IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 13:59

van Aartsen had het over een 'terroristische aanslag'. Naja. Zometeen gaan ze ons nog wijsmaken dat de dader eerst probeerde met een vliegtuig op Van Gogh in te vliegen.

het woord 'terrorist' wordt werkelijk voor alles gebruikt tegenwoordig... }:

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 02 nov 2004 14:24

Van Aartsen is toch zeker ook bijna slachtoffer van een terrorstische actie ?
Je moet dat soort dingen niet onderschatten hoor.

Arme van Aartsen, nou is ie weer helemaal uit de focus of attention verdwenen en krijgt die Dikke ook nog 's meer media-belangstelling dan hij ooit gekregen heeft...

Theo for President !

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 02 nov 2004 14:27

ruben schreef:van Aartsen had het over een 'terroristische aanslag'. Naja. Zometeen gaan ze ons nog wijsmaken dat de dader eerst probeerde met een vliegtuig op Van Gogh in te vliegen.

het woord 'terrorist' wordt werkelijk voor alles gebruikt tegenwoordig... }:
Je weet niet wat er in de brief stond die met een mes op Van Gogh's lichaam geprikt is. Als dit een symbolische moord blijkt te zijn is het natuurlijk wel degelijk een terroristische aanslag aangezien de persoon dan kennelijk de meningsvrijheid wil inperken door middel van het inboezemen van angst.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 02 nov 2004 14:32

Peter schreef:
dh schreef:heb zojuist even (2 uurtjes of zo) enkel fora doorgenomen en het valt me op dat de "islam-aanhangers" uitbundig "feestvieren" op diverse fora.. (uitspraken over dat hij een "niet koosjer stuk vlees" is e.d.)
Ik kom zo nu en dan wel eens op marokko.nl, en wat daar allemaal langskomt is soms echt te ziek voor woorden. Ben er nu nog niet geweest, maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk allah prijzen en feestvieren dat dat 'vieze roze varken' (zoals westerlingen daar nogal eens worden genoemd) dood is...
Overigens ligt http://www.marokko.nl op het moment plat.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 02 nov 2004 14:35

ruben schreef:vanavond bijeenkomst op de Dam. Oh, dat wordt een zootje. }:

Het was een marokkaan, dus alle anti-islamitische sentimenten kunnen weer uit de kast gehaald worden (kijk b.v. 's op het forum van stand.nl) :O Xenofobie overal. En meteen wordt geroepen: harder aanpakken, doodstraf, lijfstraffen etc. etc. Toch jammer dat mensen in het licht van dit soort incidenten meteen doorslaan (of misschien eindelijk zeggen wat ze nooit durfden te zeggen) naar de andere kant. Normen worden pardoes aan de kant geschoven, en de verharding neemt weer toe. Vooral niet proberen het hoofd koel te houden en genuanceerd te blijven, nee, want dan collaboreer je met fundamentalisten. Je bent voor ons, of je bent tegen ons. Nuanceren is voor softies...jaja, fijne praatjes.

Ook hoor je overal: Den Haag, word toch eens wakker! Dit heeft geen fuck met Den Haag te maken. Mensen willen zo graag persoonlijk verantwoordelijkheid? Nou, take it, zou ik zeggen! De maatschappij verhardt, en dat heeft in eerste instantie niets met Den Haag te maken!
Hier ben ik het helemaal mee eens. De tijd van het nuanceren is blijkbaar voorbij, en door deze afschuwelijke moord op klaarlichte dag, lopen de gemoederen alweer hoog op. Niemand kan hier iets aan doen, ook wij niet. In dit geval is het een bekende Nederlander, maar er hadden net zo goed andere mensen kunnen omkomen door de schoten. Er wordt al gespeculeerd dat alle bekende of belangrijke mensen maar beschermd moeten worden, en dan hebben we het helemaal voor elkaar, dan is Nederland een klein politie-staatje. Met een beschuldigende vinger naar Den Haag wijzen heeft geen enkele zin, ook zij kunnen hier niets aan doen, het is aan de mensheid zelf om de verharding tegen te gaan, maar als ik allemaal lees wat hierboven staat, zal het allemaal nog erger worden, ik heb er geen oplossing voor, en wie dat wel heeft zou ik niet weten.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 02 nov 2004 14:51

Maar de mensheid beslist dus dat men alleen staat.
Kijk maar naar alles om je heen. Mensen pikken niets meer en worden overal boos om. Kijk maar alleen naar het verkeer...
En de mensheid neemt dus ook tegenwoordig het recht in eigen handen.
De mensheid worden in een groep een kudde schapen.

