Hirsi Ali

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 jan 2006 14:55

emperor schreef:
Ann McDunn schreef:
Emperor Cohen heeft het zeker niet verkeerd gedaan, maar ik denk niet dat ze bij Reader's Digest weten dat hij bestaat. :D
inderdaad,als je niks doet,kan je ook niks verkeerds doen.
Dat gaat dus lang niet altijd op! Niets doen kan heel verkeerd zijn.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 jan 2006 15:23

Ann McDunn schreef:
emperor schreef:
Ann McDunn schreef:
Emperor Cohen heeft het zeker niet verkeerd gedaan, maar ik denk niet dat ze bij Reader's Digest weten dat hij bestaat. :D
inderdaad,als je niks doet,kan je ook niks verkeerds doen.
Dat gaat dus lang niet altijd op! Niets doen kan heel verkeerd zijn.
'All that is necessary for evil to succeed is that good men do nothing.'

Edmund Burke

ja,maar Cohen is er wel een uitblinker in..

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 06 jan 2006 15:48

onzin! Cohen niets doen? Check je feiten, man!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 jan 2006 18:19

..noem eens wat..

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 07 jan 2006 11:03

Je kan het niet eens zijn met zijn aanpak, maar als je zegt dat Cohen niets doet, doe je hem tekort. Het is iemand die de dialoog boven de actie verkiest en hoewel dat niet altijd is wat ik zou doen, heb ik er enorm veel respect voor...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 08 jan 2006 11:38

Bijna verkrachte Iraanse vrouw (18jaar) tot strop veroordeeld

TEHERAN - Een Iraanse rechtbank heeft een 18-jarige vrouw tot de strop veroordeeld, omdat zij uit zelfverdediging een man heeft gedood die haar wilde verkrachten. Dat hebben de media zaterdag bericht.

De vrouw, die tijdens het voorval nog zeventien was, bevond zich vorig jaar met haar nicht en enkele vrienden op straat toen ze werd lastig gevallen door twee mannen.

Toen haar vrienden waren gevlucht, probeerden de mannen haar te verkrachten. "Ik pleegde moord om mezelf en mijn nichtje te verdedigen. Het was niet mijn bedoeling om te doden. Niemand kwam ons helpen", aldus de vrouw.

De Europese Unie en mensenrechtenorganisaties hebben er bij de Iraanse islamitische regering herhaaldelijk op aangedrongen niet meer mensen onder de achttien te executeren. Volgens de Iraanse wet kunnen jongens vanaf vijftien jaar ter dood worden veroordeeld en meisjes vanaf negen jaar. De executie wordt pas uitgevoerd als de veroordeelden achttien jaar zijn.

Vorig jaar zijn in Iran zeker 81 mensen geëxecuteerd. In Iran staat op onder meer moord, verkrachting, overspel, godslastering en sodomie de doodstraf.

Ik herzie hierbij mijn mening over Ayaan Hirschi Ali met terugwerkende kracht, zolang dit in naam van de Islam (of een andere religie) wordt gerechtvaardigd, mag Ayaan wat mij betreft blijven schoppen en het bloed onder de nagels van alles wat zich Islamiet noemt blijven halen. Misschien moeten ze hun eigen straatje eens leegvegen, in plaats van verongelijkt te doen wanneer de Westerse wereld zijn rug een keer recht. You go Ayaan, ik kijk wanneer ik je zat ben wel een andere kant op!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2006 11:53

..zieke maatschappij!...wordt je veroordeeld,omdat je jezelf je kinderen of je eigendom verdedigd.
Tot de strop veroordeeld...dat is een afschuwelijke dood.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 17 jan 2006 12:16

NU.nl: Hirsi Ali voorgedragen voor Nobelprijs

OSLO - Een Noors parlementslid heeft Ayaan Hirsi Ali voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede 2006. Christian Tybring-Gjedde vindt dat Hirsi Ali de prijs moet krijgen omdat hij zich "geen betere kandidaat kan voorstellen voor de vredesprijs als zij".

"Zij vecht voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst met haar leven als inzet", zei het parlementslid tegen de krant Dagsavisen.

Politiebewaking

Hij vindt Hirsi Ali een "fantastische vrouw" en hij bewondert haar omdat zij doorgaat met haar strijd en bezig is met een opvolger van de film Submission, hoewel zij steeds onder politiebewaking staat als gevolg van bedreigingen.

Tybring-Gjedde, die lid is van de rechtse Volkspartij, maakt gebruik van het recht dat Noorse parlementsleden hebben om kandidaten voor de Nobelprijs voor de Vrede voor te stellen. De termijn daarvoor loopt af op 1 februari. Het komt zelden voor dat iemand naar buiten komt met zijn of haar kandidaat.

