IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...

Bespreek het actuele nieuws.
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 28 jul 2005 15:59

Ik hoorde trouwens dat een neef van Theo vG op vakantie was in Syrie...

Ben benieuwd wat het herziene bericht van het volgende wordt... :lol:
Spits 28-07-2005
Een 30 jarige Syrische kapper heeft zijn 10 jaar
jongere tweede vrouw doodgeslagen omdat zij zonder zijn
toestemming naar buiten keek. De kapper zei na zijn
aanhouding dat hij niet de bedoeling had haar te doden.
Hij had haar slechts willen disciplineren omdat zij een door
hem opgelegd verbod had genegeerd.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 28 jul 2005 18:11

Dr. Strangelove schreef:Klopt helemaal, maar waar ik het met Ann over eens ben is dat het natrekken van verhalen, hoor en wederhoor in eerste instantie door de media zelf gedaan moet worden.
Correct, maar deze uitspraak werd ter plekke gedaan, live dus, waardoor het niet mogelijk is voor een interviewer of journalist om dit direct na te trekken. Bovendien zijn deze uitspraken gedaan door twee zeer direct betrokkenen, wiens uitspraken je daarmee als verstandig iemand dus niet meteen voor 100% als feitelijk mag aannemen; omdat de ervaringen en omstandigheden waarin deze mensen helaas moeten leven nou eenmaal hun perceptie kleuren.

Zoals Hermit dan ook zegt, is het in een dergelijk geval verstandig te wachten tot er nader onderzoek is gedaan naar het waarheidgehalte van de uitspraken. Een vuurtje is immers snel gestookt, het gesundes volksempfinden is snel aangesproken.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 29 jul 2005 00:37

JB je hebt gelijk als je zegt dat de uitspraak live werd gedaan, en dat je dan best even kunt wachten totdat er meer over te lezen of te horen is, meestal wacht ik ook wel even (misschien heb ik toch nog wel een beetje verstand) met reageren, maar het stond hier ook in de krant, een vrij groot stuk met een grote kop Zoon van Van Gogh in elkaar geslagen, volgens mij ligt het dan ook zeker aan de media, want de krant had dan ook een onderzoekje moeten doen, die is n.l. niet live. Dat ik wat fel reageerde op Hermit was omdat ik het niet zo prettig vind dat belerende toontje, ik ben geen kletstante die met haar rollator in de weg staat. Als ik in het zelfde programma hoor dat Marten Toonder in zijn slaap is overleden, dan neem ik dat ook aan, misschien helemaal wel niet verstandig, want ik heb de man zelf niet dood zien gaan. Overigens had ik ook in mijn post gezegd dat de politie er misschien geen ruchtbaarheid aan wilde geven omdat anders de zaken in Nederland kunnen escaleren, en dat ik dat héél jammer zou vinden.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 29 jul 2005 07:25

Haro Broeva !

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 05 aug 2005 08:32

http://frontpage.fok.nl/nieuws/56516
EO wil Mohammed B. met gebed bekeren

De Evangelische Omroep (EO) heeft in haar programmablad Visie een oproep geplaatst om te bidden voor de moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B. De oproep werd ingestuurd door een lezer en de redactie vond het een goed idee deze te plaatsen en er steun aan te verlenen. Doel van het gebed is de hoop dat B. zich van het moslimgeloof bekeert tot het christendom.
'Laten we bidden dat Mohammed B. tot geloof komt in Gods Zoon, Jezus Christus, tot een getuigenis van velen', staat er in de oproep. Dat een eventuele bekering van B. tot 'een getuigenis van velen' kan zijn, is volgens een EO-woordvoerder een bijbelse term: ''Als iemand tot geloof komt, is dat te zien aan een 'veranderd leven' dat anderen kan inspireren''.
Gelovigen die B. met een gebed tot het christendom willen bekeren hebben de tijd. De moordenaar van Theo van Gogh zal vermoedelijk tot zijn dood aan toe in de gevangenis verblijven.
Bidden doe ik niet, maar hopen dat de EO ooit tot inkeer komt doe ik wel... :N :}

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 aug 2005 08:37

Ach, misschien moet je criminelen het vooruitzicht geven dat ze in de cel de hele dag naar de EO moeten kijken of luisteren, da's zo ongeveer de meest gruwelijke straf die binnen de mensenrechten mogelijk is...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 05 aug 2005 12:10

NEE !
Dat is hersenspoeling oftewel geestelijke marteling ! Onmenselijk !
Gottverdomme, willen ze deze nazaat van de Profeet geestelijk laten lurken aan de lul van Onze Vader ?
Onmenselijk, onwaardig !

Kom nou, dat vind ik net zo walgelijk als die vent in Se7en die weet-ik-hoe-lang in leven werd gehouden op zijn bed en waarvan ze zeiden dat zijn hersenen pulp (mush) waren geworden.

