IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...

Bespreek het actuele nieuws.
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 16 jul 2005 15:58

Il Duce in eerste instantie zeg ik ook altijd afknallen die vent, maar doodstraf is natuurlijk doodeng, zoals het in Amerika gebeurt klopt het voor geen meter dat als je een bekentenis aflegt, de doodstraf omgezet wordt naar levenslang, maar er zijn ook lui geëxecuteerd die onschuldig waren, en dan is degene die de doodstraf heeft voltrokken dus ook een moordenaar zoals Lucius al zei. Overigens leven we niet in Amerika, waar in sommige staten de doodstraf ook al is afgeschaft (of in de meeste staten daar wil ik af zijn). In Amerika is eens een vrouw geweest die de verkrachter en moordenaar van haar kind doodschoot in de rechtzaal, hij had bekent, en de vrouw is overigens vrijuit gegaan, daar kan ik dus helemaal inkomen. Maar in dit geval wordt Mohammed B. een martelaar, en dan zullen er nog meer zijn die dat willen. Dus een gevaar extra. Het is heel erg moeilijk een èchte strafmaat te bedenken, maar ik kan me jouw standpunt best indenken.

Ik blijf erbij dat dit soort tuig, die willens en wetens een ander mens zomaar even vermoorden en er dan ook nog geen spijt van hebben zichzelf beter ook kunnen opblazen, dan hoeft niemand meer over grondrechten etc. na te denken. Waarom heeft M. B. zichzelf niet een kogel door z'n kop gejaagd als hij toch dood wilde? Nee, ik denk dat mijnheer dat toch niet voor het paradijs over had, hij wist heus wel dat de Nederlandse politie geen boeven doodschiet. Vanmorgen was er op teletekst een bericht dat minister Remkes heeft gezegd dat er honderden lui in Nederland zijn die constant bewaakt moeten worden omdat ze bij terroristische cellen behoren. Als ze dat dan zeker weten waarom die lui niet terug sturen naar hun eigen land? Hier heeft al eerder iemand dat gezegd, en daar ben ik het helemaal mee eens. Laten ze afspraken maken met de landen waar de terroristen vandaan komen, of waar ze een paspoort van hebben, en laten ze die lui maar in het land van herkomst berechten. Laat justitie de grondrechten maar eens goed op de schop nemen, want hier moet gewoon een eind aan komen. Nederland is tè tolerant, het gaat er mij niet om wie ze vermoord hebben, maar wel dat ze het gedaan hebben. En het gevangenisleven van een zwaargestrafte valt in Nederland wel mee hoor, ze mogen niet naar buiten, maar ik heb op mindere kamertjes gezeten in het buitenland waar ook nog extra voor betaald moest worden omdat je alleen was, en daar was ook geen computer en andere dingen waar je je uitstekend mee kon vermaken. Justitie moet gewoon wat wetjes erbij maken, dat kunnen ze best! En de lui die koelbloedig mensen vermoorden moeten daar ook een straf naar krijgen. Ook Nederlanders zoals Volkert v.d. Graaf en anderen die hier zijn genoemd. De meeste mensen die in de islam geloven zijn straks de dupe, en dat vind ik dus niet eerlijk.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 16 jul 2005 16:48

II Duce schreef:ik ben een voorstander van de doodstraf (...) verrot land land als amerika? (waar elke 12 min iemand vermoord word)
jouw woorden. Amerika heeft de doodstraf. En...maakt dat verschil? Blijkbaar niet

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 18 jul 2005 01:18

ruben schreef: jouw woorden. Amerika heeft de doodstraf. En...maakt dat verschil? Blijkbaar niet
nee precies, mischien verergerd het juist door de doodstraf....
dat was ook mijn punt.

juist door de doodstraf in sommige staten, zijn de misdaden daardoor ook erger. mensen die misdaden begaan willen niet dood, de meeste in ieder geval.
de meeste nemen de verandwoordelijkheid niet voor wat ze gedaan hebben, en zullen er alles aan doen om hun straf niet te hoeven uitzitten.

dus zoals ik al zij, is het risico wat we lopen dat ons hele rechtsysteem verot word, of juist veel beter word (wie zal het zeggen) als we de doodstraf zouden invoeren.

ach wie zal het zeggen, een ding weet ik voor mezelf wel, als ik het voor het zeggen had, had ik de Mohammed vergast.
mischien kortzichtig, we maken een martelaar van hem zoals Lucius al opmerkten.
en het kan het begin zijn van het eind. als criminele/terroristen weten dat ze de doodstraf hier kunnen krijgen, dat we net als amerika worden....
of dat ze eindelijk in gaan zien dat we niet meer Te tolerant gaan optreden en hopelijk daardoor in het vervolg meer gaan nadenken over hun daden.

zal het erger worden, of zal de criminaliteit afnemen ?

een ding staat wel als een paal boven water, de europese gemeendschap waarin wij leven, zal nooit meer een doodstraf invoeren.
zeker wij nederlanders niet.....

