'Onze' cultuur?

Bespreek het actuele nieuws.
Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 13 mei 2005 14:04

jacq schreef:Godsamme wat ben ik blij dat ik dit te laat zag. Waarom moet dit op deze agressieve manier??
Moet niet, mag wel.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 13 mei 2005 22:54

Bolo schreef:
jacq schreef:Godsamme wat ben ik blij dat ik dit te laat zag. Waarom moet dit op deze agressieve manier??
Moet niet, mag wel.
:(

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 15 mei 2005 09:19

Lumière schreef:
Bolo schreef:
Moet niet, mag wel.
Tja Lumiere, tegen Bolo kun je toch niet op. Die is bijzonder goed in het geschreven woord. Maar kop op. Volgende keer gewoon toch weer je mening geven, alleen wel goed onderbouwen :P Ikzelf kijk wel uit om mijn mening te geven, ben als de dood, hou me wel op de vlakte op dit Forum (het enige Forum waar ik opzit trouwens). Ben als de dood :o

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 15 mei 2005 13:33

jacq schreef:
Lumière schreef:
Bolo schreef: Moet niet, mag wel.
Tja Lumiere, tegen Bolo kun je toch niet op. Die is bijzonder goed in het geschreven woord. Maar kop op. Volgende keer gewoon toch weer je mening geven, alleen wel goed onderbouwen :P Ikzelf kijk wel uit om mijn mening te geven, ben als de dood, hou me wel op de vlakte op dit Forum (het enige Forum waar ik opzit trouwens). Ben als de dood :o
Gewoon je mening geven Jacq, en vooral volhouden, niet dat je altijd antwoord krijgt, maar je hebt wel recht op een eigen mening, en dan maar eens fel. Één tegen één is best te doen, als je ongelijk hebt, en ze vallen allemaal over je heen, dan terug trekken kameraden. :Y

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 20 mei 2005 19:20

Lumiére, probeer eens muziek van de platenlabels Volkoren, Excelsior of Sally Forth Records. Kijk eens een film van Haanstra, Van Warnerdam etc. En bezoek eens open dagen van Kunstacedemies. Ik denk dat je sommige dingen wel leuk zult vinden.
P.s Bettie Serveert en Willem de Kooning zijn inderdaad erg goed! _O_

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 04 jun 2005 01:55

gollum36 schreef:Lumiére, probeer eens muziek van de platenlabels Volkoren, Excelsior of Sally Forth Records. Kijk eens een film van Haanstra, Van Warnerdam etc. En bezoek eens open dagen van Kunstacedemies. Ik denk dat je sommige dingen wel leuk zult vinden.
P.s Bettie Serveert en Willem de Kooning zijn inderdaad erg goed! _O_
Gollum... ik weet precies waar je op doelt met die platenlabels en kunstacedemies, ik ben echt geen leek op dat gebied. Maar ik blijf de buitenlandse cultuur zo veel aantrekkelijker vinden, deze gedachte zal vast wel nergens op gebaseerd zijn, maar ik probeerde het jullie uit te leggen.
Maar die platenlabels, het zijn toch meer de minder bekende. En dat was juist mijn punt.
Net als bij moderne kunst, ik vond daar dat Nederland zich nog teveel veilig verschuilde achter de oude meesters, en te weinig naar buiten traden met gewaagdere kunstvormen. Maar dat valt op zich nog wel mee, zeker de laatste tijd zie ik, vooral in Rotterdam, een mooie ontwikkeling op dat gebied plaatsvinden. :)

Toch blijf ik het gewaagd vinden om dit te posten, wie weet wat voor reacties ik over me heen krijg. Maar ach, wat kan het ook kwaad.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 jun 2005 02:07

Lumière eigenlijk moet je toch zelf weten welke cultuur jij mooier of beter vindt, Nederland heeft een goede cultuur, maar dat wil niet zeggen dat ik ook niet vind dat andere landen op bepaalde manieren iets hebben wat wij niet hebben en ook nooit zullen krijgen. En de mensen uit die landen vinden bij ons weer dingen die zij niet hebben. Mede daarom gaan mensen op vakantie, juist om een stukje cultuur te beleven wat ze hier niet kunnen vinden. En dan bedoel ik niet de mensen die de hele dag aan het strand liggen.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 04 jun 2005 08:58

Lumière schreef:ik blijf de buitenlandse cultuur zo veel aantrekkelijker vinden, deze gedachte zal vast wel nergens op gebaseerd zijn.
Het is helemaal niet onlogisch, het zit in de aard van de mens. Het gras bij de buurman wordt niet voor niets altijd voor groener aangezien. Je verlangt maar datgene wat 'ver weg' is, omdat je denkt dat wat daar is veel beter moet zijn dan wat je hier hebt.

Het gevaar is alleen dat je teleurgesteld wordt op het moment dat je loslaat waar je zelf vandaan komt en op zoek gaat naar dat waarvan jij denkt dat het meer te bieden heeft. Niet zelden blijkt namelijk dat het daar waar je vandaan komt zo slecht nog niet is. Soms moet je alleen beter (anders is hier misschien een beter woord) kijken om dat in te zien.

Dit 'gevoel' is op veel meer dingen toepasbaar dan op de 'cultuur' waarin je opgroeit. Ik zou je aan willen raden 'de Alchemist' te lezen van Paulo Coelho. Een boek dat dit onderwerp ook min of meer behandeld, ik zeg niet dat dit boek je de 'goede' richting op stuurt, dat is namelijk voor iedereen veschillend maar het heeft mij geholpen er wel over na te denken en anders tegen bepaalde zaken aan te kijken...

En het komt niet uit Nederland dus wat dat betreft kun je er onbevooroordeeld aan beginnen :wink:

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 04 jun 2005 12:17

zeker interesant...

helaas heb ik de discussie een beetje gemist tussen Bolo en Lumiere..
maar even een reactie op Ann
'Één tegen één is best te doen, als je ongelijk hebt, en ze vallen allemaal over je heen, dan terug trekken kameraden'

-better to be dead and cool, then alive and uncool-

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 jun 2005 12:46

II Duce schreef:zeker interesant...

helaas heb ik de discussie een beetje gemist tussen Bolo en Lumiere..
maar even een reactie op Ann
'Één tegen één is best te doen, als je ongelijk hebt, en ze vallen allemaal over je heen, dan terug trekken kameraden'

-better to be dead and cool, then alive and uncool-
Volkomen individueel, mijn reactie betrof mezelf niet, ik geef het haast nooit op, maar voor sommige mensen is het beter gelopen dan gestropen. :Y

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 04 jun 2005 22:28

haha, mischien onderschat je jezelf...
of overschat ik mezelf...

- In the human heart new passions are forever being born; the overthrow of one almost always means the rise of another -

Plaats reactie