EU Grondwet...stemmen!

Bespreek het actuele nieuws.
Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 14 mei 2007 15:33

Veel mensen schijnen niet te beseffen dat de EU begonnen is met de Benelux. Dus het begon met Nederland en nu wilt iedereen eruit? Ik vind wel dat individuele landen meer vrijheid mogen krijgen...

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 14 mei 2007 15:47

Zombie schreef:Ik vind wel dat individuele landen meer vrijheid mogen krijgen...
Das goed om te horen.
Het is begonnen als handelsverdrag. Het is uitgegrooid tot een éénwordingsdrang.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 14 mei 2007 16:59

Wat is er nou exact mis met het verliezen van die zogenaamde 'Nederlandse identiteit'? En als wij niet van die chauvinisten zijn, wat is dan precies een Nederlandse identiteit?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 mei 2007 17:11

De Nederlandse indentiteit stond altijd voor Vredelievend, Hulpvaardig en Sociaal voelend en als we dat allemaal kwijt zijn dan is er dus alleen nog over wat andere landen van ons denken en dat is niet zo geweldig.

Ehh wat denk je van Nederland als het land van de kaas, tulpen en de klompen? :D

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 14 mei 2007 17:31

Maar waarom is het zo erg die identiteit te verliezen? Staan andere EU-landen niet net zo erg voor Vredelievend, Hulpvaardig en Sociaal voelend? En wie zegt dat die kwaliteiten verdwijnen als we een gezamenlijke Europese identiteit ontwikkelen?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 mei 2007 17:45

Sorry Megalo die indentiteit zijn we al kwijt en de andere EU-landen zijn al niet veel of even weinig beter.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 mei 2007 18:00

Behoud van je eigen identiteit is belangrijk zodat je weet waar je thuishoort..mensen die dat verloren hebben vertonen meestal geen verbondenheid meer met wat voor cultuur dan ook, en staan overal vijandig tegenover.

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 14 mei 2007 18:04

Megalomaniac schreef:Maar waarom is het zo erg die identiteit te verliezen?
Ik betwijfel of je wel weet wat je zegt?! Het is wat je onderscheid van andere, het bijzondere. Zonder dat wordt het een eenheidsworst. Wil je in één adem genoemd worden met Duitsland Frankrijk Spanje Italië Polen Oekraïne en nog meer van zulke landen? Nee wacht we worden straks helemaal niet meer genoemd. Misschien alleen als het landje dat ooit zo groot was maar nu niet meer bestaat. Het landje dat haar ziel aan de duivel verkocht.

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 14 mei 2007 18:06

emperor schreef:Behoud van je eigen identiteit is belangrijk zodat je weet waar je thuishoort..mensen die dat verloren hebben vertonen meestal geen verbondenheid meer met wat voor cultuur dan ook, en staan overal vijandig tegenover.
Mee eens. :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 mei 2007 18:12

enclave schreef:
emperor schreef:Behoud van je eigen identiteit is belangrijk zodat je weet waar je thuishoort..mensen die dat verloren hebben vertonen meestal geen verbondenheid meer met wat voor cultuur dan ook, en staan overal vijandig tegenover.
Mee eens. :)
..maar..de mensheid wordt zo gehersenspoeld en murwm gemaakt met vanalles en nog wat..dat we daar niet eens erg in hebben....brood & spelen, boiled frog..etc..
Softdrugs, alcohol, mobieltjes, voetbal, hard werken..(het liefst met zijn tweeen)..slechte films.. :wink: de regering vindt het prachtig..echt,..hoe minder mensen nadenken, of geen tijd hebben om na te denken hoe beter.
Die eenheid is alleen goed voor de zakkenvullers bovenaan..
Laatst gewijzigd door emperor op 14 mei 2007 18:47, 3 keer totaal gewijzigd.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 14 mei 2007 18:19

enclave schreef:
Ik betwijfel of je wel weet wat je zegt?! Het is wat je onderscheid van andere, het bijzondere. Zonder dat wordt het een eenheidsworst. Wil je in één adem genoemd worden met Duitsland Frankrijk Spanje Italië Polen Oekraïne en nog meer van zulke landen? Nee wacht we worden straks helemaal niet meer genoemd. Misschien alleen als het landje dat ooit zo groot was maar nu niet meer bestaat. Het landje dat haar ziel aan de duivel verkocht.
Ik weet prima wat ik zeg en ik ben er van overtuigd dat het meer voordelen dan nadelen zal hebben als de EU meer één blok gaat vormen.

