Zou je nu nog zonder computer kunnen?

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Zou je nu nog zonder computer kunnen?

Bericht door emperor » 17 okt 2004 14:30

Ik heb zelf gemerkt,dat toen ik bijna 2 maanden zonder computer zat,ik toch mijn zaken moest regelen op een andere manier..dus dat was op zoek naar openbare PC's..ik was op de campus van de VU,in de openbare bibliotheek..nu de PC echt lijkt te zijn geintegreerd in het dagelijks leven,het een bron van informatie is,entertainment en communicatie..zou ik wel willen weten wie zegt het nu zonder te kunnen...ik niet,moet ik toegeven,het zou mischien wel kunnen,maar doormiddel van internet heb je toch veel eerder de beschikking over bepaalde informatie,ook email enz,is daarbij erg handig,bovendien zou ik mijn games echt missen,en mijn filmcollectie op de harde schijf..

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 17 okt 2004 14:41

Laatst één dag gedwongen zonder computer moeten leven, windhoos gecrasht. Dat was een heel erg zware dag...

Maar serieus, een paar weken zonder tijdens vakantie is geen probleem, maar in het dagelijkse leven zou ik niet zonder kunnen. Ik zou zowieso ander werk moeten zoeken :Y

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 17 okt 2004 14:45

Ik zou wel zonder kunnen, maar absoluut niet zonder willen....

En dat geldt helaas ook voor mijn mobiele telefoon....Ik voel mij ook helemaal kaal, als ik die vergeten ben.

Ik zit dagelijks uren op het internet (ik heb er nu de tijd voor) en vind het heerlijk om zo op de hoogte te blijven, van alles wat mij interesseert..

Ik moet ook zeggen dat ik een van de eerste was (ja zo jong) die met internet bezig was...Ooit van de Digitale Stad (dds) gehoord. Dat waren de beginselen (in ned) van internet...
En ja daar ben ik trots op...... :D

Komt door mijn broer (36) die daar dus vanaf het begin mee bezig was. Is nu ook zijn werk...
Laatst gewijzigd door Marlous op 17 okt 2004 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 17 okt 2004 15:17

Ik denk dat ik compleet ga flippen als ik langer dan 1 week zonder pc zit, dus ik kan niet zonder. Zou nog geeneens weten wtf ik met al die tijd zou moeten doen die ik dan over heb.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 okt 2004 15:42

Ja de digitale stad,was ook 1 van mijn eerste kennismaking...dat ging toen nog via een BBS..die ik belde met mijn USRobotics 14k4 modem..
via dat BBS had je dan contact met internet..toen waren er nog bijna geen providers.
Ik heb nu bijna 2 maanden geen mobiele telefoon meer,en die mis ik echt niet.
Maar zonder PC..wordt moelijker zeker nu men weet wat er allemaal te vinden en te koop is op internet.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 17 okt 2004 15:50

emperor schreef:Ja de digitale stad,was ook 1 van mijn eerste kennismaking...dat ging toen nog via een BBS..die ik belde met mijn USRobotics 14k4 modem..
via dat BBS had je dan contact met internet..toen waren er nog bijna geen providers.
Jaaaaaa en traag hahahahaha.....en meetings in de Balie in adam....Grappig hoor...Ik heb nog een blind date gehad met een jongen die daar ook op 'chatten' wat een lol zeg....

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 17 okt 2004 17:08

Het probleem is denk ik dat het tegenwoordig bijna niet meer mogelijk is om zonder pc te leven (er zijn uiteraard uitzonderingen). Voor iemand zoals ik (student) is het gewoon een noodzakelijkheid. Je hoeft er niet per se een zelf te hebben, zolang er maar een ter beschikking is (bijvoorbeeld de mediatheek op school).

Zelf zou ik wel zonder kunnen (alhoewel ik het wel jammer zou vinden uiteraard), maar zo een paar weken tijdens de vakantie zonder pc lukt me best (zoals al eerder vermeld is), dan vind ik het juist lekker om er een tijdje afstand van te doen...

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 17 okt 2004 17:20

Nope, dat gaat niet lukken :) Ik zat laatst een week of twee zonder pc en internet. Dat was net in een periode dat ik veel zooi voor school moest typen.
Ook zit ik veel op fora en schrijf ik voor een site waar ik niet lang gemist kan worden ;)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 okt 2004 18:01

Guido schreef:Nope, dat gaat niet lukken :) Ik zat laatst een week of twee zonder pc en internet. Dat was net in een periode dat ik veel zooi voor school moest typen.
Ook zit ik veel op fora en schrijf ik voor een site waar ik niet lang gemist kan worden ;)
Als je je werk ermee moet doen, of zoals Guido en anderen veel voor school moeten typen, dan is het een ondenkbaar iets, ik zou m'n computer wel erg missen, maar zeggen dat ik er niet zonder kan, mmm nee! Ik heb mijn pc nu krap 4 jaar, en ik heb er heel veel plezier aan beleefd, en nog! Maar het kost natuurlijk wel ontzettend veel tijd, en die kan ik ook op een andere manier invullen. Alleen weet ik wel dat veel mensen minder van me zouden horen dan nu, want een mail sturen doe je gewoon veel sneller dan een brief schrijven. Dus bij mij is het ook zo, ik kàn zonder, maar wil het liever niet.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 okt 2004 18:10

op de eerste plaats komt bij mij muziek..
een stereo heeft iedereen bijna wel,zijn hele leven gehad,
en is eigenlijk ook niet meer weg te denken.

de tv zou dan natuurlijk op de 2e plaats komen,maar persoonlijk vindt ik bijna niks meer leuk op tv,afgezien van sommige series,en de oudere (voornamelijk engelse)series natuurlijk.
dus deze plek is nu ingenomen door de PC..

Tuurlijk zijn er zat dingen te doen zonder PC..
wanneer ik geen PC zou hebben,zou ik buiten de ander genoemde mogelijkheden om,een boek lezen..alleen de meeste boeken die ik heb,heb ik besteld via internet.. :D

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 17 okt 2004 18:34

Ik heb allemaal vriendjes leren kennen via internet dus ik zou niet zonder kunnen. :) :D

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 18 okt 2004 14:05

Ik kan ook niet zonder computer. Ik heb inderdaad ook veel mensen leren kennen via internet met dezelfde hobby's enzo. Maar of ik nou echt een blinddate zou doen via internet weet ik niet. Dat zou ik best eng vinden, want iedereen kan ze anders voordoen dan ze zijn. En dat idee is toch best eng.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 18 okt 2004 14:06

M'n computer kan niet zonder mij ;)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 18 okt 2004 15:41

Ik kan wel zonder computer, maar niet zonder filmtotaal.... wordt lastig dus.... :)

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 18 okt 2004 16:00

ik heb de afgelopen twee maanden zonder computer gezeten, maar wegens andere omstandigheden miste ik hm niet. Afentoe ff mn mail bekijken bij mn moeder of mn zus ofzo. Maar ik was wel weer blij toen ik er weer eentje had! Weliswaar een ietwat langzame maar beter iets dan niets!

Plaats reactie