Submission 2

Bespreek het actuele nieuws.

Moet "Submission 2" er komen?

Ja, vrijheid van meningsuiting boven alles!
14
50%
Nee, deze film zal alleen maar onnodig provoceren en tot onrust leiden.
14
50%

Totaal aantal stemmen: 28

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Submission 2

Bericht door Mister Pink » 19 jan 2005 13:43

Zoals op de FP te lezen valt (click) , gaat Submission 2 er vrijwel zeker komen. Natuurlijk zal er weer op een hoop lange tenen getrapt worden, maar anderzijds is vrijheid van meningsuiting natuurlijk een groot goed in dit land. Wat vinden jullie ervan?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 19 jan 2005 13:48

vrijheid van meningsuiting boven alles! Neemt niet weg dat ik deel 1 een slechte film vond, slechts gericht op provocatie en zijn doel volledig voorbij schietend.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 19 jan 2005 13:50

Ik heb op nee gestemd.

Ik vraag mij ten eerste af wat dit tweede deel nog voor toegevoegde waarde gaat hebben op het het eerste deel.
Zeker na alles wat is gebeurt na aanleiding van onder andere deel 1 vraag ik mij af waarom zij besluit dit te doen.

Na 2 maanden te zijn ondergedoken, ondertussen met een boek bezig is en dus het 2 deel van Submission vraag ik mij af of ze niet te veel bezig is met haar persoonlijke strijd tegen de onderdrukking van de somalische vrouw.

Als ze zich meer wil richten op haar boek en film vind ik dat ze moet aftreden. Hebben wij als burgers nu nog wat aan haar inzet in de regering??

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 19 jan 2005 13:54

waar is de optie: Nee, ik vond deel 1 een boutfilm?

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 19 jan 2005 13:56

tuurlijk moet die film er komen, tenminste: als het alternatief een verbod is om wat voor redenen dan ook, want een dergelijke optie raakt kant noch wal. het interesseert me verder werkelijk geen ene moer en ik vraag ik me af of het iets uitmaakt voor de dingen die ze nastreeft maar als zij een film wil maken moet ze dat vooral doen.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 19 jan 2005 14:06

Vleeshaak schreef:waar is de optie: Nee, ik vond deel 1 een boutfilm?
Onder "Alt+F4".

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 jan 2005 15:33

Marlous77 schreef:Ik heb op nee gestemd.

Ik vraag mij ten eerste af wat dit tweede deel nog voor toegevoegde waarde gaat hebben op het het eerste deel.
Zeker na alles wat is gebeurt na aanleiding van onder andere deel 1 vraag ik mij af waarom zij besluit dit te doen.

Na 2 maanden te zijn ondergedoken, ondertussen met een boek bezig is en dus het 2 deel van Submission vraag ik mij af of ze niet te veel bezig is met haar persoonlijke strijd tegen de onderdrukking van de somalische vrouw.

Als ze zich meer wil richten op haar boek en film vind ik dat ze moet aftreden. Hebben wij als burgers nu nog wat aan haar inzet in de regering??
Dit is ook nagenoeg wat ik er van denk, volgens mij is het inderdaad een soort jeugdtrauma van Hirsi Ali, en ook ik heb op nee gestemd, het filmpje vond ik helemaal niet geweldig, en een tweede deel hoeft zeker niet. Ook wordt de islamitische wetgeving in Somalië waarschijnlijk anders aangepakt dan in andere landen, dus waarom dan weer het vuurtje opstoken? Marlous heeft gelijk, dit kost ook nog erg veel geld i.v.m. safe houses en beveiliging, wat wij met z'n allen betalen, als Hirsi Ali films en boeken belangrijker vindt dan haar werk in de kamer dan moet ze maar aftreden. Natuurlijk is ze vrij om films te maken die tegen bepaalde teksten uit de koran gericht zijn, maar laat ze dat dan in haar eigen tijd doen.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 19 jan 2005 15:55

Marlous77 schreef:...
Sinds wanneer zit ze in de regering?

