IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...
- Dr. Strangelove
- Regisseur
maar de "geruchtenmachine" is alweer in volle gang.. heb zojuist even (2 uurtjes of zo) enkel fora doorgenomen en het valt me op dat de "islam-aanhangers" uitbundig "feestvieren" op diverse fora.. (uitspraken over dat hij een "niet koosjer stuk vlees" is e.d.)Peter schreef:Ik vind het vrij logisch om te denken dat de dader hoogstwaarschijnlijk een islamiet is - iets anders overigens dan 'de islamieten'.Marlous77 schreef:Bij Pim Fortuyn dacht met ook dat het 'de islamieten' waren en dat bleek ook een kaaskop te zijn geweest...
met als gevolg dat andere nederlandse fora hier erg fel op reageren door te roepen dat het nu genoeg is en dat er iets aan gedaan MOET worden..
dus ik houd mijn hart vast...
Ik kom zo nu en dan wel eens op marokko.nl, en wat daar allemaal langskomt is soms echt te ziek voor woorden. Ben er nu nog niet geweest, maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk allah prijzen en feestvieren dat dat 'vieze roze varken' (zoals westerlingen daar nogal eens worden genoemd) dood is...dh schreef:heb zojuist even (2 uurtjes of zo) enkel fora doorgenomen en het valt me op dat de "islam-aanhangers" uitbundig "feestvieren" op diverse fora.. (uitspraken over dat hij een "niet koosjer stuk vlees" is e.d.)
dat klopt helemaal heb me op dat forum verwonderd over hoe zij over ons westerlingen denken...Peter schreef:Ik kom zo nu en dan wel eens op marokko.nl, en wat daar allemaal langskomt is soms echt te ziek voor woorden. Ben er nu nog niet geweest, maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk allah prijzen en feestvieren dat dat 'vieze roze varken' (zoals westerlingen daar nogal eens worden genoemd) dood is...
En over theo van gogh zeiden ze.. tsja dat kun je zelf wel bedenken..
Als ik zo'n fora lees denk ik "goh, en dan worden wij beschuldigd van racisme?!?!?!?!?"
het is geen simpel 'wij' en 'zij'. Het is geen dwarsdoorsnede van de bevolking...thank god...dh schreef:dat klopt helemaal heb me op dat forum verwonderd over hoe zij over ons westerlingen denken...Peter schreef:Ik kom zo nu en dan wel eens op marokko.nl, en wat daar allemaal langskomt is soms echt te ziek voor woorden. Ben er nu nog niet geweest, maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk allah prijzen en feestvieren dat dat 'vieze roze varken' (zoals westerlingen daar nogal eens worden genoemd) dood is...
En over theo van gogh zeiden ze.. tsja dat kun je zelf wel bedenken..
Als ik zo'n fora lees denk ik "goh, en dan worden wij beschuldigd van racisme?!?!?!?!?"
vanavond bijeenkomst op de Dam. Oh, dat wordt een zootje.
Het was een marokkaan, dus alle anti-islamitische sentimenten kunnen weer uit de kast gehaald worden (kijk b.v. 's op het forum van stand.nl)
Xenofobie overal. En meteen wordt geroepen: harder aanpakken, doodstraf, lijfstraffen etc. etc. Toch jammer dat mensen in het licht van dit soort incidenten meteen doorslaan (of misschien eindelijk zeggen wat ze nooit durfden te zeggen) naar de andere kant. Normen worden pardoes aan de kant geschoven, en de verharding neemt weer toe. Vooral niet proberen het hoofd koel te houden en genuanceerd te blijven, nee, want dan collaboreer je met fundamentalisten. Je bent voor ons, of je bent tegen ons. Nuanceren is voor softies...jaja, fijne praatjes.
Ook hoor je overal: Den Haag, word toch eens wakker! Dit heeft geen fuck met Den Haag te maken. Mensen willen zo graag persoonlijk verantwoordelijkheid? Nou, take it, zou ik zeggen! De maatschappij verhardt, en dat heeft in eerste instantie niets met Den Haag te maken!

Het was een marokkaan, dus alle anti-islamitische sentimenten kunnen weer uit de kast gehaald worden (kijk b.v. 's op het forum van stand.nl)

Ook hoor je overal: Den Haag, word toch eens wakker! Dit heeft geen fuck met Den Haag te maken. Mensen willen zo graag persoonlijk verantwoordelijkheid? Nou, take it, zou ik zeggen! De maatschappij verhardt, en dat heeft in eerste instantie niets met Den Haag te maken!
Ja, nu gaat de Domme Borrelpratende Meute zich Theo van Gogh toe-eigenen, alsof hij één van hen was en ook het liefst iedereen met een mediterraan uiterlijk over de kling had gejaagd... 
En Den Haag... ja Den Haag gaat zich nog laten wijsmaken dat er meer naar 'het volk' moet worden geluisterd, en zal de Domme Borrelpratende Meute terwille zijn. Tegen zoveel overweldigende domheid is geen kruid gewassen. Dit is democratie op zijn best, en wij krijgen allemaal wat we verdienen.

En Den Haag... ja Den Haag gaat zich nog laten wijsmaken dat er meer naar 'het volk' moet worden geluisterd, en zal de Domme Borrelpratende Meute terwille zijn. Tegen zoveel overweldigende domheid is geen kruid gewassen. Dit is democratie op zijn best, en wij krijgen allemaal wat we verdienen.