Ironische gebeurtenissen in het nieuws

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 30 mar 2005 14:12

Sorry voor de verwarring; ik heb gepoogd mijn eerste post over de Bijbel-Jury wat te verduidelijken...

Het Recht zal Zegevieren ! Zo nodig met hulp van de Here !

Gott, thy Will is hard.
But you hold every card !
...
You're so keen on how and when
but not so hot on why ! (Jesus Christ Superstar)

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 30 mar 2005 15:15

Dr. Strangelove schreef:Sorry voor de verwarring; ik heb gepoogd mijn eerste post over de Bijbel-Jury wat te verduidelijken...

Het Recht zal Zegevieren ! Zo nodig met hulp van de Here !

)[/size]
Ja okay het is mij al duidelijk. Wat mij nog niet duidelijk is (ook niet na het lezen van het berichtje in de metro), is of de persoon nu een andere straf krijg of dat hij vrijgesproken is. Dat laatste zou natuurlijk een kwalijke zaak zijn. Als het eerst het geval is dat heeft het recht toch gezegeviert?
Verder blijft het een bericht wat meer vragen oproept dan antwoorden geeft.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 30 mar 2005 15:22

Ach, anders komt Bush ff terug uit zijn vakantie en tekent gauw een gelegenheidswetje...

Ik neem aan dat ie (de misdadiger, niet Bush) zijn straf niet ontloopt.
Maar goed.... Strikt genomen zou het ook kunnen zijn dat de dader nu officieel wél veroordeeld is en dat ie niet een tweede keer voor hetzelfde feit terecht kan staan....
Hopelijk loopt er dan een trigger-happy dude rond... B-)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 30 mar 2005 18:49

ze zijn vroeg met hun 1 april grap:

http://www.nu.nl/news/504049/81/Zwak_si ... ltjes.html

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 30 mar 2005 21:42

ruben schreef:ze zijn vroeg met hun 1 april grap:

Ben benieuwd hoeveel mensen dit vrijdag werkelijk gaan doen...

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 30 mar 2005 22:24

dannyB schreef:

Ben benieuwd hoeveel mensen dit vrijdag werkelijk gaan doen...
Als ze nu gezegd hadden dat je op die manier een boodschap uit het hiernamaals van Pim Fortuyn zou kunnen ontvangen zouden er waarschijnlijk genoeg malloten de straat op gaan. Maar voor een signaal van de een of andere ruimtesonde? Zo triest zou het toch nog niet gesteld zijn met Nederland?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 31 mar 2005 00:20

Kennislink (de bron) bedoel je? Volgens mij heeft nu.nl niet eens door dat het een 1 april grap is ;)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 31 mar 2005 00:37

ash_ schreef:

Kennislink (de bron) bedoel je? Volgens mij heeft nu.nl niet eens door dat het een 1 april grap is ;)
En wie zou dat nu bedacht hebben? Tele 2, Orange, Vodafone, als er genoeg zijn die het geloven is het natuurlijk wel kassa. :Y

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 02 apr 2005 08:04

Nog ff inhaken op die hele Bijbel-Rechtsspraakdiscussie. Het geeft precies aan wat ik tegen jury-rechtsspraak heb, hoe nobel de kerngedachte van deze vorm van rechtsspraak ook is (judged by a group of equals). Je weet immers nooit wat juryleden allemaal voor 'bagage' meenemen naar een vergadering.

Natuurlijk heeft de rechtsspraak waar een rechter het oordeel velt ook zijn nadelen, maar de ideale rechtsspraak zal ook nooit uitgevonden worden.

Het enge van deze hele zaak is dat de juryleden in hun optiek waarschijnlijk hebben gedaan wat ze moesten op de manier die voor hen als de enige juiste geldt. Op deze wereld zijn er groeperingen die zo extreem vasthouden aan hun heilige boek en hun geloof, dat ze de mogleijkheid tot logisch nadenken, waar ieder mens toe in staat is in mijn optiek, niet meer gebruiken en blind varen op datgene wat gepreekt wordt/in hun heilige boek staat.

