IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
JLB
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door JLB » 02 nov 2004 20:09

Hans schreef:Ondanks wat er met Pim Fortuyn was gebeurd, had ik het idee dat dit soort dingen meer in andere landen zou gebeurt en niet vaak in Nederland voorkomt. Het is triest dat iemand (waarschijnlijk) vanwege zijn mening wordt vermoord. Niets, maar dan ook niets geeft een mens het recht om een ander mens van het leven te beroven.
Ik krijg er koude rillingen van en ben bang voor de dingen dit deze daad teweeg zou kunnen brengen.
ach hans, er zijn er juist hier in Nederland velen die al snel weer zo'n daad zullen relativeren (een enkeling doet dat nu zelfs al). Voordat er stevige maatregelen worden genomen zijn velen het alweer vergeten tot de volgende politiek/religieuze moord. Zo krijgt het tolerante nederland steeds meer te maken met het groeiende gevaar van een zeer intolerante Islam.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 20:14

ruben schreef:
emperor schreef:haha,alsof dat wat uitmaakt..slaap lekker verder!
nee, lopen miemelen vanaf de zijlijn dat alles zo kut is, en er verder geen fuck aan doen...dát helpt :o

typisch
typisch..ja voor de Nederlandse regering..

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 20:15

JLB schreef:
Hans schreef:Ondanks wat er met Pim Fortuyn was gebeurd, had ik het idee dat dit soort dingen meer in andere landen zou gebeurt en niet vaak in Nederland voorkomt. Het is triest dat iemand (waarschijnlijk) vanwege zijn mening wordt vermoord. Niets, maar dan ook niets geeft een mens het recht om een ander mens van het leven te beroven.
Ik krijg er koude rillingen van en ben bang voor de dingen dit deze daad teweeg zou kunnen brengen.
ach hans, er zijn er juist hier in Nederland velen die al snel weer zo'n daad zullen relativeren (een enkeling doet dat nu zelfs al). Voordat er stevige maatregelen worden genomen zijn velen het alweer vergeten tot de volgende politiek/religieuze moord. Zo krijgt het tolerante nederland steeds meer te maken met het groeiende gevaar van een zeer intolerante Islam.
Dan ligt hier de taak van de politiek om eens in te grijpen en maatregelen te nemen...
in mijn ogen is de enige die goed bezig was die motoragent geweest...met zijn kogelvrije vest! :T

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 nov 2004 20:20

emperor schreef:
JLB schreef:
Dan ligt hier de taak van de politiek om eens in te grijpen en maatregelen te nemen...
er is ook nog zoiets als persoonlijke verantwoordelijkheid. Wijs niet zo snel met het beschuldigende vingertje naar de mensen in Den Haag. Ik vind dat het beleid van de huidige regering ook aan alle kanten rammelt. Het probleem waar we het hier over hebben gaat echter veel dieper...het is een instelling, een cultuur die wij zelf hebben opgebouwd. We zijn er zelf toch ook bij? Persoonlijke verantwoordelijkheid!!!

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 02 nov 2004 20:23

emperor schreef:Beter dan langs de zijlijn de illussie ophouden dat er wel wat aan gedaan kan worden..de regering luistert niet naar de gewone man.
Als er iets niet moet gebeuren is het wel dat de regering gaat luisteren naar de 'gewone man'. De gewone man is een wezen dat niet over de intellectuele bagage beschikt, die nodig is om deel te nemen aan het politieke en ethische debat, en daarom naar andere middelen zal grijpen om zijn stem te laten horen. De gewone man heeft vanochtend van zich doen spreken met een paar kogels en een mes. De gewone man roept nu ook weer om wraak, en de doodstraf, en het uit Nederland knikkeren van alle moslims. De gewone man... :r

