LuciusMalfoy schreef:Vrouwen slaan is het lafste wat je kan doen en geen enkel excuus (dronken, zij begon, enz.

) rechtvaardigd zulk gedrag.
dit klinkt mij dan weer als onzin in de oren.( 9/10 gevallen heb je gelijk, maar het hoeft niet altijd)
de meeste mensen, staan heel vlug klaar met hun oordelen.
zij zien,analyseren en beoordelen.
meestal is dat niet rechtvaardig naar de dader.
zijn vriend zegt, vriend van me heeft vrouw geslagen, dat is de kern die de meeste zich onthouden en beoordelen daar hun mening over.
vrouw>slaan=slecht, klaar.
de meesten mensen vinden dat slecht, omdat de meeste mensen nooit in zo'n dergelijke situatie komen(en ja natuurlijk ben je meestal een eikel, wil je uberhaupt in zon situatie komen, maar dat is een ander verhaal)
als ik naar mezelf kijk, ken ik vrouwen die bij mij het bloed onder de nagels vandaan halen.
als ik nou om een of andere belachelijke reden in een situatie zou komen waarbij 2 vrouwen op mij inslaan, zal ik zeker mijn handen
Niet thuis houden.
maar daar denkt niemand bij na, de meeste overzien het geheel van de situatie niet voordat ze met hun oordeeltje klaar staan !
jullie zien alleen maar een man die een vrouw slaat...
om een ander voorbeeld te noemen.
er is een jonge, die een geboren coureur is.
zijn vader was dat en zijn broer..
zijn broer gaat dood door een auto ongeval, en de jongste blijft leven.
nou weet die jonge dat hij groot inzicht,gevoel,controle,ambitie heeft ivm auto's.
maar op een dag, naja vele jaren schade vrij gereden te hebben.
komt die jonge in een situatie terecht, die inderdaad grotendeels door hem zelf veroorzaakt is, en krijgt een ongeval.
nou wist die jonge dat hij beter reed als 9/10 mensen op de weg, maar zijn zelfvertrouwen, ego beinvloeden het objectieve/reele beeld op de weg en veroorzaakte een ongeluk.
bij dat ongeluk verliest die jonge bijna zijn leven, zijn knie en scheenbeen raken verbrijzelt..
maar een meisje dat achterin Lag en niet haar gordel om had raakte ook gewond..(schouder uit de kom)
nou kan die jonge na 9 maanden nog steeds niet lopen en moet zijn been waarschijnlijk geamputeerd worden.
die jonge verschijnt voor de rechtbank en de aanklacht van de officier van justitie luid, het moedwillig letsel toebrenge bij de inzittenen.
nou vind die jonge, dat het dat meisje haar eigen verandwoordelijkheid was, en dat haar letsel onder andere te wijten valt aan haar liggende positie en het ontbreken van de gordel, immers het meisje dat voorin zat mankeerde niks omdat zij Wel haar gordel om had.
de rechter vond dat dus niet, hij bleef de bestuurder van het voertuig en krijgt 120 uur werkstraf en een jaar rij ontzegging.
de jonge had al 9 maanden niet gereden, de politie vond het niet nodig zijn rijbewijs in beslag te nemen, omdat de jonge niet gedronken had, zelf het meeste letsel had, en nooit met justitie in aanraking was gekomen.
maar het feit dat de officier dat wel vond, krijg die jonge er als nog een jaar bovenop.
hoger beroep duurd 8/9 maanden, met grote kans alsnog rij ontzegging te krijgen. hoger beroep heeft dus geen zin.
En dat is wel rechtvaardig ?
de meeste mensen in de omgeving schilderen die jonge af, als debiel/weg piraat/crimineel kortom een schande voor de samenleving.
goh daar rijd er weer zon gek...
die zelfde jonge, schaamt zich diep dat zelfs de dood van zijn broer hem niet tot bezinking heeft gebracht.
maar Walgt van het gedrag van andere mensen, wat hun het recht geeft hem zo te beoordelen, puur omdat er een meisje gewond is geraakt.
wat die jonge ook heeft mogen veroorzaken, rechtvaardig gezien, heeft hij er Allang voor geboed !
maar dat stopt mensen niet met hun oordeel klaar te zijn..
en dit is precies het zelfde met die jonge die een vrouw slaat...
wij weten niet in wat voor situatie die jonge verkeerde, maar beoordelen hem toch puur op wat wij Willen zien...
ik mag morgen bij een stel dieven en criminelen, 120 uur, in me rolstoel spijkers in een zakje doen.
met nog vele operaties voor de boeg met het vooruitzicht dat het uiteindelijk nog niks helpt en alsn og mijn been verlies.
mijn beste vriend,vriendin en dat meisje zijn mij in de eerste 15 weken in het ziekenhuis nooit komen bezoeken...en hebben nooit meer iets van zich laten horen.
ik kan niet naar school, de toekomst is troebel, kan waarschijnlijk nooit meer normaal lopen, mag nog een jaar niet rijden, zit de hele dag achter mijn pc of lees.
maar mensen hebben nog steeds het lef mij te veroordelen...
en zij hebben geen idee ! geen idee wat zoiets met een mensen leven doet als je 21 bent....
rechtvaardigheid is niet wat er in de wet staat.
rechtvaardigheid is niet gebonden aan één actie (een vrouw slaan)
de enigste waarheid zijn de oorzaken en de gevolgen die je draagd.
die accepteer je als een man en je spuugt op de onwetenen die denken hun mening hierover te mogen uiten.....