Ironische gebeurtenissen in het nieuws

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 29 apr 2005 10:20

emperor schreef:Op grond van een vertrouwelijk politierapport en bronnen in het criminele circuit meldt de Noorse krant Dagbladet dat het beroemde schilderij De Schreeuw van de Noorse schilder Edvard Munch mogelijk is verbrand. Het kunstwerk werd afgelopen zomer uit een museum in Oslo gestolen.

Naast De Schreeuw zou ook de Madonna van Munch hetzelfde lot zijn ondergaan. Als reden voor de verbranding wordt genoemd het feit dat het de daders te heet onder de voeten werd. Inmiddels zijn er drie mensen in verband met de diefstal gearresteerd. Van de personen die verantwoordelijk worden gehouden voor de diefstal ontbreekt ieder spoor.

Begin april was de Noorse politie nog optimistisch en vertrouwde erop dat het meesterwerk uit 1893 nog zou worden teruggevonden. Munch schilderde in totaal vier versies van De Schreeuw. De waarde van het werk is volgens kenners niet in geld uit te drukken. De Madonna wordt geschat op 20 miljoen euro.

Edvard Munch leefde van 1863 tot 1944 en schilderde De Schreeuw in 1893. Het werk werd vooral na de Tweede Wereldoorlog erg populair. In 1994 werd een andere versie van het werk ook al eens gestolen. Na drie maanden werd het schilderij teruggevonden toen drie mannen het probeerden te verkopen.

Hier kan ik me best kwaad om maken...kunst en daarmee cultureel erfgoed,wat van iedereen is,door een paar idioten die waarschijnlijk nergens respect voor hebben verbrand..
of stelen uit een museum....bah.}:
iedereen moet van kunst kunnen genieten....kunst vernietigen,of stelen voor persoonlijk profijt is gewoon not done!
Vanmorgen las ik in de krant dat het waarschijnlijk toch niet verbrand zou zijn. ik hoop het maar...
Wie gaat inderdaad nou zo met kunstschatten om?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 29 apr 2005 11:01

ruben schreef:elke dorpsgek kan een partij oprichten. Who's next? Regilio Tuur?
Dat zou misschien wel een doorslaand succes worden... :D

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 29 apr 2005 12:39

LuciusMalfoy schreef:
ruben schreef:elke dorpsgek kan een partij oprichten. Who's next? Regilio Tuur?
Dat zou misschien wel een doorslaand succes worden... :D
Dat wel, maar Peter R. de Vries is toch lichtelijk geschuffeld geworden, het succes van zijn programma is hem naar het hoofd gestegen, maar die partij wordt helemaal niets, Petertje heeft al verteld dat hij meer zetels wil dan onder de 10, dus Klaas Wilting kan boeken gaan schrijven, en Jan Nagel op de zijne bijten. Peter heeft wel verbeelding zeg, boven de 10 zetels, te lang met Charlie zitten praten denk ik. :Y

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 29 apr 2005 14:30

Het 'mooiste' is natuurlijk dat de onvermijdelijke electorale zege van P.R. de Vries gemaakt gaat worden door zijn liefdesbaby cq politieke partij die zijn initialen draagt : PRdV !!!

Het wordt namelijk: [url=http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00170733]Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang[/url

Nu heb ik niet eens een afkeer van Peter R. de Vries (voor wat zijn, door mij laat 'ontdekte' tv-programma betreft (met name het oppakken van een internet pedofiel was prachtig) maar dit is toch wel een prachtig staaltje van ijdelheid en arogantie ! :r

Zou hij te weinig moedermelk hebben mogen slurpen dat dit het resultaat is ?

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 29 apr 2005 14:34

Dr. Strangelove schreef:Zou hij te weinig moedermelk hebben mogen slurpen dat dit het resultaat is ?
Of hij heeft er te veel van op..............

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 07 mei 2005 11:05

http://www.nu.nl/news/522784/10/Amerika ... erdam.html
Amerikaanse homoactivist mishandeld in Amsterdam

Uitgegeven: 6 mei 2005 21:32

WASHINGTON/AMSTERDAM - De Amerikaanse journalist en homoactivist Chris Crain is op Koninginnedag in Amsterdam ernstig mishandeld. Zeven jongens sloegen hem en zijn vriend in elkaar toen ze hand in hand over straat liepen. Dat meldt Crain in een wrang commentaar op de website van zijn blad, de Washington Blade.

