IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 03 dec 2004 14:26

Hermit aan je avatar is niet te zien dat je twee kleine kinderen hebt, en dat je al 7½ jaar werkt in een kliniek, dus sorry daarvoor. Ik heb best wel respect voor degene die hun best doen om dit soort mensen te begeleiden en te proberen ze klaar te stomen voor hun terugkeer in de maatschappij, deze klinieken zijn er nu eenmaal, en het werk moet gebeuren. Ikzelf zou dit werk absoluut niet kunnen doen, want ik kan niet vriendelijk omgaan met mannen die dit soort daden hebben gepleegd, maar dat wil niet zeggen dat ik niet sociaal genoeg ben in andere dingen. Ik help iedereen die om hulp vraagt, en zal dat ook altijd blijven doen, zelfs als ik iets merk, en ze vragen niets.

Normaliter zou ik nooit vertellen dat ik meer dan één kind, en één kleindochter heb, maar ik heb (had) twee kinderen en heb (had) drie kleindochters, waarvan ik er jammer genoeg van beiden nog maar eentje over heb. Maar zoals je al aangeeft, ik heb over 35 jaar, en hopelijk nog wat eerder nergens last meer van, want dan ben ik allang dubbel de pijp uitgegaan, maar je stelt ook dat het gevaar dan misschien wat minder is voor kinderen en kleinkinderen. Dat is me dus te weinig, minder gevaar is nog altijd gevaar van terugvallen in de oude fouten, en dat moet jij toch zeker weten. Zelfs Volkert v.d. G. had een verleden, waarvan nog steeds niet duidelijk is hoe ernstig dit is geweest.

Overigens zou ik wel eens willen weten hoe jij je werk nog zou kunnen doen als je een patiënt moest helpen die een kind uit je omgeving had verkracht en vermoord. Die vriendin van mij, sprak er net zo over als jij, maar na de geboorte van haar dochtertje heeft ze héél ander werk gekregen in de TBS kliniek, omdat ze toen dat werk niet meer kon doen.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 04 dec 2004 18:18

Dit wordt teveeloff topic. Ik stuur je wel een PB. En als er interesse in dit onderwerp is, dan zie ik wel een apart topic over de zin en onzin van TBS verschijnen...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 jul 2005 18:31

Met verbazing las ik en hoor ik nu,dat mo b. gaat beschikken over internet,telefonie,en postverkeer...ik vindt dat een dergelijk persoon geen rechten meer heeft..en eigenlijk netzoveel mag hebben als Theo nu..helemaal niks dus..

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 14 jul 2005 18:34

emperor schreef:Met verbazing las ik en hoor ik nu,dat mo b. gaat beschikken over internet,telefonie,en postverkeer...ik vindt dat een dergelijk persoon geen rechten meer heeft..en eigenlijk netzoveel mag hebben als Theo nu..helemaal niks dus..
Dat zijn in wezen dezelfde rechten die iedereen heeft die voor een misdaad is veroordeeld en gevangen wordt gezet. Ik snap die morele verontwaardiging niet, nu het een moord op ene meneer van Gogh betreft. De moordenaar van Bep van de hoek, 3 hoog achter, daar maakt niemand zich druk om...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 jul 2005 18:38

..tja misdaad..dit is meer een publieke afslachting geweest...waar je wel gelijk in hebt is die moord op Bep even erg is (hoewel daar geen feiten van bekend zijn)...maar hier spelen meer factoren mee..

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 14 jul 2005 18:42

emperor schreef:..maar hier spelen meer factoren mee..
En daar gaat de politiek zich nu ook over buigen. Gekeken wordt of er een beperking in deze grondrechten aangebracht kan worden.
Op zch vind ik het begrijpelijk dat je het ronselen en verspreiden van haatzaaiende propaganda probeert te voorkomen, maar laten we zelf het voorbeeld van humaniteit blijven geven en ook/zelfs aan Mohammed B. bepaalde grondrechten toekennen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 15 jul 2005 01:34

