Hirsi Ali

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 jan 2006 14:41

Il Padrino je geeft het zelf al aan, dat Ayaan mensen die het nog niet wisten de ogen heeft geopend is prima, dat ze daarover een mening heeft is ook prima, dat ze die naar buiten brengt, geen bezwaar. Alleen had het allemaal niet wat op een diplomatischer manier kunnen gebeuren? Op deze manier komt het over als een klein kind dat absoluut haar zin wil hebben in alles wat ze doet. Als je b.v. leest dat ze nu weer een filmpje wil (laten) maken met Allah erin, dan is ze knap verkeerd bezig. Overigens kan je wel heel veel zeggen, maar de mannen binnen de Islam zijn grotendeels verantwoordelijk voor wat de vrouwen wordt aangedaan en daar brengt Ayaan geen verandering in. Net zomin als alle mensen die praten over andere gevallen waar zelfs de vrouwen aan mee doen zoals de besnijdingen die nog steeds overal plaatsvinden. Als Ayaan staat voor de misstanden in de Islamitische samenleving dan sta ik ook achter haar, maar ze moet het misschien eens op een andere manier proberen, niet uitdagen maar de mannen op een redelijke manier aanspreken, zo werkt het gewoon niet en dat weet ze volgens mij ook best. In ieder geval vind ik niet dat zij voor wat ze tot nu toe heeft bereikt de Nobelprijs voor de Vrede heeft verdiend.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 17 jan 2006 15:18

Maar ik vraag me af of er een diplomatieke weg is naar dat bewustzijn. Misschien moet je wel af en toe flink schoppen om iets teweeg te brengen. Ze krijgt in ieder geval wel wat ze wil: aandacht voor haar zaak. Zij weet ook wel dat zij in haar eentje niet de wereld zal veranderen, maar als zij maar zo lang mogelijk de aandacht weet te vestigen op de positie van de vrouw binnen de Islam, en meer mensen zich bewust worden dat er iets moet veranderen kunnen meer mensen misschien in de loop der tijd hun steentje gaan bijdragen. Door die filmpjes en uitspraken en haar constante aanwezigheid wordt een redelijk mens gedwongen om stelling te nemen.

Voor zover ik me kan herinneren is ze wel rustig begonnen. In praatprogramma's vertellen over de problemen die ze zelf gezien heeft. Maar dat houdt op een gegeven moment op, als je 10x hetzelfde verhaal vertelt zijn de mensen het zat, en luisteren ze niet meer. Dan moet je het op een andere manier brengen. Je moet het interessant en prikkelend houden. Een beetje provoceren naar de vijand hoort daar zeker bij. Zo is ze verzekerd van langdurige media-aandacht, zonder dat ze in een exacte herhaling van voorgaande zetten vervalt.

Hoe ze de zaken precies aanpakt verdient misschien niet altijd de schoonheidsprijs. Dat zei ik in mijn vorige post ook al. Maar ze is één van de weinige prominenten die zich inzet voor deze zaak, en zij moet zich de mond niet laten snoeren. Islamieten die zich schuldig maken aan vrouwenmishandeling zullen niet hun zienswijzen veranderen door wat zij zegt, op welke manier ze dit ook zou doen. Is de tactiek om ze te schofferen zodat zij voor "hun zaak" moeten opkomen dan zo'n slechte? Met een fluwelen handschoen en wat speldenprkjes kom je nergens. Geef ze een flinke schop uit naam van de vrouwen, kunnen zij dan terugschoppen zonder te bevestigen wat AHI al over ze zei?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 17 jan 2006 20:34

Ik geloof dat ik het eens ben met Il Padrino en heb hier al eerder gezegd dat Ayaan wat mij betreft gewoon door moet blijven gaan met dat wat ze doet, op de door haar gekozen manier. Haar uitspraken zullen in sommige delen van onze samenleving beroering blijven veroorzaken, het zij zo.

Het wordt mijns inziens eens tijd dat deze groeperingen de hand in eigen boezem steken. Spreken Nederlandse, Islamitische organisaties er openlijk schande van, wanneer er weer in het nieuws komt dat Iraanse vrouwen worden gestenigd? Somalische meisjes in naam van hun geloof voor het leven worden verminkt? Ik heb het ze nog nooit horen doen, en zolang het niet wordt gedaan laat men het in mijn ogen min of meer oogluikend toe.

