Submission 2

Bespreek het actuele nieuws.

Moet "Submission 2" er komen?

Ja, vrijheid van meningsuiting boven alles!
14
50%
Nee, deze film zal alleen maar onnodig provoceren en tot onrust leiden.
14
50%

Totaal aantal stemmen: 28

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 24 feb 2005 16:24

Ook ik heb "Ja" gestemd, omdat ook ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn mening te verkondigen, al zal deze mening soms stuitend, provocerend, beledigend zijn. Maar ik vind wel dat Hirsi Ali zelf tot de conclusie moet komen dat zij met nog een Submission zichzelf, en anderen in onnodig gevaar brengt en dat ze daarom van een dergelijk vervolg moet afzien. Dit zie ik niet als een knieval in de richting van Moslim-terreur maar een overwinning van gezond verstand.

Soms lijkt het echter dat er bij Ali's gedrag geen sprake is van gezond verstand en rationeel nadenken maar alleen maar van pure wraakgevoelens jegens de gehele islam. Ze heeft in bijna alles wat ze zegt een sterk punt maar vaak leiden haar uitspraken niet tot de rust die we in dit land tussen de diverse bevolkingsgroepen het liefst zien, alleen maar tot grotere tegenstellingen en nog meer woede, haat en een nog grotere kloof tussen diezelfde bevolingsgroepen. We zullen het toch met elkaar moeten oplossen en Hirsi Ali draagt aan die oplossing vaak niets bij. Een tweede submission doet dat voor ons land zeker niet...

"Ik ben het in alles wat u zegt met u oneens, maar ik zal blijven strijden voor uw recht het te mogen zeggen." (Voltaire) En zo is het...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 24 feb 2005 16:26

Voltaire...topvent was't :T

Plaats reactie