IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 02 nov 2004 18:52

Afbeelding

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 19:01

emperor schreef:Slap beleid is hier al jaren troef.
Gedogen...
veel te lichte straffen...de dader is zielig het slachtoffer niet..
De enige wat altijd weer wordt aangepakt zijn de 'makkelijke' prooien...de werkende mens..de automobilist noem maar op,
Je voelt je hier als redelijk nette burger net af en toe een opgejaagde crimineel,een vogelvrij verklaarde...
oh, wat zijn we weer zielig. Man, stop toch met dat slachtoffer gemekker en ga de straat op, of ga 's stemmen als het je niet bevalt!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 19:25

haha,alsof dat wat uitmaakt..slaap lekker verder!

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 02 nov 2004 19:27

En vriendelijkheid kende ze hier niet...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 19:28

emperor schreef:haha,alsof dat wat uitmaakt..slaap lekker verder!
nee, lopen miemelen vanaf de zijlijn dat alles zo kut is, en er verder geen fuck aan doen...dát helpt :o

typisch

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 19:32

Beter dan langs de zijlijn de illussie ophouden dat er wel wat aan gedaan kan worden..de regering luistert niet naar de gewone man.
We zitten ermee opgescheept, en dat hele process is moeilijk terug te draaien...het kan,maar vergt veel tijd,en helaas veel offers,en dan is het nog maar de vraag...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 19:35

het is geen illusie dat er iets aan gedaan kan worden. En daarbij; wat is het alternatief? Het is zo makkelijk om alles en iedereen de schuld te geven, en weer fijn het slachtoffertje te spelen, maar als je godverdomme stond voor je woorden, zou je nu op de Dam staan!

JLB
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door JLB » 02 nov 2004 19:36

ruben schreef:Het was een marokkaan, dus alle anti-islamitische sentimenten kunnen weer uit de kast gehaald worden (kijk b.v. 's op het forum van stand.nl) :O Xenofobie overal. En meteen wordt geroepen: harder aanpakken, doodstraf, lijfstraffen etc. etc. Toch jammer dat mensen in het licht van dit soort incidenten meteen doorslaan (of misschien eindelijk zeggen wat ze nooit durfden te zeggen) naar de andere kant. Normen worden pardoes aan de kant geschoven, en de verharding neemt weer toe. Vooral niet proberen het hoofd koel te houden en genuanceerd te blijven, nee, want dan collaboreer je met fundamentalisten. Je bent voor ons, of je bent tegen ons. Nuanceren is voor softies...jaja, fijne praatjes.
wat mij steeds bij zo'n tragische gebeurtenis opvalt Ruben, is de snelheid en de overtuigdheid waarmee jij een en ander probeert te relativeren; Wanneer iemand ook maar een vinger naar een dier uitsteekt dan sta je al te stijgeren, maar zodra mensen die jouw politieke mening niet delen worden omgelegd, lijkt het je maar weinig te doen; sterker nog, er klinkt zelfs wel enige instemming door in je verhaal: hoe kan dat nou? ligt jouw morele lat nou werkelijk zo laag? Of vind je dat discussies best wel met kogels mogen worden uitgevochten (mits de goede dan sterft)..

hoe dan ook, personen, waarvan jij een prototype bent, creeren het klimaat waarin mensen als Volkert en die kutmarrokaan van vandaag tot hun daden komen; ik denk dat je trots kunt zijn :T

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 19:42

Protesteren helpt niet...op de tegenpartij stemmen ook niet.
Ik sta niet op de Dam,omdat ik evengoed wel mijn mening laat horen,en zeg wat ik te zeggen heb..daarbij ben ik geen actievoerend type,die leuzen roept,of met een spandoek loopt.
En dan zou ik het recht niet hebben om te zeggen dat men veel te slap bezig is?..nah,dat is gewoon een feit,mischien dat men toch eens wakker wordt.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 02 nov 2004 19:46

