Zou je nu nog zonder computer kunnen?

Bespreek het actuele nieuws.
Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 02 mar 2005 18:55

Dr. Strangelove schreef:Hoho, stijgende kosten voor de bedrijven, slechtere communicatie enz enz...
Voor je het weet worden wij in het Westen nóg duurder en dan komen er hele golven werkelozen eraan...
Hoezo stijgende kosten, het is de bedoeling dat het werk juist sneller gaat met een pc. Tijd is geld? En slechte communicatie... hmm, persoonlijk heb ik er nooit zoveel last van dat collega's een email van mij niet begrijpen, andersom komt het dan weer wel aardig vaak voor, Beetje vreemd, dus misschien klopt dat dan weer wel.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 mar 2005 19:20

Mark schreef:
Dr. Strangelove schreef:Hoho, stijgende kosten voor de bedrijven, slechtere communicatie enz enz...
Voor je het weet worden wij in het Westen nóg duurder en dan komen er hele golven werkelozen eraan...
Hoezo stijgende kosten, het is de bedoeling dat het werk juist sneller gaat met een pc. Tijd is geld? En slechte communicatie... hmm, persoonlijk heb ik er nooit zoveel last van dat collega's een email van mij niet begrijpen, andersom komt het dan weer wel aardig vaak voor, Beetje vreemd, dus misschien klopt dat dan weer wel.
Misschien had je ook de berichten waarop de Dr. reageerde moeten lezen voordat jezelf reageerde... :wink:

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 02 mar 2005 20:21

Colonel_Kurz schreef:Misschien had je ook de berichten waarop de Dr. reageerde moeten lezen voordat jezelf reageerde... :wink:
Misschien had ik dat achteraf beter wel kunnen doen ja. lol!

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 02 mar 2005 22:50

Ach, je was het dan toch in den beginne al met me eens... :lol:

Je ging alleen uit van een foutief beeld van mijn 'visie'.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 06 mar 2005 13:19

Ik zou zelf denk ik niet zonder computer kunnen. Qua tijdsverdrijf gebruik ik internet eigenlijk alleen voor FilmTotaal en af en toe om tablatures (soort partituren maar dan voor gitaar) te printen.
Daarmee zou ik wel zonder kunnen, maar je mist wel veel belangrijke dingen als je geen e-mail kunt gebruiken. Ook gaat alle informatie van school tegenwoordig bijna allemaal via intranet of een studentenmail. Dit kun je echt niet missen zonder in de problemen te komen.

Maar als morgen alle computers van de aardbodem zouden verdwijnen zou ik het niet zo erg vinden. Gaan we gewoon met z'n allen over op brieven, telefoon, etc, etc. En mis je dus ook niks. Ten slotte zijn ze daar ook de duizenden jaren voor de computer mee door gekomen.

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 02 jun 2005 03:00

ik zou morgen nog in het himalaya gebergte kunnen wonen, kleine grot veel boeken en water, heeerlijk rustig.

of wie heeft er niet eens aan gedacht alleen te zijn op een onbewoond eiland in the middle of nowhere, palmbomen overal, prachtig zeewater, riete huisje bouwen, en zelf boeken schrijven :)

-A whole life blown away in the blink of an eye. Nothing left but all the time in the world to think about it-

nou wil ik mezelf geen Unabomber noemen, maar het heeft wel iets....

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 aug 2005 15:54

Het gaat wel over computers, maar het is eigenlijk een vraag. Mijn buurman van 85, die nog geen uur zonder computer kan, belde eergisteravond, hij vroeg of ik ook storing had. De handel opgestart, en nee helemaal geen storing, buurman in alle staten en even later stond er al een reparateur voor huis. Hij had Chello ook al gebeld, maar daar zeiden ze dat het wel eens voorkwam. Toen ik 's nacht bij de computer kwam had ik kennelijk ook een storing gehad, er ging van alles fout, en alle wachtwoorden waren verdwenen. Maar dat kan toch helemaal niet? We zitten op één kabel. Zouden ze aan het checken zijn? Of hebben jullie ook al eens zoiets gehad?

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 07 aug 2005 17:36

Wat een ellende is dat van die wachtwoorden die ineens verdwenen zijn, ik heb dat gewoon elke keer. Steeds als ik inlog op een andere pc dan typ ik die gebruikersnaam in maar er komt niet automatisch het wachtwoord bij te staan, heel irritant is dat. Dus ik zou me niet zo druk maken over nog een paar wachtwoorden die verdwenen zijn, het is waarschijnlijk niets bijzonders geweest.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 07 aug 2005 17:49

