Mag jij blijven?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 13 nov 2005 11:03

6 Fout, ik mag blijven maar als dit de daadwerkelijke toets is die voor mensen beslist of ze wel/niet mogen blijven dan vertrek ook ik liever. Die SP'ster zal die toets wel op haar log hebben gezet om aan te geven hoe belachelijk het allemaal is, maar draagt ze zelf eigenlijk alternatieven aan? Ik heb er niet naar gezocht maar verder dan iedere vorm van restrictie op het gebied van toelating afschaffen komt ze waarschijnlijk niet. En daar ben ik nog minder voorstander van.

Dan kunnen Marijnissen en zijn rakkers nog zo hard roepen dat ze geen tegenpartij meer zijn, maar op meer doen dan de vinger op de zere plek leggen heb ik ze in 2 jaar niet kunnen betrappen. Als je stemt op de partij die alleen maar aangeeft wat er fout gaat, is dat in mijn optiek een tegenstem...

Ontopic: En trouwens, er staan allemaal vragen met betrekking tot uitkering, recht op speciale vergoedingen en het toegewezen krijgen van een huis. :} Sorry hoor, maar als Nederlander zijnde wordt er van mij verwacht dat ik keihard werk, nog wat harder werk als er bijzondere kosten zijn/worden gemaakt en zelf maar een huis zoek. Ik doe het allemaal zelf, ik wil het allemaal zelf doen en verwacht eenzelfde instelling van de mensen die hierheen komen. Want dat is in mijn ogen ook een gedeelte van de Nederlandse cultuur en ga je die mensen in het land van herkomst al uitleggen dat ze hier bij voorbaat sowieso al bepaalde rechten hebben en niet dat ze die kunnen verdienen door net als ons er keihard voor te werken creëer je vanaf het begin al een verkeerde situatie. Waarom staat er geen vraag over het beginnen van een eigen bedrijf, over het starten met een (vervolg)opleiding voor de persoon in kwestie zelf?

Ik ben geen vreemdelingenhater, geen Wilder-adept en vind het beleid van Verdonk soms ook te kil en inhumaan. Maar deze lijst mag van mij op verschillende vlakken nog meer duidelijk maken dat als je hierheen, er ook een hoop dingen van je worden verwacht. En als dat een toekomstige asielzoeker afschrikt, dan hoort hij hier evenmin als in zijn eigen land...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 13 nov 2005 11:14

mag..mag...wil ik wel blijven?..als je het mij vraagt ben je beter af in het buitenland,als je goed kan werken,en lekker kan verdienen,en niet ziekelijk bent.
Kijk alleen maar naar de huizenprijzen..
hier (amsterdam) heb je voor 140.000 euro een 1 kamer appartement,van 40 2m...net over de grens heb je daar al bijna een vrijstaand huis voor met 2 - 3 verdiepingen.
Laatst gewijzigd door emperor op 13 nov 2005 11:22, 3 keer totaal gewijzigd.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 13 nov 2005 11:16

emperor schreef:mag..mag...wil ik wel blijven?..als je het mij vraagt ben je beter af in het buitenland,als je goed kan werken,en lekker kan verdienen.
Ik ben zelf nog in de running voor een jaar lang New Jersey... Doe ik toch liever dan nog een jaartje werken in Nederland/Amsterdam.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 13 nov 2005 20:32

Tja, 9 fout... Maar ja, Hoe moet ik nou weten hoelang mijn Turkse rijbewijs geldig is?! Die heb ik helemaal niet!!! :P

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 nov 2005 02:03

Rich Art schreef:Tja, 9 fout... Maar ja, Hoe moet ik nou weten hoelang mijn Turkse rijbewijs geldig is?! Die heb ik helemaal niet!!! :P
Ik zal toch weg moeten, weet niet eens hoelang mijn Nederlandse rijbewijs nog geldig is en eerlijk gezegd kan me dat ook helemaal niet schelen, je krijgt vanzelf bericht dat het verlengd moet worden. Dom gedoe allemaal. }:

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 14 nov 2005 11:02

7 fout.
Gelukkig ik mag blijven, want als je in zoveel landen geweest bent als ik, weet je dat het zeer moeilijk, zo niet onmogelijk, is een plek op aarde te vinden waar de bevolking het beter heeft dan hier.
En dan bedoel ik de combinatie van welvaart, zorg, onderwijs, sociale zekerheid, infrastructuur en beschaving.

Natuurlijk zijn er landen waar je misschien het klimaat beter vindt, het eten lekkerder, de mensen vriendelijker, de natuur mooier. en als het je hier niet bevalt en je genoeg geld hebt en met niemand rekening hoeft of wilt houden, ga je lekker weg: laat wel even weten waarheen, want wij komen graag op bezoek in Monaco, Kaapstad, Ubud, Siracuse, Kralendijk, de Algarve, Key West, Hua Hin of waar je ook naar toegaat.

Maar wij gaan wel weer terug naar dit kille kikkerlandje met zijn kankerende kaaskoppen, want als we in de lente weer op een terrasje zitten, komt de hele wereld voorbij slenteren - in ons landje: om te zien hoe leuk het hier is en te ontdekken hoe we dat voor elkaar hebben gekregen.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 14 nov 2005 11:12

Onzehans, je hebt helemaal gelijk. Houd je een tafeltje naast je vrij op het terras?

Flippie
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Flippie » 14 nov 2005 13:57

ik begin er niet eens aan :wink: veels te moeilijk voor me }: ik ga maar alvast in reisgidsen kijken......

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 15 nov 2005 03:06

LuciusMalfoy schreef:Onzehans, je hebt helemaal gelijk. Houd je een tafeltje naast je vrij op het terras?
Welkom op het mooiste terras van Amsterdam! :+

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 15 nov 2005 03:27

onzehans schreef:
LuciusMalfoy schreef:Onzehans, je hebt helemaal gelijk. Houd je een tafeltje naast je vrij op het terras?
Is dat op het Leidse Plein?

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 15 nov 2005 04:13

Ann McDunn schreef:
onzehans schreef:
:N

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 15 nov 2005 08:58

onzehans schreef:
Ann McDunn schreef:Welkom op het mooiste terras van Amsterdam! :+
Ikzelf vond 'De Jaren' altijd een bijzonder fijn terras hebben...

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 15 nov 2005 09:09

LuciusMalfoy schreef:
onzehans schreef:
Ann McDunn schreef:Welkom op het mooiste terras van Amsterdam! :+
Ikzelf vond 'De Jaren' altijd een bijzonder fijn terras hebben...
Inderdaad ook heel fijn!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 15 nov 2005 10:33

Maar nog even voordat we weer terug ontopic gaan: waar is het dan wel?

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 15 nov 2005 11:02

aarzel, aarzel........

Plaats reactie