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 19 jan 2005 15:59

Tja het zal jullie misschien verbazen maar ik ben het helemaal met Marlous en Ann eens :P Het is inderdaad een jeugdtrauma van haar. En tuurlijk, het moet gezegd en getoond kunnen worden, maar ja doe dat op een manier dat je niemand kwetst, oftewel iets subtieler. Enfin, ik zit er althans niet op te wachten. Zeker niet na wat er gebeurd is.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 19 jan 2005 16:12

Ja, vrijheid van meningsuiting gaat boven alles, OOK als de uitingen provocerend/beledigend/smakeloos zijn.

Dat je niet zit te wachten op opzettelijk provocerende (kunst)uitingen heeft daar niks mee te maken; het mag - het MOET ook mogen - en daar gaat het om.

Dat Submission 2 er dan moet komen is daarmee niet gezegd, maar in deze context heb ik op JA gestemd.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 19 jan 2005 16:35

Mister Pink schreef:
Marlous77 schreef:...
Sinds wanneer zit ze in de regering?
Regering - smering

Tweede kamer.....
You get my point...

komt door de alien in mijn buikje....

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 19 jan 2005 17:42

Van mij mag Submission 2 er komen. Als ik Hirsi Ali was dan zou ik nog wat extra me best doen om zoveel mogelijk mensen te provoceren. Hell, niet alleen de islam te pakken nemen in deel 2 maar meteen alles nemen wat nog een beetje heilig is. Zo blijven de mensen tenminste een beetje wakker.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 19 jan 2005 18:06

Men moet natuurlijk onderscheid maken tussen documentaire en film,
betreft het een film..dan kan er vanalles gebeuren...betreft het een documantaire,dan moet het wel de realiteit weergeven.

In een film kan voor mijn part alles,dus als het hier om een film gaat heb ik er geen problemen mee,hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld films over skinheads,of punkers..of wat dan ook.
Voor de rest heb ik echt helemaal niks met die films...voor mij persoonlijk hoeft het niet zo nodig allemaal.

Afbeelding
The only thing that could possibly stop mans progression is mans fear and associated consequences. Total information awareness is the death of humanity and mankind. While we progress it is important that we minimize the effects of select world governments at oppressing freedom and most importantly the freedom of speech
tja,vrijheid van meningsuiting,ik vraag me af of film wel het juiste medium is daarvoor,hetzelfde geldt voor provocatie,wanneer men wil provoceren,wil men een reactie uitlokken,maar weer lijkt mij film geen goed medium daarvoor,omdat men geen directe discussie aan kan gaan.
Daarbij komt nog dat de film waarschijnlijk voortkomt uit persoonlijke frustratie,en daar zit ik ook niet op te wachten.
(ik heb mij onthouden van keuze)

Glue
Filmster
Filmster

Bericht door Glue » 19 jan 2005 20:49

In mijn ogen is Hirsi Ali bezig met een kruistocht tegen religie, zoals een rabijn het verwoordde naar aanleiding van haar idee om jongens besnijdenissen te verbieden.
Met de film Submission, wat overigens Islam betekent, wist Hirsi Ali wat ze deed. Ze gebruikt de twee meest heilige dingen voor Moslims om haar zegje te doen. Namelijk de koran, voor moslims de letterlijke woord van God en de salaat het rituele gebed van Moslims. Zij wist dus donders goed waar zij mee bezig was, namelijk Moslims zo hard tegen de schenen trappen als maar mogelijk was. Van Gogh wist dat niet en is waarschijnlijk mede door deze film vermoord.
Hirsi Ali beweert op te komen voor de onderdrukte Moslim vrouw, maar hoe komt het dan, dat geen enkele haar serieus neemt. Mevrouw heeft gewoon jeugdtrauma's zoals sommigen hierboven zeggen en probeert ze te verwerken door de Nederlandse samenleving te verzieken. Het is diep triest dat een partij als de VVD zo diep moest zakken.
emperor schreef:Afbeelding
Wat betekent dit eigenlijk?

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 24 jan 2005 20:57

Mister Pink schreef:
Vleeshaak schreef:waar is de optie: Nee, ik vond deel 1 een boutfilm?
Onder "Alt+F4".

Nee hoor... 2 maal Alt+Ctrl+Delete

Plaats reactie