hermit elephant schreef:
emperor schreef:..maar hier spelen meer factoren mee..
En daar gaat de politiek zich nu ook over buigen. Gekeken wordt of er een beperking in deze grondrechten aangebracht kan worden.
Op zch vind ik het begrijpelijk dat je het ronselen en verspreiden van haatzaaiende propaganda probeert te voorkomen, maar laten we zelf het voorbeeld van humaniteit blijven geven en ook/zelfs aan Mohammed B. bepaalde grondrechten toekennen.
Hermit laten we gewoon zeggen een moordenaar is ook een mens en er zitten genoeg moordenaars in de gevangenissen waar ik zelfs nog wel mededogen mee kan hebben, maar Mohammed B. heeft voor geen cent spijt van zijn toch wel gruwelijke daad, wil nergens aan meewerken, en heeft al geprobeerd lui te ronselen. Het blijft een uiterst gevaarlijk mannetje, als hij stelt "als ik ooit vrij kom doe ik het weer", dan kan ik voor Mohammed geen humaniteit opbrengen, en gun hem geen enkel grondrecht die voor anderen wel opgaan en die ik over het algemeen prima vind. Ik weet niet wie zich vandaag wat hebben aangetrokken van de terreurdaden in Londen, maar ik heb zitten huilen. Mohammed wilde ook dood, daarom schoot hij op de politie, als hij dan persé naar het paradijs met de 70 maagden wil gaan dan had hij zichzelf ook beter op kunnen blazen. De politiek zit hier behoorlijk mee en ik hoop dat ze hem héél lang in de gaten houden. Niet om Theo van Gogh, maar om iederéén die gevaar loopt door dit soort gasten.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 15 jul 2005 08:04

Ik heb wat betreft de kwestie Mohammed B. misschien iets te radicale opvattingen, maar ik vind levenslang plus beperkingen van een aantal grondrechten eigenlijk niet genoeg. Ik denk dat het in Nederland onmogelijk is om beperkingen op iemands grondrechten op te leggen en alhoewel men beweerd daar nu onderzoek na te doen lijkt me dat verspeelde tijd.

Wie puur juridisch-wetenschappelijk kijkt naar de redenen waarom er in het strafrecht überhaupt een straf wordt uitgedeeld, zal zien dat de meeste redenen op Mohammed B. niet van toepassing zijn. Het is voor hem geen straf, hij is trots op wat hij heeft gedaan en gaat de rest van zijn leven lachend zitten. Naast het feit dat hij er waarschijnlijk geen kans meer voor krijgt (levenslang is levenslang) zal hij er ook niet van leren, hij zegt zelf het gewoon weer te doen als hij vrijkomt.

De derde hoofdreden aan de hand waarvan in Nederland de strafmaat wordt bepaald is het afschrikmiddel. De maatschappij ziet wat er gebeurd met je als je een bepaald vergrijp pleegt. Alhoewel deze laatste reden in Nederland een beetje is verwaterd door de jaren heen, zie ik deze zaak als een kans om echt af te schrikken. Niet zozeer naar de Nederlandse maatschappij, als wel naar een klein aantal idioten die hier met dezelfde plannen rondlopen.

Deze gasten schrik je niet af met een levenslange gevangenisstraf, er zijn maar weinig dingen waarop je ze kan pakken. De belangrijkste is misschien wel vernedering. Mohammed B. minacht onze maatschappij en onze gebruiken, en leeft zelf volgens de strikte regels van zijn geloof, al dan niet volledig verkeerd door hem geïnterpreteerd. Hij moet zo leven omdat hij anders niet in het paradijs terechtkomt.

Wat de Nederlandse overheid moet doen is Mohammed B. het onmogelijk maken om als goede moslim te leven, en hem daarnaast te vernederen. Laat hem maar met blote handen een abattoir schoonmaken waar varkens worden geslacht. Laat hem incontinentieslips voor vrouwen uitwassen in een verzorgingstehuis. En zorg ervoor dat dit breeduit in de media komt. Dat die andere idioten met dezelfe plannen zien wat er gebeurd als ze gepakt wordt en de nog dommere figuren die Mohammed B. wel een coole gast vinden kunnen zien wat een laag, naar, zielig mannetje het eigenlijk is...