Dan liever fysieke marteling en opruimen op korte termijn ! Prrrr ! :8

Hoe minder gelovigen, hoe meer vreugd !

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 05 aug 2005 13:29

LuciusMalfoy schreef:http://frontpage.fok.nl/nieuws/56516
EO wil Mohammed B. met gebed bekeren

De Evangelische Omroep (EO) heeft in haar programmablad Visie een oproep geplaatst om te bidden voor de moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B. De oproep werd ingestuurd door een lezer en de redactie vond het een goed idee deze te plaatsen en er steun aan te verlenen. Doel van het gebed is de hoop dat B. zich van het moslimgeloof bekeert tot het christendom.
'Laten we bidden dat Mohammed B. tot geloof komt in Gods Zoon, Jezus Christus, tot een getuigenis van velen', staat er in de oproep. Dat een eventuele bekering van B. tot 'een getuigenis van velen' kan zijn, is volgens een EO-woordvoerder een bijbelse term: ''Als iemand tot geloof komt, is dat te zien aan een 'veranderd leven' dat anderen kan inspireren''.
Gelovigen die B. met een gebed tot het christendom willen bekeren hebben de tijd. De moordenaar van Theo van Gogh zal vermoedelijk tot zijn dood aan toe in de gevangenis verblijven.
Bidden doe ik niet, maar hopen dat de EO ooit tot inkeer komt doe ik wel... :N :}
Alweer een stelletje extremisten erbij. Zou hier nu iemand intrappen, ja natuurlijk, maar ze zijn wel ontzettend dom bezig. Mohammed B. gaat heus niet in god's zoon geloven, maar zijn ze bij de EO nu al zo wanhopig omdat er zoveel mensen minder gelovig worden dat ze proberen (inderdaad via hersenspoeling) iemand die zijn leven wil geven voor de islam dan maar via vurige gebeden tot het ware geloof te bekeren. :-? Als ze dan toch bidden laten ze dat dan vooral voor zichzelf doen en vragen om wijsheid. :wink:

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 22 sep 2005 09:55

NU.nl
Mohammed B. weigert overplaatsing

HILVERSUM - De veroordeelde moordenaar van cineast Theo van Gogh, Mohammed B., verzet zich tegen zijn overplaatsing naar de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught. Zijn advocaat, P. Plasman, heeft bij de Centrale Raad voor Strafrechtstoepassing beroep aangetekend tegen de gronden waarop dat is gebeurd.

B. ontkent de beschuldiging dat hij een vuurwapen zou hebben willen laten binnensmokkelen in de Bijlmerbajes in Amsterdam, waar hij toen nog vastzat. Uit een brief van het ministerie van Justitie blijkt volgens Plasman dat dat wel een van de argumenten is geweest om B. over te plaatsen, omdat hij het wapen mogelijk wilde gebruiken om de gevangenis met geweld te ontvluchten.

Vuurwapen

De raadsman zei donderdag dat volslagen onduidelijk is waar die informatie, die al van begin augustus dateert, vandaan komt. Hij vermoedt dat justitie B. vooral heeft overgeplaatst om te voorkomen dat hij medegedetineerden kan rekruteren voor de jihad, de gewapende strijd van moslims tegen de ongelovigen. In de Bijlmerbajes werd B. ook al apart gehouden van zijn medegevangenen.

Eerder deze week zei Plasman al dat in de brief van het departement ook staat dat gebleken is dat B. lid is van een criminele organisatie. Volgens de advocaat heeft justitie de informatie over het vuurwapen erbij gehaald om de zaak kracht bij te zetten.

Terrorisme

Het Openbaar Ministerie (OM) vervolgt de 26-jarige B. nu ook voor zijn deelname aan de vermeende terroristische organisatie de Hofstadgroep. Plasman vindt dat ten onrechte en had de rechtbank in Den Haag daarom dinsdag gevraagd het OM niet ontvankelijk te verklaren in de zaak van zijn cliënt. De rechtbank in Amsterdam had B. eind juli tot een levenslange gevangenisstraf veroordeeld voor onder meer de moord op Van Gogh.
Allereerst vind ik dat Mohammed B. helemaal niets te weigeren heeft. Hij is een tot levenslang veroordeelde crimineel en heeft zich maar te schikken naar het regime dat Justitie in zijn penintaire inrichtingen voert. Bepaald Justitie dat B. moet worden overgeplaatst, dan is het aan hem totaal geen verantwoording schuldig. Goed, hij heeft zijn rechten maar ik kan me niet herinneren dat er in die rechten iets staat over de plaats waar hij zijn straf moet uitzitten. Inpakken, inladen, transpoteren, uitladen en klaar. En onderweg met hoge snelheid wat vervelende verkeersdrempels nemen.

