IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 04 dec 2005 11:06

LuciusMalfoy schreef:
LuciusMalfoy zelf schreef:
Red schreef:Ik snap uberhaupt niet waarom zware criminelen nog rechten hebben. M.I. hebben ze die verspeeld toen de de daad verrichtten waardoor ze in de bak kwamen.
Ik ben heel blij dat zelfs de grootste criminelen in ons land bepaalde rechten hebben, zelfs als diegene de rechtstaat niet eens erkennen. Het maakt ons in mijn ogen een beschaafd, humaan land. Wat ik wel vind is dat sommige rechten af en toe van een veroordeelde best onttrokken mogen worden indien hij zich misdraagt of de rechter bepaald dat er behoefte aan is, de zwaarte van het misdrijf in acht nemend...
NU.nl: 'Mohammed B. stuurde pamflet vanuit gevangenis'

Dat is dus de perfecte gelegenheid om Mohammed B. het recht te corresponderen voorlopig eventjes te ontzeggen....
Onzin. Het is alleen de perfecte gelegenheid om Donner voor de zoveelste keer een veeg uit de pan te geven (wat moet er gebeuren voor die man aftreedt?). Zolang iedere brief van B. vanaf nu wel wordt gecontroleerd vind ik dat die man best mag corresponderen.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 04 dec 2005 11:52

ash_ schreef:
LuciusMalfoy schreef:NU.nl: 'Mohammed B. stuurde pamflet vanuit gevangenis'

Dat is dus de perfecte gelegenheid om Mohammed B. het recht te corresponderen voorlopig eventjes te ontzeggen....
Onzin. Het is alleen de perfecte gelegenheid om Donner voor de zoveelste keer een veeg uit de pan te geven (wat moet er gebeuren voor die man aftreedt?). Zolang iedere brief van B. vanaf nu wel wordt gecontroleerd vind ik dat die man best mag corresponderen.
Hij mag ook corresponderen, maar als hij dat recht misbruikt vind ik dat het aan hem ontzegd mag worden. Ik vind dit wel een schoolvoorbeeldje van misbruik moet ik zeggen.

En op jou vraag wat er moet gebeuren voordat Donner aftreedt moet ik je het antwoord schuldig blijven. Dat die man er nog zit geeft aan dat we de complete regering de afgelopen vier jaar absoluut niet serieus kunnen nemen. In menig land komt men voor minder al op het schavot. Het volgende kabinet zit echter wel met de gebakken peren.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 04 dec 2005 12:10

LuciusMalfoy schreef:Hij mag ook corresponderen, maar als hij dat recht misbruikt vind ik dat het aan hem ontzegd mag worden. Ik vind dit wel een schoolvoorbeeldje van misbruik moet ik zeggen.
Ik vind dat je de man zo weinig mogelijk van zijn rechten moet ontnemen. Al is het maar om zo min mogelijk een martelaar van hem te maken. Maar je moet wel zijn brieven controleren en de gevaarlijke eruit filteren.

Het gaat er ook een beetje om wie er hier schuld heeft. B. natuurlijk want hij heeft de brief geschreven maar aan de andere kant kon je het van hem verwachten. Aan de andere kant gaan zijn bewakers (of wie er ook zijn brieven moet nakijken) zeker niet vrij uit.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 dec 2005 13:51

De tijden zijn behoorlijk veranderd in het gevangeniswezen, er is toch een hele tijd geweest dat brieven gelezen werden en dat er toch wel een strenge censuur was. Als er maar iets in brieven stond wat niet helemaal door de beugel kon werden die regels zwart gemaakt. Van mij mag iedereen schrijven, maar bij Mohammed B. zou ik zeker censuur toepassen, dus de mede schuldigen zijn zeker de lui die dit soort brieven en pamfletten zomaar eventjes bij de post doen, zonder ook maar iets te controleren.

En Donner, nee hoor die gaat niet weg, de lui die er nu zitten lijken erg veel op kleefkruid. :wink:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 dec 2005 17:08

Iemand wel eens over nagedacht dat men de moordenaar van Theo eigenlijk gewoon zijn gang heeft laten gaan..m.a.w. men wist dat hij zou toeslaan,maar er werd niks tegen gedaan,zodat Theo mooi het zwijgen werd opgelegt,en zodoende is de regering mooi af van iemand die tweedracht zaait,of op zijn minst hard provocerend bezig is,wat mischien een doorn in het oog was...

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 14 dec 2005 17:17

emperor schreef:Iemand wel eens over nagedacht dat men de moordenaar van Theo eigenlijk gewoon zijn gang heeft laten gaan..m.a.w. men wist dat hij zou toeslaan,maar er werd niks tegen gedaan,zodat Theo mooi het zwijgen werd opgelegt,en zodoende is de regering mooi af van iemand die tweedracht zaait,of op zijn minst hard provocerend bezig is,wat mischien een doorn in het oog was...
Whoa! Ik ben overtuigd emperor, als je bedenkt dat Den Haag één groot corrupt rattennest is doen bewijzen er tenslotte ook helegaar niet toe! Van dit soort geweldige speculaties kunnen we er niet genoeg hebben! _O_ _O_ _O_

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 14 dec 2005 17:37

Bolo schreef:
emperor schreef:Iemand wel eens over nagedacht dat men de moordenaar van Theo eigenlijk gewoon zijn gang heeft laten gaan..m.a.w. men wist dat hij zou toeslaan,maar er werd niks tegen gedaan,zodat Theo mooi het zwijgen werd opgelegt,en zodoende is de regering mooi af van iemand die tweedracht zaait,of op zijn minst hard provocerend bezig is,wat mischien een doorn in het oog was...
Whoa! Ik ben overtuigd emperor, als je bedenkt dat Den Haag één groot corrupt rattennest is doen bewijzen er tenslotte ook helegaar niet toe! Van dit soort geweldige speculaties kunnen we er niet genoeg hebben! _O_ _O_ _O_
Hé, dat klinkt zelfs als een goed idee voor een leuke, spannende thriller. Iets met Mel Gibson of zo...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 14 dec 2005 18:29

hermit elephant schreef: Hé, dat klinkt zelfs als een goed idee voor een leuke, spannende thriller. Iets met Mel Gibson of zo...
Conspiracy Theory: The Dutch Sequel! Maar hoe krijgen we Julia Roberts zo ver om ook voor het vervolg te tekenen, en welke rol moet zij dan in godsnaam krijgen?

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 14 dec 2005 19:11

Colonel_Kurz schreef:
hermit elephant schreef: Hé, dat klinkt zelfs als een goed idee voor een leuke, spannende thriller. Iets met Mel Gibson of zo...
Conspiracy Theory: The Dutch Sequel! Maar hoe krijgen we Julia Roberts zo ver om ook voor het vervolg te tekenen, en welke rol moet zij dan in godsnaam krijgen?
Ik zit te denken aan een mix tussen Ayaan en Katja... :T

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 16 dec 2005 23:07

En dan mag Jack Wouterse de rol van kwade genius en het hoofd van de AIVD op zich nemen, ik vond hem in 06/05 dat ook erg mooi doen...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 dec 2005 01:24

LuciusMalfoy schreef:En dan mag Jack Wouterse de rol van kwade genius en het hoofd van de AIVD op zich nemen, ik vond hem in 06/05 dat ook erg mooi doen...
Als uiteindelijk maar blijkt dat het allemaal in opdracht was van twee zeer duistere heren die al sinds WOII het hele land in hun greep hebben, gespeeld door Rutger en Jeroen. :)

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 17 dec 2005 19:16

Met andere woorden... :N

Plaats reactie