EU Grondwet...stemmen!

Bespreek het actuele nieuws.
gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 02 jun 2005 18:36

_O_

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 02 jun 2005 21:12

haha erg erg leuk :T

hermit elephant

Hoezo praat ik mezelf goed :-? ik dacht dat ik het heeel duidelijk had gemaakt, mezelf flink zat aan te stellen.
Door een wat eenzijdige / explicitiete tekst te schrijven.
Ik denk dat ik langzamerhand wel bewezen heb, niet volledig gestoord te zijn.
Je krijgt alleen maar leuke argumenten terug, als je bepaalde mensen op een wat eenvoudige, directe manier toespreekt.
Exact zoals ik gedaan heb.
Anders word het hier ook maar een saaie boel, als iedereen alleen een objectief, saai replytje stuurt.
Je zou Sai en mij eerder mogen bedanken, voor weer een fijne middag, belachelijke en soms informatieve lectuur te schrijven.
Sai en ik zijn gewoon twee uiterste van elkaar, die soms (met name ik) wat te ver gingen, kwa woordkeuze en argumentatie.
Maar plezierig was het wel, in ieder geval wel voor mij.
Alleen jij begrijpt dat weer niet, jij denkt dat ik daadwerkelijk een idioot ben die zo tegen het leven aankijkt.
Hoezo is dit mezelf goed praten man?

En om nou te beginnen te zeuren, over mijn woordkeuzen en MIJN manier van schrijven, is wel heel erg laag.
Dat heb ik na 219 berichtjes langzamerhand wel gehad, gezeur om niks.
Alsof je dat nodig hebt om jou standpunt duidelijk te maken dat je het niet met mijn mening eens bent.
Niemand heeft trek in een wijsneus, zelf vond ik Emperors bericht veel sportiever.
Maar hey, laten we het erop houden dat ik het uigelokt heb he.

Zo wel algemeen beschaafd nederlands, olifant ?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 04 jun 2005 13:14

Belgische minister laakt Nederlandse EU-campagne

http://www.nu.nl/news/536295/21/Belgisc ... pagne.html

Goed, ze bestaan dus wel en België heeft er één in zijn gelederen: een politicus/politica die zegt waar het op staat. Kopen, die gast. Kan Verdonk deze gozer misschien WEL een paspoort aanbieden? Ik zou zeggen: De Gucht for President!

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 04 jun 2005 18:27

II Duce schreef:Hoezo praat ik mezelf goed :-? ik dacht dat ik het heeel duidelijk had gemaakt, mezelf flink zat aan te stellen.
Door een wat eenzijdige / explicitiete tekst te schrijven.
II Duce schreef:mensen maken misbruik van onze verzorgingstaat.
niet allemaal, maar de meeste wel !
Nederland Moet Nederland blijven, geen europees kut landje waar iedereen naartoe komt omdat je wiet op straat mag roken.
Ik wil niet in een land wonen met teken, die je geld, je veiligheid uit je land zuigen.
Als je dit soort teksten gaat schrijven om de boel wat op te leuken, dan ben je in mijn ogen niet jofel bezig. Grappen oke, en die mogen best hard/cynisch/op het randje zijn, maar dat was niet wat jij deed. Van dit soort teksten bedient zich over het algemeen het soort geest dat op dit forum niet gewenst is.
Als je dat gedachtengoed niet uit wil dragen, dan moet je dat niet eerst toch doen, en later zeggen dat je het zo niet bedoeld hebt.

Maar goed, da's ook maar mijn mening...

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 04 jun 2005 22:36

hermit elephant schreef:
Als je dit soort teksten gaat schrijven om de boel wat op te leuken, dan ben je in mijn ogen niet jofel bezig.
vat het op hoe je wil :Y
ik zij het alleen maar om te kijken, wie en hoe iemand daarop zou reageren. Sai was dus de gene die zich daarin het meest uiten.
ik denk ook wel dat je snapt, als ik gewoon nee had gezegd, er dan weinig commentaar zou komen, daarom heb ik me Mischien, een klein beetje misdragen.
Jacq om maar een voorbeeld te noemen zij, 'hou me wel op de vlakte op dit Forum'....
en zo ben ik dus niet (niet verkeerd opvatten Jacq) , hoe zal ik het zeggen, I Rose To The Challenge.
hermit elephant schreef:
Van dit soort teksten bedient zich over het algemeen het soort geest dat op dit forum niet gewenst is.
nee dat snap ik, ik bedoel we zijn hier allemaal volwassenen, denk ik
maar ik denk dat mijn motieven wel duidelijk zijn.
hermit elephant schreef: en later zeggen dat je het zo niet bedoeld hebt.
dit was precies mijn bedoeling. ik verklaar het alleen maar

(en gelukkig toon je die mening)