Mark schreef:Wat een ellende is dat van die wachtwoorden die ineens verdwenen zijn, ik heb dat gewoon elke keer. Steeds als ik inlog op een andere pc dan typ ik die gebruikersnaam in maar er komt niet automatisch het wachtwoord bij te staan, heel irritant is dat.
Dat heeft met iets heel anders te maken. Als je een wachtwoord intypt op een site, dan wordt er vaak gevraagd of het wachtwoord onthouden moet worden. Als je dat doet slaat de site de informatie op in een cookie die tussen je tijdelijke internet bestanden komt te zitten. Maar wel op jouw harde schijf. Dit werkt dus niet op een andere pc, want daar staat dat bestand niet opgeslagen...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 07 aug 2005 18:02

II Duce schreef:ik zou morgen nog in het himalaya gebergte kunnen wonen, kleine grot veel boeken en water, heeerlijk rustig.

of wie heeft er niet eens aan gedacht alleen te zijn op een onbewoond eiland in the middle of nowhere, palmbomen overal, prachtig zeewater, riete huisje bouwen, en zelf boeken schrijven :)

-A whole life blown away in the blink of an eye. Nothing left but all the time in the world to think about it-

nou wil ik mezelf geen Unabomber noemen, maar het heeft wel iets....
ik stel me weleens de wereld voor maar dan zonder mensen en computers,(behalve ik en misshien nog een paar)..kan ook leuk zijn. :wink:
gaan en staan waar je wil,nergens gebonden zijn,nergens rekening mee te houden,nergens bang voor te zijn..de hele wereld ligt letterlijk voor je open. :wink:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 aug 2005 18:25

Mark die wachtwoorden waren ook niet erg, maar alles ging mis na die storing. Ik kan nu antwoord geven, maar ik ben alweer een dik uur bezig geweest, alweer allemaal foutmeldingen, helemaal niets meer dan het Windows logo, U HEEFT GEEN MUIS, (hoezo niet?) Opstarten in veilige modus, er is een zeldzame fout, u moet Windows opnieuw installeren, enz., enz., enz. En nu doet alles het weer ineens normaal!

Ik heb nogal veel wachtwoorden, maar ik schrijf ze in een boekje, pen en papier blijven gewoon makkelijk. :Y

Emperor dat zou je vies tegenvallen een wereld zonder mensen, of een paar dan. Doodsaai en ik denk dat je na een paar weken gillend gek zou worden. Trouwens wie moet jouw drankjes allemaal maken? Zonder computer is wel te leven, maar als er niemand meer op aarde loopt overleef je het alleen niet. Leuke fantasie maar je moet wel nuchter blijven natuurlijk.

Gods Lonely Man
Filmster
Filmster

Bericht door Gods Lonely Man » 07 aug 2005 18:35

Zit er bijna 16 uur per dag achter... (dus als ik niet achter de tv of in de bioscoop zit..)

Het is eerder een ontsnapping van de lege realiteit die mijn leven is. Misschien zou ik wel zonder kunnen, en zelf willen, maar zonder doel in het leven denk niet dat mijn geestelijke gezondheid het aan kan.

ow how i hate the time-leech that is the internet.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 aug 2005 18:51

Gods Lonely Man schreef:Zit er bijna 16 uur per dag achter... (dus als ik niet achter de tv of in de bioscoop zit..)

Het is eerder een ontsnapping van de lege realiteit die mijn leven is. Misschien zou ik wel zonder kunnen, en zelf willen, maar zonder doel in het leven denk niet dat mijn geestelijke gezondheid het aan kan.

ow how i hate the time-leech that is the internet.
Joh, wat klinkt dat triest! Is er dan helemaal niets anders dat je interesse heeft? Lezen, wandelen, iets met vrienden doen, werken, er is zo ontzettend veel wat je kan doen zonder TV, bioscoop of PC. Het kan toch niet waar zijn dat deze dingen jouw doel in het leven zijn?

Gods Lonely Man
Filmster
Filmster

Bericht door Gods Lonely Man » 07 aug 2005 19:13

Ann McDunn schreef:Joh, wat klinkt dat triest! Is er dan helemaal niets anders dat je interesse heeft? Lezen, wandelen, iets met vrienden doen, werken, er is zo ontzettend veel wat je kan doen zonder TV, bioscoop of PC. Het kan toch niet waar zijn dat deze dingen jouw doel in het leven zijn?
Als ik iets met vrienden doe dan is het een film kijken :oops:
Sporten (fitness) doe ik wel, verder heel af en toe een boek/comic (bijna alleen in de metro).

Maar verder ben ik weinig spraakzaam (online veel meer, maar irl lukt het me maar zelden) dus echt gezellig ben ik niet en grote groepen mensen in discotheken, café's trekken me niet zo (in bioscopen eigenlijk ook niet). dan blijft er volgens mij maar weinig over.

karin80
Figurant
Figurant

Bericht door karin80 » 08 aug 2005 18:37

Mark schreef:Ik denk dat ik compleet ga flippen als ik langer dan 1 week zonder pc zit, dus ik kan niet zonder. Zou nog geeneens weten wtf ik met al die tijd zou moeten doen die ik dan over heb.
is dat niet een beetje zielig? Er zijn genoeg leuke dingen die je kunt doen zonder een computer.....

Plaats reactie