Hirsi Ali

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 nov 2005 19:36

mischien zou AHA eens wat meer moeten doen voor dat geld..wat dat ook mogen wezen.

Flippie
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Flippie » 25 nov 2005 19:42

ja het enige wat ze daar doen is ruzie zoeken, en debateren(of hoe je dat schrijft) over hoeveel de ministers eigenlijk moeten verdienen.... ze wilen 30% meer verdienen... das toch achterlijk...

En in de straat waar Hirsi Ali woont zijn de mensen bang dat ze aangevallen worden (ze zijn bang voor hun eigen leven, begrijpelijk) omdat Hirsi daar woont, dus daar gaan ze nou ook uitspraak over doen, moet dat kind weer verhuizen...... }: pffff... vermoeiend hoor minister zijn :wink:

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 27 nov 2005 08:21

Ja ben het ook met Lucius eens. Haar kruistocht in de 2e kamer maar doorzetten, fijn voor haar, maar daar is de VVD niet echt mee gediend. Ik word een beetje moe van haar. Jaaaa er is vrijheid van meningsuiting maar God ik word schijtziek van haar.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 nov 2005 13:46

jacq schreef:Ja ben het ook met Lucius eens. Haar kruistocht in de 2e kamer maar doorzetten, fijn voor haar, maar daar is de VVD niet echt mee gediend. Ik word een beetje moe van haar. Jaaaa er is vrijheid van meningsuiting maar God ik word schijtziek van haar.
Van Aartsen heeft haar een berisping gegeven, maar kiest voor geen van de twee kemphanen, maar de VVD is 3 zetels kwijt door het geruzie. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind dat Ayaan een al hardere uitdrukking krijgt op haar gezicht, dit is gewoon een persoonlijke vete van haar en daar heb ik helemaal niets mee.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 28 nov 2005 12:41

Mijn broer zei van het weekend dat hij nog nooit iets uit de Ethiöpische keuken had gegeten. Maar dat hij daar ook geen behoefte aan had als het daar de gewoonte is om in je eigen ruif te schijten...

:}

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 28 nov 2005 13:01

LuciusMalfoy schreef:Mijn broer zei van het weekend dat hij nog nooit iets uit de Ethiöpische keuken had gegeten. Maar dat hij daar ook geen behoefte aan had als het daar de gewoonte is om in je eigen ruif te schijten...

:}
Niveau!

Maar kan iemand me eens uitleggen wat het orakel uit Diever nou echt gepresteerd heeft in de politiek of daarbuiten? Behalve olijk uit de hoek komen en leuke verhaaltjes tegen bereidwillige oren af te steken? Wiegel heeft als minister deel uitgemaakt van misschien wel slechtste na-oorlogse kabinet en heeft daar geen noemwenswaardige erfenis achtergelaten; heeft daarna de regent in Friesland gespeeld en is daarna vooral goed geweest in veilg vanaf de zijlijn roepen wat er allemaal niet deugt; in het dwarszitten van partijleidingen door continu flauw te zinspelen op mogelijke terugkeren maar nooit boter bij de vis te leveren.

Nee, Hirsi Ali heeft gewoon gelijk in haar kritiek; Wiegel is een conservatieve reactionair die niet leeft in de hedendaagse realiteit; en het is goed als de VVD dit ook eens zou erkennen en de liberale beginselen weer eens zou omarmen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 28 nov 2005 13:41

JB het orakel uit Diever heeft m.i. ook niets bijzonders gepresteerd, hij heeft het zelfs nog voor elkaar gekregen dat wij geen bindend referendum hebben gekregen. Zelf ben ik helemaal geen fan van Wiegel, die laat alleen maar zien dat roken nog niet zo slecht is en veel wijze woorden komen er ook al niet uit. Hirsi Ali's kritiek op hem is dan ook niet onjuist, maar het mag niet! En als het de partij schaadt dan heeft ze er ook niets aan. Vrijheid van meningsuiting wordt toch minder vaak goedgekeurd dan ze zeggen. Maar Ayaan moet gewoon dimmen, je kunt wel wat van een ander zeggen, maar doe dan zelf ook eens wat meer dan kritiek leveren. En de VVD de liberale beginselen omarmen? Ik zie het nog niet zitten. :N

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 28 nov 2005 14:14

Fortuyn heeft ook jarenlang vanaf de zijlijn staan roepen, nadat hij in eerste instantie uit de politiek (PvdA) was gestapt. Ik was toendertijd geen fan van hem maar als ik nu zie wat men daar in Den Haag allemaal zegt en presteerd, denk ik dat we met Pim op 't pluche niet zo gek veel slechter waren afgeweest.

Wiegel heeft de laatste jaren inderdaad niet veel meer gedaan dan vanaf de wal de echte stuurlui op hun fouten gewezen. Dat zijn zinspelingen op een terugkeer in de landelijke politiek voor onrust zorgen, zegt misschien over de angst van de huidige politici voor Wiegel. Blijkbaar heeft men iets te vrezen, zou dat misschien komen omdat ze zelf ook door hebben dat ze geen topwerk afleveren? Tot het moment dat Wiegel er weer instapt (mocht dit ooit nog gebeuren), geniet hij bij mij het voordeel van de twijfel. De vorige keer heb ik dat niet gedaan en dat is jammer, want we zullen het in dat geval nooit meer weten...

