IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...

Bespreek het actuele nieuws.
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 jul 2005 10:18

Nee absoluut niet.
daar waar ik in geloof word geweld afgekeurd.
Zoals ik al zei, weet ik dat het eigenlijk niet goed is, maar ik kan zo boos worden over sommige dingen dat ik dan denk, dat de dader het maar veel erger moet terugkrijgen. IPV heel de dag op een cel zitten.
Is ook meer emotieel dan rationeel denken, maar dat neemt nog wel is de overhand bij mij helaas.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 27 jul 2005 10:18

sickboy1984 schreef:Heeft niks te maken met een eigen verlangen om te martelen
en is niet goed, maar als zie dat met een meisje die ik ken heel dr leven verschrikkelijke dingen zijn aangedaan door haar vader dat ze nu mps (meervoudige persoonlijkheids stoornis) heeft. Iets wat ik net gehoord heb, dan mag die klootzak van mij part heel hun leven gemarteld worden en zo zijn er wel meer misdrijven die gewoon het bloed onder mijn nagels vandaan halen en ik gewoon heel boos over kan worden (bv moord op theo van gogh).
en martelen hoeft niet fysiek te zijn. Laat bijvoorbeeld mohamed B maar heel de dag in een varkensslachterij gaan werken.
Ik mag toch hopen dat je dit niet werkelijk meent. Ik snap best dat je vanwege emotionele betrokkenheid iemand dat soort dingen toewenst, maar rechtspraak vanuit je emoties is natuurlijk heel erg verkeert. Gelukkig wordt er in nederlandse nog wel objectief (voor zover ik weet) recht gesproken.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 jul 2005 10:18

zie mijn reactie hierboven.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 27 jul 2005 10:50

sickboy1984 schreef:zie mijn reactie hierboven.
gelukkig maar :)

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 27 jul 2005 13:49

Je reactie is logisch sickboy. Ik zeg ook altijd dat als iemand mijn familie iets aandoet, ik hem hoogstpersoonlijk aan stukken scheur. Dat maakt jou en mij menselijk, gedreven worden door emoties. En dat maakt Mohammed B. voor onze begrippen eng, bij hem waren er namelijk geen emoties in het spel. Hij voelde geen woede of angst, hij deed wat hij moest doen.

Daarom zal een straf op hem ook een andere uitwerking hebben dan op jou of mij. In zijn optiek is lichamelijke marteling iets wat er bij hoort. Als je niet leeft volgens de regels van de sharia, word je afgeranseld. Zo simpel is het. Hij had zichzelf al ingesteld op datgene wat wij als de zwaarste straf beschouwen, de doodstraf. Hij had zich er al bij neergelegd dat wij zijn leven zouden nemen en hij zou kunnen sterven als martelaar. Hem dat nu niet gunnen, hem levenslang opsluiten en hem behandelen volgens de normen die in onze samenleving gelden, is voor hem een grotere straf...

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 27 jul 2005 14:05

LuciusMalfoy schreef:Je reactie is logisch sickboy. Ik zeg ook altijd dat als iemand mijn familie iets aandoet, ik hem hoogstpersoonlijk aan stukken scheur...
Die reactie snap ik goed, maar ik neem aan dat Theo van Gogh geen familie van je was, en de dingen die je voorstelt met Mohammed te gaan doen, wil je door de rechtstaat laten uitvoeren; een groot verschil met wat je persoonlijk zou willen doen...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 27 jul 2005 14:33

hermit elephant schreef:
LuciusMalfoy schreef:Je reactie is logisch sickboy. Ik zeg ook altijd dat als iemand mijn familie iets aandoet, ik hem hoogstpersoonlijk aan stukken scheur...
Die reactie snap ik goed, maar ik neem aan dat Theo van Gogh geen familie van je was, en de dingen die je voorstelt met Mohammed te gaan doen, wil je door de rechtstaat laten uitvoeren; een groot verschil met wat je persoonlijk zou willen doen...
Hoho, om niet in dezelfde discussie als laatst te vallen Hermit, wil ik ff duidelijk hebben dat de dingen die ik hiervoor gezegd heb over Mohammed B. en zijn eventuele straffen niet alleen voor hem bestemd zijn. Vooral omdat ik goed besef dat je voor hem geen uitzondering moet maken. Sowieso kun je de wetgeving niet aanpassen aan een individu dus hij moet behandeld worden als ieder ander die voor eenzelfde vergrijp is veroordeeld.

Niet het strafsysteem hoeft van mij op de schop als wel de wijze waarop gedetineerden hun tijd in de gevangenis doorbrengen. Ik blijf voorstander van het invoeren van zogenaamde chain-gangs. Laat die gedetineerden hun handjes maar wapperen buiten het gevang. Laat ze de maatschappij die ze misbruikt hebben maar zichtbaar beter maken voor degene die zich wel gedragen zoals het hoort. En aangezien het te gevaarlijk is om een persoon als Mohammed B. langs de A4 te zetten (zowel voor hem als voor ons) moeten we proberen voor hem passende arbeid te vinden.

