Hirsi Ali

Bespreek het actuele nieuws.
Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 21 mei 2006 11:36

Ann McDunn schreef:Kenji/Bolo en hermit dat jullie er nog steeds zoveel woorden aan besteden, wat ik van gisteravond af over mezelf heb gelezen is wel genoeg. Ik wil me niet verlagen tot jullie peil, je schreef toch zelf dat je het woordelijk met hermit eens was? Of heb ik dat ook weer niet goed begrepen? Een wedstrijd in morele superiotiteit ga en wil ik er niet van maken, hoe zou ik dat kunnen winnen van mannen waarvan de een grof uit de hoek komt en scheldt en een ander die je toch al uitmaakt voor een dom mens. Jullie doen maar ik vind het wel goed zo. Amen.
Ook lekker makkelijk: doen alsof ik alleen maar aan het schelden ben geslagen en niks inhoudelijks heb gezegd. Feit blijft dat ik heel specifiek op jouw woorden aangaande Ayaan Hirsi Ali ben ingegaan, en dat jij in je allesbehalve inhoudelijke reactie alleen maar met irrelevante details bent komen aanzetten, om aan te tonen dat je boven iedere morele verdenking staat. Ga dan inderdaad ook maar boven deze discussie staan, dan kun je de inhoud ervan makkelijker wegwuiven.

Ik durf te wedden dat je je intussen nog niet één keer hebt afgevraagd of jouw uitspraken over Ayaan wel terecht zijn geweest. Hoeft ook niet natuurlijk, jij kunt jezelf immers altijd recht aankijken in de spiegel?
Ik moet toegeven: mij lukt dat niet altijd, ik sta vaak genoeg met het schaamrood op mijn kaken. Maar dat komt alleen maar doordat ik beter kijk.
Laatst gewijzigd door Kenji op 21 mei 2006 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 21 mei 2006 11:41

LuciusMalfoy schreef:Als je het vanaf die kant bekijkt heb je absoluut gelijk. Maar bij mij blijft toch het beeld bestaan van iemand die hevig 'ontdaan' was van de dis die DHC over haar schreef (nooit gehoord overigens, dus of deze werkelijk tever ging weet ik niet), vond dat deze figuren keihard aangepakt moesten worden en een halfjaar later toen hetzelfde over haar werd gezegd door een stel Islamitische organisaties een lans voor (haar) recht iemand te mogen beledigen. In zo'n geval zie ik liever iemand met een dikke huid die erom lacht en vervolgens de misstanden binnen de Islam snoeihard uitspreekt...

Mijn toon was niet triomfantelijk bedoeld, eerder helder en gespeend van emoties.
Zo las ik het niet, maar ik ben bereid je op je woord te geloven. Bij deze dan ook mijn excuses voor mijn 'halve brein'-opmerking, die was gestoeld op vooroordelen en te snel getrokken conclusies. Mea culpa.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 21 mei 2006 12:48

Kenji nooit wedden als je niet zeker weet dat je wint, ik heb ergens anders al toegegeven dat ik inderdaad kort door de bocht ging, maar dat heb jij natuurlijk niet gelezen. En als je alleen inhoudelijke argumenten had gegeven was ik daar veel beter op ingegaan, maar mezelf uit laten maken voor alles en nog wat noem ik geen discussie, hatelijk blijf je nog steeds en inderdaad ik kan mezelf recht aan kijken in de spiegel en jij zult wel beter kijken want ik heb een bril, overigens niet eentje met gekleurde glazen. Overigens ben ik wel een mens en die mogen fouten maken en over het algemeen geef ik dat dan ook direct toe, maar je bent gewoon te ver gegaan Kenji.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 21 mei 2006 14:34

Ann McDunn schreef:Kenji nooit wedden als je niet zeker weet dat je wint, ik heb ergens anders al toegegeven dat ik inderdaad kort door de bocht ging, maar dat heb jij natuurlijk niet gelezen.
Ik zie het nu, dat had ik inderdaad niet gelezen. Dat is in ieder geval een begin. Als iemand je nu ook kon doen inzien wat je uitspraken nog meer waren behalve gewoon 'kort door de bocht', zouden we echt vooruitgang boeken. Maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd.
Ann McDunn schreef:En als je alleen inhoudelijke argumenten had gegeven was ik daar veel beter op ingegaan, maar mezelf uit laten maken voor alles en nog wat noem ik geen discussie
En wat jij wel onder de noemer 'discussie' schaart, is voor het overgrote deel irrelevant gereutel. Maar dat heb ik al eerder gezegd, uiteraard zonder daar weerwoord op te krijgen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 21 mei 2006 15:17

