Stelling over terrorisme

Bespreek het actuele nieuws.
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 okt 2004 14:19

nuttige aanvulling: terroristen zijn gemene mensen!
:)

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 21 okt 2004 14:26

ruben schreef:nuttige aanvulling: terroristen zijn gemene mensen!
En ze stinken! :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 21 okt 2004 15:18

Rooster schreef:
En ze hebben een vooruitstekende kaak, duits accent en een litteken over de wangen.... :)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 21 okt 2004 18:04

gollum36 schreef:Even provoceren (niet dat ik het ermee eens ben, maar ik las het ergens): is het verzet (aanslagen op duitsers) in de tweede wereldoorlog ook niet een vorm van terrorisme geweest? Ik zelf ben het er niet mee eens maar weet eigenlijk niet waarom... Anobody help me???
Gollum, ik heb daar vaak over nagedacht, en er ook wel over gepraat, maar zoals overal gebeurt, is dat verzet ook niet altijd ècht verzet geweest, er zijn nu eenmaal mensen die in een oorlogssituatie mogen doen wat ze in het normale leven niet mogen, o.a. dus het neerschieten van de "vijand", wat op zich een brave Duitse huisvader, en in ieder geval een zoon van mensen was, die ook moest. En er waren heus wel goede Duitsers in de oorlog.

In het verzet zijn ontzettende foute mensen geweest, en ook weer domme mensen, kijk maar wat er in Putten gebeurd is. Terrorisme is het uitoefenen van een schrikbewind, maar ook geweldpleging met bedreiging of aantasting van het leven als middel om iets te verkrijgen, geweldadige chantage dus. Ook komt er vaak dwang bij voor, om de terroristen te laten doen wat ze volgens hun leiders moeten doen. Het zijn lang niet altijd idealisten.

Het geloof in de brede zin van het woord speelt een aardig woordje, eigenlijk een groot woord mee. In Japan had je in W.O.II de kamikaze (wat eigenlijk - wind der goden - betekend) piloten, en die werden ook beloofd dat ze na hun dood in hun hemel zouden komen. Door de eeuwen heen zijn er altijd terroristen geweest, die in naam van het geloof hebben gedood, gemarteld enz. Kijk maar eens naar de Kruisridders, die hebben iedereen die geen Christenen waren in de pan gehakt, voor het grootste gedeelte waren dat moslims, en nu is het precies andersom.

Bush laat de gelegenheid beslist niet voorbij gaan om alles wat hij en zijn staf beslissen, uit naam van god te doen. En misschien gelooft hij het zelf wel. En om jouw vraag nog even af te maken, ja ik denk zeker dat er in de Tweede Wereldoorlog mensen bij het verzet zaten die zich schuldig hebben gemaakt aan een soort terrorisme.

Adamica
Filmster
Filmster

Bericht door Adamica » 26 okt 2004 05:34

Als je van een hele grote man telkens een tik op je neus krijgt dan is het niet slim om gelijk terug te gaan meppen want dan krijg je slaag. Beter wacht je tot hij even niet oplet voordat je een baksteen op zijn hoofd breekt. Zie 11 september.
Dat is terrorisme. En de angst dat je morgen weer aan de beurt kan zijn. Want een terrorist is onzichtbaar.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 okt 2004 07:53

gollum36 schreef:
Rooster schreef:
En ze hebben een vooruitstekende kaak, duits accent en een litteken over de wangen.... :)
http://www.fbi.gov/mostwant/terrorists/fugitives.htm

Plaats reactie