Ik noem het simpele voorbeeld van de VS, verdeeld in staten. Die staten zijn begonnen als autonome landjes binnen Noord-Amerika en hebben uiteindelijk ook toegestemd met een centraal bestuur. Nou moet ik toegeven dat die staten nog altijd een grote vinger in de pap hebben, maar het gaat me in het principe, niet om de details.
Ik geloof dat dit in Europa ook mogelijk is, al gaat het langer duren, omdat veel mensen in Europa sterkere chauvinistische gevoelens hebben dat mensen in de staten van de VS.

@emp, ik weet prima waar ik thuis hoor, in de EU.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 mei 2007 18:22

Megalomaniac schreef:
enclave schreef:
Ik weet prima wat ik zeg en ik ben er van overtuigd dat het meer voordelen dan nadelen zal hebben als de EU meer één blok gaat vormen.

Ik noem het simpele voorbeeld van de VS, verdeeld in staten. Die staten zijn begonnen als autonome landjes binnen Noord-Amerika en hebben uiteindelijk ook toegestemd met een centraal bestuur. Nou moet ik toegeven dat die staten nog altijd een grote vinger in de pap hebben, maar het gaat me in het principe, niet om de details.
Ik geloof dat dit in Europa ook mogelijk is, al gaat het langer duren, omdat veel mensen in Europa sterkere chauvinistische gevoelens hebben dat mensen in de staten van de VS.

@emp, ik weet prima waar ik thuis hoor, in de EU.
..Amerika is eigenlijk nog steeds bezet gebied..zouden de indianen het er ook mee eens zijn?..
Dus het maakt jouw op dit moment niet uit in welk land je woont?..als het maar binnen de EU is..
En het verschil binnen europa is natuurlijk wel veel groter als die staatjes in de US..

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 14 mei 2007 18:27

Wat ik bedoel te zeggen is dat op termijn één Europa geen slecht idee is. Natuurlijk leef ik het liefst in Nederland, maar dat heeft niks met onze cultuur te maken, maar dat is puur uit economisch oogpunt.

Amerika bezet gebied? Dit kan je doortrekken tot praktisch elk deelgebied in Europa, wat een non-argument.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 mei 2007 18:33

Dus dat Nederland een beter land om in te leven is dan bijv. Duitsland of Frankrijk, komt niet door het verschil in cultuur?..
ik denk dat er in Nederland gewoon keihard aan de economische welstand is gewerkt, door de eeuwen heen..met als uitschieter de gouden eeuw.
(Cultuur is cultivatie is cultiveren)
en met eenwording zouden de sterke punten kunnen vervagen en de zwakke punten kunnen verbeteren..zo zijn we nergens echt slecht in en nergens echt goed in...totaal afgevlakt..niks bijzonders meer onder de zon.

Dat Amerika bezet gebied is, is inderdaad geen argument hier.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 14 mei 2007 18:51

emperor schreef:Dus dat Nederland een beter land om in te leven is dan bijv. Duitsland of Frankrijk, komt niet door het verschil in cultuur?..
ik denk dat er in Nederland gewoon keihard aan de economische welstand is gewerkt, door de eeuwen heen..met als uitschieter de gouden eeuw.
(Cultuur is cultivatie is cultiveren)
en met eenwording zouden de sterke punten kunnen vervagen en de zwakke punten kunnen verbeteren..zo zijn we nergens echt slecht in en nergens echt goed in...totaal afgevlakt..niks bijzonders meer onder de zon.
Nee, dat komt daar niet door. Want ook Duitsland en Frankrijk hebben keihard gewerkt aan economische welstand, waarbij vooral na-oorlogs Duitsland genoemd mag worden. Daarnaast heeft elk land wel zijn eigen Gouden Eeuw gehad, wat denk je van Frankrijk ten tijde van Lodewijk XIV, de verlichting en Napoleon?

Maar niemand schijnt mij te kunnen vertellen wat dat bijzondere dan is... En welke sterke en zwakke punten heb je het dan over?

Plaats reactie