De Nobelprijs voor de Vrede wordt ieder jaar op 10 december uitgereikt in Oslo. Wie de winnaar is, maakt het Nobelprijscomité in oktober bekend.
"Zij vecht voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst met haar leven als inzet" Zeker waar, maar ik vind ook dat ze vaak onnodig op tenen staat en met haar gedrag geregeld de rust die we in onze samenleving voorstaan op het spel zet. Ik ben een voorstander van haar werk en de manier waarop ze het doet, maar een Nobelprijs gaat me wel erg ver. Van de andere kant: Arafat heeft er ook één gekregen...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 17 jan 2006 12:17

nu.nl schreef: Hirsi Ali voorgedragen voor Nobelprijs
Uitgegeven: 17 januari 2006 11:53
Laatst gewijzigd: 17 januari 2006 11:56

OSLO - Een Noors parlementslid heeft Ayaan Hirsi Ali voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede 2006. Christian Tybring-Gjedde vindt dat Hirsi Ali de prijs moet krijgen omdat hij zich "geen betere kandidaat kan voorstellen voor de vredesprijs als zij".

"Zij vecht voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst met haar leven als inzet", zei het parlementslid tegen de krant Dagsavisen.

Politiebewaking

Hij vindt Hirsi Ali een "fantastische vrouw" en hij bewondert haar omdat zij doorgaat met haar strijd en bezig is met een opvolger van de film Submission, hoewel zij steeds onder politiebewaking staat als gevolg van bedreigingen.

Tybring-Gjedde, die lid is van de rechtse Volkspartij, maakt gebruik van het recht dat Noorse parlementsleden hebben om kandidaten voor de Nobelprijs voor de Vrede voor te stellen. De termijn daarvoor loopt af op 1 februari. Het komt zelden voor dat iemand naar buiten komt met zijn of haar kandidaat.

De Nobelprijs voor de Vrede wordt ieder jaar op 10 december uitgereikt in Oslo. Wie de winnaar is, maakt het Nobelprijscomité in oktober bekend.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 17 jan 2006 12:18

bizar verhaal...

als er nou een Nobelprijs zou zijn voor middelmatige filmmakers, okay... Maar dit?

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 17 jan 2006 13:04

ruben schreef:bizar verhaal...

als er nou een Nobelprijs zou zijn voor middelmatige filmmakers, okay... Maar dit?
:) Zit wat in, want met de Nobelprijs lijkt het dezelfde kant op te gaan als met de Oscars: Niet meer serieus te nemen...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 jan 2006 13:47

Als er geen betere kandidaten zijn voor de Nobelprijs voor de Vrede dan mogen ze die prijs van mij wel afschaffen. Net als Rooster zegt de Oscars zijn ook al niet meer serieus te nemen, om dan maar niet te spreken over de lintjesregen in Nederland ieder jaar, je hoeft alleen nog maar 25 jaar banketbakker te zijn dan heb je al een onderscheiding. Ayaan heeft m.i. meer onrust dan vrede veroorzaakt en daar hoort niet bepaald de Nobelprijs voor de Vrede voor gegeven te worden. }:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 jan 2006 13:50

Rooster schreef:[dubbelpost]
7 minuten later? :)

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 17 jan 2006 13:56

Colonel_Kurz schreef:
Rooster schreef:[dubbelpost]
7 minuten later? :)
Bizar ja. Kun je nagaan hoe traag het netwerk hier momenteel is }:

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 17 jan 2006 14:18

Ann McDunn schreef:Ayaan heeft m.i. meer onrust dan vrede veroorzaakt en daar hoort niet bepaald de Nobelprijs voor de Vrede voor gegeven te worden. }:
Vind ik wat hard gesteld. AHI heeft voor mij in ieder geval als één van de eersten de ogen geopend mbt de behandeling (c.q. mishandeling) van vrouwen binnen de Islam. Zij zorgt ervoor dat dit een onderwerp is dat continu in de media terugkomt, en ons eraan laat herinneren dat we niet onze ogen moeten sluiten voor wat er in sommige kringen gedaan wordt.

Ik denk dat je het vast niet zo bedoelt Ann, maar ik lees hier bijna uit "Ayaan had beter haar mond kunnen houden over die misstanden, wat niet weet wat niet deert". Ik heb juist respect voor AHI dat zij durft op te staan tegen de verschrikkingen die de Islam met zich mee kan brengen, en dat zij, ondanks bedreigingen, met haar vuist op tafel durft te slaan. Dat is ook het beeld wat men in het buitenland van haar zal hebben, en daarom vind ik het niet vreemd dat zij daarvoor geprezen wordt. De maner waarop zij zich in Nederland manifesteert is niet altijd even gelukkig. Maar waar zij voor staat kan ik alleen maar achter staan (een heel stuk achter, want ik ben niet dapper genoeg om de klappen op te vangen).

Plaats reactie