Als je niet deed,wat je nu doet.

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Als je niet deed,wat je nu doet.

Bericht door emperor » 27 dec 2004 19:47

Als je niet deed,wat je nu doet..wat zou je dan hebben gedaan?..

Ik ben zelf electricien,en door mijn werk,kom ik op veel plaatsen...de directie verblijven van AH..en donkere modderige kruipruimtes onder gebouwen...
maarrr..niets wat me zo aangreep als het mortuarium,
ik ben dus door mijn werk drie weken bezig geweest in de snijzaal van de VU..een grote ruimte waar men lijken ontleed,ten behoeve van de medische wetenschap..er is ook een grote koelruimte aanwezig waar men de lijken bewaart in doorzichtige plastic zakken,en wanneer nodig men dus altijd over vers studiemateriaal beschikt.

Nu heb ik zelf gezien hoe dat allemaal in zijn werk gaat,en nog steeds heeft dat een diepe indruk op me gemaakt,niet alleen de vriendelijkheid van de patholoog-anatoom,maar ook hoe interessant dat werk is,om kort te zijn,dat lijkt mij nog steeds een heel mooi beroep..hoewel het voor sommige afschrikwekkend is..,zo was ik eigenlijk de enige die er geen problemen mee had om daar aan het werk te gaan..tussen de ingevroren lijken.

Ik was gefascineerd,ik zou dus wel iets in die richting hebben willen zoeken.

Mischien moeilijk voor te stellen,maar als men een lijk aantreft,en je wordt gebeld,en je moet bijv. de doodsoorzaak vaststellen,en jij bent de enige die dat kan op dat moment...prachtig toch eigenlijk!

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 27 dec 2004 19:56

Met alles wat ik van jou lees word je een groter mysterie.... :wink:

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 29 dec 2004 08:53

Tja als ik geen secretaresse was geweest en vroeger meer mijn best had gedaan ipv alleen maar wat te feesten dan was ik het liefst tolk-vertaalster geweest. Heeft me altijd enorm gefascineerd, frans en spaans en engels of watvoor taal dan ook. Helaas Maastricht is een hele gezellige stad en de studie aldaar was zoooo saai dat ik dacht het wel in de landen zelf, de kennis beter op te doen dan uren in woordenboeken te zitten zoeken.

Een jaar in frankrijk, engeland, maar ja daar krijg je geen papiertje voor. Dus kan ik nooit tolk-vertaalster worden. Heb nog steeds spijt, maar om de studie weer op te pikken, tja daar is de thuissituatie nu niet gunstig voor :o

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 29 dec 2004 09:06

dan was ik stoere rockster geweest en op mijn 27e gestorven aan een overdosis :Y

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 dec 2004 10:44

Een andere optie voor mij was in dienst gaan...
ik wilde toen graag in dienst,als scherpschutter,of boordschutter met een zwaar machinegeweer,
omdat ik altijd al heb geschoten,(en nu nog steeds),dus toen ik 18 was,en de dag van keuring was aangebroken heb ik mij opgegeven als schutter..en dat wilde ik toen ook..ware het niet dat ik werd uitgeloot er waren dat jaar al genoeg van mijn lichting,en zo werd ik buitengewoon dienstplichtig...ik heb daarna eigenlijk niet de moeite meer genomen om als beroeps te gaan...maar scherpschutter zijn trok me wel erg toen,of in ieder geval iets met (zware) vuurwapens.
(van je hobbie je werk maken noemden ze dat)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 29 dec 2004 10:48

mensen doodknallen! Altijd een leuke baan!
En als je ze hebt omgelegd, opensnijden. Jottum!

:o

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 29 dec 2004 10:52

ruben schreef:dan was ik stoere rockster geweest en op mijn 27e gestorven aan een overdosis :Y
Anders zet je er even precies neer wat ik er ook neer wilde zetten...! :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 dec 2004 11:02

Ik zat meer te denken aan bijv.de scherpschutters die men inzet bij terroristische dreigingen,of bij beveiligingswerk...knallen in de nederlandse militaire dienst..is toch alleen maar bij oefeningen,maar je hebt dan wel de kans om met echt materieel om te gaan,en daar was het mij om te doen.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 29 dec 2004 12:17

Dat rockster worden met een bad habit kan ik me voorstellen, maar waarom wil je dan zo nodig ook dood op je 27e?

Is dat om marketing-technische redenen die dan voor je naamsbekendheid en je overgebleven familie en vrienden gunstig zijn ?

Kom nou ! Je kunt toch beter een keep-on-rocking rocker zijn zoals de Stones, de Led Zepp's, Bowie, Dylan, Pink Floyd's of Deep Purple's??
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 29 dec 2004 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 29 dec 2004 12:22

Dr. Strangelove schreef:Dat rockster worden met een bad habit kan ik me voorstellen, maar waarom wil je dan zo nodig ook dood op je 27e?

Is dat om marketing-technische redenen die dan voor je naamsbekendheid en je overgebleven familie en vrienden gunstig zijn ?

Kom nou ! Je kunt toch beter een keep-on-rocking rocker zijn zoals de Stones, de Led Zepp's, Bowie, Dylan, Pink Floyd's of Deep Purlple's??
Ja, maar die hebben ondertussen een flinke weerstand tegen drugs opgebouwd ;). Ik zou er zo onderdoor gaan hehe... Maar elk jaar na je 27e als rockster is alleen maar meegenomen natuurlijk, en dan lekker van de royalities rentenieren....

*wheeeeeeee* *wheeeeeeee* *wheeeeeeee*

Heh, kutwekker :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 dec 2004 12:30

vergeet Ozzy niet...en wally tax.. :D
Afbeelding

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 29 dec 2004 14:22

Inplaats van wat ik nu doe lijkt het me ook wel wat om architect ofzo te zijn. Van die aparte kantoorgebouwen ontwerpen en dat soort spul. En natuurlijk van die super ingwikkelde tekeningen maken, muhahah, dat lijkt me helemaal geweldig om te doen.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 29 dec 2004 16:23

bergbeklimmer :Y

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 dec 2004 16:25

Bolo schreef:bergbeklimmer :Y
betaalt dat een beetje?.. :wink:
..ik doelde met het topictitel dus op het beroep wat je nu uitoefent..

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 29 dec 2004 16:30

Verlicht dictator van een tropisch eiland. 8)

Plaats reactie