Actie Giro 555: huichelarij!

Bespreek het actuele nieuws.
dirkpostma
Figurant
Figurant

Actie Giro 555: huichelarij!

Bericht door dirkpostma » 06 jan 2005 18:14

Zojuist ontving ik tot mijn grote onsteltenis de volgende email van de redactie van FilmTotaal:
Filmtotaal wil ook zijn steentje bijdragen en nodigt je uit 2 dingen te doen:

1: Bezoek deze pagina: http://www.filmtotaal.nl/giro555 Voor iedere
bezoeker storten wij 1 eurocent op giro 555. Op deze wijze hopen wij veel
geld binnen te halen. Bovendien staan er op deze pagina een aantal DVD aanbiedingen waarvan onze winst ook naar giro 555 gaat.

2: Stuur deze E-mail door naar zoveel mogelijk mensen! Hoe meer mensen de pagina http://www.filmtotaal.nl/giro555 bezoeken en DVD's bestellen hoe meer geld we kunnen ophalen.
Ik vind dit persoonlijk een erge vorm van huichelarij. Waarom vraag je je af? Om dat 1 cent per uniek IP een ontzettend laag bedrag is. Normale prijzen van marketing op internet liggen op minimaal 5 cent per unieke bezoeker, en dat loopt uit tot maar zeg 30 cent is ook geen uitzondering. Nu zeg ik niet dat FilmTotaal er 30 cent van moet maken, de bezoekers zijn immers niet heel erg getarget, maar uitgaande van 5 cent betekent dit dat FilmTotaal per bezoeker in principe 4 cent verdient! En dat over de hoofden van die duizenden slachtoffers... Bah :cry:

Ik zeg dus: jongens van FilmTotaal, maak er eens heel gauw MINIMAAL 5 cent per uniek IP van, dan maken jullie er (misschien) geen winst op...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 06 jan 2005 19:18

typisch Nederlands: altijd blijven zeiken. Zolang de mannen van FT nog niet steenrijk zijn, kun je niet verwachten dat ze tonnen gaan weggeven. Wees blij dát ze iets doen. En stop nou maar met mekkeren en zorg dat er zo veel mogelijk mensen naar FT komen

dirkpostma
Figurant
Figurant

Bericht door dirkpostma » 06 jan 2005 19:56

dubbelpost ivm traagheid
Laatst gewijzigd door dirkpostma op 06 jan 2005 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

dirkpostma
Figurant
Figurant

Bericht door dirkpostma » 06 jan 2005 19:57

Waar ik mij vooral aan stoor is het feit dat FT, en half Nederland, vooral geld lijkt te geven uit de motivatie: "kijk mij eens goed zijn!". Mijn vurige vraag is: waarom moet FT, en de rest van bedrijvig Nederland, zoveel aandacht vragen voor hun gulle donatie? Dat kan toch ook in stilte? Waarom moet er een tegenprestatie van onzinnige pageviews tegenoverstaan als je ook zonder die moeite geld kunt doneren?

Volgens mij geeft half NL omdat men niet onder wil doen aan de rest en niet omdat men de gebeurtenissen allemaal zo erg vindt. Zo ook FT. En als je er dan zonodig aandacht voor terug wil, doe het dan met een fatsoenlijk bedrag.

Anyway... het werkt uiteindelijk wel... dat is het voordeel. Maar het blijft m.i. neigen naar huichlarij. Ik wens dat mensen dat ook eens inzien en niet continu als een stel kippen zonder kop achter elkaar aanrennen en baas boven baas willen spelen.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 06 jan 2005 20:03

wat maakt die motivatie nou uit? Denk je nou werkelijk dat de slachtoffers in Azie zich afvragen wat de motivatie achter elke euro is? Toe nou. Natuurlijk moeten we andere brandhaarden in de wereld niet vergeten. Natuurlijk stoor ik mij aan de truttigheid van sommige acties. En natuurlijk geven mensen hypocriet. Maar wat maakt dat uit voor het geld?

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 06 jan 2005 20:15

dirkpostma schreef:Waar ik mij vooral aan stoor is het feit dat FT, en half Nederland, vooral geld lijkt te geven uit de motivatie: "kijk mij eens goed zijn!". Mijn vurige vraag is: waarom moet FT, en de rest van bedrijvig Nederland, zoveel aandacht vragen voor hun gulle donatie?
Omdat een goed voorbeeld doet volgen misschien? Als mensen zien dat er massaal gegeven wordt door anderen, zijn zij ook sneller geneigd zelf iets bij te dragen. Dit effect bereik je niet zonder enige ruchtbaarheid aan je donatie te geven.

Je hebt natuurlijk ergens wel gelijk: alles is ijdelheid, en iedereen die geeft (de jongens van FT, maar ook mensen/instellingen die wel 'in stilte' doneren) doet dat deels om zichzelf een beter mens te voelen. Maar zoals ruben opmerkt: dat zal het laatste zijn waar de hulpbehoevenden zich druk om maken.