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 20:26

De gewone man heeft dit land opgebouwd,de politiek breekt het nu af...
de persoon die deze moord begaan heeft is geen gewone man.
Laatst gewijzigd door emperor op 02 nov 2004 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 02 nov 2004 20:26

ruben schreef: Het probleem waar we het hier over hebben gaat echter veel dieper...het is een instelling, een cultuur die wij zelf hebben opgebouwd. We zijn er zelf toch ook bij? Persoonlijke verantwoordelijkheid!!!
:Y :Y

helemaal gelijk...begin eerst eens bij jezelf (ik zeg dit in het algemeen)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 20:29

Mijn persoonlijke verantwoording betreft alleen de handelingen die ikzelf verricht.
Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 02 nov 2004 20:31

Klopt en als wij nu eens wat aardiger zijn, dan zal er wat minder ergernis zijn, en dus minder agressie, en minder geweld....

Dan beginnen wij met alleen verantwoordelijk voor ons zelf te zijn, maar zal dat waarschijnlijk helpen tot een beter land.....

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 20:39

Marlous77 schreef:Klopt en als wij nu eens wat aardiger zijn, dan zal er wat minder ergernis zijn, en dus minder agressie, en minder geweld....

Dan beginnen wij met alleen verantwoordelijk voor ons zelf te zijn, maar zal dat waarschijnlijk helpen tot een beter land.....
Respect voor alles wat leeft en levenloos is,is mijn motto..zolang men mij niet lastig valt,val ik niemand lastig.
Ik respecteer ieders mening/geloof/overtuiging,etc..zolang het niet extremistisch wordt of onder dwang gebeurt.
Men zou zich niet moeten laten onderwerpen aan iets wat men eigenlijk niet wil.
Laatst gewijzigd door emperor op 02 nov 2004 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 02 nov 2004 20:40

Wat is er nog mooier dan dat je voor iemand iets kunt betekenen?

Behandel ieder ander zoals jij ook behandeld wilt worden!!

Belangrijk zijn is aardig, maar aardig zijn is belangrijker!

Heb vrede met je zelf en je naasten!!

Lief zijn is de oplossing!!

Een beetje vrolijkheid doet veel goeds!!

Bla bla.. zo kom je ook verder...

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 02 nov 2004 20:41

Maar dat is nu juist de point....

Zodra iemand jou lastig valt, zal je boos worden en misschien agressief worden (??)....
Je kan het ook volwassener oplossen door proberen te praten of lekker weg te lopen..

Mensen worden te snel boos....
Mensen wijzen te snel naar een ander... (nu ook weer).
Mensen nemen minder snel hun eigen verantwoordelijkheid...

Ik doe nog elke dag een goede daad, klein of groot....Ik denk niet dat veel mensen dat kunnen zeggen...
Laatst gewijzigd door Marlous op 02 nov 2004 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 20:42

Konami schreef:Wat is er nog mooier dan dat je voor iemand iets kunt betekenen?

Behandel ieder ander zoals jij ook behandeld wilt worden!!

Belangrijk zijn is aardig, maar aardig zijn is belangrijker!

Heb vrede met je zelf en je naasten!!

Lief zijn is de oplossing!!

Een beetje vrolijkheid doet veel goeds!!

Bla bla.. zo kom je ook verder...
leuk bedoeld,maar niet praktisch..(meer) :wink:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 20:43

Marlous77 schreef:Maar dat is nu juist de point....

Zodra iemand jou lastig valt, zal je boos worden en misschien agressief worden (??)....
Je kan het ook volwassener oplossen door proberen te praten of lekker weg te lopen..
Alleen als iemand mij lichamelijk aanvalt,dan verdedig ik mijzelf tot het uiterste..maar ik zal niet de eerste klap uitdelen..
Als iemand mij lastig valt,vraag ik eerst of ie daarmee wil stoppen,doet ie dat niet dan zijn de gevolgen voor die persoon...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 nov 2004 20:46

Marlous77 schreef:
Ik doe nog elke dag een goede daad, klein of groot....Ik denk niet dat veel mensen dat kunnen zeggen...
probeer niet te veel te denken in termen goed of slecht..wat voor de een goed is,kan slecht uitpakken voor iemand anders...als het jezelf een goed gevoel geeft...prima.

Plaats reactie