Crain liep 's ochtends door de stad toen hij werd bespuugd door twee jongens. Toen hij naar het waarom vroeg, kreeg hij te horen dat ze 'fucking fags' waren. Enkele ogenblikken later kwamen er nog vijf andere jongens die de Amerikaan begonnen af te tuigen. Hij werd geschopt en geslagen. Zijn vriend wist te ontkomen. Niemand van de tientallen omstanders greep in. Crain liep verwondingen op aan zijn gezicht.

Vuist

De journalist verbaast zich erover dat dit hem juist in de "homovriendelijkste stad ter wereld moest overkomen". "In het zuiden van Amerika, waar ik opgroeide, reken je op een vuist in je gezicht", stelt hij. Hij verwijst in zijn commentaar naar de rede die Beatrix op 30 april hield. "Ze zei dat ze ook verward is door de opkomende intolerantie in haar eigen land. Ik heb helaas uit de eerste hand kunnen ervaren wat ze bedoelde."

De Amerikaan deed de volgende dag aangifte van de mishandeling. Hij prijst wel de Amsterdamse politie, die de misdaad heel serieus nam. "Ik zal nooit die blikken van de jongens die me schopten vergeten", eindigt hij zijn stuk. "Het was meer walging dan haat, maar het was vreselijk om te zien. Ik hoop dat de homo's in Nederland beseffen dat het hebben van homovriendelijke wetten nog geen homovriendelijk land oplevert."

Homoblad

De Washington Blade is een invloedrijk Amerikaans homoblad. Crain is hoofdredacteur van het blad. Jaarlijks bezoeken tienduizenden homo's Amsterdam dat jarenlang gold als de homohoofdstad van de wereld. Het goede imago van Amsterdam levert jaarlijks voor miljoenen euro's aan inkomsten op.
Ik schrik hiervan maar eigenlijk schrik ik nog meer van mijn eigen redenatie die dan vrijwel direct volgt: 'Het zullen wel weer Marrokanen zijn.'

En jahoor:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/53778
"Volgens onder andere weblog GeenStijl zijn de daders van Marokkaanse komaf. Chris Crain schrijft in een weblog: "Zodra dat ik me goed genoeg voel zal ik een nieuwe log plaatsen over de meest interessante reacties die ik heb gekregen. Hieronder zijn ook reacties die de aanval op mij tegen het licht van het falende Nederlandse immigratiebeleid plaatsen."
Why can't we just get along?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 07 mei 2005 11:44

ik heb die Chris meteen een mailtje gestuurd.

't moet godverdomme niet gekker worden hier...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 mei 2005 12:18

ruben schreef:ik heb die Chris meteen een mailtje gestuurd.

Goed van je Ruben dat je die Chris een mailtje hebt gestuurd, en ik ben erg bang dat het in Nederland nog veel erger zal worden. Nederland was voor een aantal jaren geleden het land van de klompen, tulpen en molens, maar dat beeld is allang verdwenen. Nog even en we krijgen het imago van een intolerant land, als je nu in het buitenland zegt dat je uit Nederland komt, zeggen ze al "oh, drugs en prostitutie". }:

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 07 mei 2005 21:54

Wat stond er in het mailtje?

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 09 mei 2005 11:14

Ann McDunn schreef:

Goed van je Ruben dat je die Chris een mailtje hebt gestuurd, en ik ben erg bang dat het in Nederland nog veel erger zal worden. Nederland was voor een aantal jaren geleden het land van de klompen, tulpen en molens, maar dat beeld is allang verdwenen. Nog even en we krijgen het imago van een intolerant land, als je nu in het buitenland zegt dat je uit Nederland komt, zeggen ze al "oh, drugs en prostitutie". }:
De berichten die Amerikaanse Republikeinen over Nederland rondstrooien zijn ook schandalig. Wij zouden aan kinder euthanasie doen bij ook maar de kleinste misvorming. Een 6e vinger of iets dergelijks. Terwijl het in Groningen alleen gebeurt als baby's ongeneeslijk ziek zijn. Ze gebruiken ons als voorbeeld hoe Amerika er uit zou zien als de Democraten een verkiezing winnen. Moreel verwerpelijk dus.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 09 mei 2005 12:43