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 18 jul 2005 08:34

Je moet ALTIJD voorzichtig zijn om NOOIT te zeggen...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 27 jul 2005 08:38

Mohammed B. heeft levenslang, zoals verwacht. Hij kan alleen vrijkomen door een gratieverzoek in te dienen, maar dan zal hij de soevereiniteit van de Nederlandse staat moeten erkennen en dat weigert hij vooralsnog.

Hij houdt zijn actief en passief kiesrecht, maar daarmee is het hetzelfde verhaal. Hij verwerpt de democratie, weigert er deel van uit te maken dus zal hij van zowel zijn actief- als passief kiesrecht geen gebruik maken.

De verwachting is dat hij zal worden opgeborgen in de gevangenis van Scheveningen, waar een aparte afdeling zit voor gedetineerden met een verhaal (Volkert van der G. zit er ook). Misschien is het een ideetje om hem op één cel te plaatsen met Milosevic. Die kon het altijd goed vinden met Moslims...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 27 jul 2005 09:01

LuciusMalfoy schreef:Off-T: In Amerika wordt de doodstraf vrijwel automatisch omgezet in levenslang als er bekent wordt. Weet iemand hier waarom dat is? Je zou zeggen dat een bekentenis in veel gevallen het ultieme bewijs is, is een bekentenis dan een beloning ofzo?
Het antwoord heb ik al gekregen...

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 jul 2005 09:04

en wil je het ook nog met ons delen?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 27 jul 2005 09:21

Ja hoor...

Kort komt het hierop neer:
Het heeft te maken met de eis van het openbaar ministerie. Als je bekent, eist het openbaar ministerie (in Amerika: DA) levenslang. Aangezien de rechter alleen de doodstraf kan opleggen als deze geëist is, kan de verdachte niet meer tot de doodstraf veroordeeld worden.

Vaak is er bij een bekentenis geen juryrechtsspraak meer nodig, wat een hoop tijd en kosten scheelt. De DA is er aan gelegen om een bekentenis te krijgen, omdat dit de zaak sluitend maakt. Tegenover een bekentenis staat dus een soort beloning maar die krijgt men niet van de rechter, maar van de DA.

Mocht je je interreseren in de Amerikaanse rechtsspraak, moet je John Grisham lezen (of de films kijken, zoals de A Time to Kill die morgen op TV komt). Juridisch gezien klopt het, het is alleen wat overdreven af en toe...

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 jul 2005 09:29

Heb bijna alle boeken van grisham gelezen. Alleen de laatste tijd ben ik zijn boeken een beetje zat.
Had het dus eigenlijk zelf kunnen weten en als je dr over nadenkt is het eigenlijk best logisch.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 jul 2005 09:35

Ben zelf absoluut tegen de doodstraf!!!!
Wel zou ik graag zien dat als een verdachte bekend hij dan gemarteld mag worden.
Wel alleen in de zware gevallen.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 27 jul 2005 09:38

Pardon?? Martelen als iemand heeft bekend? Waar is dat precies goed voor? Deze interesse doet je naam wel eer aan overigens...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 27 jul 2005 09:47

Ik ben een groot tegenstander van lijfstraffen. We pretenderen in een beschaafd land te wonen en dingen als zweepslagen horen mijn inziens niet thuis in het Nederland waarin we nu leven.

Maar van de andere kant, als ik hoor dat de LPF Mohammed B. zijn leven lang wil isoleren: is dat dan geen marteling. Op zijn minst is het in mijn ogen geestelijke marteling en is die niet veel erger? Doen wij daar in Nederland niet al aan?

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 jul 2005 09:53

Heeft niks te maken met een eigen verlangen om te martelen
en is niet goed, maar als zie dat met een meisje die ik ken heel dr leven verschrikkelijke dingen zijn aangedaan door haar vader dat ze nu mps (meervoudige persoonlijkheids stoornis) heeft. Iets wat ik net gehoord heb, dan mag die klootzak van mij part heel hun leven gemarteld worden en zo zijn er wel meer misdrijven die gewoon het bloed onder mijn nagels vandaan halen en ik gewoon heel boos over kan worden (bv moord op theo van gogh).
en martelen hoeft niet fysiek te zijn. Laat bijvoorbeeld mohamed B maar heel de dag in een varkensslachterij gaan werken.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 27 jul 2005 09:57

sickboy1984 schreef:Heeft niks te maken met een eigen verlangen om te martelen
en is niet goed, maar als zie dat met een meisje die ik ken heel dr leven verschrikkelijke dingen zijn aangedaan door haar vader dat ze nu mps (meervoudige persoonlijkheids stoornis) heeft. Iets wat ik net gehoord heb, dan mag die klootzak van mij part heel hun leven gemarteld worden en zo zijn er wel meer misdrijven die gewoon het bloed onder mijn nagels vandaan halen en ik gewoon heel boos over kan worden (bv moord op theo van gogh).
en martelen hoeft niet fysiek te zijn. Laat bijvoorbeeld mohamed B maar heel de dag in een varkensslachterij gaan werken.
We zouden hem, in het kader van het cellentekort, ook in Artis kunnen opsluiten. In de Leeuwenkooi uiteraard. :lol:

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 27 jul 2005 10:10

sickboy1984 schreef:Heeft niks te maken met een eigen verlangen om te martelen
Zou de Sharia niets voor jou zijn?

Plaats reactie