EU Grondwet...stemmen!

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 jun 2005 17:03

Sai schreef:Hoewel stemwijzer ook niet perfect is vind ik het in vergelijking met eurodusnie echt een wonder van subtiliteit. Het is als Monster's Ball vergelijken met Santa Claus Conquers the Martians. Okay, de eerste is niet bepaald geweldig, maar de tweede is een teken van de naderende apocalyps. 8)
Nogmaals, die eerste is dus bedoeld als eerlijke (neutrale??) voorlichting door de overheid. Nadat gebleken was hoe slecht die eigenlijk was, heeft Eurodusnie er een soort parodie op gemaakt. Uiteraard gaat je vergelijking in dat geval helemaal op! Billy Bob for President!

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 01 jun 2005 17:28

Nog even over het triviale stierenvechten: waar ik me aan stoor is de redenatie dat een "ja" een "ja" voor het stierenvechten zou zijn. Terwijl een "ja" op zijn best een "geen nee" inhoudt.
Alsof je met een "nee" op het referendum ook "nee" tegen het stierenvechten zou zeggen. :N

Alleen de spanjaarden zelf kunnen een einde aan de corrida's maken. Gezeur van buitenaf zal alleen maar averechts werken. Net zoals Nederlanders op hun achterste poten staan als ons drugsbeleid van buitenaf wordt bekritiseerd.

Anyway... ik ga maar eens een wandeling naar het stembureau maken.

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 01 jun 2005 17:42

hermit elephant schreef:Nadat gebleken was hoe slecht die eigenlijk was, heeft Eurodusnie er een soort parodie op gemaakt.
Ja. Jammer alleen dat dat nergens op de site staat. Noch dat het ergens uit af te leiden is. Noch dat je na het invullen van de laatste vraag een scherm krijgt met "GEFOPT! ONZE VRAGEN WAREN ZO TOTAAL ONLOGISCH OMDAT HET EEN PARODIE WAS!'. Of iets dergelijks.

Maar goed, als jij het zegt. Het is een erg geslaagde parodie in ieder geval. 8) .

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 jun 2005 18:32

Sai schreef:Jammer alleen dat dat nergens op de site staat. Noch dat het ergens uit af te leiden is. Noch dat je na het invullen van de laatste vraag een scherm krijgt met "GEFOPT! ONZE VRAGEN WAREN ZO TOTAAL ONLOGISCH OMDAT HET EEN PARODIE WAS!'. Of iets dergelijks.
Dat staat toch ook niet op die andere site???

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 01 jun 2005 18:34

hermit elephant schreef:Dat staat toch ook niet op die andere site???
En het staat ook al niet in de Da Vinci Code. Volgens mij is er iets vreemds aan de hand.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 jun 2005 19:49

Sai schreef:
hermit elephant schreef:Dat staat toch ook niet op die andere site???
En het staat ook al niet in de Da Vinci Code. Volgens mij is er iets vreemds aan de hand.
Volgens mij staat het er wel in. Het is alleen wat verborgen...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 02 jun 2005 00:01

Zo, dat hebben we weer gehad, het TEGEN had ik verwacht, maar de grote opkomst niet, en ook niet het aantal tegenstemmers. Nu Tony Blair nog even de stekker uit het stopcontact, en dan kunnen ze met z'n allen eens kijken hoe het wèl zou kunnen werken, samenwerken is prima, maar geen dingen waar je het niet mee eens bent door je strot laten duwen als je er wat aan kunt doen. Ik ben hier tevreden mee. Het is toch wel een teken aan de wand dat twee landen een referendum hadden, en dat de bevolking van die twee met grote meerderheid nee hebben gezegd.

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 02 jun 2005 02:36

ik ben ook maar een nette burger geweest en lekker NEE gestemd.
ik snap echt niet dat sommige mensen hier ja stemmen, wie wil er hier nou meer polen die je werk afvatte, doorvoer van allemaal illigalen, Wij hebben het beter als andere landen (wij gaan straks voor hun betalen), mensen maken misbruik van onze verzorgingstaat.
niet allemaal, maar de meeste wel !

wat kan mij die stieren nou verreke...