Nu komt er weer een rapport uit waarin staat dat de werkloosheid onder allochtone jongeren twee keer hoger is dan onder autochtone jongeren. En gelijk spreekt men over discriminatie van de werkgever. Is het aantal voortijdige schoolverlaters niet ook twee keer hogeronder allochtonen? En wat is er nou eerder, de kip of het ei? Die angst om een allochtone jongere aan te nemen en liever voor een 'nederlander' te gaan moet ergens vandaan komen. Die is echt niet zomaar uit de lucht komen vallen, denk ik. Als men mij weigert aan te nemen vanwege mijn afkomst, zou ik ook boos worden. Maar ik zou niet in een coffeshop gaan zitten en schelden op de Nederlandse Staat die geen werk voor me regelt. Nee, twee keer harder mijn best gaan doen voor een baan, om die hondelul van de vorige sollicitatie te laten zien dat-ie fout zat.

Dat is een verschil in instelling en misschien dat ik daarom wel een baan heb, terwijl ik geen opleiding heb afgemaakt...

Sorry heren/dames, mijn gal is weer gespuwd en nu kunnen we weer on-topic...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 12 mei 2006 14:01

Nu.nl schreef:Hirsi Ali loog mogelijk meer over vluchtrelaas

HILVERSUM - VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft mogelijk meer gelogen over haar verleden dan ze tot nu toe heeft toegegeven. Uit verklaringen van haar broer, tante en ex-man blijkt niet dat zij tijdens haar vlucht angst had of hoefde te hebben voor haar familie. Ook zou zij niet tegen haar zin zijn uitgehuwelijkt.

Dat kwam donderdag naar voren in het tv-programma Zembla. De documentairemakers hebben familie en andere bekenden uit de jeugd van Hirsi Ali had opgezocht in Kenia. Daar woonde Hirsi Ali, wier echte naam Hirsi Magan is, tussen haar tiende en 22e jaar. Het liberale Kamerlid zei in Zembla als reactie dat de drie op bepaalde punten liegen. "Dat is te plaatsen in een eer- en schaamtegevoel."

De VVD was al op de hoogte dat zij heeft gelogen over haar vluchtrelaas toen zij op de lijst kwam. Volgens een woordvoerder ging het om een foute naam en geboortedatum en het land waaruit ze vandaan kwam. De liberalen vonden dat destijds geen beletsel om haar op de lijst te zetten.

'Weinig relevant'

De verhalen zoals die nu in Zembla worden gebracht, "komen ons ook weinig relevant over", aldus de woordvoerder. Hij heeft geen zin te interveniëren in een welles-nietes-discussie en denkt niet dat dit gevolgen heeft voor het prominente Kamerlid. Ook de woordvoerster van Hirsi Ali gaat er niet op in. "Ik heb geen nieuws gezien." Ze wijst er verder op dat Zembla andere kwesties over de besnijdenis er bijvoorbeeld uit heeft gelaten.

In het programma komt naar voren dat Hirsi Ali in veiligheid en redelijke welstand leefde in Kenia waar haar familie een vluchtelingenstatus had. Nog voordat een burgeroorlog uitbrak, was haar familie al weg uit Somalië. Alleen al deze vluchtelingenstatus in Kenia was al reden om geen status in een ander land te kunnen krijgen. Hirsi Ali stelt dat zij dat destijds niet wist.

De liberale heeft gelogen dat ze vanuit Somalië naar een vluchtelingenkamp in Kenia was gevlucht en van daaruit naar Nederland is gekomen. In werkelijkheid kwam zij vanuit een veilige omgeving in Kenia. In 1992 trouwde ze met een man uit Canada. Op doorreis naar haar echtgenoot stapte zij in Duitsland uit het vliegtuig en reisde per trein door naar Nederland, waar zij asiel aanvroeg. Zij wilde niet samenleven met haar man, die zij niet kende.

Bruiloft

Volgens haar tante en haar ex-man die Zembla sprak, was het huwelijk niet tegen haar zin. Zij zeggen dat Hirsi Ali op de bruiloft in Nairobi gelukkig overkwam. Ook haar broer, Mahdi Hirsi Magan, zei dat in eerste instantie, maar lichtte later tegenover het ANP toe dat zijn zus niet zelf voor het huwelijk gekozen heeft. "Het was geregeld door vader en de familie, buiten bruidegom en bruid om. Ayaan is alleen gevraagd eraan mee te werken."

Het Kamerlid blijft ontkennen dat ze zelf bij het huwelijk was. Mahdi kan geen helderheid verschaffen. "Ik ben er niet bij geweest, omdat ik het niet met het "geregelde" huwelijk eens was. Ik heb geen bewijzen of ze er al dan niet bij was."