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 04 jun 2005 23:16

dit lees ik net, toch iemand die er net zo over denkt :D

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2147 ... ister.html

haha, leuk :T

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 05 jun 2005 10:28

II Duce schreef:dit lees ik net, toch iemand die er net zo over denkt :D

http://www.nu.nl/news/536390/11/Bot_vra ... ering.html

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 05 jun 2005 10:52

ash_ schreef:
II Duce schreef:dit lees ik net, toch iemand die er net zo over denkt :D

http://www.nu.nl/news/536390/11/Bot_vra ... ering.html
Zou Donner dan toch gelijk krijgen?!? Zou ons "NEE" indirect tot een oorlog gaan leiden?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 05 jul 2005 08:13

http://www.nu.nl/news/551553/11/%27Nee_ ... et%27.html

'Nee tegen EU-grondwet schuld van kabinet'

AMSTERDAM - De informatie over de Europese grondwet die het kabinet verspreidde, was onduidelijk en rommelig. De ja-campagne lijkt daardoor 'meer kwaad te hebben gedaan dan goed'. Het Nederlandse 'nee' tegen de grondwet bij het referendum op 1 juni is daarom deels de verantwoordelijkheid van het kabinet zelf. Dat blijkt uit een vertrouwelijk kiezersonderzoek in opdracht van het kabinet, waarover de Volkskrant dinsdag schrijft.

Niet alleen zorgen over Europa speelden voor de Nederlandse kiezers een rol bij het referendum van 1 juni, ook onbehagen over het kabinet en de rol van de ministers in de campagne waren van belang. Vooral premier Jan Peter Balkenende (CDA) krijgt kritiek. Hij moet volgens de respondenten 'beter luisteren naar de burgers en de belangen van het volk beter vertegenwoordigen'.

Waarschuwingen

Ook de vice-premiers Gerrit Zalm (VVD) en Laurens Jan Brinkhorst (D66) moeten het ontgelden. Hun waarschuwingen voor economisch onheil bij een tegenstem werd beschouwd als dom en misplaatst. Ook het ontkennen van de dure euro door Zalm viel slecht.

Verder was er kritiek op het voorlichtingsmateriaal. De gratis verspreide grondwetkrant wordt 'ingewikkeld' genoemd en 'saai'. De later uitgegeven folder was te positief van toon. "Door de toonzetting wordt het wantrouwen tegen of angst voor de overheid in meerdere of mindere mate aangewakkerd", stelt het onderzoek.

Wantrouwen

In het algemeen bestaat veel wantrouwen jegens het kabinet, constateren de onderzoekers. De ondervraagden erkennen dat hun stem tegen de grondwet 'indirect ook een stem is tegen het huidige kabinet'.

Zouden ze lering trekken uit dit rapport?!? :N

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 05 jul 2005 08:21

Trekt dit kabinet ERGENS lering uit??

:N

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 05 jul 2005 12:40

Red schreef:Trekt dit kabinet ERGENS lering uit??

:N
Nee nergens uit, de kerken hebben al bij het kabinet aangeklopt omdat de armoede in Nederland àl groter wordt, Minister Hoogervorst vindt dat wij tevreden moeten zijn, en niet zo zeuren, maar als 1 januari 2006 iedereen nòg veel meer moet gaan betalen om in het ziekenfonds te blijven, is het voor de minima niet meer te betalen, oh ja, er komt een tegemoetkoming, maar ze zijn er nog niet goed achter dat die dan weer belast zal worden. De A.O.W.ers hebben al drie keer een verhoging van de uitkering gekregen, maar het is nu nog steeds een paar euro minder dan voor de verhogingen. :-?

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 06 jul 2005 03:16

ik heb mijn heerlijke discussie met Sai nog een keer gelezen :D
even tussen ons, ( die Metafoor deed mij de das om )

moest het even kwijt 8)

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 14 mei 2007 12:17

Een beetje late reactie maar ik heb natuurlijk tegen gestemd. Onze onafhankelijkheid raken we kwijt aan de grote landen binnen Europa. Schande!

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 mei 2007 12:44

enclave stelt de onafhankelijkheid van Nederland eigenlijk zo langzamerhand nog wel wat voor? Ook ik had tegen gestemd, maar of het allemaal wel heeft geholpen is de vraag. Privatiseringen en overname's zijn aan de orde van de dag en als het zo doorgaat blijft er van de echte Nederlandse indentiteit helemaal niets over. :N

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 14 mei 2007 14:41

Ann McDunn schreef:enclave stelt de onafhankelijkheid van Nederland eigenlijk zo langzamerhand nog wel wat voor? Ook ik had tegen gestemd, maar of het allemaal wel heeft geholpen is de vraag. Privatiseringen en overname's zijn aan de orde van de dag en als het zo doorgaat blijft er van de echte Nederlandse indentiteit helemaal niets over. :N
Het heeft tot nut gehad dat we een signaal hebben afgegeven aan onze regering en aan de rest van Europa. Maar het proces van één wording met Europa lijkt onomkeerbaar. Jammer dat de onafhankelijkheid van Nederland waar zovele voor gestorven zijn in rook opgaat. En inderdaad daarmee ook onze identiteit. Dat is gewoon te wijten aan die zelfde mentaliteit. Nederland heeft nooit van zichzelf gehouden. Nooit is Nederland een land geweest van patriotten. Als we zo door gaan dan blijft er een zwak links multicultureel immoreel en indentiteitloos stukje land over.

Plaats reactie