Mag jij blijven?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 dec 2005 18:25

The-Hunter schreef:Ook even de test gemaakt samen met vriendin en neef.
Uitslag

Ik 12 fout :o

Vriendin 2 fout }:

Neef 6 fout

Vind het maar vage vragen neem die vraag dat je bij je buren opbezoek gaat, nou voor mijn buren zou ik niet een kleinigheidje meenemen hoor wat denk je dat het kost, zijn wij nou Nederlanders of niet :wink:
Nederlander of niet, het heeft niet eens met inburgeren te maken! Ik neem altijd een kleinigheidje mee, maar ik kom dan ook zelden bij de buren. :wink: Maar als ik ergens op visite ga neem ik in ieder geval altijd een bloemetje mee en als ik getrakteerd wordt in een café geef ik ook wat terug, dat is geen inburgeren, want er zijn er genoeg die het nooit doen, dat ligt gewoon aan iemands karakter.

The-Hunter
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door The-Hunter » 28 dec 2005 01:48

Bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat niks mee nemen aardig Nederlands is omdat ze altijd zeggen dat Nederlanders zuinig zijn enzo. Trouwens is het bij ons niet zo gebruikelijk om een kleinigheidje mee te nemen als we ergen opbezoek (bij familie of vrienden) gaan niemand doet dat eigenlijk hier alleen bij bijzondere gelegenheden eigenlijk. In café's en bij het uitgaan is het natuurlijk wel vanzelfsprekend dat als je wat te drinken krijgt zelf ook een rondje betaald :Y.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 28 dec 2005 02:09

En dat is dus voor mij typisch Nederlands, als je in een kroeg zit, krijg je altijd rondjes, maar niemand zal zeggen heb je ook honger? Maar ik weet wel hoe je het bedoelde hoor The-Hunter, Nederlanders worden altijd zuinig genoemd. Ik weet niet waar jij woont, maar het scheelt ook wel per provincie of iemand wat meeneemt als hij (meestal zij :D ) op visite gaat. Zelf heb ik mijn jeugd in Noord-Holland doorgebracht en ben daar geboren, en dat scheelt aanmerkelijk met Friesland. Hier geven ze hun kinderen vaak niet eens een nachtkus, laat staan dat ze even mee gaan om de kinderen een verhaaltje te vertellen en lekker in te stoppen, ik ben dat wel gewend, maar zoals ik al zei, het ligt ook aan het karakter. :wink:

The-Hunter
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door The-Hunter » 28 dec 2005 02:40

Sinds 1,5 jaar woon en studeer ik dus in Eindhoven. Maar ik kom dus uit de mooiste stad uit de Friese provincie waar jij nu woont. Je merkt zeker verschil met de manier van omgaan met elkaar. Helemaal in gastvrijheid hier in het zuiden gaan de mensen gewoon veel gemoedelijker met elkaar kom.

Had trouwens ook gewoon in leeuwarden aan de NHL kunnen studeren. Maar mijn vriendin ging in Eindhoven studeren en 2 vrienden van ons/mij. En ik wou zelf ook graag weg omdat ik toe aan iets nieuws was en ik kon de zelfde studie hier ook doen vandaar.

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 28 dec 2005 10:56

The-Hunter schreef:Sinds 1,5 jaar woon en studeer ik dus in Eindhoven. Maar ik kom dus uit de mooiste stad uit de Friese provincie waar jij nu woont. Je merkt zeker verschil met de manier van omgaan met elkaar. Helemaal in gastvrijheid hier in het zuiden gaan de mensen gewoon veel gemoedelijker met elkaar kom.

Had trouwens ook gewoon in leeuwarden aan de NHL kunnen studeren. Maar mijn vriendin ging in Eindhoven studeren en 2 vrienden van ons/mij. En ik wou zelf ook graag weg omdat ik toe aan iets nieuws was en ik kon de zelfde studie hier ook doen vandaar.
Dus ben je eiegnlijk ook een allochtoon die moet inburgeren!
:D

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 28 dec 2005 13:17

onzehans inburgeren is een andere zaak, maar aanpassen moet iedereen zijn hele leven lang, ook in Nederland zelf. :Y

The-Hunter
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door The-Hunter » 28 dec 2005 13:19

@Hans

12 fout

Ben al gezakt, wacht op mijn uitzetting :P .

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 31 dec 2005 09:14

The-Hunter schreef:@Hans

12 fout

Ben al gezakt, wacht op mijn uitzetting :P .
Tijdens de Nationale Inburgeringstest op de TV afgelopen woensdag is bijna niemand geslaagd!!!
Massale uitzetting kan volgen...

Je kunt de test nog steeds doen en zelf controleren of je geslaagd bent:
http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 31 dec 2005 14:35

Aan de Nationale Inburgeringstest heb ik voor de aardigheid meegedaan, bij de eerste serie vragen 2 fouten, dus ik dacht "eitje", maar dat viel later toch tegen, in het totaal 12 fouten, mijn koffer staat al gepakt en nu maar wachten tot ze me komen uitzetten en dan die uitslagen. :-? Dit wordt inderdaad een massale uittocht en er komt niemand meer in Nederland, er waren echt vragen bij die een ehhh normaal mens denkt goed te hebben, is het nog fout.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 31 dec 2005 14:51

30 goed! (6,1) Jullie zijn dus nog niet van me af. :lol:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 31 dec 2005 14:55

JafJoe schreef:30 goed! (6,1) Jullie zijn dus nog niet van me af. :lol:
Natuurlijk wel, jij blijft en heel veel van ons moeten weg, maar dan zijn wij niet van jou af, wel jij van ons. :D Overigens knap van je, wist je zelfs wat je doen moest als er bij de buren een baby geboren was?

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 31 dec 2005 15:06

Ann McDunn schreef:
JafJoe schreef:30 goed! (6,1) Jullie zijn dus nog niet van me af. :lol:
Natuurlijk wel, jij blijft en heel veel van ons moeten weg, maar dan zijn wij niet van jou af, wel jij van ons. :D Overigens knap van je, wist je zelfs wat je doen moest als er bij de buren een baby geboren was?
Nee, het antwoord dat ik wilde geven (Verhuizen!) stond er niet bij...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 31 dec 2005 15:09

:D

illnino
Bijrol
Bijrol

Bericht door illnino » 29 aug 2007 18:17

veel fouten :P ben dan ook nog maar 13 jaar en geboren in afghanistan :P

bobocad