Mag jij blijven?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 14 dec 2005 14:54

Als ik er aandenk ga ik kijken! Vind dit soort dingen altijd wel geestig.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 dec 2005 14:59

Rich Art schreef:Als ik er aandenk ga ik kijken! Vind dit soort dingen altijd wel geestig.
Ja, het kan geestig zijn, maar de achterliggende bedoeling is dat niet, ik vind het totale waanzin. }:

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 14 dec 2005 15:36

Ann McDunn schreef:
Rich Art schreef:Als ik er aandenk ga ik kijken! Vind dit soort dingen altijd wel geestig.
Ja, het kan geestig zijn, maar de achterliggende bedoeling is dat niet, ik vind het totale waanzin. }:
Je hebt helemaal gelijk:
die Oerlemans, omhooggevallen soapyup, zet dan weer kooien neer met in elk apart een categorie van de doorsneebevolking: lichtmatrozen, paaldanseressen, vivisectiemedewerkers, rechtbankgriffiers, brandweerlieden en omroepmedewerkers die onder elkaar mogen uitmaken wie de beste groep vaderlanders is. En op een verhoogje zit een clubje zichzelf voor een envelop zwart schnabbelgeld verpooierende net-niet-BN-ers zich uit te sloven als laatste te eindigen want zij steken al met hun holle schedels boven het maaiveld uit en dan kan je maar beter pretenderen nog dommer te zijn dan de gemiddelde televisieslaaf.
Zo.
:o

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 dec 2005 15:55

:T

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 17 dec 2005 17:14

Teleac schreef:In een live uitzending van anderhalf uur kunnen de kijkers hun kennis van Nederland testen. Zo kunnen zij erachter komen of zij zelf eigenlijk wel voldoende zijn 'ingeburgerd'. Bart Peeters en Pernille La Lau stellen de vragen. Kijkers geven de antwoorden thuis, via internet of sms.

In het programma komen vragen aan de orde die te maken hebben met kennis van Nederland: de Nederlandse samenleving, geschiedenis, gewoonten, normen en waarden. De vragen zijn opgesteld door dezelfde deskundigen die de echte inburgeringexamens samenstellen. Zo wordt de Nationale Inburgering Test een realistische afspiegeling van het examen dat nieuwe Nederlanders afleggen, voordat zij echt Nederlander kunnen worden.

In het programma komen vragen aan de orde die te maken hebben met kennis van Nederland: de Nederlandse samenleving, geschiedenis, gewoonten, normen en waarden. De vragen zijn opgesteld door dezelfde deskundigen die de echte inburgeringexamens samenstellen. Zo wordt de Nationale Inburgering Test een realistische afspiegeling van het examen dat nieuwe Nederlanders afleggen, voordat zij echt Nederlander kunnen worden.

Het programma ziet eruit als de Nationale IQ Test van BNN. Dit keer presenteren Bart Peeters (Hoe?Zo!) en Pernille La Lau (Bij ons thuis) het programma, dat live vanuit studio 24 wordt uitgezonden. In de studio doen 6 groepen Nederlanders mee: Antillianen, afhaal-Chinezen, toekomstige vaklui, Oranjegezinden, Zeeuwen en vluchtelingenwerkers. Bovendien is er een selecte groep bekende Nederlanders die het aandurft om aan deze test mee te doen en die allemaal iets met het onderwerp te maken hebben.
zie hier

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 dec 2005 18:18

Ze doen maar, ik blijf het onzin vinden! Overigens zijn er in Nederland heel wat mensen van 50 jaar en ouder die altijd hard hebben gewerkt, maar niet veel weten, dan kan je wel zeggen "eigen schuld", maar zo zie ik het niet. Het zal wel blijken dat er heel wat Nederlanders van geboorte en afkomst eigenlijk helemaal niet ingeburgerd zijn, omdat ze b.v. de klemtoon nog steeds verkeerd uitspreken of weps en geps zeggen en niet weten waar Abraham de mosterd vandaan haalde, dat weet ik ook niet dus bij voorbaat afgewezen. :Y

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 17 dec 2005 21:09

Ik ben bang dat de test wederom zal aantonen dat de opstellers er geen idee hebben van wat er in de nederlandse maatschappij van belang is.

Zoals:
- Heb Respect Voor Elkaar
- Communiceren
- Geef Elkaar De Ruimte

En het zijn niet alleen de nieuwkomers die zich hiervan bewust zouden moeten zijn, als ook mensen van wie de voorouders met de Batavieren de Rijn zijn afgezakt zich er aan houden wordt het hier een stuk gezelliger. :Y

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 18 dec 2005 01:04

JafJoe schreef:Ik ben bang dat de test wederom zal aantonen dat de opstellers er geen idee hebben van wat er in de nederlandse maatschappij van belang is.