Of 1 eurocent per uniek IP-adres inderdaad te weinig is weet ik niet, maar om te kunnen zeggen bij welk bedrag de actie FilmTotaal dan wél moreel door de beugel kan moet je wel ERG zeker van je zaak zijn.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 06 jan 2005 20:21

dirkpostma schreef:Waarom moet er een tegenprestatie van onzinnige pageviews tegenoverstaan als je ook zonder die moeite geld kunt doneren?
Wie zegt dat wij zonder moeite geld kunnen doneren? Als wij tienduizenden euro's per maand binnentrekken geef ik er met liefde 2000 aan Azië en nog eens 2000 aan Darfur en andere plekken waar het hard nodig is.
En als je er dan zonodig aandacht voor terug wil, doe het dan met een fatsoenlijk bedrag.
Dan mag het ineens wel? Aparte redenatie; als een groot bedrijf met vele vestigingen en dure auto's een paar mille uitgeeft is het allemaal prima, als wij zoveel mogelijk proberen te doen wat wij kunnen dan is het ineens huichelarij.

In plaats van te zeuren, wat heb jij allemaal gedaan? Alhoewel, laat ook maar zitten, het zal ongetwijfeld allemaal veel beter en ethisch verantwoorder zijn dan wat wij doen.

Dag Dirk, doe je de deur achter je dicht?

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 06 jan 2005 20:38

Peter schreef:...
Dag Dirk, doe je de deur achter je dicht?
Afbeelding

Aziez
Filmster
Filmster

Re: Actie Giro 555: huichelarij!

Bericht door Aziez » 06 jan 2005 21:15

Ik ben vaak erg kortaf, dus zal dit niet anders zijn:

Rot ff een ver eind op!!!
en dat meen ik, je verpest de sfeer op dit forum.
Je moet blij zijn dat FT nog wat doen, zover ik weet doet startpagina geen ene ruk!!! en die hebben per dag al meer dan 3,7 miljoen bezoekers (alleen al op homepage). Die mogen ook wel eens 1 cent per bezoeker storten.

Ik vind het geweldig dat FT wat doet.

En dirkpostma ik ken je verder niet maar je lijkt mee een "akkelige man" (of vrouw).

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 06 jan 2005 21:38

En de beste vraag die we aan de heer dirkpostma kunnen stellen is: wat heb je zelf gedaan buiten kritiek leveren op anderen?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 jan 2005 21:48

JB schreef:En de beste vraag die we aan de heer dirkpostma kunnen stellen is: wat heb je zelf gedaan buiten kritiek leveren op anderen?
Hij heeft waarschijnlijk geheel in stilte enkele mijoenen overgemaakt...

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 06 jan 2005 22:37

WizardOfOss schreef:
JB schreef:En de beste vraag die we aan de heer dirkpostma kunnen stellen is: wat heb je zelf gedaan buiten kritiek leveren op anderen?
:D................... :oops:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 jan 2005 22:58

gollum36 schreef:
WizardOfOss schreef:
:D................... :oops:
Waar schaam je je voor, heb jij geen miljoenen overgemaakt? Ik wel, al moet ik dan wel even een obscure munteenheid uitzoeken die een aantal nulletjes meer heeft als onze euro :D

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 06 jan 2005 23:02

WizardOfOss schreef:Waar schaam je je voor, heb jij geen miljoenen overgemaakt? Ik wel, al moet ik dan wel even een obscure munteenheid uitzoeken die een aantal nulletjes meer heeft als onze euro :D
D'r zal vast wel een klein landje aan de aziatische kust liggen waar de munteenheid een behoorlijke knauw gehad heeft de afgelopen weken. :wink:

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 06 jan 2005 23:09

Nu we het toch over huichelarij hebben:

Wat mij vreselijk stoort aan deze specifieke ramp (of liever: aan alle heisa er om heen) is dat de miljoenen ineens niet aan te slepen zijn, terwijl er altijd, elke dag, wereldwijd mensen in nood zijn. Maar nu zijn er ineens ook 'onze' mensen bij getroffen, nu zijn er toevallig ook een paar honderd toeristen tussen de honderdduizenden doden, en ziedaar: alle inzamelrecords worden verpulverd.

Alle aandacht van het RIT en aanverwante organisaties gaat uit naar Thailand en in iets mindere mate naar Sri Lanka. Toeval dat daar ook de grootste toeristencentra zitten? Dacht het niet. Op Atjeh is nog geen hond gaan kijken, laat staan dat er hulp geboden wordt. De enige berichten die we horen zijn verontrustend: weeskinderen zouden worden geroofd en verhandeld; het leger ziet zijn kans schoon en is begonnen aan het toebrengen van de genadeklap aan de restanten van de rebellenbeweging.

Dat we wat moeten doen aan de nood in het getroffen gebied is overduidelijk. Maar laten ons ook zo hulpvaardig zijn als er geen buren, vrienden of familie getroffen zijn. Dat is pas huichelarij!

Plaats reactie