Staat, Rechtspraak en Religie zijn drie pijlers die binnen een samenleving compleet los van elkaar horen te functioneren. Zodra dat niet het geval is, is er van een rechtvaardige samenleving geen sprake meer. Ieder groepering die de splitsing wil opheffen/tegengaan is een vijand van de samenleving, vaak geïnspireerd door eigenbelang of door een overtuiging die het logisch nadenken in de weg zit...

Misschien wat radicaal gedacht maar zo zie ik het.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 02 apr 2005 11:38

LuciusMalfoy schreef:Staat, Rechtspraak en Religie zijn drie pijlers die binnen een samenleving compleet los van elkaar horen te functioneren. Zodra dat niet het geval is, is er van een rechtvaardige samenleving geen sprake meer. Ieder groepering die de splitsing wil opheffen/tegengaan is een vijand van de samenleving, vaak geïnspireerd door eigenbelang of door een overtuiging die het logisch nadenken in de weg zit...

Misschien wat radicaal gedacht maar zo zie ik het.
Je hebt pas een samenleving als je samen kunt leven.

Alles krijgt een, of het nou positief klinkt (kan iets wel postief klinken?) of negatief, een naam, tja het is een naam, dit keer krijgt het beestje (lees: feit) ook een naam, "radicale gedachte". Die mag je best wel hebben, vind ik. Heb ik ook wel eens... :wink:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 02 apr 2005 12:18

Lucius ik vind het geen radicale gedachte, maar kijk, lees en huiver, waar jij over spreekt is een utopie, alles heeft op de een of andere manier met elkaar te maken, en losstaand van elkaar zal het nooit worden.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 02 apr 2005 14:28

Ann McDunn schreef:Lucius ik vind het geen radicale gedachte, maar kijk, lees en huiver, waar jij over spreekt is een utopie, alles heeft op de een of andere manier met elkaar te maken, en losstaand van elkaar zal het nooit worden.
Dat ze met elkaar te maken hebben is logisch en dat sommige van deze 'pijlers' elkaar soms (of vaak, wat jij wil) overlappen is ook een gegeven. Geen probleem, zolang degene die leiding van een afzonderlijke 'pijler' maar niet in handen valt van één van de andere, dan gaat het fout.

Rechtsspraak of staatsinrichting enkelvoudig gebaseerd op een religie, maar ook een staat die gaat bepalen wat je moet geloven of die recht gaat spreken; in mijn ogen is dat één van de grootste gevaren binnen een samenleving.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 06 apr 2005 07:45

Wildwestwet aangenomen in Florida

Het Huis van Afgevaardigden van Florida heeft gisteren met overweldigende meerderheid de zogenoemde 'wildwestwet' aangenomen. Inwoners van de Amerikaanse staat mogen voortaan iedereen die hen op straat bedreigt doodschieten. Proberen te vluchten is geen vereiste meer.

Tot dusver gold het recht te doden uit zelfverdediging alleen in de eigen woning. Dit gebied is nu uitgebreid tot de openbare ruimte. Het parlement was namelijk van mening dat het onzin is als mensen op straat moeten vluchten als zij bedreigd worden. De aanvaller mag nu doodgeschoten worden, zelfs als hij zelf geen vuurwapen draagt.

Volgens critici kan de nieuwe wet alleen maar leiden tot wildwesttaferelen. De democratische minderheid in de staat is van mening dat wapenbezitters nu feitelijk 'een vergunning om te doden' hebben gekregen.
Kan alleen in Amerika, geloof dat een neef van George W. er de scepter zwaait dus erg verbazingwekkend zou het niet moeten zijn, maar toch?!? :-?

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 06 apr 2005 09:01

LuciusMalfoy schreef:
Wildwestwet aangenomen in Florida

Het Huis van Afgevaardigden van Florida heeft,
...............
in de staat is van mening dat wapenbezitters nu feitelijk 'een vergunning om te doden' hebben gekregen.
Kan alleen in Amerika, geloof dat een neef van George W. er de scepter zwaait dus erg verbazingwekkend zou het niet moeten zijn, maar toch?!? :-?
Heb jij ook een bron link?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 06 apr 2005 10:35

Konami schreef:Heb jij ook een bron link?
http://frontpage.fok.nl/nieuws/52918

FOK! is niet de meest geloofwaardige nieuws-site, maar toch...

Plaats reactie