Ironische gebeurtenissen in het nieuws

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Ironische gebeurtenissen in het nieuws

Bericht door Mister Pink » 28 sep 2004 14:48

Soms zie je wel eens van die dingen in het nieuws die, hoe triest ze soms ook zijn, toch een glimlach op je gezicht toveren vanwege de ironie die erin gestopt zit. Er gebeurt iets wat het tegenovergestelde is van wat je zou mogen verwachten. Kom je zo'n nieuwsbericht tegen post het dan onder deze topic.

Zoals bijvoorbeeld...
Ongeveer 60.000 boze vakbondsleden verzamelden zich 20 september op de Rotterdamse Coolsingel om uiting te geven aan hun ongenoegen over de aangekondigde kabinetsplannen. Alles verloopt rustig tot een groep actievoerders het stadhuis bezet en in het gebouw vuurwerk begint af te steken. Degenen die de nieuwsbeelden gezien hebben weten wie de boosdoeners waren... DE BRANDWEER!
Vandaag 28 september en wederom een stakings- en protestdag. Alles verloopt redelijk rustig op Schiphol tot er vuurwerk in een vuilnisbak gegooid en er een brandje uitbreekt. Wie waren de daders? Enkele actievoerders van... DE BRANDWEER!

Afbeelding

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 28 sep 2004 15:49

:)
Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 28 sep 2004 15:57

dierenactivisten worden tegenwoordig behandeld als terroristen, beste Einstein. En van die "moreel-ethische goede strijd" zie je in de poltiek weinig terug. Dus blaas a.u.b. niet zo hoog van de toren als "jij, hardwerkende mens" (oh, wat heb ik een pesthekel aan mensen die zichzelf zo'n slachtofferrol aanmeten).

Typisch dat bepaalde zich meer druk maken over deze activisten dan 's stil te staan bij de schade die hun "lapje vlees" (d.w.z., de bioindustrie) aanricht. Ook hier weer: splinter/balk verhaal.

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 28 sep 2004 16:24

ruben schreef:dierenactivisten worden tegenwoordig behandeld als terroristen, beste Einstein. En van die "moreel-ethische goede strijd" zie je in de poltiek weinig terug. Dus blaas a.u.b. niet zo hoog van de toren als "jij, hardwerkende mens" (oh, wat heb ik een pesthekel aan mensen die zichzelf zo'n slachtofferrol aanmeten).

Typisch dat bepaalde zich meer druk maken over deze activisten dan 's stil te staan bij de schade die hun "lapje vlees" (d.w.z., de bioindustrie) aanricht. Ook hier weer: splinter/balk verhaal.
Danku :Y

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 28 sep 2004 17:04

ruben schreef:dierenactivisten worden tegenwoordig behandeld als terroristen, beste Einstein. En van die "moreel-ethische goede strijd" zie je in de poltiek weinig terug. Dus blaas a.u.b. niet zo hoog van de toren als "jij, hardwerkende mens" (oh, wat heb ik een pesthekel aan mensen die zichzelf zo'n slachtofferrol aanmeten).

Komt nog een bij dat de meeste acties gericht zijn tegen laboratoria e.d. en niet tegen de vleesindustrie.

Niettemin mogen dit soort lui van mij linea recta de gevangenis in. Stelletje malloten.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 28 sep 2004 17:34

Leuk nieuw topic, en dat van die brandweer is toch geweldig? Laten we hier nu niet opnieuw een heftige discussie krijgen over dingen die geen ironische gebeurtenissen in het nieuws zijn. Ik heb niet het idee dat het de bedoeling was om weer over de dierenactivisten te gaan praten. Die doen verkeerde dingen, maar ook goede dingen, maar het gaat in ieder geval niet over leuke dingen zoals de brandweer die perongeluk twee keer zelf brand sticht. :D

einstein
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door einstein » 28 sep 2004 17:54

:)
Laatst gewijzigd door einstein op 27 okt 2004 15:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 28 sep 2004 17:57

einstein schreef:je hebt gelijk Ann..

Veel ironischer zijn ook die milieu-activisten die maffe en gevaarlijke akties tegen kernenergie uitvoeren. Hoe kunnen die mensen zo naief, dom of raar zijn!? Kernenergie is bijna de schoonste vorm van energie die we kennen en er is totnochtoe geen enkel reeel alternatief voor, wanneer over 25 jaar onze fossiele brandstoffen uitgeput zijn...
(nb. voor waterstof als brandstof is kernernergie nodig in een verhouding van rond de 1 :1)
Uhm... ja... wederom een prachtig ironisch nieuwsbericht. Afbeelding

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 28 sep 2004 18:07

Mister Pink schreef:
einstein schreef:je hebt gelijk Ann..