Hij kost ons de komende jaren alleen maar geld en voor het beetje luxe dat hij waarschijnlijk toch wel wil moet hij maar verdienen. Laat hem maar werken voor de tijd dat hij het internet op wil, voor de pennen waarmee hij wil schrijven of de jurken die hij wil dragen. Dat moeten wij allemaal ook. Hij heeft al een aantal jaar een uitkering gekregen (terwijl dit een grote zonde is binnen de Mohammedaanse leer, go figure), nu gaat hij maar eens werken voor zijn geld.

Theo v. Gogh was inderdaad geen familie van me, dus die blinde woede had ik niet maar de verontwaardiging aan mijn kant was er niet minder om. Het was een aanval op onze samenleving, die dingen waar wij als Nederlanders waarde aan hechten. Voor sommigen doet zoiets niets, maar bij mij doet het dat wel...

Ik had trouwens begrepen dat jij in een TBS-kliniek werkt en er zijn een paar vragen die ik daaromtrent voor je heb (hebben met deze topic minder te maken, maar ik vraag ze mij gewoon af). Ik hoorde dat van de mensen die behandeld worden voor sexueel-geweldadige afwijking maar 20 % niet 'geneest', is dat zo? Is het zo dat het verblijf bij bepaalde personen gewoon stilzwijgend wordt verlengd zonder dat er nog echt tijd in wordt gestoken? (Een soort levenslang dus) En zou Mohammed B. niet in aanmerking moeten komen voor een TBS-behandeling als je hoort wat voor videobanden bij hem thuis zijn gevonden?

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 27 jul 2005 15:52

LuciusMalfoy schreef:Ik had trouwens begrepen dat jij in een TBS-kliniek werkt en er zijn een paar vragen die ik daaromtrent voor je heb (hebben met deze topic minder te maken, maar ik vraag ze mij gewoon af). Ik hoorde dat van de mensen die behandeld worden voor sexueel-geweldadige afwijking maar 20 % niet 'geneest', is dat zo? Is het zo dat het verblijf bij bepaalde personen gewoon stilzwijgend wordt verlengd zonder dat er nog echt tijd in wordt gestoken? (Een soort levenslang dus) En zou Mohammed B. niet in aanmerking moeten komen voor een TBS-behandeling als je hoort wat voor videobanden bij hem thuis zijn gevonden?
Zal ik je daar een PB over sturen? Heb wel wat antwoorden, maar zeker niet alle...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 28 jul 2005 08:14

Graag. Ik ben erg benieuwd hoe het daar nu in zijn werk gaat....

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 28 jul 2005 13:16

Helemaal een grof schandaal vind ik het dat de zoon van Theo 2 keer in elkaar is geslagen door Marokkanen, zijn grootouders dat onmiddellijk hebben doorgegeven aan de politie, maar dat die zijn niet komen opdagen. Omdat het gister op TV was gaat de politie nu eindelijk de klacht uitzoeken. Ik vraag mij toch wel zo langzamerhand af wat er nu eigenlijk allemaal mis is met het rechtssysteem in Nederland. Misschien is de politie wel bang voor verdere escalaties, en dat zou ik ook heel erg jammer vinden, maar dit kan toch niet! }:

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 28 jul 2005 13:37

Ann McDunn schreef:Helemaal een grof schandaal vind ik het dat de zoon van Theo 2 keer in elkaar is geslagen door Marokkanen, zijn grootouders dat onmiddellijk hebben doorgegeven aan de politie, maar dat die zijn niet komen opdagen. Omdat het gister op TV was gaat de politie nu eindelijk de klacht uitzoeken. Ik vraag mij toch wel zo langzamerhand af wat er nu eigenlijk allemaal mis is met het rechtssysteem in Nederland. Misschien is de politie wel bang voor verdere escalaties, en dat zou ik ook heel erg jammer vinden, maar dit kan toch niet! }:
nu.nl schreef:'Lieuwe van Gogh niet mishandeld'

Uitgegeven: 28 juli 2005 10:24
Laatst gewijzigd: 28 juli 2005 13:44

AMSTERDAM - Onderzoek van de politie heeft uitgewezen dat de zoon van Theo van Gogh inderdaad melding heeft gedaan van bedreiging en mishandeling in Amsterdam, maar dat deze incidenten in werkelijkheid niet hebben plaatsgevonden. Dat maakte de politie donderdag bekend.

Ze reageert daarmee op het verhaal van de ouders van de vermoorde regisseur woensdagavond in het televisieprogramma NOVA. Zij vertelden dat hun kleinzoon in elkaar is geslagen door Marokkanen en dat de politie niet kwam opdagen.