Oh, sorry hoor dat ik geen weerwoord heb gegeven op de beschuldiging dat mijn z.g. discussies toch alleen maar irrelevant gereutel is, gelukkig dat er nog mensen zijn met wie ik wel kan discusseren en dan bedoel ik niet hier en ook niet met klootjesvolk of domme thee-tante's zoals jij dat waarschijnlijk zult bedoelen. Ik ga beslist geen namen of beroepen noemen, maar laten we het maar goede gesprekken noemen, want voor een werkelijk intelligente discussie moet je waarschijnlijk alleen bij jou en je kennissen zijn en die ken ik niet, zoals jij mij en mijn kennissen nooit zult leren kennen, wees er maar blij om want dat is jouw soort toch niet.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mei 2006 18:42

Hirsi: kosten VS van lijfwacht bij kabinet :

http://www.nrc.nl/krant/article326180.ece

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 22 mei 2006 18:49

Echt zo'n domme actie, het respect dat mensen voor haar hebben op zo'n manier vergooien :-?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mei 2006 19:03

PUMA schreef:Echt zo'n domme actie, het respect dat mensen voor haar hebben op zo'n manier vergooien :-?
..aap uit de mouw misschien?..

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 22 mei 2006 19:18

Ik denk dat de VS zoiets niet eens Nederlandse beveiliging toe zou laten. Misschien dat Hirsi Ali wel angstig is voor de Amerikaanse manier van beveiligen. Ik weet er voor de rest weinig van, behalve van wat ik in Hollywood-films zie en daarin worden safe-houses altijd ontdekt, secret-identities ontmaskerd en is er maar één bodyguard echt succesvol geweest, maar of die ook met Ayaan wil tongen?!?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 30 jun 2006 09:49

We zouden bijna vergeten dat het allemaal 'haar schuld' is.... :}

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 30 jun 2006 10:17

LuciusMalfoy schreef:We zouden bijna vergeten dat het allemaal 'haar schuld' is.... :}
Wat een grote onzin om een kabinet te laten vallen vanwege een tenger Somalisch vrouwtje dat hier en daar een rel trapt...moeten we wéér naar de stembus :o
Nouja, partij voor de dieren dit keer dan maar he :D

Chrissus
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Chrissus » 30 jun 2006 11:23

Ik vind het ook allemaal erg onzinnig overkomen. Huisgenoot is het daar niet mee eens; vind dat ze Verdonk een hand boven het hoofd houden, dat ze daarmee fout zitten, dat er dus iets in de hele regering fout moet zitten en dat het daarom wel mag vallen.

Ik zie er geen heil in om het kabinet onderuit te schoppen, om over driekwart jaar of zo weer te stemmen. Laat ze het maar mooi uitzitten. Verder vind ik de reden niet heel sterk.. goed misschien zat Verdonk niet helemaal goed; maar in die situatie kon ze volgens mij alleen kiezen tussen twee verliessituaties; als Ayaan had mogen blijven (of Taida, of), dan is er blijkbaar een reden op basis waarvan je de wetgeving kunt omzeilen; dan willen anderen dat ook doen, dan moet je redenen vergelijken.. en dat heeft ze mijns inziens goed voorkomen door 1 lijn te trekken. Hoe dat allemaal is gebeurd heb ik helaas niet helemaal meegekregen, maar het was niet helemaal jofel begreep ik. Maar om daarom nou een kabinet te laten vallen..

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 30 jun 2006 11:30

Het aftreden van een minister (wat overigens terecht is, ze had haar geloofwaardigheid verloren) eisen is niet zomaar iets. En als je daarna als D66 ook nog eens uit het kabinet stapt als dat niet gebeurt (wat begrijpelijk is, anders verloren zij het beetje geloofwaardigheid wat ze nog over hadden) is voor mij wel reden genoeg om het kabinet te laten vallen.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 30 jun 2006 11:53

Chrissus schreef:goed misschien zat Verdonk niet helemaal goed; maar in die situatie kon ze volgens mij alleen kiezen tussen twee verliessituaties; als Ayaan had mogen blijven (of Taida, of), dan is er blijkbaar een reden op basis waarvan je de wetgeving kunt omzeilen; dan willen anderen dat ook doen, dan moet je redenen vergelijken.. en dat heeft ze mijns inziens goed voorkomen door 1 lijn te trekken.
Maar dat heeft ze dus niet goed gedaan: ze schreeuwt eerst dat Hirsi Ali weg moet en vervolgens mag ze toch weer blijven. Dat is wel erg ongeloofwaardig.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 30 jun 2006 12:08

Was het kabinet maar een jaar later gevallen.... :cry: Dan kon ik stemmen!

Plaats reactie