IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 02 nov 2004 12:22

Voor de geïnteresseerden twee links naar de Volkskrant:
Wat reacties: http://www.volkskrant.nl/kunst/1099378894552.html
Een profiel: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1099378956392.html

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 02 nov 2004 12:25

Peter schreef:
Marlous77 schreef:Bij Pim Fortuyn dacht met ook dat het 'de islamieten' waren en dat bleek ook een kaaskop te zijn geweest...
Ik vind het vrij logisch om te denken dat de dader hoogstwaarschijnlijk een islamiet is - iets anders overigens dan 'de islamieten'.
maar de "geruchtenmachine" is alweer in volle gang.. heb zojuist even (2 uurtjes of zo) enkel fora doorgenomen en het valt me op dat de "islam-aanhangers" uitbundig "feestvieren" op diverse fora.. (uitspraken over dat hij een "niet koosjer stuk vlees" is e.d.)
met als gevolg dat andere nederlandse fora hier erg fel op reageren door te roepen dat het nu genoeg is en dat er iets aan gedaan MOET worden..

dus ik houd mijn hart vast...

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 02 nov 2004 12:26

Ik dus ook, DH...Ik vind het gewoon niet prettig meer.......

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 02 nov 2004 12:35

dh schreef:heb zojuist even (2 uurtjes of zo) enkel fora doorgenomen en het valt me op dat de "islam-aanhangers" uitbundig "feestvieren" op diverse fora.. (uitspraken over dat hij een "niet koosjer stuk vlees" is e.d.)
Ik kom zo nu en dan wel eens op marokko.nl, en wat daar allemaal langskomt is soms echt te ziek voor woorden. Ben er nu nog niet geweest, maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk allah prijzen en feestvieren dat dat 'vieze roze varken' (zoals westerlingen daar nogal eens worden genoemd) dood is...

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 02 nov 2004 12:38

Peter schreef:Ik kom zo nu en dan wel eens op marokko.nl, en wat daar allemaal langskomt is soms echt te ziek voor woorden. Ben er nu nog niet geweest, maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk allah prijzen en feestvieren dat dat 'vieze roze varken' (zoals westerlingen daar nogal eens worden genoemd) dood is...
dat klopt helemaal heb me op dat forum verwonderd over hoe zij over ons westerlingen denken...
En over theo van gogh zeiden ze.. tsja dat kun je zelf wel bedenken..
Als ik zo'n fora lees denk ik "goh, en dan worden wij beschuldigd van racisme?!?!?!?!?"

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 02 nov 2004 12:46

dh schreef:Als ik zo'n fora lees denk ik "goh, en dan worden wij beschuldigd van racisme?!?!?!?!?"
Precies, lekker hypociet allemaal...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 12:46

dh schreef:
Peter schreef:Ik kom zo nu en dan wel eens op marokko.nl, en wat daar allemaal langskomt is soms echt te ziek voor woorden. Ben er nu nog niet geweest, maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk allah prijzen en feestvieren dat dat 'vieze roze varken' (zoals westerlingen daar nogal eens worden genoemd) dood is...
dat klopt helemaal heb me op dat forum verwonderd over hoe zij over ons westerlingen denken...
En over theo van gogh zeiden ze.. tsja dat kun je zelf wel bedenken..
Als ik zo'n fora lees denk ik "goh, en dan worden wij beschuldigd van racisme?!?!?!?!?"
het is geen simpel 'wij' en 'zij'. Het is geen dwarsdoorsnede van de bevolking...thank god...

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 02 nov 2004 12:50

ruben schreef:het is geen simpel 'wij' en 'zij'. Het is geen dwarsdoorsnede van de bevolking...thank god...
nee, dat klopt. maar toch, ik verbaasde me toen ik daar voor het eerst kwam wel heel erg over het enorme extremisme dat daar zeer regelmatig langskomt.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 02 nov 2004 13:11

Misschien is de dader inderdaad wel gewoon een Nederlander die de knuppel in het hoenderhok wilde gooien en die islamitisch teksten daarom heeft achtergelaten op TVG.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 02 nov 2004 13:14

Red, tjeck even jouw berichtjes eens even.. je hebt een kwartetpost...

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 02 nov 2004 13:14

Konami schreef:Red, tjeck even jouw berichtjes eens even.. je hebt een kwartetpost...

Afbeelding
Had het al ontdekt, en was er net iets aan aan het doen..

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 02 nov 2004 13:19

zojuist ergens gelezen.

De dader is een 26 jarige man met een dubbel paspoort. Naast de Nederlandse heeft hij ook de Marokkaanse nationaliteit

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 13:40

vanavond bijeenkomst op de Dam. Oh, dat wordt een zootje. }:

Het was een marokkaan, dus alle anti-islamitische sentimenten kunnen weer uit de kast gehaald worden (kijk b.v. 's op het forum van stand.nl) :O Xenofobie overal. En meteen wordt geroepen: harder aanpakken, doodstraf, lijfstraffen etc. etc. Toch jammer dat mensen in het licht van dit soort incidenten meteen doorslaan (of misschien eindelijk zeggen wat ze nooit durfden te zeggen) naar de andere kant. Normen worden pardoes aan de kant geschoven, en de verharding neemt weer toe. Vooral niet proberen het hoofd koel te houden en genuanceerd te blijven, nee, want dan collaboreer je met fundamentalisten. Je bent voor ons, of je bent tegen ons. Nuanceren is voor softies...jaja, fijne praatjes.

Ook hoor je overal: Den Haag, word toch eens wakker! Dit heeft geen fuck met Den Haag te maken. Mensen willen zo graag persoonlijk verantwoordelijkheid? Nou, take it, zou ik zeggen! De maatschappij verhardt, en dat heeft in eerste instantie niets met Den Haag te maken!

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 02 nov 2004 13:53

Ja, nu gaat de Domme Borrelpratende Meute zich Theo van Gogh toe-eigenen, alsof hij één van hen was en ook het liefst iedereen met een mediterraan uiterlijk over de kling had gejaagd... :N

En Den Haag... ja Den Haag gaat zich nog laten wijsmaken dat er meer naar 'het volk' moet worden geluisterd, en zal de Domme Borrelpratende Meute terwille zijn. Tegen zoveel overweldigende domheid is geen kruid gewassen. Dit is democratie op zijn best, en wij krijgen allemaal wat we verdienen.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 13:55

Bolo schreef:Dit is democratie op zijn best, en wij krijgen allemaal wat we verdienen.
met het eerste gedeelte van de zin ben ik niet eens, met het tweede wel :)

Plaats reactie