Mijn mening.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 jul 2005 08:20

Ik geloof er niks van dat het vernederen van Mohammed B. een afschrikwekkende werking heeft. In tegendeel, het zal de woede bij de betreffende mensen alleen maar aanwakkeren en hun eerder aanzetten om iets te doen. Kijk naar die toestanden met de Amerikanen en het vernederen van Irakeze gevangenen. Of dat gedoe met het door het toilet spoelen van een Koran.

Zo'n behandeling leidt alleen maar tot een grotere kloof tussen die mensen en ons.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 15 jul 2005 08:37

ash_ schreef:Ik geloof er niks van dat het vernederen van Mohammed B. een afschrikwekkende werking heeft. In tegendeel, het zal de woede bij de betreffende mensen alleen maar aanwakkeren en hun eerder aanzetten om iets te doen. Kijk naar die toestanden met de Amerikanen en het vernederen van Irakeze gevangenen. Of dat gedoe met het door het toilet spoelen van een Koran.

Zo'n behandeling leidt alleen maar tot een grotere kloof tussen die mensen en ons.
Daar heb je wel een punt maar wat werkt wel? Moeten we voor dood op de grond gaan liggen en maar over ons heen laten lopen? Je kan proberen deze gasten wel de hand te reiken maar als de reactie is dat ze hem afhakken steek ik mijn overgebleven hand niet ook nog eens naar ze uit. Die maakt dan eerst een middelvinger en daarna een vuist...

Kijk, dat met die Iraakse gevangenen was ook voor Westerse begrippen vernederend. Die dingen die ik noemde zijn werkzaamheden die in Nederland gewoon worden uitgevoerd. Ze staan niet in hoog aanzien maar iedereen weet dat ze gebeuren en ik heb respect voor de mensen die op dergelijke wijze in hun bestaan voorzien. Voor Mohammed B. zal het werk echter uitermate vernederend zijn omdat zijn geloof het hem verbied. Ik vrees dat je gelijk hebt en dat het tot op zekere hoogte olie op het vuur gooien is, maar in mijn ogen is het de enige manier...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 15 jul 2005 08:37

Ik denk dat de aantrekkingskracht van die 70 maagden in de Moslim-hemel (als het er zoveel zijn) te groot is voor deze Reine Moslims.
Vandaar dat fucking Moh. B. lachend en met fier opgeheven hoofd hoopte (en verwachtte) doodgeschoten te worden.

En vandaar dat hij niet opkijkt tegen een levenslange gevangenisstraf. Wat is immers een aantal tientallen jaren in een NL gevangenis ten opzichte van een eeuwig leven naast de Profeet Mohammed ?

Misschien hoopt ie zelfs dat ie afgemaakt wordt in de gevangenis.

Vernedering van hem zal om bekende redenen niet lukken in ons beschaafde cultuurtje met al haar grondwetten en internationale verdragen.
Maar dat is een heel andere zaak dat dit Zwijn het niet verdient.

Overigens stond er vanmorgen in de krant dat er al 6 levenslange straffen uitgedeeld zijn dit jaar. Deze zaken krijgen blijkbaar heel wat minder aandacht.

Niet dat ik Fortuynist was of ben maar ik vind het toch zum kotzen dat hoe-heet-ie.. de moordenaar van Pimmetje geen levenslang heeft gekregen. Dat was toch ook een koelbloedige, geplande moord en meneer heeft daar ook geen andere gedachten over gekregen.

Nou ja ! May they burn in Pig's Fat in Hell !!! :lol:

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 15 jul 2005 08:39

Dr. Strangelove schreef:Nou ja ! May they burn in Pig's Fat in Hell !!! :lol:
Haro! Broeva! :wink:

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 15 jul 2005 08:49

Yeah, I just knew you were gonna dig that !

BROEVA, HARO ! (hips!) :Y

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 jul 2005 09:08

LuciusMalfoy schreef:Daar heb je wel een punt maar wat werkt wel?
Niets. Ik denk dat je niets met Mohammed B. kunt doen dat toekomstige radicale misdadigers zal afschrikken.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 15 jul 2005 09:23

Dr. Strangelove schreef:ons beschaafde cultuurtje met al haar grondwetten en internationale verdragen.
he ja, vervelend.

Plaats reactie