgelopen jaren een beter leven had verdiend en hoop dat ze dat nu krijgt. Ik ben het ook niet eens met de regelgeving maar zolang die er is, moet hij toegapast worden, ook op haar geval. Mocht er een maas in de wet zijn en komt ze daarvoor in aanmerking: Top!

Plaats reactie