Je ziet het nu al....

Aan de ene kant zijn 'nederlanders' varkens, aan de andere kant zie je nu op allerlei sites ongenuanceerde, domme uitspraken....

Wat kan er nu wel gedaan worden, zodat het hier weer iets normaler wordt.

Ik vind het niet prettig om mijn kind zo ter wereld te zetten.

En echt, zodra iemand wel zijn/haar mond opentrekt en niet over zich heel laat lopen dan gebeurt er dit...........

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 02 nov 2004 15:34

video: KLIK

politiek: KLIK

Condoleance:KLIK

Beeldverslag: KLIK

Biografie: KLIK

Hoe kan dit? Waarom? dit kan niet! waaat?
allemaal gedachtes bij mensen die dit voor het eerst hoorde.
Zo ook bij mij. Ikhad net een heel verhaal getypt, en toen kon die de pagina niet vinden, weg verhaal....
maar kort gezegt: het is erg dat het gewoon kan gebeuren!

R.I.P. Theo van Gogh!

Rinzwind
Hoofdrol
Hoofdrol

Re: IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...

Bericht door Rinzwind » 02 nov 2004 16:46

ruben schreef:
Rinzwind schreef:Wanneer wordt men in Den Haag eens wakker!?
wat bedoel je precies?
Dat men in Den Haag de mond vol heeft over normen en waarden maar ondertussen

- een soldaat vervolgt die, tijdens uitoefening van zijn werk, iemand doodschiet.
- het politiekorps qua personeel uitdunnen.
- het goed vinden dat winkelpersoneel winkeldieven afmaken.
- het lef niet hebben om aktie te ondernemen.
- deze aanslag bagitaliseren en weer niet doorhebben dat dit echt geen incident is. Let op mijn woorden: Hirshi Ali volgt (over 911 dagen?) ook....
- met een extremist de discussie aangaat en niet die persoon de wacht durft aan te zeggen.
- sites als geenstijl.nl achtervolgen omdat er een telefoonnummer staat van dat figuur van Stivoro maar ondertussen wel het marrokaanse weblog met rust laten waar dingen opstaan die je laten omvallen.

Ook deze keer wordt er weer gehuild, gebrult en geschreeuwt en is het resultaat dat NIETS veranderd.

-..-

Je kunt denken van Theo van Gogh wat je wilt maar hij was WEL duidelijk. Niet zoals onze politici die met alle winden meewaaien en zinnen gebruiken die dusdanig verbloemen dat men ALLES kan ontkennen en niets zegt.

Van Gogh had een mening. Of je het ermee eens was is een 2de maar hij discrimineerde NIET en was NOOIT maar dan ook NOOIT veroordeeld door een rechter. Hij speelde op de man. Ja. Maar mag dat niet meer?

Indien je het niet met iemand eens ben ga je die persoon dus NIET vermoorden. Je zorgt ervoor dat zijn argumenten onderuit gehaald worden door de discussie aan te gaan. PUNT.

Personen in Nederland die menen dat het vermoorden van mensen een korrekte handelswijze is horen hier niet thuis. Vrijheid van meningsuiting vind ik een groot goed maar NIET als dat ten koste gaat van levens. Indien bijvoorbeeld die belgische marrokaan meent dat vrouwen burka's moeten dragen mag hij dat zeggen maar wil dat niet betekenen dat dit ook gebeurd. Wij in Nederland accepteren zulke dingen niet tenzij een vrouw dat ZELF wil.