Ook over contacten met haar ex-man later in het asielzoekerscentrum in Nederland verschillen de verklaringen. Niemand spreekt echter over dwang of angst. Volgens een familielid bestaat eerwraak niet eens in Somalië.

Nawijn

Tweede Kamerlid Hilbrand Nawijn vindt dat Hirsi Ali het land uit moet als blijkt dat zij heeft gelogen bij haar toelating tot Nederland. Hij heeft donderdagavond aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gevraagd of zij in dat geval haar partijgenote het Nederlanderschap wil ontnemen. Ook zou Hirsi Ali dan niet moeten kunnen terugvallen op de status van asielzoeker. "Ik ben geschokt door deze feiten", zegt Nawijn, die directeur was van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) toen Hirsi Ali het land in kwam. "Ze heeft ons toen op het verkeerde been gezet."

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken wilde donderdagavond niet reageren op de bevindingen rond haar partijgenote Hirsi Ali.

Als Rita Verdonk echt zo 'recht door zee' is als ze beweert, zit Hirsi Ali binnenkort op het vliegtuig... Of zou voor haar wel gelden dat ze in het land van herkomst haar leven niet meer zeker is?!? :}

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 mei 2006 14:33

Nawijn kan nu wel grote woorden gebruiken, maar na alles wat Hirsi Ali heeft uitgespookt is ze haar leven nu in haar land van herkomst niet meer zeker, trouwens hier ook niet. Dat ze heeft gelogen neem ik haar niet kwalijk, wèl dat ze die leugens gebruikt om in publieke belangstelling over te komen als het zielige vrouwtje dat zo dapper vecht voor haar lotgenoten. Ze is overigens helemaal niet zielig, en zoals nu blijkt ook nooit geweest. Het zal m.i. wel goed zijn als ze haar een ander baantje geven, heel ver weg van het politieke toneel.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 12 mei 2006 14:54

@Ann McDunn

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ze heeft die leugen niet verzonnen om door te breken in de politiek maar om in Nederland te wonen. Tevens vind ik het onzin dat ze mensen als Hirsi ali en dat meisje het land uit sturen. Dat zijn niet de allegtonen waar ons land problemen mee heeft dat zijn de mensen die we nodig hebben! Ik vind dat ze, ookal heeft ze geen respect (voor zover dat verdient is) voor de islam, heel erg goed bezig is. Ze is één van de weinige mensen die echt duidelijk zegt dat wat er gebeurt in sommige landen "daar" dat dat niet kan en heel erg verkeerd is en dat moet ook gezegd worden vind ik! (maar niet door Rita want zij haalt het bloed onder mijn nagels vandaan)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 mei 2006 16:18

Rustig maar PUMA, ik zeg helemaal niet dat Hirsi Ali heeft gelogen om in de politiek door te breken, lees het nog maar eens over ik weet dat het warm is. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ze duidelijk aangeeft wat er gebeurt in sommige landen en dat er veel dingen zijn die niet zouden mogen gebeuren, maar ze had dit in ieder geval op een subtiele manier kunnen doen en niet door filmpjes waarmee ze de hele moslimwereld op z'n kop zet. En over Rita Verdonk heb ik het al helemaal niet gehad.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 12 mei 2006 20:50

PUMA schreef:@Ann McDunn

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ze heeft die leugen niet verzonnen om door te breken in de politiek maar om in Nederland te wonen. Tevens vind ik het onzin dat ze mensen als Hirsi ali en dat meisje het land uit sturen. Dat zijn niet de allegtonen waar ons land problemen mee heeft dat zijn de mensen die we nodig hebben! Ik vind dat ze, ookal heeft ze geen respect (voor zover dat verdient is) voor de islam, heel erg goed bezig is. Ze is één van de weinige mensen die echt duidelijk zegt dat wat er gebeurt in sommige landen "daar" dat dat niet kan en heel erg verkeerd is en dat moet ook gezegd worden vind ik! (maar niet door Rita want zij haalt het bloed onder mijn nagels vandaan)
Onzin, er zijn regels, daar moet je je aanhouden. Doe je dat bewust niet, dan moet je de consequenties maar aanvaarden.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 12 mei 2006 20:54

uitzetten,terugsturen,whatever..eerst liegen,dan ff de boel opfokken met als drijfveer persoonlijke frustraties,voor de rest niks bijzonders bereiken,en een lekker loontje en inwoning ontvangen dmv een grote mond,nee,dank u.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 13 mei 2006 08:07

Ann McDunn schreef:maar na alles wat Hirsi Ali heeft uitgespookt is ze haar leven nu in haar land van herkomst niet meer zeker, trouwens hier ook niet.
Als ze nergens meer veilig is, is er dus eigenlijk geen reden om haar niet terug te sturen. En zelfs dat vraag ik me af, ze is hier een gevaar voor zichzelf omdat ze van Nederland een podium heeft gekregen. Wellicht krijgt ze dat niet of minder in Kenia, Somalië of waar ze dan ook uiteindelijk vandaan blijkt te komen...