Dat Wiegel nog steeds zo populair is (ook bij mij, al heb ik hem nooit bewust meegemaakt als politicus) heeft maar één reden: de man is charismatisch, en dat hebben we de afgelopen jaren behoorlijk moeten missen. Dat hij in zijn vorige politieke loopbaan geen goede bestuurder is gebleken, dat weet ik dus niet. In mijn ogen hoeft een minister-president naast het bewaken van de grote lijn, ook niets daadwerkelijk te doen, hij moet het alleen kunnen verkopen. En dat is Wiegel denk ik wel toevertrouwd...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 28 nov 2005 14:51

Dat de man over charisma beschikt zal ik niet ontkennen, dat is overduidelijk. Ik kan me herinneren dat zelfs de overtuigd rode Sonja Barend in haar talkshow als een blok voor de man viel, op het genante af zelfs. Een prima man om een borrel mee te drinken lijkt me.

Wat ik niet met je eens ben is dat een premier zijn beleid alleen zou moeten kunnen verkopen; het ambt vergt wel meer dan dat. In het zakenleven moet een “multi-level solution selling salesman” ook behoorlijk veel kennis van product en klant hebben om succesvol te kunnen zijn binnen complexe omgevingen. Een premier is niet slechts woordvoerder; hij (of zij) is ook minister van algemene zaken en voorzitter van de ministerraad; hij moet dus leiding geven over een ploeg van hoogopgeleide en –ontwikkelde professionals (vaak met een groot ego); hij moet het beleid van elk ministerie kennen, in ieder geval op hoofdlijnen en dat beleid inhoudelijk kunnen beargumenteren; vooral op financieel vlak moet hij bovenmatige kennis van zaken hebben aangezien ’s rijks financiën de ruggengraat voor zijn beleid voeren; daarnaast moet hij natuurlijk ook een visie hebben op Nederland en de ontwikkeling van dit land in zowel nationale als internationale context op de korte, middellange en lange termijn. En hij moet inderdaad als sluitstuk in staat zijn dit alles te verkopen aan zijn burgers. Je hebt voor dit vak echt wel meer nodig dan goede standwerkerskwaliteiten.

Of Wiegel hiertoe in staat is, weet ik niet; eerlijk gezegd heb ik hem weinig meer zien presteren dan in het uiten van olijke kwinkslagen; de VVD zou er goed aan doen zich te concentreren op het huidige en toekomstige talent dat in de partij aanwezig is in plaats van zich steeds maar weer naar de reactionaire conservatieve egotripper te wenden, de VVD van weleer.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 28 nov 2005 16:00

Dat bedoelde ik eigenlijk met het bewaken van de grote lijn, daar doe ik het inderdaad misschien een beetje tekort mee. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen was dat een minister-president zo goed is als de mensen die hij om zich heen verzameld. Ministers, staats-secretarissen, woordvoerders, medewerkers en een PR-coach. Van met name die laatste betwijfel ik of die momenteel überhaupt in dienst is bij iemand in de Haagse burelen. Maar als al die mensen om je heen hun werk goed doen, je alle kennis die je moet hebben goed aanleveren dan wordt het ambt van minister-president een stuk gemakkelijker.

Ik denk dat Wiegel wel degelijk in staat is de juiste mensen om zich heen te vergaren. Hij zal ze in ieder geval zover kunnen krijgen dat ze doen wat hij wil/nodig acht en dat is een goed begin. Die talenten van de VVD hebben in Wiegel een charismatisch mentor waar ze meer van kunnen leren dan van een Gerrit 'de-euro-is-geweldig' Zalm of een Jozias 'waar-heb-ik-mijn-persoonlijkheid-gelaten?' van Aertsen. Doordat hij een tijd lang van buitenaf de politiek heeft kunnen aanschouwen denk ik dat hij vernieuwender zal werken dan iemand die de laatste jaren is getrouwd met het blaauwe leer van de TweedeKamerstoelen...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 jan 2006 14:24

Ayaan Hirsi Ali is door het blad Reader's Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar, omdat zij zoveel heeft gedaan voor de moslimvrouwen. Ik vraag me wel af wat ze nu eigenlijk heeft gedaan voor die vrouwen, wordt er geen goed onderzoek gedaan door Reader's Digest? En was er nu helemaal geen Europeaan die deze titel meer heeft verdiend? Ik kan er zo snel niet eentje vinden, maar er is vast wel iemand in Europa die deze titel meer verdiend heeft dan juist Ayaan.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 06 jan 2006 14:39

Ann McDunn schreef:Ayaan Hirsi Ali is door het blad Reader's Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar, omdat zij zoveel heeft gedaan voor de moslimvrouwen. Ik vraag me wel af wat ze nu eigenlijk heeft gedaan voor die vrouwen, wordt er geen goed onderzoek gedaan door Reader's Digest? En was er nu helemaal geen Europeaan die deze titel meer heeft verdiend? Ik kan er zo snel niet eentje vinden, maar er is vast wel iemand in Europa die deze titel meer verdiend heeft dan juist Ayaan.
je zegt 't zelf al: Reader's Digest :D. Kom op zeg...wie neemt dat blad serieus?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 jan 2006 14:45

Ann McDunn schreef:, maar er is vast wel iemand in Europa die deze titel meer verdiend heeft dan juist Ayaan.
Afbeelding

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 jan 2006 14:49

Ruben iedereen die er een abonnement op heeft, en dat zijn er nog al wat. :Y (Oh nee ik niet hoor).

Emperor Cohen heeft het zeker niet verkeerd gedaan, maar ik denk niet dat ze bij Reader's Digest weten dat hij bestaat. :D

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 jan 2006 14:52

Ann McDunn schreef:
Emperor Cohen heeft het zeker niet verkeerd gedaan, maar ik denk niet dat ze bij Reader's Digest weten dat hij bestaat. :D
inderdaad,als je niks doet,kan je ook niks verkeerds doen.

Plaats reactie