Nederland Moet Nederland blijven, geen europees kut landje waar iedereen naartoe komt omdat je wiet op straat mag roken.
Ik wil niet in een land wonen met teken, die je geld, je veiligheid uit je land zuigen.
want dat is wel waar we naartoe gaan als we ons als brave nederlandertjes gaan gedragen, die achter een lelijke aap van een Balkende aanlopen.
of vinden dat democratie goed is voor de handel, maar niet inzien dat die handel ons straks de das om gaan doen als we allemaal mensen ons land binnen laten, die een stap vooruit zetten, en 3 achteruit.
(ik hoor jullie al denken, nee dat is niet Duce je bent achterlijk...mensen maken geen misbruik, nee joh zij werken wel en proberen zich te integreren aan ONZE cultuur).

serieus, kom op mensen iedereen snapt toch wel dat dit ons geen goed doet, niet alleen het immigratie beleid wat naar de knoppe gaat, maar alles.....we verliezen onze identiteid.
nederlanders moeten voor elkaar opkomen, werken voor Ons.
niet alle regeltjes weg flikkere om de handel te vergroten.

je kan het die andere mensen ook niet kwalijk nemen, als ik de kans had om mijn schapenhoeders bestaan op te zegge om in een nieuwbouw wijk te komen wonen, waar ik zomaar geld krijg en maar 2x in de week me even als nederlander hoef te gedragen, door te doen alsof ik de Nederlandse taal wil leren, zou ik ook als een gek op mijn kameel stappe en als de donder naar de plaatselijke bushalte 200 km verderop rijden.

dat is eigenlijk nog niet serieus B-)

zo dat gezegd te hebben, iedereen die vind commentaar te moete leveren over mijn Oh zo kortzichtige argumentatie, kan mijn rug op.

(mijn excuses, moest het even zeggen)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 02 jun 2005 06:26

II Duce schreef:zo dat gezegd te hebben, iedereen die vind commentaar te moete leveren over mijn Oh zo kortzichtige argumentatie, kan mijn rug op.
fijn, zulke medeburgers. Alleen al om dit soort reacties zou je voor stemmen. Op tv zetten nee-stemmers zich ook al voor schut door de meest absurde (non)argumenten aan te dragen. Je zag ook duidelijk dat het een bepaald soort mensen was die nee stemden. En, als Il Duce kort door de bocht mag zijn, mag ik het ook: sommige mensen zou het stemrecht ontzegd moeten worden. Ze weten werkelijk niet waar ze het over hebben. Politiek laat zich nou eenmaal niet vertalen naar Hart Van Nederland-achtige oneliners. Kom eerst 's van je luie reet en verdiep je in de zaak, voordat je weer begint te klagen.

En Il Duce? Dat natuurlijke selectie zijn werk maar snel en genadeloos mag doen...
Laatst gewijzigd door ruben op 02 jun 2005 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 02 jun 2005 07:02

II Duce schreef:...door te doen alsof ik de Nederlandse taal wil leren...
En dat is jou tot op heden blijkbaar niet gelukt. Als je dan zo nodig je eigen cultuur wil beschermen, draag 'm dan in ieder geval op de juiste manier uit. Barbaar!

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 02 jun 2005 08:31

II Duce schreef:zo dat gezegd te hebben, iedereen die vind commentaar te moete leveren over mijn Oh zo kortzichtige argumentatie, kan mijn rug op.(mijn excuses, moest het even zeggen)
Voltaire schreef:"Ik ben het in alles wat u zegt met u oneens, maar ik zal blijven strijden vor uw recht het te mogen zeggen..."
Wat maakt jou rechthebbende op datgene wat we hier hebben en een ander die hier niet geboren is niet? Het balletje rolde zo, jij had net zo goed die rammelende hongerneger in de Sahel kunnen zijn. Je bent bevoorrecht, gedraag je dan zo en misgun een ander dat niet.

Wat mij betreft hoeft een land als Polen ook niet mee te delen in onze welvaart en rijkdom, maar dat komt omdat ik niet inzie waarom een land als Polen wel, en een land als Burkina Faso niet. Dat laatste land heeft het toch veel en veel meer nodig? Op geografische grond een selectie maken is in mijn ogen totaal niet meer van deze tijd.

Jij wil graag een hele grote waterdichte muur om heel Nederland heen, zodat niets wat jij niet wil erin kan en alle rijkdom hier kan blijven. Maar ook rijkdom kan op den duur tot je lippen rijken en als jij er liever in verdrinkt dan het deelt is dat kortzichtig.

De Europese Unie is ook een dergelijke, waterdichte muur is, maar dan om een groter gebied heen. Subsidies, invoerrechten, allemaal zaken die ervoor zorgen dat wij onze rijkdom behouden en de rest van de wereld net zo arm blijft als het nu is.

Het is erg idealistisch allemaal en absoluut niet realistisch (ik ben nog jong, dat voorrecht heb ik nog :wink: ) wat ik net allemaal heb gezegd, maar misschien is het wel het goede uitgangspunt om verder te kijken naar hoe we het in deze wereld allemaal beter kunnen krijgen...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 02 jun 2005 09:05

Argh, nu heb ik tegengestemd en dat hoor je al het commentaar van het tegenkamp en dan krijg je toch het idee dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt. Zo'n Wilders die roept dat het kabinet niet meer geloofwaardig is en dat hij blij is dat het Nederlandse volk zo eensgezind tegen heeft gestemd: het is helemaal niet eensgezind l*l! En reken me alsjeblieft niet tot jouw kampje! Met je achterlijke haar!