Wat mij betreft dient iedere inwoner zich te distantieren van handeldwijzen als deze en anders OP TE ROTTEN. Dan gaat men maar ergens anders wonen. Oh en dat is inclusief Nederlanders. Dan immigreert men maar naar een land waar men er wel zo over denkt.

Wat mij betreft bewijst dit het gelijk van Van Gogh.
Overigens ook het gelijk van Fortuyn toen hij zijn "vrijheid van meningsuiting kunnen we wel schrappen uit de grondwet".

Hier moet iets gebeuren vanuit Den Haag. En wel meteen.
Laatst gewijzigd door Rinzwind op 02 nov 2004 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 02 nov 2004 17:07

Rinzwind schreef: ...
- een soldaat vervolgt die, tijdens uitoefening van zijn werk, iemand doodschiet.
En ik maar denken dat het Openbaar Ministerie de soldaat probeerde te vervolgen.
Rinzwind schreef:- het politiekorps qua personeel uitdunnen.
Ik dacht dat "meer blauw op straat" juist één van Balkenende's speerpunten was.
Rinzwind schreef:- het goed vinden dat winkelpersoneel winkeldieven afmaken.

Nos-teletekst 2 november schreef: ***************************************
Eis drie jaar in beroep zaak-Joos

AMSTERDAM Het Openbaar Ministerie heeft
voor het gerechtshof in Amsterdam drie
jaar celstraf geëist tegen de twee
hoofdverdachten in de zaak-Joos.Tegen
zes andere verdachten werden straffen
geëist van zes maanden voorwaardelijk
tot twaalf maanden cel.

De 43-jarige Joos werd in oktober vorig
jaar doodgeschopt in de Amsterdamse
wijk de Pijp.Ze werd achtervolgd door
medewerkers van een supermarkt.Zij
dachten,ten onrechte,dat de vrouw een
blikje bier had gestolen uit de winkel.

Eerder kreeg een hoofdverdachte door
een fout van het OM een straf van 18
maanden.Het OM ging daarop in beroep.
Wederom is dit geen politiek maar het O.M. en willen ze dus wel degelijk deze mensen vervolgen.
Rinzwind schreef:- deze aanslag bagitaliseren en weer niet doorhebben dat dit echt geen incident is. Let op mijn woorden: Hirshi Ali volgt (over 911 dagen?) ook....
Je weet het motief van de dader nog niet eens zeker. Is hij een moslim-extremist, dan is dit de eerste moord met dit motief in Nederland. Is het een moord met als thema "vrijheid van meningsuiting" dan is dit ook een novum (Pim Fortuyn werd vermoord vanwege het beleid dat hij wilde gaan voeren, dus niet direct om zijn mening).

Al met al sla je de plank dus behoorlijk mis naar mijn mening aangaande "Den Haag".

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 nov 2004 17:09

Rinzwind schreef:
ruben schreef:
Rinzwind schreef:Wanneer wordt men in Den Haag eens wakker!?
wat bedoel je precies?
Dat men in Den Haag de mond vol heeft over normen en waarden maar ondertussen

- het politiekorps qua personeel uitdunnen.
- het goed vinden dat winkelpersoneel winkeldieven afmaken.
- het lef niet hebben om aktie te ondernemen.
- deze aanslag bagitaliseren en weer niet doorhebben dat dit echt geen incident is. Let op mijn woorden: Hirshi Ali volgt (over 911 dagen?) ook....

Ook deze keer wordt er weer gehuild, gebrult en geschreeuwt en is het resultaat dat NIETS veranderd.
Vervolging is nog altijd een rechtsproces in Nederland, geen zaak van de politiek... En wat verwacht je dan precies dat 'Den Haag' (zoals jij het zo genuanceerd en nauwkeurig brengt) gaat doen? Of beter gezegd: Wat wil je dat de regering doet?

Rinzwind
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Rinzwind » 02 nov 2004 17:17

Bij mijn weten zijn ministers politiek verantwoordelijk voor het doen en laten van ons koningshuis. Indien iemand van het koningshuis dus kosten betaald voor rechtzaken voor de verdediging van dat winkelpersoneel is men het er dus mee eens. Volgens mij sla ik daar de plank NIET mis.