Veel ironischer zijn ook die milieu-activisten die maffe en gevaarlijke akties tegen kernenergie uitvoeren. Hoe kunnen die mensen zo naief, dom of raar zijn!? Kernenergie is bijna de schoonste vorm van energie die we kennen en er is totnochtoe geen enkel reeel alternatief voor, wanneer over 25 jaar onze fossiele brandstoffen uitgeput zijn...
(nb. voor waterstof als brandstof is kernernergie nodig in een verhouding van rond de 1 :1)
Uhm... ja... wederom een prachtig ironisch nieuwsbericht. Afbeelding
Waarom einstein "je hebt gelijk Ann" erboven zet snap ik niet, daar ben ik echt te dom voor, maar ik snap ook niet wat kernenergie er nu weer mee te maken heeft! Leuk voor de jongeren van nu als ze met de afvalstoffen zitten? Denk van niet. :N

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 28 sep 2004 21:19

Ann McDunn schreef: Waarom einstein "je hebt gelijk Ann" erboven zet snap ik niet, daar ben ik echt te dom voor, maar ik snap ook niet wat kernenergie er nu weer mee te maken heeft!
Ik denk dat hij bedoelt dat hij ook vind dat we het niet weer over dieractivisten moeten gaan hebben. Wat dat 2e betreft: ik heb ook geen idee wat onze dokter daar mee poogt aan te tonen, en echt ironisch vind ik het ook niet, maargoed.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 28 sep 2004 22:12

renzo schreef:
Ann McDunn schreef: Waarom einstein "je hebt gelijk Ann" erboven zet snap ik niet, daar ben ik echt te dom voor, maar ik snap ook niet wat kernenergie er nu weer mee te maken heeft!
Ik denk dat hij bedoelt dat hij ook vind dat we het niet weer over dieractivisten moeten gaan hebben. Wat dat 2e betreft: ik heb ook geen idee wat onze dokter daar mee poogt aan te tonen, en echt ironisch vind ik het ook niet, maargoed.
Het zou ironisch zijn als die dierenactivisten in het dagelijks leven varkensslager zouden zijn. Aan hun gereedschap te zien lijken ze me eerder houthakker of zo.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 28 sep 2004 22:48

ash_ schreef:

Komt nog een bij dat de meeste acties gericht zijn tegen laboratoria e.d. en niet tegen de vleesindustrie.

Niettemin mogen dit soort lui van mij linea recta de gevangenis in. Stelletje malloten.
dat ontken ik ook niet. Zijn fout bezig die lui. Maar ik ergerde me weer eens aan de hypocrisie & het toontje van de heer Einstein. man man man... :o

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 28 sep 2004 22:56

ruben schreef:
ash_ schreef:

dat ontken ik ook niet. Zijn fout bezig die lui. Maar ik ergerde me weer eens aan de hypocrisie & het toontje van de heer Einstein. man man man... :o
Nu hou je je kaken op elkaar ( :o ), waarom hap je dan eerst zo erg. :wink:

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 29 sep 2004 00:13

ruben schreef:dat ontken ik ook niet.
Dat had ik ook wel gedacht, ik heb je leren kennen als een heel redelijk hoewel af en toe enigzins emotioneel (christendom, nederlands elftal ;)) persoon.
einstein schreef:Veel ironischer zijn ook die milieu-activisten die maffe en gevaarlijke akties tegen kernenergie uitvoeren. Hoe kunnen die mensen zo naief, dom of raar zijn!? Kernenergie is bijna de schoonste vorm van energie die we kennen en er is totnochtoe geen enkel reeel alternatief voor, wanneer over 25 jaar onze fossiele brandstoffen uitgeput zijn...
Dat kernenergie op dit moment het beste alternatief is, ben ik volkomen met je eens. Alleen jammer dat je er een plaatje onderzet met mensen die protesteren tegen het transport van atoomafval. Dat is naar mijn bescheiden mening iets heel anders dan protesteren tegen kernenergie in het algemeen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 29 sep 2004 00:30

Juist ash_ en over dat afval maak ik me nu juist zo bezorgd, en als ze tegen het vervoer daarvan demonstreren dan kan ik me daar best wat bij voorstellen. Eigenlijk is het dus toch ironie, hoera we hebben kernenergie, maar waar de rotzooi laten zal ons een worst zijn, dat is voor het nageslacht.

Plaats reactie