Gelukkig kan ik me vasthouden aan het idee dat ik een goede reden had, naar mijn mening dan.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 02 jun 2005 09:45

ash_ schreef:Argh, nu heb ik tegengestemd en dat hoor je al het commentaar van het tegenkamp en dan krijg je toch het idee dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt. Zo'n Wilders die roept dat het kabinet niet meer geloofwaardig is en dat hij blij is dat het Nederlandse volk zo eensgezind tegen heeft gestemd: het is helemaal niet eensgezind l*l! En reken me alsjeblieft niet tot jouw kampje! Met je achterlijke haar!

Gelukkig kan ik me vasthouden aan het idee dat ik een goede reden had, naar mijn mening dan.
_O_ Zo waar, ash_. Ik zat gisteren naar die uitslag te kijken en ik kon me in geen van die figuren die het zogenaamde 'NEE'-kamp vertegenwoordigden indentificeren. VanBommel (SP) vindt ik een communicatieve flater (bij het kleinste beetje tegengas gaat hij harder en driftiger praten, als iets je verbale onmacht bewijst is dat het wel), Rouvoet een christen-fundamentalist die totaal geen idee heeft wat er Nederland speelt en Wilders?!? Achja, ieder woord dat op een serieuze toon aan onze Geert wordt besteed is er één teveel. Laten we de Binnenhofnar op waarde schatten: een 'circus' is niet compleet zonder clown...

Maar ook op het zogenaamde 'voor'-kamp heb ik heel wat aan te merken, dat was gisteravond ook niet om over naar huis te schrijven...

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 02 jun 2005 11:13

ruben
ruben schreef: sommige mensen zou het stemrecht ontzegd moeten worden
helemaal mee eens.
ruben schreef:En Il Duce? Dat natuurlijke selectie zijn werk maar snel en genadeloos mag doen
haha was dat maar zo ruben, survival of the fittest !

lucius
LuciusMalfoy schreef: jij had net zo goed die rammelende hongerneger in de Sahel kunnen zijn. Je bent bevoorrecht, gedraag je dan zo en misgun een ander dat niet.
ik ben zeker bevoorrecht, maar het gaat mij ook niet ook niet over rozen.
ik werk hard genoeg, betaal netjes mijn belasting, en haal mijn diploma....ik zie niet in waarom ik straks nog meer moet gaan betalen.
en bovendien de mensen die niet bevoorecht zijn, weten dat toch niet want zij zijn niet anders gewend.

ow ja, de EU betekent nou juist wel een opzegging van invoer rechten en het protectionisme, daar begint het allemaal mee.
dus wat je zegt, dat dan die muur er toch blijft, is dus niet. als straks al die andere landen ook bij de Eu komen, draaien wij daar voorop.
het is net wat die Minster(geloof ik) uit spanje zij, als turkije erbij komt, worden wij niet meer als 'hulp' land gezien en raken wij inkomsten (ons geld) kwijt.

Dit vond ik wel de leukste, Met je achterlijke haar! hahaha, leuk ash !

nou wel eff serieus dan, ik zat me een bietje aan te stelle jongens, ik ben geen vuile racist, of een domoor die enkel dit ziet.
je moet gewoon de kwats weg halen, dus blijft er niet veel over en dat is wat ik bedoel.
dit is wel de kern waarvoor ik sta. ik heb nee gestemd omdat ik simpel niet voor andere wil betalen, we moete al zoveel tegenwoordig inleveren, dit kan er gewoon niet meer bij.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 02 jun 2005 11:33

II Duce schreef:en bovendien de mensen die niet bevoorecht zijn, weten dat toch niet want zij zijn niet anders gewend.
En degene die er wel achter komen? Horen van een land waar konijnen naar de oogarts kunnen en denken: dat wil ik weleens zien...
Il Duce schreef:Ik heb nee gestemd omdat ik simpel niet voor andere wil betalen, we moete al zoveel tegenwoordig inleveren, dit kan er gewoon niet meer bij.
Als dat jou afweging is, dan valt daar niet over te twisten. Zeker niet door mij, want ook ikzelf vind dat ik als werkende al genoeg voor ander neerleg. Het was ook meer een reactie op de manier waarop je het bracht, maar das logisch en zag je zelf natuurlijk ook wel aankomen... :D

Plaats reactie