Veelvuldig contact

De politie Amsterdam liet in een eerdere reactie weten dat ze het verhaal van de ouders van Theo van Gogh bijzonder serieus neemt. Rechercheurs hebben donderdag contact gezocht met meneer en mevrouw Van Gogh. Volgens de politie is er na de moord op de regisseur veelvuldig contact geweest met de moeder van Lieuwe en heeft hij ook enige tijd beveiliging gehad.

Uitgebreid rechercheonderzoek heeft echter aangetoond dat van bedreiging en mishandeling door Marokkanen geen sprake is geweest, aldus een woordvoerder. Hij kan over die uitkomsten verder geen mededelingen doen.

Subtieler

Gijs van de Westelaken zei donderdag namens de familie Van Gogh het te betreuren dat "één zinnetje in een interview zo'n grote affaire is geworden". "Misschien hadden de grootouders van Lieuwe het wat subtieler moeten verwoorden, maar die mensen zijn ook niet gewend om in de media te verschijnen", aldus Van de Westelaken.

Hij zegt dat er wel degelijk twee incidenten zijn geweest. Kort na de moord op Theo is Lieuwe tijdens het uitlaten van de hond mishandeld door een paar jongens en hield daar blauwe plekken aan over. Hij durfde dat pas later aan zijn moeder te vertellen. "Er is ook geen aangifte van gedaan", vertelt Van de Westelaken.

Pistool

Het tweede incident betreft twee jongens die met een pistool, of iets wat leek op een pistool, aan buurtbewoners vroegen waar Van Gogh woonde. De buurtbewoners belden de politie, maar de jongens waren al gevlogen. Twee weken later zagen bewoners de jongens weer in de buurt. Een politiewagen werd halverwege teruggeroepen, omdat leidinggevenden vonden dat er een arrestatieteam naar toe moest. Bij aankomst waren de jongens wederom al weg, aldus Van de Westelaken.

De familie Van Gogh is niet boos op de politie, zegt Van de Westelaken. Ze betreuren het alleen dat alles zo is opgeblazen en willen graag met rust gelaten.

Bron:
http://www.nu.nl/news/565828/14/%27Lieu ... ld%27.html

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 28 jul 2005 15:18

Met andere woorden: soms is het verstandiger om eerst even te wachten tot je wat meer feiten hebt, voordat je je verontwaardiging botviert op het rechtssysteem, de politie of wie dan ook...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 28 jul 2005 15:37

hermit elephant schreef:Met andere woorden: soms is het verstandiger om eerst even te wachten tot je wat meer feiten hebt, voordat je je verontwaardiging botviert op het rechtssysteem, de politie of wie dan ook...
Waarom? Het rechtssysteem is niet bepaald feilloos, dan is de media de schuld, het was gisteravond op TV en als ze daar van de echte feiten op de hoogte waren dan hadden ze dat later kunnen zeggen. Of mogen we ook al niet meer aannemen wat radio, TV en kranten zeggen? Daar zal de burger het toch van moeten hebben nietwaar? Dus ik reageer op wat ik zie en hoor, als we dan nergens meer zeker van kunnen zijn wachten we voortaan maar een half jaartje voordat we hier wat neerzetten. Doe jij dat ook? Maar ja niet iedereen is natuurlijk even verstandig.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 28 jul 2005 15:39

Ann McDunn schreef:
hermit elephant schreef:Met andere woorden: soms is het verstandiger om eerst even te wachten tot je wat meer feiten hebt, voordat je je verontwaardiging botviert op het rechtssysteem, de politie of wie dan ook...
Waarom? Het rechtssysteem is niet bepaald feilloos, dan is de media de schuld, het was gisteravond op TV en als ze daar van de echte feiten op de hoogte waren dan hadden ze dat later kunnen zeggen. Of mogen we ook al niet meer aannemen wat radio, TV en kranten zeggen? Daar zal de burger het toch van moeten hebben nietwaar? Dus ik reageer op wat ik zie en hoor, als we dan nergens meer zeker van kunnen zijn wachten we voortaan maar een half jaartje voordat we hier wat neerzetten. Doe jij dat ook?
Nee, maar ik probeer wel voorzichtig te zijn met (ver-)oordelen. Zeker zolang ik maar een kant van een verhaal ken. Hoor en wederhoor, weet je wel??

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 28 jul 2005 15:57

Klopt helemaal, maar waar ik het met Ann over eens ben is dat het natrekken van verhalen, hoor en wederhoor in eerste instantie door de media zelf gedaan moet worden.

Zeker in zoiets als een zaak als van Gogh is een vonkje al gauw een korte felle brand.
Daar kun je het publiek toch echt niet erg kwalijk nemen.

Plaats reactie