Actie Giro 555: huichelarij!

Bespreek het actuele nieuws.
Tako
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Tako » 06 jan 2005 23:52

man hou toch op over geld verdienen, we verdienen geen flikker hier! Als er dit jaar niet meer geld komt gaat de hele site op zwart. Dit is een totaal uit de hand gelopen actie. Belofte maakt schuld dus we gaan betalen maar dat wordt komende maand droog brood!

er staan geenseens banners op die pagina en we zijn de hele dag onbereikbaar geweest, heel duur dagje. Maar tis voor goede doel dus ik ga niet klagen (ga jij dan alsjeblieft niet zeiken)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 07 jan 2005 03:02

Tako schreef:[...] gaat de hele site op zwart.
Zeg eens niet van die enge dingen :o

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 07 jan 2005 07:18

Huichelarij? Cynisme is zó makkelijk vanuit je luie bureaustoel. Je kan het ook betrokkenheid noemen, op zijn minst is het een symapathiek gebaar. Peter & Tako: :T

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 07 jan 2005 09:03

ash_ schreef:
Tako schreef:[...] gaat de hele site op zwart.
Zeg eens niet van die enge dingen :o
say it aint so! :(

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 07 jan 2005 09:52

Tako schreef:gaat de hele site op zwart. Dit is een totaal uit de hand gelopen actie. Belofte maakt schuld dus we gaan betalen maar dat wordt komende maand droog brood!
Ik vind het een geweldig initiatief van jullie punt uit. En ach sommige mensen hebben altijd wel wat te zeiken, maar euhh ajb. niet de site op zwart :cry:

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 07 jan 2005 11:19

Ik denk dat het feit niet zozeer is dat de giften een nieuw record bereiken omdat er Westerse slachtoffers zijn maar omdat het nu plaatsvind in landen waar wij normaal (wel 's) op het strand liggen.
Dat mensen hun bekende strandje nog net kunnen herkennen en dat dat herinneringen losmaakt aan hun vakanties. Die leuke bevolking, al die kleine winkeltjes, die bezige middenstanders...

Daarnaast is dit zó overduidelijk een ramp die volledig is geschiedt buiten elke menselijke bemoeienis. Eindelijk een humanitaire ramp die niets te maken heeft met Macht, Politiek, Geld, Corruptie, Goloofsovertuiging, Raciale kwesties enz enz.
Dit maakt het makkelijker om je te identificeren met die talloze arme mensen in de getroffen landen en die familie, huis en haard verloren zijn geraakt.

Dit dus in tegenstelling met de dagelijkse (en jaaaarenlang voortdurende) ellende in Afrika, Iran, Irak, Afghanistan enz enz waarbij náást de humanitaire ramp die het armzalige land met zich meebrengt er ook nog bovengenoemde macht-'spelletjes' meespelen.
Deze ellenlange en hopeloze ellendes komen zo nu en dan tijdelijk in het nieuws en verdwijnen dan weer bij gebrek aan 'Nieuw's-waarde.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 jan 2005 17:10

Strangelove ik ben het weer eens met je eens. Maar wat ik me nu afvraag is, komt al dat geld wel goed terecht? Van dit soort acties worden er altijd wel een heel stel zakenlui nog rijker, en kan wat ze gegeven hebben wel uit. Van deze ramp, die overigens afschuwelijk is, wordt wèl een enorme hype gemaakt. Zelf heb ik ook zo iets van er zijn meer vreselijke dingen, de Aids in Afrika, de Congo en Darfur, het kan mij n.l. helemaal niets schelen wat, hoe, en waar, overal sterven mensen en kleine kinderen die er helemaal niets aan kunnen doen. In 1999 bij de aarbeving in Turkije heeft Nederland tienduizenden tenten gestuurd, en wat bleek, Turkije is de grootste tentenproducent in Europa, en ze hadden er niets aan. De grootste actie van Mies "Open het dorp", is ook een flop geworden, dus hoop ik dat dit vele geld niet in verkeerde handen komt.