Dat ze liegt opzich is het probleem niet, dat doet iedereen en politici in het bijzonder. Het is pas een probleem wanneer die leugen aan het licht komt en, hoe hypocriet ook, dan moeten haar collega's haar tot de orde roepen en de juiste actie ondernemen. Daarnaast heeft Hirshi Ali al een paar keer bewezen dat ze niet goed gïntegreerd is. Dat akkefietje met die pepperspray en haar ideeën over het 'recht om te beledigen' geven mij niet het idee dat mevrouw Ali heeft begrepen hoe wij hier in Nederland met elkaar omgaan...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 13 mei 2006 09:10

..ik denk ook dat wat betreft de toelating in het algemeen tot Nederland eens goed onder de loep dient te worden genomen...kun je iets,of draag je iets bij..welkom!
Ben je een profiteur,crimineel,niksnut,etc..linea recta retour afzender,
dat geldt dan niet voor mensen die hier komen voor een kort asiel,uit door oorlog of door een ramp getroffen gebied of land.

En dan nog moet degene die wel worden toegelaten eerst maar eens bewijzen dat ze het Nederlandersschap waard zijn..dit moet iets speciaals zijn,wat je moet verdienen,niet zomaar krijgen.

Wanneer je bij een andere werkgever begint,is er meestal eerst een proefperiode,waarin men zijn bekwaamheid en welwillendheid bewijst,wat tevens inhoudt dat men zich gedraagt,en aan de regels houdt,voldoet degene niet..dan is het jammer,maar helaas.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 13 mei 2006 10:13

Heb je helemaal gelijk in, en om ontopic te blijven wil ik daarbij graag toevoegen dat Hirshi Ali in mijn ogen best wel wat heeft bijgedragen maar ook veel heeft afgebroken. Ze moeten maar uitmaken wat er zwaarder weegt. Bij mij blijft nu toch het gevoel hangen dat Hirshi Ali nooit op deze positie terecht was gekomen als ze de waarheid had gesproken en nu dat uit is gekomen, is de overheid in mijn ogen verplicht daar zelf een onderzoek naar in te stellen en er een straf op te laten volgen als ook zij tot de conclusie komt dat Hirshi Ali iets heeft gedaan wat niet in de haak is.

Als ik er nu zo over nadenk, is Hirshi Ali altijd op mij overgekomen als iemand die op een bepaalde wijze vind dat regels voor haar niet, of op een andere manier, gelden dan voor anderen. Al haar acties, uitlatingen en haar houding geven mij dat gevoel. Hoe erg ik me ook kan voorstellen dat je als vluchteling/asielzoeker/profiteur de regels minder nauw neemt, zorgen deze berichten in de media er alleen maar voor dat mijn gevoel over haar wat dat betreft alleen maar sterker wordt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 13 mei 2006 10:28

LuciusMalfoy schreef:Heb je helemaal gelijk in, en om ontopic te blijven wil ik daarbij graag toevoegen dat Hirshi Ali in mijn ogen best wel wat heeft bijgedragen maar ook veel heeft afgebroken. Ze moeten maar uitmaken wat er zwaarder weegt.
..ik ben een voorstander van beloning naar prestatie,dus is de beloning die deze mevrouw ontvangt,in verhouding naar wat ze tot stand heeft gebracht?..ik denk dat ikzelf,of wij,daar te weinig inzicht in hebben om een oordeel te kunnen geven,dus dat zal wel onbeantwoordt blijven.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 13 mei 2006 13:26

Inmiddels op teletekst gelezen dat men een onderzoek wil instellen naar Hirsi Ali, maar Rita Verdonk vindt dat niet nodig, wat een laf mens! Oprecht? Verdonk is zo dubbel als wat. :x

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 13 mei 2006 15:29

Laatste nieuws, Verdonk gaat nu toch de aspecten van de naturalisatie van Hirsi Ali onderzoeken, de druk van de tweede kamer zal wel te groot zijn geweest. :Y

Plaats reactie