Geef je echter wel een verantwoording voor het besluit tot overplaatsing en baseer je die op loze feiten, dan ben je als justitie verkeerd bezig. Van de andere kant: dat zijn we nu wel gewend zo onderhand...

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 22 sep 2005 11:01

Ik snap uberhaupt niet waarom zware criminelen nog rechten hebben. M.I. hebben ze die verspeeld toen de de daad verrichtten waardoor ze in de bak kwamen.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 22 sep 2005 12:42

Red schreef:Ik snap uberhaupt niet waarom zware criminelen nog rechten hebben. M.I. hebben ze die verspeeld toen de de daad verrichtten waardoor ze in de bak kwamen.
Ik ben heel blij dat zelfs de grootste criminelen in ons land bepaalde rechten hebben, zelfs als diegene de rechtstaat niet eens erkennen. Het maakt ons in mijn ogen een beschaafd, humaan land. Wat ik wel vind is dat sommige rechten af en toe van een veroordeelde best onttrokken mogen worden indien hij zich misdraagt of de rechter bepaald dat er behoefte aan is, de zwaarte van het misdrijf in acht nemend...

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 31 okt 2005 19:41

Ja heel erg wat er gebeurd is. Ja heel erg dat je niet je eigen mening tegenwoordig kan geven. Ik krijg er wel een eng gevoel van.
Ik zie ook eigelijk niet goed wa hij fout deed maar ja dat zal wel aan mij liggen.
Ik weet wel dat het te maken had met zijn laatste film. Die over het leven van moslimse vrouwen gaat.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 nov 2005 19:25

Tijdens het driedaagse bezoek aan Marokko van prins Willem-Alexander en zijn vrouw Máxima - in het kader van de 400-jarige betrekkingen met Nederland - heeft de prins gemerkt dat de moord op Theo van Gogh nog steeds heel veel losmaakt in het Noord-Afrikaanse land. Veel jongeren met wie de prins sprak, staken hun boosheid over de moord niet onder stoelen of banken.

De woede kwam vooral aan de orde tijdens een gesprek met leerlingen van een lyceum in Marrakech, een soort 'school met de Koran'. Een scholier bood daar zelfs zijn excuses aan voor de moord. Prins Willem-Alexander daarover: ''Ik zei dat hij dat niet moest doen, dat het niet zijn schuld was. Het was wel een goede kans om het onderwerp aan te snijden en te weten te komen hoe het hier leeft. Ze zitten er erg mee, dat was wel hartverwarmend.'' Volgens de kroonprins ervaren jonge islamieten een daad als deze als ''veel erger dan een belediging van het geloof''.

Samen met de prins en zijn vrouw reisden twaalf jongeren uit Nederland mee, zes van Marokkaanse en zes van Nederlandse origine. Wat zij hebben opgestoken is dat de leeftijdsgenoten die ze in Marokko hebben ontmoet, in de islam ruimte zien voor dialoog. Ze gaan hoopvol naar huis.

..eens een reactie vanuit een andere , wat normalere invalshoek,op de moord.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 18 nov 2005 02:41

Allemaal prima hoor Emperor, maar je vergeet erbij te zetten dat Willem en Maxima alleen hoger opgeleide jongeren mee hadden, en geen Marokkaanse jongens die wat rondhangen. En met wie heeft dit vorstelijk echtpaar nu eigenlijk gesproken? Juist met leerlingen van een lyceum, het is weer mooi uitgekiend. De AIVD zal er wel voor gezorgd hebben dat Wim en Max met de juiste jongeren hebben gesproken, die waarschijnlijk eerst ook nog te horen hebben gekregen wat ze wel en wat ze niet mochten zeggen. Dit hele bericht zegt mij helemaal niets.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 04 dec 2005 10:50

LuciusMalfoy zelf schreef:
Red schreef:Ik snap uberhaupt niet waarom zware criminelen nog rechten hebben. M.I. hebben ze die verspeeld toen de de daad verrichtten waardoor ze in de bak kwamen.
Ik ben heel blij dat zelfs de grootste criminelen in ons land bepaalde rechten hebben, zelfs als diegene de rechtstaat niet eens erkennen. Het maakt ons in mijn ogen een beschaafd, humaan land. Wat ik wel vind is dat sommige rechten af en toe van een veroordeelde best onttrokken mogen worden indien hij zich misdraagt of de rechter bepaald dat er behoefte aan is, de zwaarte van het misdrijf in acht nemend...
NU.nl: 'Mohammed B. stuurde pamflet vanuit gevangenis'

Dat is dus de perfecte gelegenheid om Mohammed B. het recht te corresponderen voorlopig eventjes te ontzeggen....

Plaats reactie