Zoals:
- Heb Respect Voor Elkaar
- Communiceren
- Geef Elkaar De Ruimte

En het zijn niet alleen de nieuwkomers die zich hiervan bewust zouden moeten zijn, als ook mensen van wie de voorouders met de Batavieren de Rijn zijn afgezakt zich er aan houden wordt het hier een stuk gezelliger. :Y
Kijk zo mag ik het zien, mijn idee! Alles was vroeger beslist niet beter, maar er werd wel veel meer met en voor elkaar gedaan, tegenwoordig is het allemaal egoïsme wat de klok slaat. Afijn, als we allemaal een beetje ons best doen om elkaar te respecteren met elkaar te communiceren en elkaar niet alleen de ruimte geven, maar ook om elkaar te geven, dan zijn we op de goede weg. Ik ben wel bang dat het niets wordt, maar proberen kan altijd en dat is toch het goede voorbeeld geven. Misschien zien anderen dat dan ook in en gaan een beetje mee doen. I hope so!

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 18 dec 2005 02:20

JafJoe schreef:En het zijn niet alleen de nieuwkomers die zich hiervan bewust zouden moeten zijn, als ook mensen van wie de voorouders met de Batavieren de Rijn zijn afgezakt zich er aan houden wordt het hier een stuk gezelliger. :Y
Alleen de Batavieren JafJoe?

Afbeelding

Indertijd werd in heel Europa oorlog gevoerd door verschillende Keltische en Germaanse stammen. De Germanen wilden de Kelten verslaan, en de Kelten de Germanen. Dan won de één, dan weer de ander. Uit Duitsland kwamen twee Germaanse stammen naar Nederland: de Bataven en de Caninefaten. Ze waren gevlucht. De Bataven deden allen de inburgeringcursus en mochten blijven. De Caninefaten onttrokken zich hieraan en verscholen zich in de duinen langs de Noordzeekust. De stoutmoedigsten onder hen trokken later langs de kust naar het noorden en ook landinwaarts. Dat waren de latere Friezen. :)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 18 dec 2005 02:39

hadiederk eindelijk gerechtigheid voor de stoutmoedige Friezen niks geen inburgeringscursus Fryslân Boppe :D :T

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 18 dec 2005 16:36

Inburgeren? In dit kleine snertlandje lukt dat nooit, nu gaan ze alwéér het Nederlands veranderen, hoe moet iemand die het net voor zijn/haar idee goed geleerd heeft dat nu weer hebben? Volgens mij zit Van Dale erachter, kan er weer een nieuw woordenboek komen, ik ben verdorie net gewend aan pannenkoeken ë hier - daar of niet, de spelling van zo'n 1600 woorden gaat veranderen als ze hun zin krijgen. Ik vind het wel goed langer. Arme studenten en leraren, allemaal weer extra werk. }:

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 20 dec 2005 10:57

Ann McDunn schreef: (...) nu gaan ze alwéér het Nederlands veranderen (...)
Naar verluidt zullen de nieuwe spellingsregels worden geboycot door de Volkskrant, de NOS en tal van andere media.
Eindelijk oproer in spellingsland.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 20 dec 2005 11:17

onzehans schreef:
Naar verluidt zullen de nieuwe spellingsregels worden geboycot door de Volkskrant, de NOS en tal van andere media.
Vraag me overigens wel af hoe de Volkskrant volgend jaar het Nationale Diktee mede gaat organiseren als ze zelf de nieuwe spelling afwijzen!

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 21 dec 2005 03:06

JB schreef:
onzehans schreef:
Vraag me overigens wel af hoe de Volkskrant volgend jaar het Nationale Diktee mede gaat organiseren als ze zelf de nieuwe spelling afwijzen!
Dat vroegen ze zichzelf ook al af!
:)

The-Hunter
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door The-Hunter » 27 dec 2005 14:00

Ook even de test gemaakt samen met vriendin en neef.
Uitslag

Ik 12 fout :o

Vriendin 2 fout }:

Neef 6 fout

Vind het maar vage vragen neem die vraag dat je bij je buren opbezoek gaat, nou voor mijn buren zou ik niet een kleinigheidje meenemen hoor wat denk je dat het kost, zijn wij nou Nederlanders of niet :wink:

Plaats reactie