Het vervolgen van de militair wordt door het OM gedaan. En wie leidt het OM? De minister van justitie. Wie is het er dus mee eens? ONZE overheid.
Volgens mij sla ik daar de plank NIET mis.

En nee men zegt dat er meer blauw op straat zou komen maar dat is er niet. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het minder mensen meer moeten doen.

De dader is een marrokaan. Hij was bekend bij de AIVD vanwege extreem rechtse uitspraken. Lijkt me voldoende?
Vervolging is nog altijd een rechtsproces in Nederland, geen zaak van de politiek... En wat verwacht je dan precies dat 'Den Haag' (zoals jij het zo genuanceerd en nauwkeurig brengt) gaat doen? Of beter gezegd: Wat wil je dat de regering doet?
Niet helemaal. OM valt onder het MvJ. Rechter != OM.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 17:18

en met opmerkingen als 'oprotten' maak je ook dat je niet echt serieus genomen wordt. :o

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 02 nov 2004 17:29

Rinzwind schreef:Bij mijn weten zijn ministers politiek verantwoordelijk voor het doen en laten van ons koningshuis. Indien iemand van het koningshuis dus kosten betaald voor rechtzaken voor de verdediging van dat winkelpersoneel is men het er dus mee eens. Volgens mij sla ik daar de plank NIET mis.

Het vervolgen van de militair wordt door het OM gedaan. En wie leidt het OM? De minister van justitie. Wie is het er dus mee eens? ONZE overheid.
Volgens mij sla ik daar de plank NIET mis.

En nee men zegt dat er meer blauw op straat zou komen maar dat is er niet. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het minder mensen meer moeten doen.

De dader is een marrokaan. Hij was bekend bij de AIVD vanwege extreem rechtse uitspraken. Lijkt me voldoende?
Niet helemaal. OM valt onder het MvJ. Rechter != OM.
Ergens politieke verantwoordelijkheid voor dragen en iets steunen is wat anders. Hoe verklaar je overigens enerzijds de vervolging van dat winkelpersoneel en anderzijds de steun van ze door "Den Haag" (respectievelijk het O.M. en Bernhard)?
Verder hebben we in het democratische Nederland een scheiding van de machten, wat jij dus eventjes helemaal aan de kant schuift.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 18:02

Vergeet ook niet dat door het regeringsbeleid verschillende psychiatrische inrichtingen de deuren hebben moeten sluiten..
Zo werd mijn overbuurman ZONDER ENIGE AANLEIDING..met een mes in de rug gestoken toen hij aan het winkelen was...(overleden in het ziekenhuis),de dader bleek een psychiatrisch patient te zijn.

Deze regering doet het ook..investeren en bezuinigen op de verkeerde dingen..gezondheidszorg,en onderwijs moet je helemaal nooit op bezuinigen.

Verder vindt ik dat je ten alle tijden moet kunnen zeggen wat je wil..
dat de mensen hierdoor gevaar lopen is ook door het slappe beleid wat door de jaren heen is gevoerd..allemaal gladde praatjes van gladde jongens..je hoort ze nu ook weer als eerste nietszeggende commentaren leveren..Job Cohen..Wouter Bos en de hele kliek...

Slap beleid is hier al jaren troef.
Gedogen...
veel te lichte straffen...de dader is zielig het slachtoffer niet..
De enige wat altijd weer wordt aangepakt zijn de 'makkelijke' prooien...de werkende mens..de automobilist noem maar op,
Je voelt je hier als redelijk nette burger net af en toe een opgejaagde crimineel,een vogelvrij verklaarde...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 18:31

Voor de rest heb ik helemaal niks met Theo van Gogh..eigenlijk is hij een beetje dom bezig geweest met zijn uitspraken als ik het zo lees allemaal...hij had zich toch mischien beter moeten realiseren dat je door het continue beledigen en provoceren van mensen je toch in de problemen kan komen.

Plaats reactie