Megalomaniac, dat heb ik ook gezien, en daar kan je heel kort over zijn, er is maar één volk op deze aarde die superieur zijn, en dat zijn de Amerikanen, het is toch wel lekker als je andere landen overal van kan beschuldigen als het in je eigen land een troep is. Kijk maar naar Florida met de nieuwe wapenwet.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 09 mei 2005 13:14

Ann McDunn schreef:Megalomaniac, dat heb ik ook gezien, en daar kan je heel kort over zijn, er is maar één volk op deze aarde die superieur zijn, en dat zijn de Amerikanen, het is toch wel lekker als je andere landen overal van kan beschuldigen als het in je eigen land een troep is. Kijk maar naar Florida met de nieuwe wapenwet.
Dat is idd een idiote wet, maar als ik dan weer hoor dat die man in elkaar geslagen is door 7 gasten dan denk ik wel is 'hadden we in nederland ook maar zo'n wet'. Gelukkig blijven die gedachtes nooit lang maar van zulke mensen kan ik zo boos worden. Een vriend van mij is homo en als je hoort wat hij allemaal naar zn hoofd geslingerd krijgt is echt niet normaal.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 09 mei 2005 13:34

Sickboy de beste vriend, en dan ook èchte vriend die ik heb gehad was ook homo, en het was een schat van een jongen. Maar wat jij nu aanhaalt komt toch deze keer niet van de Nederlanders, we wonen in een multiculturele samenleving, en het waren Marokkaanse jongeren die Chris in elkaar geslagen hebben, wij Nederlanders zijn toch juist bijzonder tolerant voor homosexuelen? Dat is niet echt waar hoor, ze hebben hier ook 2 homosexuelen, lieve lui, het dorp uitgepest, maar er is toch wel een verschil tussen schelden en in elkaar slaan. En nee, ik zou niet graag gewapend rondlopen, op het stuit dat je ziet dat er iemand zo in elkaar geslagen wordt, zou je schieten, maar later krijg je spijt. Hier zijn we tè soft, er zijn vandaag 2 Polen gevlucht uit Esserheem in Veenhuizen, ze rijden het busje klem, en dan nog weten die Polen te ontsnappen, ze zijn nog niet terug gevonden, dan zou ik zeggen dat de politie wel zeker hun vuurwapen mogen gebruiken, al is het maar een schot in de benen, maar nee hoor, voor je het weet zijn die 2 weer in Polen. Maar een wapenwet waarbij iedereen een wapen mag dragen, en als ze zich bedreigd voelen mogen schieten, dat wordt wild west.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 09 mei 2005 13:40

Ann McDunn schreef:Megalomaniac, dat heb ik ook gezien, en daar kan je heel kort over zijn, er is maar één volk op deze aarde die superieur zijn, en dat zijn de Amerikanen,
Dat zie je toch verkeerd. dat zijn namelijk de Nederlanders die met hun zogenaamde nuchtere blik en een belachelijk portie eigendunk precies weten wat er fout gaat in de wereld en dan ook maar wat graag met hun verwijtende vingertje klaar staan om te wijzen als het om andermans fouten gaat. Ook al weten we er totaal niets van en zijn we niet geinformeert dat weerhoud ons er niet van om toch onze menig te geven en maar raak te generaliseren en te demoniseren.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 09 mei 2005 13:46

Ik weet ook echt wel dat we niet met geweren moeten gaan lopen en zomaar mogen schieten, maar als ik zoiets hoor word ik gewoon heel erg boos! En ik weet dat die chris in elkaar geslagen is door marokkaanse jongeren en terecht zal iedereen daar ophef over gaay maken, maar zoals je al zegt word het net zo goed gedaan door nederlanders. Ik woon in een klein dorpje en daar gebeurd ook net zo erg. ACHTELIJKE IDIOTEN.

Plaats reactie