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 19:48

JLB schreef:
ruben schreef:Het was een marokkaan, dus alle anti-islamitische sentimenten kunnen weer uit de kast gehaald worden (kijk b.v. 's op het forum van stand.nl) :O Xenofobie overal. En meteen wordt geroepen: harder aanpakken, doodstraf, lijfstraffen etc. etc. Toch jammer dat mensen in het licht van dit soort incidenten meteen doorslaan (of misschien eindelijk zeggen wat ze nooit durfden te zeggen) naar de andere kant. Normen worden pardoes aan de kant geschoven, en de verharding neemt weer toe. Vooral niet proberen het hoofd koel te houden en genuanceerd te blijven, nee, want dan collaboreer je met fundamentalisten. Je bent voor ons, of je bent tegen ons. Nuanceren is voor softies...jaja, fijne praatjes.
wat mij steeds bij zo'n tragische gebeurtenis opvalt Ruben, is de snelheid en de overtuigdheid waarmee jij een en ander probeert te relativeren; Wanneer iemand ook maar een vinger naar een dier uitsteekt dan sta je al te stijgeren, maar zodra mensen die jouw politieke mening niet delen worden omgelegd, lijkt het je maar weinig te doen; sterker nog, er klinkt zelfs wel enige instemming door in je verhaal: hoe kan dat nou? ligt jouw morele lat nou werkelijk zo laag? Of vind je dat discussies best wel met kogels mogen worden uitgevochten (mits de goede dan sterft)..

hoe dan ook, personen, waarvan jij een prototype bent, creeren het klimaat waarin mensen als Volkert en die kutmarrokaan van vandaag tot hun daden komen; ik denk dat je trots kunt zijn :T
ach flikker toch op man. Je beweert hier dat ik voor politieke moorden ben? Ik heb net een heel pleidooi gehouden voor democratie! Valt me toch een beetje van je tegen, Einstein. Erg onder de gordel. Ik relativeer niet, ik probeer het hoofd koel te houden. Je moest 's weten wat ik als moderator van verscheidene quasi-politieke sites voor shit zie langskomen. En niet 1 bericht dat zegt dat alle buitenlanders dood moeten, maar honderden. Niet 1 bericht dat nu eindelijke de rassenstrijd mag uitbreken, maar honderden. Daar ageer ik tegen. Ik deel de (politieke) mening niet van Van Gogh, maar zeg ik ergens dat hij moe(s)t worden omgelegd? Onzin! Ik neem je dit wel kwalijk, Einstein...vind ik niet okay.
Laatst gewijzigd door ruben op 02 nov 2004 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 19:54

Ik denk dat je dit gewoon niet kan voorkomen..
je hebt nu eenmaal gekken rondlopen..en dit is heus niet het enige ernstige geval waar Nederland mee te maken heeft gehad in de afgelopen tijd...en soortgelijke gevallen zijn ook gebeurt in Zweden en Noorwegen..er was dit keer een moslim/Marokkaan bij betrokken..en meteen wordt er weer gegeneraliseerd...en een hetze ontketend.

En men zit juist te wachten op actie van de politiek,niet van de burgers.

JLB
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door JLB » 02 nov 2004 20:02

ruben schreef:.. Ik deel de (politieke) mening niet van Van Gogh, maar zeg ik ergens dat hij moe(s)t worden omgelegd?...
nee, dat doe je niet, je houdt tenslotte je hoofd koel... :O

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 20:03

JLB schreef:
ruben schreef:.. Ik deel de (politieke) mening niet van Van Gogh, maar zeg ik ergens dat hij moe(s)t worden omgelegd?...
nee, dat doe je niet, je houdt tenslotte je hoofd koel... :O
hey! tof man dat je me indirect beschuldigt van moord! :T En ook zulke goeie argumenten...

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 02 nov 2004 20:04

Ondanks wat er met Pim Fortuyn was gebeurd, had ik het idee dat dit soort dingen meer in andere landen zou gebeurt en niet vaak in Nederland voorkomt. Het is triest dat iemand (waarschijnlijk) vanwege zijn mening wordt vermoord. Niets, maar dan ook niets geeft een mens het recht om een ander mens van het leven te beroven.
Ik krijg er koude rillingen van en ben bang voor de dingen dit deze daad teweeg zou kunnen brengen.

Plaats reactie