Gisteravond te beroerd om TV te kijken, maar het blijft nog wel een poosje doorgaan. Waardering heb ik voor de zakenman die in Thailand met vakantie was, en daar meteen is gaan helpen, en de mensen in de ziekenhuizen zelf 20 euro p.p. heeft gegeven, dan weet je tenminste zeker dat het geld terecht komt bij de mensen die het nodig hebben.

dirkpostma
Figurant
Figurant

Bericht door dirkpostma » 10 jan 2005 23:30

[maxima mea culpa]
Ik moet een fout toegeven...

Zelf ben ik eigenaar van een site die minder bezoekers heeft dan FT, maar ik moet zeggen dat ik er niet onaardig aan verdien. Toen ik de bewuste mail zag dacht ik daardoor direct dat iemand geld probeerde te verdienen aan deze verschrikkelijke ramp, terwijl andere mensen dachten dat het een nobele actie was. Ik word doorgaans helemaal niet snel boos, maar nu begon ik te koken van binnen en dacht: "gatver!". Ik kon het daardoor niet laten, uit boosheid, uit menselijkheid, om deze discussie te starten op het forum.

Echter, ik weet nu beter. Ik had namelijk ook het contact formulier ingevuld van FilmTotaal en ik kreeg daar, ondanks de inhoud, nog een reactie op ook, van Peter. We wisselden een aantal mails uit en ze werden hoe langer hoe vriendelijker. Ik kreeg door dat Peter en Tako absoluut niet de bedoeling hadden om er zelf beter van te worden met de actie. Ik wil hen daarom nogmaals, dit keer via dit forum, mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik de actie heb bestempeld als huichelarij, het tegendeel blijkt waar (hoogstwaarschijnlijk).

Ik schrok wel een beetje van het plaatje waar die vrouw in het gat valt en dat iemand me ditzelfde lot lijkt toe te wensen, maar goed: wie kaatst, kan de bal verwachten. Ik weet zelf als geen ander hoe het is als een nieuw iemand op een forum van alles begint te roepen zonder dat hij/zij de community kent. Ondanks de adrenaline: ik had beter moeten weten. Derhalve wil ik bij deze ook mijn excuses aanbieden aan de gebruikers van dit forum.
Omdat een goed voorbeeld doet volgen misschien?
en dat is ook waar...
[/maxima mea culpa]

Peter & Tako: succes met FT, ik hoop dat het o.m. m.b.v. de Gooooogle Ads nooit op zwart hoeft!

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 11 jan 2005 06:38

Afbeelding
"Welcome back! We missed you."

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 11 jan 2005 09:00

dirkpostma schreef:[maxima mea culpa]Ik moet een fout toegeven... <knip>[/maxima mea culpa]
Op je woorden terugkomen is heel wat moediger dan "zomaar" wat roepen. Respect. :T

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 11 jan 2005 09:14

Bukowski schreef:
dirkpostma schreef:[maxima mea culpa]Ik moet een fout toegeven... <knip>[/maxima mea culpa]
Op je woorden terugkomen is heel wat moediger dan "zomaar" wat roepen. Respect. :T
Mee eens :Y

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 11 jan 2005 09:32

Bukowski schreef:
Amen.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 11 jan 2005 09:46

JB schreef:
Bukowski schreef:
Amen.
:Y Erg sportief van je.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 11 jan 2005 09:51

Bolo schreef:
JB schreef:
Bukowski schreef:Op je woorden terugkomen is heel wat moediger dan "zomaar" wat roepen. Respect. :T
Amen.
:Y Erg sportief van je.
Hulde voor je reactie Dirk :T

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 11 jan 2005 14:18

Dirk, erg netjes van je dat je een uitgebreid excuus hebt aangeboden, en zoals je ziet wordt dat op prijs gesteld. :T

Plaats reactie